Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:10

tiffenyntje schreef:
hoe gaat het met het opgeven van wedstrijden in het nieuwe jaar komen? die overgang lijkt mij lastig moet je dan gewoon coupons insturen zoals op startlijsten staat ? terwijl ze dan per 1 jan overgaan naar digitaal????? je moet de wedstrijden van januarie nu al bijna opgeven weet iemand hoe dat zit???

Ik heb formulieren gemaild maar de meeste verenigingen zijn nog niet bezig met volgend jaar en willen eerst de bijeenkomst van de KNHS afwachten en de komende concoursen afwerken. Dus mijn naam+paard+klasse zijn genoteerd en sommigen willen dat ik later in het jaar pas aanmeld.

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:11

ik zag net op de knhs een inschrijf formulier die je op kunt sturen naar de organiserende vereniging , die staat er volgens mij nog niet zo lang op de site . dit inschrijfformulier volstaat als opgave van de wedstrijd tot dat alles digitaal goed is geregeld. ik heb antwoord op mijn vraag.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:11

:( :( :( :(
Klik run to start the download.

Maar de run is niet aanklikbaar, en ik zie nergens andere een run?

Het zal vast heel simpel zijn, maar ik voel me echt een beetje dom hier. :')

http://www.microsoft.com/getsilverlight ... fault.aspx
Dit is toch wat ik hebben moet?

Ik kan trouwens het inschrijfformulier wel gewoon openen en invullen, zou ik dan het programma al hebben?

Urielle

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:19

Ik heb even gekeken, als je Silverlight hebt staat dat ook in de lijst met programma's op je computer (tenminste, ik heb XP en dan heb je zo'n lijst :+ )

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:21

Bedankt! Daar staat ie idd tussen dus hoef hem niet meer te downloaden.
Maar dan snap ik echt niet waarom ik niet in het menu kom.
Ik krijg gewoon een wit scherm. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:33

Het is niet net als met de wedstrijdkalender, dat hij aan het laden is, en dat je naar beneden moet scrollen om te zien dat je aan het laden bent? Dat heb ik met de kalender nl. gehad, en maar refreshen :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:34

Hihi, zal het nog eens proberen dan. :D

edit: Nee, ik kan niet eens scrollen..
Ik moet ook eerst 3x op oke drukken voor ik verder kom.

Maar ik weet de oplossing, ik ga er mooi iemand anders van de rv mee opzadelen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:31

Ik heb het inschrijfformulier dressuur/springen voor me maar kan daar weinig mee. Zie wel ergens opties staan (onder kopje "extra" maar kan "deze inhoud inschakelen" nergens vinden. Ben benieuwd of het aan mijn computer ligt of dat het nog niet werkt.

Helaas had ik keurig netjes nieuwe coupons besteld toen er nog maar 6 over waren en nu heb ik dus van 2 paarden 36 coupons over. Baal daar wel van. Zonde geld, als ze het een jaar van tevoren aankondigen had ik er rekening mee kunnen houden. Heb al wel een startkaart omgezet in een beperkte kaart. Merrie is drachtig en zal dus mogelijk niet in de sport uitkomen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:39

Als je die coupons na 1 juli hebt besteld kan je ze terug sturen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:49

Ben bang van niet, heb dit jaar geen wedstrijd gereden. Maar kan er wel wat postzegels aan wagen. Ben nu toch ook het geld al kwijt. Kan trouwens op de KNHS-site niks vinden over terugsturen. Heb gehoord dat dat voor 1 december moet?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:50

Moet voor 31 december en de startkaart moet in 2012 ook nog actief zijn!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:25

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de endurance, er is een nieuw persbericht verschenen:
Startpas voor endurance
3 november 2011
De startpas vervangt vanaf 1 januari 2012 de KNHS startkaart en startcoupons. Inschrijven zal in de toekomst alleen nog maar digitaal gebeuren via Mijn KNHS. Enduranceruiters hebben verschillende mogelijkheden om met een startpas deel te nemen aan KNHS-wedstrijden:

• Discipline startpas endurance: als je alleen endurance wilt starten, kun je deze startpas aanvragen.
• Gelimiteerde startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance en maximaal 4 x in springen, dressuur en eventing.
• Reguliere startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance, springen, dressuur en eventing.
Je moet wel lid zijn van de KNHS endurancevereniging om deel te kunnen nemen aan endurancewedstrijden.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:56

Je moet dus nog wel lid zijn van de endurancevereniging. Ik dacht dat dat mss eruit zou gaan :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:55

Ik neem aan dat alleen een endurancepas ook goedkoper gaat zijn dan de algemene startpas en dat vind ik dan weer scheef (net als het beleid voor mennen apart), omdat het doel van die startpas toch onder meer was om aan te moedigen in een andere discipline te rijden.
(ik zou niet eens weten in welke discipline ik iets zou moeten doen, kan thuis toch nauwelijks iets anders oefenen dan dressuur en springen over wat autobandjes, zelfs endurance zit er niet in omdat ik niet regelmatig weg kan met de trailer naar een bos en ik neem aan dat je ook echt buiten moet trainen :P )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:21

ponyparadijs schreef:
germie en als je in april gaat starten moet je nog steeds 75,50 betalen. Snap niet helemaal de clou nu.

