[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:49

Balen dat je even zonder auto zit en dat de baan nu slecht is. Het is vandaag ook alweer de hele dag aan het miezeren :(

Eehm.. Vertel eens wat over jullie als combi bijvoorbeeld :) Hoe lang heb je Wembley al en hoe is het met de wedstrijden verlopen. Hoe doen jullie het nu in het Z2, wat zijn jullie goede en slechte punten? Uit welke buurt kom je? Haha :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:56

Sharon, de interviewster, haha!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:59

Go Sharon :D
Filmen gaat vandaag wéér niet lukken.. Net telefoon gehad dat m'n papa deze avond naar het ziekenhuis moet, mama haar afspraak bij de dokter is uitgesteld dus ik ga in m'n eentje rijden. Spijtig!

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:17

welkom nieuwelingen!
roeping gemist Sharon ;-)

Wij zijn zaterdag ook weer weggeweest. Nog steeds moeten er nog wel wat dingetjes beter maar ik was heel tevreden en hij stond er weer fijn aan. Ik kon er voor het eerst echt aan blijven rijden.
Hij had gewonnen met 228. erg blij mee.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:27

Ik zal ff in het kort klein stukje doen ga zo weg de rest komt nog hihi. Wembley is een namelus r afstammeling pik zwart met een wit voetje. Hij is nu 10 en ik kocht hem toen hij 2 was. Heb er toen 10 x iemand op gehad en de rest heb ik zelf gedaan. Tot de z1 heb ik alles met hem gewonnen en soms zelfs punten verschil met de 2 combinatie van 25 punten. Wembley is een ontzettend lief paard maar pitte heet en zenuwachtig. Dit komt hellaas nu op het moment na boven en daar door zitten we steeds rond de winstpunt soms er boven soms er onder. Hij is erg kijkerig dan word hij strak en komen mijn hulpen niet meer door terwijl hij thuis alles op zijn gemakkie doet. Verder rijd ik ook met wembley wel wat spring wedstrijdjes zo af en toe maar mijn ambitie is dressuur. Wembley is een blikvanger en kan heel goed uitrekken gister hadden we daar 2 x een 8 op en 206 en waren 1e. De keertwending is al een tijd ons slechte onderdeel en dat word nog niet echt beter, de wissels gaan goed mits hij ontspannen is anders springt hij niet door.Verder is wembley een paard die ik nooit meer kwijt wil hij hoort bij mij ook met zijn wat karakter.
Ondanks dat kun je er een kind mee op pad sturen maar het blijft altijd een jolig vrolijk dier. Hij voeld zich nog steeds 3 jaar denk ik soms.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:36

Haha, roeping gemist inderdaad! :P

Wat een super punten weer sassie! Gefeliciteerd! Hoeveel punten heb je nu?

Wembley thanks voor je antwoorden. Ik heb nu een iets beter beeld en dat is leuk. Wat gaaf dat je hem al van zo jongs af aan hebt en alles zelf aangeleerd hebt. Heel knap. Ben wel benieuwd naar zijn uitgestrekte gangen! Filmpje / foto's? ;) En gefeliciteerd met je punt van gisteren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:37

Sas julie zijn gewoon aso!!! 8-) *D Ga es gauw over naar het ZZ-L zodat ik het outdoorseizoen geen last van je heb :))

Welkom nieuwe! Klinkt als een gaaf paard! wauw alles gewonnen.....klinkt als Sassie met buffel {:}

Hier alles op een laag pitje, wedstrijdstop, weinig tijd om hem te rijden
en hij heeft momenteel de manegelook met een flink pak haar en lange manen :P
Maar mijn Z2 kur voor het outdoorseizoen is af! Nu alleen nog een x rijden en op video zetten!
Maar dat zal wel maart worden...gezien de buitenbakstaat en de winter op komst.....
Kijken of alles past en of we nog iets wijzigen, zo'n zin in het outdoorseizoen :):)

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:50

hihi nou heb ook niet alles gewonnen anders was ik wel een keer nederlands kampioen geworden, maar das nog niet gelukt...wel bijna :P

voorlopig blijf ik lekker Z2 rijden hoor. hij is hardstikke jong en de wissels moeten echt nog veel beter, maar dat heeft gewoon tijd nodig en die tijd krijgt hij. ik heb geen haast :D
En jij kan makkelijk tegen mij op hoor. die van jou wisselt goed.

Ik moet ook iets aan een kur gaan doen voor de Z2. ik heb er wel maar vind dat Buffeltje een eigen kur verdient :D
al weet ik niet of ik dit winterseizoen de brabantse zou rijden als ik zou mogen. daar moet ik nog even over denken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:26

Oh ja als je bij de beste 5 zit tijdens de BK (winter) moet je kur rijden 8-) Dat lukt jou wel hoor!

