Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KarinvdM schreef:Dan zijn er een hoop die de B al nooit uit zullen komen Pion. Niet iedereen heeft een paard die 200 of meer bij elkaar kan lopen en ook zijn er genoeg ruiters die dat niet kunnen.

KarinvdM schreef:Kijk op de concoursen eens om je heen [naam], dan zal je genoeg combinaties zien die die 200 punten nooit zullen halen.
Ik geef toch de voorkeur aan de betere beweger die af en toe nog een tactfout maakt. Dat wordt na verloop van tijd wel beter.

ioontje schreef:Onze dochter gaat ook over naar de volgende klasse als ze 10 winstpunten heeft gehaald. Dit omdat het voor haar niet motiverend werkt om in dezelfde klasse te blijven starten. (het kost ook nog eens veel inschrijfgeld en een prijs win je lang niet altijd; ook niet als je al lang over de 10 winstpunten heen bent). Zij start liever in een hogere klasse en krijgt daar minder punten, maar dan heeft ze wel weer iets om voor te werken. Mocht het helemaal niet goed gaan, dan rijdt ze de paarden rustig thuis door en start ze gewoon weg wat minder wedstrijden.
Maar iedereen moet dat voor zichzelf weten natuurlijk.

KarinvdM schreef:Dan zijn er een hoop die de B al nooit uit zullen komen Pion. Niet iedereen heeft een paard die 200 of meer bij elkaar kan lopen en ook zijn er genoeg ruiters die dat niet kunnen.

Kit_for_ever schreef:Ik denk dat je zéker geen bewegingswonder hoeft te hebben om leuk mee te kunnen doen. Als jij je proef gewoon netjes en correct uitvoert moet je ook aan je punten kunnen komen. Dat neemt niet weg dat je vaak met een beweginswonder tóch een streepje voor hebt of iig sneller aan je punten komt ookal is een onderdeel wat minder.
rowo schreef:Hoeft in principe ook niet, maar meestal kijken jury's niet door de paarden heen zeg maar. Ook al loopt het paard wat minder goed kan bewegen een betere proef dan wint ie het nog niet van het bewegingswonder. Hoe krom het ook is, het is meestal wel de werkelijkheid. Het is ook wel moeilijk voor een jury om er doorheen te kijken. Ik ben het helaas wel vaak zat tegen gekomen.