Ik bespaar dan zowieso een kwartaal op de lidmaatschapskosten van de rijvereniging. Want die betaal je bij ons per kwartaal, en die heb ik ook opgezegd.

Ik snap die stijlpunten met springen nog niet. Foutloos in de B is 2 winstpunten mits voldoende op stijl. Hoe gaat het straks? Foutloos en 60 punten voor stijl is nog steeds 2 winstpunten? Of maar 1 meer?
En 1 balk en 80 punten voor stijl is toch 2 winstpunten?
Het lijkt mij dat gewoon het foutloos rondkomen nog altijd het belangrijkste is. Anders hebben we er weer een jurysport bij.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:38

Dus ik kan niet deelnemen aan endurance als ik bij een 'gewone' rv zit?
Ik rij hoofdzakelijk dressuur, maar omdat de verschillende takken van de sport vrijgegeven gaan worden leek het mij wel leuk om voor zo'n ( allerkorste afstand) te gaan trainen. Maar dan mag ik er dus alsnog niet aanmeedoen omdat ik niet bij een endurancerv zit. Jammer....

SplashIsLief schreef:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de endurance, er is een nieuw persbericht verschenen:
Startpas voor endurance
3 november 2011
De startpas vervangt vanaf 1 januari 2012 de KNHS startkaart en startcoupons. Inschrijven zal in de toekomst alleen nog maar digitaal gebeuren via Mijn KNHS. Enduranceruiters hebben verschillende mogelijkheden om met een startpas deel te nemen aan KNHS-wedstrijden:

• Discipline startpas endurance: als je alleen endurance wilt starten, kun je deze startpas aanvragen.
• Gelimiteerde startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance en maximaal 4 x in springen, dressuur en eventing.
• Reguliere startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance, springen, dressuur en eventing.
Je moet wel lid zijn van de KNHS endurancevereniging om deel te kunnen nemen aan endurancewedstrijden.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:58

Dat is een goede vraag. Ik ben gisteren bij de bijeenkomst geweest en het leek net of dat iedereen gewoon een keer endurance kan starten met een startpas.

Met springen gaat het als volgt:
stijlpunten is een max van 100 punten te krijgen, dus 60 is voldoende. Alle strafpunten (balk of weigering) worden daar vanaf getrokken.
60 to 75 punten is 1 wp
75 punten en hoger is 2 wp

Dus als je voor stijl 83 punten hebt en je hebt 3 balkjes, heb je dus 71 punten en 1 wp.
(als ik het goed heb begrepen uit de presentatie.

Het was gisteren erg druk bij de bijeenkomst, en redelijk wat verontwaardiging.
Zo zei iemand dat het dus voor de vereniging duurder wordt, omdat je alles moet printen (en zelfs een printer op locatie moet hebben omdat de jury de uitslag moet ondertekenen). Voor de KNHS wordt het goedkoper omdat ze niks meer hoeven te printen. De reactie daarop was dat ze de afdrachtskosten verlaagd hebben met 25%, maar bij een kleine wedstrijd scheelt dat maar 4 euro.
Verder konden verenigingen wellicht het startgeld wel verhogen, naar bijvoorbeeld 15 euro per proef. Uiteraard zorgde dit voor nog meer verontwaardiging.
Verder is het nu nog zo dat een deelnemer zich inschrijft voor een wedstrijd (digitaal) en niet te zien krijgt dat hij op de reservelijst staat. Dit zou pas duidelijk zijn als de startlijst gepubliceerd wordt. Hier gingen ze wel iets mee doen.

Al met al is het idee leuk, maar nog niet helemaal klaar en vind ik het dus vreemd dat ze het toch nu al in willen voeren.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:28

@ roxiie, 1x per jaar, 3 seizoenen mag er een kenningsmakingsklasse in de endurance gestart worden, wil je meer starten dan zul je inderdaad ook lid moeten worden van de KEV.
Urielle schreef:
Ik neem aan dat alleen een endurancepas ook goedkoper gaat zijn dan de algemene startpas en dat vind ik dan weer scheef (net als het beleid voor mennen apart), omdat het doel van die startpas toch onder meer was om aan te moedigen in een andere discipline te rijden.
(ik zou niet eens weten in welke discipline ik iets zou moeten doen, kan thuis toch nauwelijks iets anders oefenen dan dressuur en springen over wat autobandjes, zelfs endurance zit er niet in omdat ik niet regelmatig weg kan met de trailer naar een bos en ik neem aan dat je ook echt buiten moet trainen :P )

Endurancepas: € 29,75
+ Lidmaatschap KEV

Waarom is dat scheef? Je kunt elke week dressuren en springen, terwijl de endurance maar 15 keer per jaar kan.
Je kunt nog steeds overlopen naar de endurance voor een kenningsmakingsklasse. Een paard dat goed in de bak getraind kan worden kan als hij gezond is een klasse I/Kenningsmakingsklasse uitlopen, natuurlijk wel afhankelijk van het tempo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:10

Talishe schreef:
Dat is een goede vraag. Ik ben gisteren bij de bijeenkomst geweest en het leek net of dat iedereen gewoon een keer endurance kan starten met een startpas.

