Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:50

Groot gelijk, moeten ze d'r paarden maar niet zo wereldvreemd opvoeden. Als hun paard flipt omdat die van jouw een andere kleur heeft is dat toch hun probleem? Ik zou me er niet druk om maken, tenslotte heb jij d'r voordeel bij... Knipoog

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:57

T was 1 juli.. friese paarden dag.. Eerste keer dat mijn fries mee deed aan een wedstrijd.. dus ze liep nogal hard...Maar iedereen lette er maar niet op... niemand die ook ff aan de kant gaat ofzo... ze denken echt dat ze alles zijn.. dus opeens dacht ik.. als jullie t kunnen kan ik t ook.. dus heb 3x bijna een botsing gehad.. maar geen ruzie Haha! Bloos

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 05:17

anneliesdj schreef:
ellen82 schreef:
Ik zie hier ook nog altijd iemand die Z2 rijdt aan de longe richting losrijterrein gaan en ook weer richting trailer Clown

Je bedoelt dat zij erop zit en iemand hem aan de longe vasthoudt? Dan mag je je weleens gaan afvragen waarom je Z2 rijd...

Precies mijn idee Haha!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:54

casperrr schreef:
Blacknestor schreef:
Wow wat een verhalen zeg!
Ik heb vroeger bij de ponies wedstrijden gereden en vond het toen alleen nog maar spannend.
Nu wil ik waarschijnlijk volgend jaar wedstrijden gaan rijden, maar als ik dit lees is dit niet echt voor mij weggelegd!
Oef ik denk dat ik ga vloeken en schelden als mij dit soort dingen zal over komen!
Maar gewoon recreatief blijven rijden, denk ik Knipoog Of misschien alleen de kleine wedstrijden..

wel nee joh Haha! gewoon karren met die hap!

Ja daar heb je ook gelijk in! Verstand op nul! Cool

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:41

Angg schreef:
T was 1 juli.. friese paarden dag.. Eerste keer dat mijn fries mee deed aan een wedstrijd.. dus ze liep nogal hard...Maar iedereen lette er maar niet op... niemand die ook ff aan de kant gaat ofzo... ze denken echt dat ze alles zijn.. dus opeens dacht ik.. als jullie t kunnen kan ik t ook.. dus heb 3x bijna een botsing gehad.. maar geen ruzie Haha! Bloos

Als ik bij jouw geval voorrang had en ik wilde ook door blijven rijden was ik niet voor jouw aan de kant gegaan hoor Knipoog
Als je op wedstrijd komt is het (meestal) de bedoeling dat je je paard verder wel onder controle heb, anders bezorg je andere mensen juist veel lasten en zullen ze al helemaal niet voor jouw aan de kant gaan...

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:45

Ze hadden geen voorrang... Ik had op dat moment voorrang.. En eentje met een hengst.. die dacht ik kan wel gwn doorrijden want zij heeft een merrie.. Dat vind ik dus nergens op slaan.. Snap je? Ze was ook wel te houden.. En ik had dr nog wel onder controle.. ze liep alleen harder ..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:56

*Longeren op het losrijterein of parkeerterein; doe dat thuis maar.
*Mensen aan de kant die ruiters bekletsen en uitlachen (beste stuurlui...),
*Mensen die niet kunnen rijden met een trailer en tig keer moeten steken voor ze hem te staan hebben terwijl er rijen staan te wachten.
*Instructeurs/toeschouwers die op luidruchtige toon menen te moeten lesgeven op het losrijterein (vreselijk).
*Fammilieleden/eigenaren van paarden die ruiters uitkafferen, omdat de proef niet goed gereden was in hun ogen.
*Ruiters die onredelijk zijn tegen hun paard wanneer het rijden niet naar wens gaat (overmatig spoor/zweep/stem gebruik en afraggen van paarden op het losrijterein).
* Ruiters die hun paard of de jury de schuld geven van een tegenvallende uitslag.
* Tot middernacht (uren) op de prijsuitrijking moeten wachten (en er dan achterkomen dat je toch net 8e was GRRR).
* Mensen die geen realistisch beeld hebben van de gereden proeven (zeggen dat het zo slecht ging en dan met de 1e prijs naar huis gaan of zeggen dat het zo goed ging en dan in de 140 rijden, oops...)

Best wel veel ergernissen, maar goed... Bloos

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:02

Die laatste doe ik zelf Tong uitsteken Ik vind namelijk vaak zat dat het niet lekker gaat. Pony houdt zich beetje strak, reageert niet voldoende voor been en oefeningen gaan niet zoals ze kunnen gaan.

