Natuurlijk, iedereen wil slank zijn (tenminste, dat denk ik, ikke wel hoor) maar de dagelijkse waarheid is dat er steeds meer mensen met overgewicht komen, en een deel van hen wil ook graag paard rijden, ondanks dat overgewicht.
Als ik naar mezelf kijk - ik let heel erg goed op welke paarden ik rijd en welke ik laat staan. Op dit moment ben ik ook weer op zoek naar een ander paard en dan kies ik echt niet voor de arabjes of kwpners van 1.60m
Ik probeer zo goed en kwaad als het gaat af te vallen door gezond te eten, te sporten en niet te snoepen. Dat dit geen effect heeft (op dit moment, hopenlijk verandert dat nog) vind ik al erg zat.
Ik stel mijn paard eerlijk en netjes voor, ik stuiter niet in het zadel en ondanks mijn omvang vind ik niet dat ik last heb van mijn overtollige kilo's. Vorige week heb ik nog een Tinker van 1.40 gereden en die liep vrolijkjes met mij rond te sjouwen, geen enkel probleem, maar goed dat zijn ook gewichtsdragers

Als er dán nog iemand is die mij veroordeelt om hoe ik er uit zie, dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat, echt waar. Ik doe zó mijn best en ben eerlijk tegenover mezelf en het paard, wie heeft DAN nog het recht om mij te veroordelen?
En zeg nu niet - maar dat weten ze toch niet van tevoren allemaal... Feit is dat je iemand kwetst, hoe dan ook
.