Met springen gaat het als volgt:
stijlpunten is een max van 100 punten te krijgen, dus 60 is voldoende. Alle strafpunten (balk of weigering) worden daar vanaf getrokken.
60 to 75 punten is 1 wp
75 punten en hoger is 2 wp

Dus als je voor stijl 83 punten hebt en je hebt 3 balkjes, heb je dus 71 punten en 1 wp.
(als ik het goed heb begrepen uit de presentatie.

Het was gisteren erg druk bij de bijeenkomst, en redelijk wat verontwaardiging.
Zo zei iemand dat het dus voor de vereniging duurder wordt, omdat je alles moet printen (en zelfs een printer op locatie moet hebben omdat de jury de uitslag moet ondertekenen). Voor de KNHS wordt het goedkoper omdat ze niks meer hoeven te printen. De reactie daarop was dat ze de afdrachtskosten verlaagd hebben met 25%, maar bij een kleine wedstrijd scheelt dat maar 4 euro.
Verder konden verenigingen wellicht het startgeld wel verhogen, naar bijvoorbeeld 15 euro per proef. Uiteraard zorgde dit voor nog meer verontwaardiging.
Verder is het nu nog zo dat een deelnemer zich inschrijft voor een wedstrijd (digitaal) en niet te zien krijgt dat hij op de reservelijst staat. Dit zou pas duidelijk zijn als de startlijst gepubliceerd wordt. Hier gingen ze wel iets mee doen.

Al met al is het idee leuk, maar nog niet helemaal klaar en vind ik het dus vreemd dat ze het toch nu al in willen voeren.

Ik heb eens even op internet gekeken, wij hebben thuis een laserprinter. Dat is een investering, maar als ik kijk op 123inkt.nl is een toner van het huismerk voor onze printer slechts 30 euro.
Nu hebben wij een kleurenlaserprinter, dat is duurder dan een die enkel zwart print. Een laserprinter van HP die enkel zwart afdrukt kost €99,50 op 123inkt.nl de bijbehorende toner kost €39,50 en levert ruim 2500 afdrukken.
Dat is dus 0,0158 eurocent per printje. Een doos papier met 2500 stuks kost op diezelfde site €25,-
Dat is dus 1 eurocent per papier.
Het afdrukken van 1 coupons, uitgaande van A4 papier, kost dus €0,0258 cent.
Laat je een wedstrijd hebben met 10 ringen, 's ochtends en 's middags, á 30 personen.
Dat zijn dus 20 x 30 = 600 combinaties en printjes.
Kosten van het printen op die wedstrijd is (exclusief printer) €15,48

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:52

papier bij de action is veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:56

Ja en als ze een carbonpapiertje ertussen leggen hoeven ze niet te kopieren :D stuk goedkoper :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:02

yvonnedv schreef:
papier bij de action is veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper

Dat was ik vergeten er bij te zetten. Wist dan ook geen prijs.
Maar hé, kan je nagaan, is het nog goedkoper.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:05

Weet iemand of ik mijn coupons gewoon postzegel erop en terug sturen zonder iets erbij en dan komt het wel goed mbt terugstorten? Of moet er iets speciaals gedaan worden.

Als 31dec al mijn coupons op zijn, is dit geen probleem mbt inschrijven in januari? (Ik mag aannemen dat men de pas eerder krijgt, hoe wil je anders in januari starten?)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:40

Evelli schreef:
Ja en als ze een carbonpapiertje ertussen leggen hoeven ze niet te kopieren :D stuk goedkoper :D

Ze hoeven niet te kopieren volgens mij. Zoals ik hjet begrepen heb komt er 1 protocol en die is voor de ruiter.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:42

colette_007 schreef:
Weet iemand of ik mijn coupons gewoon postzegel erop en terug sturen zonder iets erbij en dan komt het wel goed mbt terugstorten? Of moet er iets speciaals gedaan worden.

Als 31dec al mijn coupons op zijn, is dit geen probleem mbt inschrijven in januari? (Ik mag aannemen dat men de pas eerder krijgt, hoe wil je anders in januari starten?)

ik zou er even een briefje bij doen met je bankrekeningnr.

Je kunt inschrijven met het inschrijfformulier dat op de KNHS site staat.