B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:11

200 punten vind ik sowiezo een hele hoge score en dan betekend dat dat alles eigenlijk wel heeeeeel erg goed moet gaan en dat is denk ook een combinatie van inderdaad :). Nu is de ene jury strenger dan de ander zo had vriedin van mij bijvoorbeeld dat dr paard op de volte al terug viel naar draf en niet herstelt maar voor de overgang tussen de letters had ze een 5 met commentaar niet getoont, vriendin van mij uit brabant die dr ook was zei daarop als ik dit in brabant deed kreeg ik een 0 op mn protocol want de overgang is niet getoont en dus kan je er ook geen punten voor krijgen... Dus ja zo een klein voorbeeldje :P.

xbrittdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:16

evdpanne schreef:
200 punten vind ik sowiezo een hele hoge score en dan betekend dat dat alles eigenlijk wel heeeeeel erg goed moet gaan en dat is denk ook een combinatie van inderdaad :). Nu is de ene jury strenger dan de ander zo had vriedin van mij bijvoorbeeld dat dr paard op de volte al terug viel naar draf en niet herstelt maar voor de overgang tussen de letters had ze een 5 met commentaar niet getoont, vriendin van mij uit brabant die dr ook was zei daarop als ik dit in brabant deed kreeg ik een 0 op mn protocol want de overgang is niet getoont en dus kan je er ook geen punten voor krijgen... Dus ja zo een klein voorbeeldje :P.

haha oke ! nee ik was gewoon benieuwd, maar is ook wel zo .. de ene jury wil dit graag zien en de ander dat. :)
maar de 185 punten pakken ze me niet meer af haha !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:27

Nee inderdaad, en is toch ook een hele nette score!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:48

Morgen "thuis" wedstrijd.
Mijn hoogste score is 205 punten.
Ik heb meestal ook wel een 7/8 op verzorging. Ik was hem meestal helemaal, ong 30 minuten. En vlechten/knotten 45 min. Dan nog even zadel/hoofdstel/laarzen invetten. 30 min :P

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:56

wij hebben van eht weekend nog even vrij :P

kunnen we mooi even op het club terrein oefenen met de o zo spooky auto langs de bak :=

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:19

Janine001 schreef:
Ik heb meestal ook wel een 7/8 op verzorging. Ik was hem meestal helemaal, ong 30 minuten. En vlechten/knotten 45 min. Dan nog even zadel/hoofdstel/laarzen invetten. 30 min :P

Jeeetje wat lang! Ik deed altijd kwartiertje benen wassen, kwartiertje vlechten, en laarzen vetten de avond ervoor. Was altijd hoogstens anderhalf uur bezig hoor.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:20

Morgen is het mijn beurt!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:24

Succes iedereen die morgen moet! Ik moet over precies een maand weer, dus nu even rustig aan met springen. Ben volop aan de dressuur bezig, dus wie weet gaat het straks wat beter en dan kunnen we misschien weer eens een wedstrijdje...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:41

Ja succes morgen allemaal. Zet hem op.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:41

marjolein_el schreef:
Janine001 schreef:

Jeeetje wat lang! Ik deed altijd kwartiertje benen wassen, kwartiertje vlechten, en laarzen vetten de avond ervoor. Was altijd hoogstens anderhalf uur bezig hoor.

lang??
ik was al 1 uur, en zeker 1 uur vlechten en poetsen, dus dat is al 2 uur, en dan moet ik mijn spullen nog poetsen ik doe al 15 min over mijn hoofdstel, en mijn zadel nog. vaak poets ik dan ook nog mijn overige spullen.

succes allemaal

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:48

mijne is zwart dus alleen douchen is genoeg, heb geen zeep nodig :)
en vlechten incl poetsen ook ong een uurtje

en dan zadel, hoofdstel en laarzen eerst met zadelzeep, dan 'afwassen' en dan invetten en daarna uitpoetsen :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:52

Lang erover doen met toileteren...komt het zien, komt het zien. Neem wel een thermos kan koffie mee want het gaat even duren

Zadel en hoofdstel poetsen
manen vlechten(al dan niet met naald en draad, op keuringen nooit met naald en draad)
paard wassen(stifgaten schoonmaken, likkie vet over de hoeven)
opscheren(benen 4 dagen van te voren, de rest de dag ervoor)
Laarzen poetsen.

Ben er zo'n 3 uur meebezig.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:56

hahah mijne heeft gelukkig een dun laagje haar dus beentjes zijn altijd mooi strak, hooguit een keer een klein flosje er af knippen.
verder heeft ze ook weinig baardgroei dus knip het om de zoveel tijd wat bij en dan is het weer voor een lange tijd netjes, scheelt weer een half uur :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:05

Ach ik breek alle records met vlechten met minimaal 2 uur.... Pony heeft lange dikke manen, hengstenvlecht zakt eruit doordat ze zo zacht zijn (en doe dr niks in....). Dus ja dan maar knotten met pektouw, en dat zo vast zetten met haarlak dat je ze dr bijna niet meer uitkrijgt...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:06

Ivo hoef ik niet te vlechten.

