KiWiKo schreef:ik vind het geweldig die puppies zo heerlijk geconcentreerd op een pownie, inclusief veeuls te grote rijjas die hun proefje afleggen![]()
amen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:ik vind het geweldig die puppies zo heerlijk geconcentreerd op een pownie, inclusief veeuls te grote rijjas die hun proefje afleggen![]()
Daniellev schreef:Enneh, ik kan me herinneren (in een vaag ver verleden) dat het bij de paarden ook niet altijd rozengeur en maneschijn is?
shera schreef:Het schijnt ook bij paardensport te horen dat we ons overal aan moeten ergeren. Te lawaaierig publiek, foute bodem, stomme jury en nu weer onhandige kids die of overal tussendoor crossen, of juist teveel prijzen rijden met hun super dure pony.
Wat maakt het eigenlijk uit als je zelf lol hebt in je sport wat een ander doet? Laat die kids lekker.
shera schreef:Wat maakt het eigenlijk uit als je zelf lol hebt in je sport wat een ander doet? Laat die kids lekker.
Echwel schreef:KiWiKo schreef:ik vind het geweldig die puppies zo heerlijk geconcentreerd op een pownie, inclusief veeuls te grote rijjas die hun proefje afleggen![]()
Die wel, maar niet degene die in op maat gemaakte jasjes zitten.
*trots* dochterlief rijdt in jasje dat van mij geweest is, jasje is ouder dan kind...

Echwel schreef:Dat heeft niet met jaloezie te maken, wel met het feit dat deze kinderen vaak met het neusje in de lucht lopen/rijden
en door de ouders het gevoel wordt meegegeven dat ze beter zijn dan het kindje in het te grote jasje..
Daardoor denk ik dat deze kinderen er geen plezier meer in hebben.
ThisIsMe schreef:Er zijn mensen die geven net zo makkelijk 1000 euro uit als een ander 10 euro, gewoon omdat ze geld zat hebben en nergens naar hoeven te kijken. Maakt dat hun kinderen per definitie minder leuk en minder schattig? Dat maakt deze ouders ook niet per definitie 'pushers' hoor, ook mensen met meer dan genoeg geld zijn soms net echte, gewone mensen, die willen dat hun kind plezier heeft aan een hobby, om die gelijk nu maar in het prestatiegerichte hoekje te duwen vind ik wel heel kortzichtig.
Daniellev schreef:Saamhorigheid is met paardrijden wel wat moeilijker vind ik, want het is toch een beetje eenling sport.
Citaat:Dan zegt degene met beker, balen zeg dat het minder ging.
runningkawa schreef:ja...dat is een goede vraag...
Maar dat is idd niet alleen in de paardensport zo...mensen die de ogen moeten uitsteken.
Vooral aan de buitenkant zodat iedereen het ziet...maar fatsoenlijk eten staat er niet meer op de plank
Daniellev schreef:Zo is het. We kunnen ze wel weghouden voor 'volwassen' situaties, maar later schrikken ze zich dan kapot.
Shadow0 schreef:Daniellev schreef:Zo is het. We kunnen ze wel weghouden voor 'volwassen' situaties, maar later schrikken ze zich dan kapot.
Kinderen van onder de twaalf moeten echt nog wel begeleid en beschermd en met mate in aanraking komen met dat soort 'volwassen' situaties. Het zijn kinderen.
Wedstrijden zijn, per definitie, prestatiegericht omdat ze de prestatie beoordelen. Daar moet dan ook een ruime hoeveelheid aan ervaringen tegenover staan waar de prestatie niet van belang is. Kinderen moeten wel leren omgaan met teleurstellingen, maar ze moeten ook genoeg situaties hebben waarin teleurstelling geen element is.
Daniellev schreef:Ik denk dat de meeste ouders dat goed zelf kunnen bepalen. De een doet het zus de ander zo. En van 1 wedstrijd in de maand of om de week krijgt een kind echt geen complex v.w.b. prestatiedrang of andere ongein. Daar ben je toch zelf bij om het te doseren?
bokkenootje schreef:De hele maatschappij is (helaas) competitief, het deelnemen aan een wedstrijd zal niet meer "schade" veroorzaken als gewoon een dagje naar school.