Urielle schreef:Inderdaad Asjemenou. Ik vind er persoonlijk geen *censuur* aan om te starten als ik weet dat ik toch als 14e eindig ofzo. Dat het wel eens voorkomt door omstandigheden van allerlei aard is iets anders, daar zit ik niet mee en dan train ik lekker door voor de volgende keer, maar ik wil wel de gedachte hebben dat mijn paard en ik er KUNNEN winnen. Die gedachte stimuleert ook. De gedachte alleen dat ik zelf denk niet klaar te zijn om de L1 te kunnen winnen, zal ongetwijfeld voor onzekerheid zorgen zodat ik niet volop aan mijn paard rijd daar en dus ook minder presteer dan we kunnen.
Het gaat toch niet om het winnen in iedere proef ??? Ik ben van mening dat je er het niveau van je paard mee meet. Het feit dat er iemand nóg beter zijn paard voor elkaar heeft boeit mij persoonlijk niets.
Over het plannen: ons paard is met mijn dochter gestart in januari 2006 en loopt nu M1 (na een wedstrijd of 16). Alle keren overgegaan met ca. 12 à 13 winstpunten. Bijna alle keren leverde de laatste wedstrijd in een klasse (2 proeven) 3 of meer winstpunten op en dát is voor mij meer een reden om over te gaan. Als je telkens met 2 proeven 1 of net aan 2 winstpunten rijdt, dan ben je m.i. niet toe aan een volgende klasse. Overigens kun je plannen wat je wilt, maar ons paard heeft vorig jaar van november t/m februari niets kunnen doen ivm een hardnekkige hoefzweer en ze is ook al eerder is een maand of 3 er tussenuit geweest door kreupelheid. Dat kun je niet voorspellen en heb je maar gewoon te accepteren. Mijn dochter rijdt overigens nooit meer dan 2 wedstrijden per maand (vind ik meer dan genoeg met een nu 6-jarige). Ook is het natuurlijk niet te voorspellen (als je met een paard in de B begint) óf hij ooit alles wat er in de Z gevraagd wordt goed gaat oppakken en zo ja, hoeveel tijd je dan nodig hebt om dit te trainen. Het ene paard pakt iets nou eenmaal beter op dan de ander. Kortom: ik zou me nooit aan een planning wagen: ik zou het leuk vinden als mijn dochter volgend seizoen M2 kan gaan starten, maar lukt dat niet is dat ook geen probleem. Tijd genoeg (ze is net 15)
.

, maar vind dat wel fijn, zo blijf je een beetje in het ritme, anders moet je elke proef weer even wennen..

.