Dat de jury gewoon een pony ziet die er voor de buitenwereld ontspannen uitziet, kan ik niks aan doen, het voelt niet goed Knipoog

Maar ik zeg niet dat eht zó slecht gaat, ik zeg altijd dat hij beter kan en het niet helemaal naar mijn zin ging Knipoog

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:04

4 - 6 tallen!! Gek word ik daarvan.
Waarom is het zo dat als je met 4 achter elkaar aan rijdt je ineens op iedereen voorrang hebt? Laatst nog een keer gehad, ik was al een tijdje aan het rijden, komt er een viertal aan dat los begint te rijden, en op het moment dat ze achter elkaar gaan moet iedereen aan de kant. Ze nemen gewoon een 20x40 ring helemaal in beslag, en wij moeten maar opletten wat de commandant zegt zodat we op tijd aan de kant zijn Boos! Zo niet dan kun je ook nog even lekker uitgescholden worden. Vooral heel fijn als de commandant nog even roept tegen zijn 4tal: Doorrijden, rijdt ze maar overhoop! Stoom uit je oren ronduit verschrikkelijk.

Ik heb zelf vroeger overigens ook viertal gereden hoor, maar bij ons was het zo dat, ookal reden we achter elkaar, we nog steeds de gewone voorrangsregels hanteerden!

Verder vind ik het heel vervelend dat bijna niemand lijkt te weten dat zijgangen voorrang hebben, waardoor je die steeds halverwege af moet breken en het paard helemaal in de war raakt.

Buiten dat heb ik weinig irritaties, ik kan me meestal wel redelijk inleven in mensen met drukke/bange paarden, heb zelf mijn portie ook wel gehad wat dat betreft Knipoog

edit: waar ik me wel vreselijk aan geirriteerd heb vroeger, er was altijd een bepaald meisje bij ons in de kring, die pony's werden altijd eerst gelongeerd (door paps natuurlijk) en dan ging zij losrijden. Altijd superstrak bijgezet, pony kon geen kant meer op. En dan net voordat ze de ring in moest de hulpteugels eraf trekken en vervolgens dikke punten rijden. Gek he, als je pony maar een houding kent dat hij die 5 minuten ook zo blijft lopen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:43

Ezter schreef:
4 - 6 tallen!! Gek word ik daarvan.
Waarom is het zo dat als je met 4 achter elkaar aan rijdt je ineens op iedereen voorrang hebt? Laatst nog een keer gehad, ik was al een tijdje aan het rijden, komt er een viertal aan dat los begint te rijden, en op het moment dat ze achter elkaar gaan moet iedereen aan de kant. Ze nemen gewoon een 20x40 ring helemaal in beslag, en wij moeten maar opletten wat de commandant zegt zodat we op tijd aan de kant zijn Boos! Zo niet dan kun je ook nog even lekker uitgescholden worden. Vooral heel fijn als de commandant nog even roept tegen zijn 4tal: Doorrijden, rijdt ze maar overhoop! Stoom uit je oren ronduit verschrikkelijk.

Dat is bij ons altijd zo hoor, voorrangsregels beginnen hanteren met 4/8-tallen is echt geen doen.. Dan kan je al beter niet samen losrijden. Ik erger mij meer aan de mensen die lekker individueel constant door losrijdende achttallen doorrijden zonder er ook maar iets van rekening mee te houden.

Maargoed, misschien is dat hier in België iets anders. Ik denk dat hier veel meer achttal-groepen meerijden dan in Nederland (bv één van onze vorige wedstrijden. In totaal over alle klassen waren er 20 4-tal groepen en 60 8-tal groepen.) . Het is gewoon de regel dat je met je achttal een plaats (20*60) zoekt waar je kan inrijden met je groep, als je geen plaats vind moet je maar eventjes individueel rondrijden... Maar wel zonder andere achttalgroepen te hinderen die wel plaats hebben. Simpel. Individuelen moeten ook zorgen dat ze niet tussen de achttalgroepen komen rondslingeren want dan krijgen ze ook heel wat commentaar.. Groep heeft voorrang op individueel. Bij ons toch..

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:59

Maar vind je het dan normaal om als groep precies daar te gaan rijden waar ook de rest individueel rondrijdt? Als er echt meer dan voldoende ruimte is een paar meter verderop?

Ik heb het zelfs zo meegemaakt, bij de pony's nog, dat ik in de dressuurring losreed waar ik later zelf moest rijden. Vervolgens komt er een viertal DE-pony's in die ring en die commandant roept gewoon keihard 'rijdt haar maar overhoop' Ik was geloof ik 10 jaar oud! Dan gaat de lol er wel af kan ik je vertellen.