In het Z1 heb ik geen kur gereden, maar nu met de wissels en extra oefeningen is het wel leuk om te doen!

Tipje van de sluier van mijn kur:
Slangevolte met 6 bogen met 3 vliegende wissels, waarvan 1 van contra naar contra :P een keer geoefend en hij deed het!

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:25

Sassie maar die punten haal ik nog lang niet ook niet met een 8 op uitstrekken en een mooie voldoende op de wissels gewoon veel doen en hoop ik ook die punten en ontspanning te kunnen rijden.
Sharon weet niet goed hoe ik filmpjes en fotos plaats. Heb wel film van ee proef en mooie fotos maar hij zegt dat het te groot is

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:05

Welkom Wembley

Gefeliciteerd sassie!

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:12

Heb net ff na gekeken nog 3dan mag ik zz licht joepie

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:59

LL: balen dat je 's winters minder kan rijden! Of misschien vind jij dat helemaal niet balen :P Dat kan natuurlijk ook.

Wembleyk, dat schiet lekker op!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:59

Pfff ik moet ook echt eens de proef voor m'n kür opnemen........... Misschien deze week dan maar. Leuke oefening die slangevolte listinglistje :) Ik heb voor de laatste A-C lijn 2 vliegende wissels in de proef gezet. Wel gewaagd, maar als ik 'm goed recht houd kan ik daar wel op scoren.

Sassie gefeliciteerd met je mooie punten!

Wembley, welkom!

Een kleine tegenslag gehad 2 weken geleden, maar gelukkig alles weer onder controle. Chico is gewoon erg gevoelig voor kleine wondjes/mok/zon.. Dan krijgt hij meteen een olifantenbeen. We hebben afgelopen zondag weer gestart, hij liep fijn, maar was mij even voor met de wissels/eenvoudige wissel en dat kostte punten. Evengoed nog 219 en 225, met diverse 8en, mooi compliment van de jury 'heel fijn gereden' en een 9 voor de slangenvolte met 5 bogen die ik zelf niet goed verdeeld vond :') dus we liggen op schema voor het ZZ-Licht doel in 2014 :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:21

Weer even gauw bijgelezen, leuk dat het topic weer zo loopt!
Heb momenteel weinig tijd om te reageren maar welkom aan de nieuwe aanwinsten van dit topic en fijn dat de meesten weer goed gepresteerd hebben de afgelopen tijd!
Ik heb momenteel negen paarden in training waarvan een aantal deze winter richting Z getraind moeten worden dus superdruk! Komende week ga ik een weekje naar Bartels met twee paarden, Wolter die Grand Prix loopt maar ook Renskje, mijn merrie die nu de wissels moet leren. Dat gaat niet heel gemakkelijk met haar dus als er nog interessante tips voorbijkomen dan laat ik het hier zeker weten!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:03

Die hoor ik dan heel graag! Het gaat al wel iets beter, maar nog steeds niet echt zoals het hoort....

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:16

Ik meld me ook ! Ik heb mijn punten voor het Z2 binnen met mijn Friese merrie en nu zijn we druk aan het oefenen voor het Z2 maar van de vliegende wissels snapt ze nog niet veel hihi komt wel goed denk ik ik zeg altijd maar dat bij mijn paard de euro moet vallen in plaats van een dubbeltje haha

Ben begin van het jaar Z1 gestart en heb ze sinds vorige maand binnen voorlopig blijven we nog lekker in het Z1 lekker verder oefenen en der sterker maken ze is pas 8 dus tijd zat :j

Afbeelding

Hier een foto van m'n Friezel hier reed ik der nog op trensje maar omdat ze nogal een heethoofd kan zijn en zich lekker sterk kan maken rijd ik der nu op stang & trens ideaal de oefeningen komen veel beter toch hun recht hoewel ze moeite blijft houden met de travers.

Wat info over ons

Mijn naam is Jonne ben 22 jaar en dit is mijn eerste paard wat ik met goede begeleiding naar het Z1 heb gereden, Siëra van R. is een Piter 312 x Tamme is 8 jaar oud en maar 1.60 hoog wil graag werken en absoluut niet lui, ze wil graag lopen en hard werken :P

Na een jaar stil te hebben gestaan na een peesblessure is ze er eigenlijk alleen maar beter uitgekomen en ik mag blij zijn dat ik weer in de ring rij na al die ellende, vorig jaar september laatste puntje M2 gereden na een jaar eruit te hebben gelegen en januari Z1 gestart en nu alweer Z2 startgerechtigd mij hoor je niet klagen *D

Als iemand nog tips heeft voor de vliegende wissel hoor ik het graag en de lengtebuiging kan ook altijd beter.

Een heel verhaal haha ik hoop dat jullie een beeld hebben.
Liefs Jonne.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:59

Mooie punten weer Mosh! En wauw, een 9 voor je slangenvolte. Well done!

