Z pony, maar zelf op B niveau rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Z pony, maar zelf op B niveau rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:18

Oh ik snap haar wel een beetje hoor, want waar het op neer komt is meestal dat er tegen die mensen niet te rijden valt..Idem bij de paarden, prof ruiters die jonge paarden uitbrengen. En dan kom ik bijvoorbeeld toch wat minder spetterent over met mijn huis-tuin en keuken paard Haha!. Ik heb helaas niet de mogelijkheid gehad om dat uit te geven voor zn paard, of voor een bepaald type. Echter is het wel zo dat als ik bovenin eindig het wel helemaal van punt 0 tot daar geschopt heb Lachen. En dat geeft mij voldoening.

En er zijn inderdaad mensen die de B en de L doorvliegen maar als ze niet zo geweldig zijn lopen ze vanzelf ergens vast Lachen

IloveSjimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:49

Misschien dat het in de B ''onterecht'' is,maar als haar houding niet erg goed is,wordt ze daar in een hoger niveau wel op afgerekend. Je moet altijd rijden aan je pony/paard ookal heeft dat paard hoger gelopen dan je zelf rijdt. Zonder de juiste hulpen doetie het niet.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:28

Mijn ouders hebben een aantal jaren terug gelukkig besloten (met advies van manegehoudster) om een ervaren pony te kopen. Ze hebben toen Emeraldo gekocht, had Z2 gelopen bij de pony's. Ik kwam recht van de manege en had nog weinig verstand van zaken. Mijn pony heeft míj alles geleerd. Nu rijden we samen Z2 bij de paarden. Mijn paard heeft mij geleerd hoe de oefeningen horen te gaan, hij heeft mij leren voelen hoe een oefening correct aanvoelt. Nu rij ik ook op jonge paarden. En ik weet heel zeker dat ik de ervaringen die ik heb opgedaan op mijn pony goed kan toepassen bij het opleiden van jonge paarden.
(PS: Mijn pony doet niks vanzelf Haha! )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:38

Bij ons op stal staat een pony die 2 jaar terug is gekocht..
Uiteraard ook een Z pony..
Is nu dus 2 jaar gereden door zijn huidige baasje..
Nou je zou er geen cent meer voor geven.. .
(hij is trouwens te koop.. pubermeiden.. je kent het wel...)
En als je hem ziet lopen zou je echt niet meer op het idee
komen dat ie ooit!!! Z heeft gelopen..
(moet er ook bijzeggen dat er nauwelijks gelest, dan wel
serieus gereden is.. erger nog, hele dier werd niet consequent
behandeld.... ouders geen paardenmensen.. wel heel goed
bedoeld.. maar dan werkt het allemaal niet... )

Men dacht dat ie het allemaal wel spontaan zou blijven doen...

Marindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:33

Dus als iemand met een ervaren pony prijzen rijdt ligt het er alleen aan dat ze een dure pony heeft?
Sorry maar dit slaat echt werkelijk nergens op, ik ken genoeg kinderen met een fantastische pony die ze in de stop rijden hoor.. En een dure pony hoeft nog niet altijd een automaatje te zijn Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:43

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:38

Afbeelding

Zo liep mijn Z pony in het begin Ja
Gaat dus echt automatisch

Huilen van het lachen

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:36

volgens mij is dit onzin.
het kan wel een enkele keer zo zijn, maar je hebt natuurlijk ook uitzonderingen.
Ik kan me voorstellen dat als je een Zpony een (kleine) verkeerde hulp geeft, dat deze het dan misschien veel sneller verkeerd kan opakken dan een 'gewone' pony.
over mij word ook wel eens gezegd dat ik niks hoef te doen omdat ik mijn pony soms met martingaal rijd, nou daar is dus al helemaal niks van waar!

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:56

mijn moeder heeft altijd alleen maar groene pony's voor mij gekocht! vind ik zelf wel leuker want dan heb ik het helemaal zelf gedaan!
Heb nu mijn E pony helemaal van de B naar het Z1 gereden.. maar me broer had er M op gesprongen, en nu spring ik L en word alleen maar de laatste tijd uitgebeld.. dus het gaat echt niet vanzelf hoor.

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:44

Ik wilde dat ik de kans had gekregen om van een ervaren paard te leren. Ik heb altijd mijn paarden zelf van jongs af aan opgeleid. Dat ging met veel hulp best goed. Maar ik rijd nu M met mijn jonge paard, maar merk nu toch wel dat ik iets mis. Het aanleren van een nette travers aan mijn paard gaat een stuk moeizamer. Het paard kent het niet, maar ik zelf heb ook nooit die ervaring opgedaan zoals het 'hoort te voelen'.
Wanneer ik nu een fijn Z paard aangeboden zou krijgen dan zou ik het wel weten! En voor al de mensen die denken dat het allemaal vanzelf gaat dan, hebben waarschijnlijk zelf die kans ook nooit gehad. Knipoog