M2 is de moeilijkste klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Au3

Re: M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:03

@ pion Haha, dan wil ik ook op zijn minst een verslagje achteraf Haha!

Ik heb afgelopen weekend ook maar besloten de overstap te wagen. Geheel tegen de planning in ( zou dit seizoen gewoon M1 starten) toch maar besloten om nu al over te stappen. Alle andere klasses heb ik uitgereden tot max wp, maar nu ga ik dadelijk over na ong 13 wp ( heb as zondag nog 1 wedstrijd M1).
Ik heb de puntjes wel in een wedstrijd of 6 bij elkaar gereden en ben in bezit van een gummiballetje.
Voor mij blijft de uitdaging meer, om haar nog altijd RECHT over de AC lijn te laten lopen, dan of ze travers of sb wel goed doet hihi.
Ons M2 debuut zal zijn op 15 juni ( zal ook wel even laten horen hoe het is gegaan Knipoog )

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:13

Ik ben weer even uit de roulatie voor een paar weken maar de ostheopaat verzekerde me ervan dat ik hierna wél die supertravers neer kan zetten!!! Daar hou ik me aan vast....het gaat een keer lukken!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:37

Als je overgaat naar elke willekeurige klasse wanneer je er klaar voor bent, is elke klasse naar mijn mening even moeilijk.
Vind wel dat het verschil tussen M1 en M2 groter is dan tussen B en L1 of tussen L1 en L2 maar als je pas overgaat als je paard en jij er klaar voor zijn, moet je daar geen hinder van ondervinden en is het M2 dus ook niet de moeilijkste klasse. In het Z moet je namelijk weer andere, moeilijkere oefeningen laten zien en wordt overall meer (in o.a. rijtechnisch opzicht) van jullie als combinatie verwacht.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:46

Au3 schreef:
@ pion Haha, dan wil ik ook op zijn minst een verslagje achteraf Haha!

Nou het was geweldig (not Clown ).
Bij het inrijden waren we al aan het pielen en zo ging het ook in de proef, we gaan nu gewoon M2 starten.
Met zweepje heeft niet heel veel geholpen helaas... Koe

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:31

Mijn M2 debuut is een weekje vervroegd Wow! Nagelbijten / Gniffelen
Ik wilde eerst in Laar starten, maar dit bleek achteraf een kringwedstrijd te zijn.
Later kon niet meer, want dan zou mijn debuut samenvallen met een selektie, dus 1 weekje eerder gaan we het proberen.
En eigenlijk begin ik me steeds minder zorgen te maken Knipoog
Dacht vorige week nog waar ben ik aan begonnen, omdat ze al tijden niet meer zo slecht had gelopen, echter mevrouw bleek hartstikke hengstig Pling en na 3 hormoondagen, was ze zondag alweer helmaal de oude, joehoe Go jij! Go jij!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:33

Nou liep ik een paar weken te klagen dat ik het best een moeilijke klasse vond om dubbel winst in te rijden, heb ik de afgelopen wedstrijden in twee proeven wel dubbel gereden. Ben er nu inmiddels uit. Maar die klasse lijkt mij echt een opstap voor de Z1 proeven, die ik nu een beetje aan het doornemen ben. Als de M2 goed voor elkaar is, is het slechts een kleine stap naar een goede Z1 proef. Vond de overstap van M1 naar M2 groter lijken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:34

M2 is idd wel een opstapklasse naar de Z1, vind ik iig. Maar vind de overgang M1 en M2 eigenlijk weer net een TE grote stap...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:37

Mijn zusje (12 jaar)
rijdt met een C-pony M1, maar wil heel graag M2 starten...
maar ze moet nog 1 winstpuntje...
In de M1 kreeg ze heel vaak de punten niet!
En 17 mei, reed ze zelfs een verliespunt! in de eerste proef, maar in de 2de proef 1 winstpunt!
En in Driel reed ze in de selectie proef 184 punten...

Maar bij haar ligt het heel vaak aan de jury!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:47

x_Jeanine_x schreef:
Maar bij haar ligt het heel vaak aan de jury!

Want???
Zij is eigenlijk de opvolger van Anky maar de jury's willen dat niet inzien??
Stomme jury's zeg!! Hamer
Rolleyes

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:50

nee zo bedoel ik het niet.

Maar pony loopt netjes nagefelijk enzoo.
Maar de pony heeft een hele slanke bouw etc.
waardoor het vaak lijkt dat meneer uit elkaar valt etc.

Ze hoeft ook niet perse in de winter Z te zijn, maar om nowu 1 jaar in de M1 te rijden....

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:50

Ik wou het niet zeggen 10... Nagelbijten / Gniffelen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:51

Er zal vast wel een reden zijn dat je zusje nergens punten krijgt. En ik denk dan dat het niet meer aan de jury ligt, maar dat jullie het bij je zusje + pony moeten zoeken. Maar dat is mijn mening.

En wat is er mis met een jaar M1. K heb met 1 paard ooit eens 2 jaar over de L2 gedaan. Vond k totaal niet erg en mocht ook al lang en breed over.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:52

Dat maakt mij niet uit dat het gezegd word, maar zo bedoelde in het niet dat ze perse ze nieuwe anky moet worden, de dresuur ligt haar veel minder dan het springen.