Jenny, je hebt het er druk mee zo te lezen. Wel leuk, al die projecten.

Welkom Jonne! Leuk dat je met je eerste paard al zo een eind gekomen bent. Om tips over wissels te kunnen geven is het misschien handig als je laat weten waar je tegen aan loopt?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:30

Welkom Jonne! Wat een leuke combinatie zijn jullie! Er is trouwens ook een huiskamer topic van ons. Dus als je zin hebt, kun je daar ook komen buurten over andere dingen.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:39

sharon_quiz schreef:
Mooie punten weer Mosh! En wauw, een 9 voor je slangenvolte. Well done!

Jenny, je hebt het er druk mee zo te lezen. Wel leuk, al die projecten.

Welkom Jonne! Leuk dat je met je eerste paard al zo een eind gekomen bent. Om tips over wissels te kunnen geven is het misschien handig als je laat weten waar je tegen aan loopt?

Haha dankjewel nou van rechts naar links gaat nog wel maar van links naar rechts snapt ze geen hol van :') ook heeft ze veel moeite om achter door te springen, als ze achter niet doorspringt krijgt je zo'n lekke band effect hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ? :P gelukkig gaat dit al een stuk beter en doet ze het nog zelden en het is gewoon een kwestie van sterker worden denk ik.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:28

Welkom!!
Wissels hebben vaak ook gewoon tijd nodig.

Ik ook weer weggeweest en hadden de eerste selectie. hij liep gewoon weer beter. Helaas na twee wedstrijden met goede wissels nu die naar rechts allebei niet mooi. Hij wordt dan nog gewoon te heet.
Wel gewonnen met 234 en 236. dus ik was wel weer heel blij.
Over twee weken mogen we weer.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:57

*\o/* Sassie wat goed!! *\o/*
Gefeliciteerd. Wat gaan jullie lekker zeg!

Jonne als achter moeilijk mee komt is het goed om de achterkant eerst iets sterker en vooral vlugger te maken. Door te spelen met buiging en het nieuwe binnenachterbeen vrij te maken, willen ze vaak graag achter omspringen, omdat dat dan makkelijk is dan contra door te galopperen. Maar als je hem van rechts naar links voor elkaar hebt, komt de andere kant vast ook in orde!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:56

Ik was al aan't denken.. Waar is Jenny?! Hoe is het met Samuel? Wanneer ga je M10 starten?
Nu het in de M zo goed gaat heb ik besloten om de eerste wedstrijd van februari op de KR eens M10 te proberen.
Dan heb ik nu dus nog twee maand om te oefenen :D hahaha. Verder is het volgens mij altijd de M9 en daar ga ik me nog niet aan wagen.
Is een vreemde proef vind'k.

Welkom Jonne!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:07

sharon_quiz schreef:
*\o/* Sassie wat goed!! *\o/*
Gefeliciteerd. Wat gaan jullie lekker zeg!

Jonne als achter moeilijk mee komt is het goed om de achterkant eerst iets sterker en vooral vlugger te maken. Door te spelen met buiging en het nieuwe binnenachterbeen vrij te maken, willen ze vaak graag achter omspringen, omdat dat dan makkelijk is dan contra door te galopperen. Maar als je hem van rechts naar links voor elkaar hebt, komt de andere kant vast ook in orde!

We zijn er druk mee bezig en ze word iedere week sterker het heeft inderdaad gewoon tijd nodig het komt ook wel goed , voor elkaar is nog een groot woord maar ik krijg wel reactie dat is beter dan helemaal niks lijkt mij,

We blijven gewoon lekker dooroefenen en aanstaande zondag mogen we weer lekker Z1 ik heb m'n punten al dus heb niks meer te verliezen ga dan ook proberen om met meer lef te rijden.

Het doorsluiten in draf gaat ook de goede kant op ze blijft naar voren denken en blijft met dezelfde GO doordraven als we bezig zijn met doorsluiten .

Het komt vast helemaal goed met m'n Friezel *\o/*

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:24

lienbono schreef:
Ik was al aan't denken.. Waar is Jenny?! Hoe is het met Samuel? Wanneer ga je M10 starten?
Nu het in de M zo goed gaat heb ik besloten om de eerste wedstrijd van februari op de KR eens M10 te proberen.
Dan heb ik nu dus nog twee maand om te oefenen :D hahaha. Verder is het volgens mij altijd de M9 en daar ga ik me nog niet aan wagen.
Is een vreemde proef vind'k.

Welkom Jonne!

Veel in het buitenland geweest hé ;)

Samuel ben ik nu weer rustig aan het opbouwen, ik ga denk ik volgend jaar M10 starten als de punten deze winter toch niet tellen.
Zag trouwens dat ik ook Prix st Georges kan inschrijven?? Ga eens navragen of dat zou mogen, of dat dat gewoon een fout in het computerprogramma is.