Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:heb je nou al eens uitgezocht of jouw hele tirade over het veiligheidscertificaat wel van toepassing is? Er is hier al een aantal keer opgemerkt dat IB onder een ander reglement valt
Er moet waarschijnlijk eerst iets gebeuren op zo'n landenwedstrijd of wat dan ook voordat dit verplicht zal worden. maar eigenlijk zijn die topruiters ons grote voorbeeld dus als zij nou netjes met cap gaan rijden:P gomir schreef:kissmeB schreef:en bij ons op stal hebben ze ook dat certificaat zodat er staigaires mogen werken..maar de helft rijdt nog zonder cap?! nouja is dan hun eigen verantwoording toch!
Dat is zeker ook de verantwoording van de stagebegeleider. Als een stagiaire zonder helm op zichzelf invalide of dood valt op een paard van het stagebedrijf en het lijkt er ook maar een beetje op dat dat door een helm te voorkomen geweest was dan ben je echt heel erg zuur als stagebedrijf.
Er wordt namelijk van je verwacht dat je als stagebegeleider toeziet op het naleven van de veiligheidseisen en je moet een veilige werk- en leeromgeving creëren.
Tuurlijk hebben stagiaires een eigen verantwoordelijkheid, maar vertrouw er maar op dat iedereen dat vergeten is op het moment dat er iets ernstigs gebeurd...Dan is de stagiaire ineens nog maar in opleiding en was hij/zij zich mogelijk niet bewust van de risico's
Bovendien is 'cap verplicht' heel simpel uit te leggen als cap verplicht en als niemand daar op toeziet onder het motto van 'eigen verantwoording' kunnen we dat veiligheidscertificaat wel weer afschaffen...
Echwel schreef:Maar dat heeft toch niets met evenementen op andere terreinen dan een manege te maken.
Hoe doen ze dat dan van de zomer met buitenwedstrijden..
Ik weet van de wedstrijd die wij organiseerden, dat we dus aan wettelijke(brand) eisen moesten voldoen
betreffende de tent enz
RaichuHollow schreef:Mensen,
Wat zijn we nu allemaal aan het afdwalen...
Het gaat er allemaal gewoon om dat vele manegebedrijven etc verplicht een veiligheidscertificaat moeten hebben om wedstrijden te kunnen organiseren.
Ik weet dat het geldbedrag dat deze bedrijven moeten betalen per jaar echt een behoorlijk bedrag is!!
Het is gewoon erg teleurstellend dat iedereen hier aan moet voldoen, een spijker die uitsteekt kan je op afgekeurd worden... Gevolg iedereen moet met cap rijden!
Ik heb opgezocht of de Brabant Hallenvoldoen aan de veiligheidsnormen voor het certificaat.... eindvan het liedje hebben de Brabant Hallen niet eenseen certificaat!
War hebben we het over! Al die bedrijven moeten geld neerleggen om wedstrijden te kunnen organiseren, maar daar waar het grote geld speelt oeft het allemaal niet!???
Ik hoop dat ik morgen contact heb met een instantie die mij meer kan vertellen, dan komen we ergens!
Maar laten we niet zo ver uitlopen in dezetopic, want het oedje, voltige en al die andere dingen is niet de bedoeling van deze topic!
Nou, als ik van een instantie hoor dan laat ik het weten!
Groeten Lizet Veldman

Keesje schreef:Dat zei ik dus al.. Ik kan er nog steeds niet bij waarom je hier zo'n ophef over moet en durft te maken!
am13 schreef:Keesje schreef:Dat zei ik dus al.. Ik kan er nog steeds niet bij waarom je hier zo'n ophef over moet en durft te maken!
Ik zal hier ook echt geen uur wakker van liggen, maar ik vind het wel een onderwerp om even bij stil te staan en vragen over te stellen, en ik vind het daarom zinnig dat er wel over gediscussieerd wordt.
Iedereen heeft het recht op een eigen mening tenslotte, daarom vind ik het woordje durft in bovenstaande quote nogal misplaatst.
Ben erg benieuwd hoe de FEI in de toekomst met dit soort vraagstukken omgaat.