Talishe schreef:Dat is een goede vraag. Ik ben gisteren bij de bijeenkomst geweest en het leek net of dat iedereen gewoon een keer endurance kan starten met een startpas.
Met springen gaat het als volgt:
stijlpunten is een max van 100 punten te krijgen, dus 60 is voldoende. Alle strafpunten (balk of weigering) worden daar vanaf getrokken.
60 to 75 punten is 1 wp
75 punten en hoger is 2 wp
Dus als je voor stijl 83 punten hebt en je hebt 3 balkjes, heb je dus 71 punten en 1 wp.
(als ik het goed heb begrepen uit de presentatie.
Het was gisteren erg druk bij de bijeenkomst, en redelijk wat verontwaardiging.
Zo zei iemand dat het dus voor de vereniging duurder wordt, omdat je alles moet printen (en zelfs een printer op locatie moet hebben omdat de jury de uitslag moet ondertekenen). Voor de KNHS wordt het goedkoper omdat ze niks meer hoeven te printen. De reactie daarop was dat ze de afdrachtskosten verlaagd hebben met 25%, maar bij een kleine wedstrijd scheelt dat maar 4 euro.
Verder konden verenigingen wellicht het startgeld wel verhogen, naar bijvoorbeeld 15 euro per proef. Uiteraard zorgde dit voor nog meer verontwaardiging.
Verder is het nu nog zo dat een deelnemer zich inschrijft voor een wedstrijd (digitaal) en niet te zien krijgt dat hij op de reservelijst staat. Dit zou pas duidelijk zijn als de startlijst gepubliceerd wordt. Hier gingen ze wel iets mee doen.
Al met al is het idee leuk, maar nog niet helemaal klaar en vind ik het dus vreemd dat ze het toch nu al in willen voeren.
Ik heb eens even op internet gekeken, wij hebben thuis een laserprinter. Dat is een investering, maar als ik kijk op 123inkt.nl is een toner van het huismerk voor onze printer slechts 30 euro.
Nu hebben wij een kleurenlaserprinter, dat is duurder dan een die enkel zwart print. Een laserprinter van HP die enkel zwart afdrukt kost €99,50 op 123inkt.nl de bijbehorende toner kost €39,50 en levert ruim 2500 afdrukken.
Dat is dus 0,0158 eurocent per printje. Een doos papier met 2500 stuks kost op diezelfde site €25,-
Dat is dus 1 eurocent per papier.
Het afdrukken van 1 coupons, uitgaande van A4 papier, kost dus €0,0258 cent.
Laat je een wedstrijd hebben met 10 ringen, 's ochtends en 's middags, á 30 personen.
Dat zijn dus 20 x 30 = 600 combinaties en printjes.
Kosten van het printen op die wedstrijd is (exclusief printer) €15,48