Ben er ook voor om de keuze van wel of geen sporen te dragen vrije keus aan de ruiter te laten, maar ook hier gaat hetzelfde verhaal op. De mensen die het alleen maar gebruiken om intressant te zijn zullen het toch wel blijven gebruiken.....
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Elaine schreef:Misschien een extra onderdeel:
Het juiste gebruik van hulpmiddelen (dus: sporen, zweep, s&t)

Marije1984 schreef:[
Sjonge sjonge lezen is moeilijk he. Ik zeg hetzelfde als jij. Verfijning van je hulp. Maar uit je vorige bericht maakte\ik heel wat anders op. Dat klonk meer als: ''mijn paard wil alleen voorwaarts als hij een spoor om heeft''
Nu zeg je dat je aanleuning fijner is, dat leest al anders dan wanneer je zegt dat je paard veel beter op S&T loopt. Je kan ook te snel op je tenen getrapt zijn. Beter lezen en beter nadenken voordat je onnodig in de verdeging schiet
runningkawa schreef:Wat ze dan nog kunnen doen, onderdeel 35
+1 punt zonder stang
+1 punt zonder sporen
Dan wordt er meer uitgenodigd om zonder te rijden
En je hebt zomaar 2 punten kado.

runningkawa schreef:Jury's moet trekkers in alle klasses gewoon onderaan plaatsen
runningkawa schreef:Dat zou moeten vallen onder "Rijvaardigheid en het effect van de hulpen"
Henry schreef:Mijn paard rijd ik wel met stang erbij anders dan gaatie echt wat anders doen dan jij vraag. Ik ben nu aan het oefenen om met trens ook gewoon te doen wat ik vraag
?!