Ik begrijp dat je als viertal los moet kunnen rijden, maar je kan ook best even een stukje uitwijken als je iemand tegenkomt, en in ieder geval het rustigste deel van het terrein opzoek ipv het drukste. En zeker als je maar een 20 x 60 baan hebt om los te rijden, dien je je naar mijn mening ook als viertal zoveel mogelijk aan de bakregels te houden, anders kan de rest net zo goed niet losrijden.

Verder is het zo dat als het mij netjes gevraagd word of als het viertal duidelijk rekening houdt met de rest ik echt de eerste ben om aan de kant te gaan. Echter rijden ze me zowat van mijn paard en krijg ik dan nog een snauw na, tjah dan hebben ze een hele kwade aan mij...

edit: als er bij ons in totaal 5 4 of 6 tallen starten dan is het al veel. Meestal zijn het er maar 2 of 3. En dus veel meer individuele combinaties.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:11

Ik erger mij tegenwoordig niet zoveel meer, gaat tenkoste van de concentratie, maar mijn paard ergert zich wel Knipoog Die kan er niet zo goed tegen als er constant paarden vlakbij voorbij komen.
Als het druk is/weinig plaats moet je gewoon allemaal met elkaar rekening houden en dan moet iedereen wel eens ongewild op de rem voor iemand anders.
Waar ik niet tegenkan is als iemand dan zo'n paard heeft die hij bij wijze van spreken nog ontspannen door een muur kan laten lopen, dat die dan gewoon dwars door iedereen heengaat, zonder ook maar te kijken wie er staat, loopt of rijdt...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:23

Mensen die zich met dingen mee bemoeien terwijl ze het paard en er geen verstand hebben... Zeer irritant.
En die parkeerwachters of hoe je ze ook noemt mogen ook wel eens wat aardiger en niet zo bemoei al worden Vork

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:33

Moet eerlijk zeggen dat mijn hengst ook wel eens aan een lijntje (hengstenketting)meegaat, maar dat is enkel van de trailer naar losrijbak en na de proef weer terug naar de trailer. Doen we omdat meneer vaak denkt dat als hij van de laadklep af komt denderen, er een leuke merrie klaarstaat voor hem. Duurt dus meestal een paar minuten voordat ik het knopje "vandaag wedstrijd, dus even normaal doen" heb gevonden. We lopen overigens niemand in de weg en kijken voor 10, omdat anderen ons meestal niet op tijd zien/ontwijken omdat ze naar beneden zitten te turen. Daarnaast is het gewoon een stukje veiligheid voor iedereen en we weten dat we hem kunnen vertrouwen anders gingen we er niet mee naar wedstrijd, dus puur tegen joligheid als je er net op stapt en richting losrijbak loopt. In de losrijbak rijden we gewoon met de meute mee!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:28

Als je aan het in springen bent en er zijn mensen aan het uitstappen in de bak vreselijk is dat
het terein is groot genoegg!!:P

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:43

- Mensen die zo geconcenteerd zijn, dat ze niet meer kijken waar ze rijden.
- Met 2/3 naast elkaar uitstappen tijdens inspringen.
- SPRONG VRIJ! En vervolgens lopen ze nog achter je hindernis als jij aanrijdt.
- Longeren.
- Mensen die het simpelweg niet snappen. Tong uitsteken
- Met betalen dat het secretariaat je niet kan vinden in de lijst, terwijl je wel op de startlijst staat.
- Wijzigingen die niet worden doorgegeven. Of wel doorgegeven maar simpelweg niet worden opgeschreven.( Ik rijd ipv mijn broer, je komt de ring binnen ( na 1000x tegen de ringmeester te hebben gezegt dat het Jolien is en niet Sander, de ringmeester dit 999x tegen de jury heeft gezegt ) en vervolgens wordt er omgeroepen en Sander komt de ring binnen. Verdrietig
- Chipcontroleurs ( wordt er gekeken of je paard wel gechiped enz. is ) komt er zo'n apparaat langs je paard z'n hals ( Waar mijn pony onwijs op stresst omdat het in de buurt van z'n oren komt en ie wss slechte ervaringen met z'n oren heeft ) en dat zegt dan dat je geen chip hebt, omdat je paard net bewoog en dat ding niet over de juiste plaats ging enz. Tong uitsteken

Maargoed, ik laat er lekker allemaal niets van merken dat ik me irriteer, alleen ik doe het wel. Tong uitsteken

En als er met 2 of 3 naast elkaar wordt uitgestapt zeg ik altijd gewoon, bakregels, stappen op de hoefslag ( met springen ) willen jullie ff 1 op 1 gaan stappen zo kan ik niet inrijden Knipoog En dan krijg je een hoop gemopper en mensen die achterstevoren omgedraait en weet ik het wat op hun paard gaan zitten.. Maar je kunt wel doorrijden Lachen