Ik zeg ook niet dat ze perse M2 wil gaan starten, maar ze vindt het wel fijn dat ze het mag!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:00

x_Jeanine-x, je hoeft mij echt niet per pm uit te leggen wat je bedoeld te zeggen met je opmerking, het getuigd in mijn ogen op gebrek aan zelfkennis!

x_Jeanine_x schreef:
Ze hoeft ook niet perse in de winter Z te zijn, maar om nowu 1 jaar in de M1 te rijden....
Moet ze beter gaan rijden!!
Ipv de jury de schuld te geven!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:29

ikzelf ben er 5 jaar door omstandigheden uit geweest maar heb de m1 weer opgepakt en in 4 wedstrijden mijn laatste punten voor het m2 gehaald. ik vond het ook wat zwaar om vanuit 5 jaar recreatief rijden zo het m2 te gaan doen maar toch start ik zondag voor t eerst! Rolleyes ik dacht ook eerst te wachten maar een wijs man( Tong uitsteken ) zei tegen mij je kan wel doorrijden in het m1 maar de punten heb je niet nodig en toch moet je ervoor betalen, een verliespunt rijd je niet zo snel dus gewoon doen en er een leer ervaring van maken! en ik heb dus besloten deze raad op te volgen Haha! mijn doel is er 1 iemand van de 15 uit te rijden , dan ben ik blij haha maar ach als job alles heeft gegeven wat hij kan en ik red t niet ben ik nog steeds rete trots! Knipoog

Olalariche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:28

Ik vind de M2 best wel meevallen hoor! De M1 gingen we erg makkelijk door, en de punten in de M2 gaan ook hard, Haha! maar ik vind de proeven niet veel moeilijker dan de M1! De oefeningen komen gewoon wat sneller achter elkaar!

Origami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:24

Ik vind de M2 ook wel meevallen.Idd de oefeningen gaan wat sneller,maar als je daar gewoon op oefent.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:19

Ik heb gisteren mijn M2 debuut gehad, was best heel zenuwachtig.
Had 178 (door een dom foutje, had winstpunt kunnen zijn) en 168, die proef moest veel beter afgewerkt en de travers blijven moeilijk. Clown
Midden en uitgestrekte draf heb ik maar gewoon zo goed mogelijk gereden en in de 1e-proef op beide een 6 waar ik heel tevreden mee ben (midden/uitgestrekte draf zijn moeilijke punten voor ons). Mister bleef lekker lopen. Was zeer tevreden, eerste indruk is goed. Haha!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:27

Ik heb pas mijn M2 debuut gemaakt, en had 204 en de keer erna 200. Ushi was er gewoon klaar voor. Ik heb B tm 30 wp gereden, L1+12, L2+15, M1+27 en nu M2+4
en we gaan hard zat enn heb altijd winst. Alleen nu liggen we er helaas voor zeker 6mnd uit...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:28

PintoNatal schreef:
Ik heb pas mijn M2 debuut gemaakt, en had 204 en de keer erna 200. Ushi was er gewoon klaar voor. Ik heb B tm 30 wp gereden, L1+12, L2+15, M1+27 en nu M2+4
en we gaan hard zat enn heb altijd winst. Alleen nu liggen we er helaas voor zeker 6mnd uit...

Zo dat is nog eens een superdebuut zeg Nagelbijten / Gniffelen . Zulke hoge punten haalde ik alleen in de L Clown .

Jammer wel dat je er voor lange tijd uit ligt!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:30

Op mijn debuut had ik ook aso punten (219) Maar dat was ook echt een uitzondering.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:33

Jeumig Clown . Ben al blij als ik straks de helft haal met m'n haf met haar korte dribbelpootjes Huilen van het lachen

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:34

Aranel schreef:
PintoNatal schreef:

Zo dat is nog eens een superdebuut zeg Nagelbijten / Gniffelen . Zulke hoge punten haalde ik alleen in de L Clown .

Jammer wel dat je er voor lange tijd uit ligt!

Ja en dat was toen ik pas weer 3 weken aan het rijden was! Hij had dus 7weken met een blessure gestaan en toen heb ik hem opgepakt, heel rustig opgebouwd en week 3 ging hij zo super, zat er alles bij elkaar op concour 30min op en echt super fijn te rijden. En mijn laatste wedstrijd voor mijn M2 debuut is toen 3maanden ervoor geweest.
Maargoed, denk dat ik de winter wel weer kan starten, maar eerst maar eens zorgen dat hij goed is en ik weer aan eht rijden ben en dan denk ik weer aan de wedstrijden.
Die kampioenschappen komen ook wel weer. (stond 1e voor de selectie)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:35

Martine__ schreef:
Op mijn debuut had ik ook aso punten (219) Maar dat was ook echt een uitzondering.

Das idd ook errug hoog! Ushi loopt eigenlijk ook heel constant op concour. Heb denk ik in al die tijd maar 4x onder de 190 gereden en rij eigenlijk áltijd 2wp en Ushi looopt altijd in de prijzen... pfff verlang naar eind augustus dat ik weer op zn rug kan klimmen...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:37

Zal ik dan ook maar zo eerlijk zijn dat ik 2 weken daarop 142 punten had Huilen van het lachen Die ging ook zo verschrikkelijk. Paard was dwars. Nu rijd ik rond de 180.