Ik was alleen zijn staart.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:28

ik dacht een keer dat ik mijn zadel van te voren wel kon invetten, word het zo mooi zwart.
En mijn kont ook, toen ik de volgende dag op het zadel ging zitten :+
Ik ga straks nog even rijden, dan even zijn baard+sokjes+ zielig plukje haar op zijn schoft knippen, dan wassen, dan nog vlechten en dan zadel+hoofdstel+laarzen een beetje poetsen, zonder vet :D

ik heb er ziiinnnnn in *\o/*

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:09

zo ik ben ook altijd vet lang bezig met alles, maar ik heb een grotendeels wit paard die zichzelf graag vies maakt.
ben denk ik ongeveer 1 uur bezig met wassen en 1 uur met vlechten (vlechten doe ik met naald en draad)
en het tuig+laarzen poets ik de dag vantevoren duurt ong 45 minuten met lederolie en ledergel

nou iedereen succes morge!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:23

Ilse_123 schreef:
ik dacht een keer dat ik mijn zadel van te voren wel kon invetten, word het zo mooi zwart.
En mijn kont ook, toen ik de volgende dag op het zadel ging zitten :+
Ik ga straks nog even rijden, dan even zijn baard+sokjes+ zielig plukje haar op zijn schoft knippen, dan wassen, dan nog vlechten en dan zadel+hoofdstel+laarzen een beetje poetsen, zonder vet :D

ik heb er ziiinnnnn in *\o/*

als je het poetst met vet en het na een tijdje goed uitwrijft/poetst met een doek blijft je kont wit en niet vet ;) (iig de mijne wel!)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:25

Anne_Sproet schreef:
zo ik ben ook altijd vet lang bezig met alles, maar ik heb een grotendeels wit paard die zichzelf graag vies maakt.
ben denk ik ongeveer 1 uur bezig met wassen en 1 uur met vlechten (vlechten doe ik met naald en draad)
en het tuig+laarzen poets ik de dag vantevoren duurt ong 45 minuten met lederolie en ledergel

nou iedereen succes morge!

heb even in je profiel gekeken en je hebt echt een apart paardje! :j
ik vlecht ook met naald en draad maar heb ik met een half uur wel gedaan, hoeveel maak jij er dan?

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:43

Anne_Sproet schreef:
hee dit is wel een leuk topic, ik heb nu 2x B gestart, ik ga dit topic ook volgen is wel leuk :)

@ LucianoS haha daar heb ik met mijn paard ook altijd last van, op eigen stal gaat alles goed, maar zodra je op wedstrijd gaat is hij zo gestrest op vreemd terrein. Dan gaat hij vaak wegspringen enzo terwel er helemaal niks is.. Als dat dan midden in je figuur is heb je gelijk een 5..
bij het kopje aanleuning, ontspanning en rechtgerichtheid ofzo stond er ook elke proef een 5 met als commentaar: Jammer van de spanning

maarja is ook een kwestie van oefenen inderdaad.

hey anne !

nou idd haha vanmiddag gewoon in de binnenbak gereden omdat het zo hard waaide en ik er ff geen zin in had hihi hij liep veel fijner zeg ,, dus 9 juni probeer ik onze debuut outdoor te maken lukt dit niet ga ik op me eigen stal starten indoor hahha dan maar zo hoor ,,
heb vandaag nieuwe foto's laten maken door me instructrice mijn houding is nog zeker niet goed whahah maar we werken daar echt 3x per week ook aan ( heb 3x per week les - hoezo fanatiek :') )

love_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:27

hee, heb morgen me derde buitenwedstrijd heb nu 6 winspunten in 7 wedstrijden gereden en 1 tip als je lang haar heb doe het niet in een vlecht maar probeer het is een knot te doen want dat kan zo een punt minder hebben

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:03

2 juni ons debuut in Kootwijk, heb er nu al zin in! En stiekem ben ik ook wel erg zenuwachtig haha.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:47

Haha jullie maken er wel werk van allemaal. := Ik was alleen benen voor wedstrijd, heb nl geen fatsoenlijke wasplaats dus ik kan alleen wassen als het weer zoals dit is.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:05

pfff......
klaaaaar =D

paard was na het rijden een beetje moe (terwijl we niet echt hard hebben gewerkt), en stond maar te gapen op de poetsplaats terwijl ik vlechtjes wilde maken.
Vervolgens begon hij de hele tijd met zijn hoofd te schudden _-:( zo schiet het helemaal niet op.

uiteindelijk heeft hij toch nog 9 fatsoenlijke knotjes, alleen de voorpluk moet nog, maar ik wilde hem niet langer klieren, dus die doe ik morgenvroeg.

Iedereen die morgen moet, heel veel succes! :D

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:12

succes iedereen die moet starten vandaag !!!! zet em op !!!! :D