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:22

Mij irriteeren de mensée die hun paardje wellis waar Kwellen, en idd dan diie Ouders die der bij komen te schreeuwen Clown .. echt belachelijk Cool
en dann bij het inspringen , de kleiné ponys die al klaar zijn met hun parcoursje maar dat ze nog even willen springen daarna (dus de hindernis weer lager) en de 3× zo volle inrrijbak Clown ..
wij hebben op de manege dat er max 5 mensen in de inrijbak mogen, maar niet iedereen houd zig daar aan Boos! dus mensen die aan het eindé moeten zitten lekker de kletsen en so terwijl er andere niet eens in kunnen omdat het vol is en hun na 3 andere all moet.ee Boos! ..

Maar verder is het altijd lacheen Tong uitsteken:P.. en idd als ik voorrang heb heb ik voorrang Knipoog.. dann wals ik gewoOn over je heen.. Clown

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:28

Mensen die over het losrijterrein lopen. De mijne slaat nogal om zich heen en dus hou ik goed rekening met de andere ruiters. Echter lopen er dan ook nog overal mensen, tja ik vind die daar niet horen..

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:12

Hier nog eentje waar ik me of erger en niet kan aanzien: mensen die ruw aant rijden zijn (meestal door hun eigen stress)

Noortje_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:42

Suzy schreef:
Hier nog eentje waar ik me of erger en niet kan aanzien: mensen die ruw aant rijden zijn (meestal door hun eigen stress)

PRECIES!!

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:55

Yvonnelind en Jolienn: Is het voor jullie eigenlijk nog wel leuk om op wedstrijd te gaan? Als ik me aan zoveel dingen zou ergeren dan zou ik lekker thuisblijven of niet meer losrijden Clown Schijnheilig

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:06

MyWishMax schreef:
Die laatste doe ik zelf Tong uitsteken Ik vind namelijk vaak zat dat het niet lekker gaat. Pony houdt zich beetje strak, reageert niet voldoende voor been en oefeningen gaan niet zoals ze kunnen gaan.

Dat de jury gewoon een pony ziet die er voor de buitenwereld ontspannen uitziet, kan ik niks aan doen, het voelt niet goed Knipoog

Maar ik zeg niet dat eht zó slecht gaat, ik zeg altijd dat hij beter kan en het niet helemaal naar mijn zin ging Knipoog

Haha dat probleem heb ik ook vaak.
Ik heb vaak een minder gevoel dan de jury!

Maar ik erger mij dood aan mensen die op het inrijterrein lopen... en vooral een leraar van mij die de hele dag een beetje heen en weer over het terrein stak!

En aan een meisje met een friesche hengst die dat beest echt NOOIT onder controle heeft (heeft dus 1x bijna mijn paard gedekt)

Aan mensen die hun paard nog net ff vlak voor dat ze de ring ingaan even hun paard half in elkaar moeten trappen omdat alles niet perfect gaat!

Longeren op het terrein (oke heb ik ook 2 x gedaan, maar alleen de eerste 2x omdat ik er anders echt niet op kon komen, maar ik doe dat dan wel ff op een plekje waar dat kan en niet op het losrijterrein.)

Aan watjes van ringmeesters die iedereen voor laten gaan. BAH!!

Aan wedstrijden zonder ringmeesters...

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:07

Leuk topicc Haha!
ik erger me aan kinderen die aan het uitstappen zijn naast elkaar Hamer !!
en als je al drie keer OXEER hebt geschreeuwd dat kinderen nog steeds voor die oxer gaan lopen, sjongee !! Stoom uit je oren

Maar achja, Vork
voor de rest is het altijd wel gezellig op de wedstrijden !!

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:09

Noortje_E schreef:
Suzy schreef:

PRECIES!!

GROOT GELIJK
of ouders die hun kinderen uitschelden, echt vreselijk Huilen
het kan niet altijd goed gaan ! het moet natuurlijk wel leuk blijven !
of van die arrogante kinderen, kan ik me ook zo aan ergeren Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:10

anneliesdj schreef:
Groot gelijk, moeten ze d'r paarden maar niet zo wereldvreemd opvoeden. Als hun paard flipt omdat die van jouw een andere kleur heeft is dat toch hun probleem? Ik zou me er niet druk om maken, tenslotte heb jij d'r voordeel bij... Knipoog

Mijn paard flipt ook van vreemde kleuren..
Voornamelijk kleine witjes (die heb je gelukkig niet op wedstrijden)
En Fjorden, mijn paard is als de dood voor Fjorden.

Nou word ik niet boos als ik een fjord op het inrijterrein zie hoor.
Ik probeer mijn paard haar gedrag altijd een beetje te negeren.