Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re: Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:12

Dabo schreef:
Ik heb net het KNHS gebeld. Ik moet het chipformulier EN het paspoort opsturen naar hun, want buitenlandse paarden moeten door hun 'gestempeld' worden.
Hier ben ik uiteraard niet zo blij mee, Ermelo ligt ook niet echt naast de deur om er even langs te gaan.... Verdrietig

á € 15,- ping ping kassa Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:26

Net WEEEEEEEEEEER naar de KNHS gebeld:

Eerst dinsdag 14 november:
Vrouwtje zei dat mijn startkaart en coupons die dag uitgeprint werden en opgestuurd.
En dat ze gisteren of vandaag binnen zouden zijn.
Post geweest nog niets binnen.

Net weer even gebeld.
Zegt die man aan de telefoon dat ze 08-11 al geprint zijn en dat ze opgestuurd zijn naar de Huygevoort.

Gewoon helemaal naar het verkeerde adres.

Toevallig ken ik die mensen wel, maar die nemen niet op.

Ga nu even terugbellen naar de KNHS en ze moeten me maar 2 blanco coupons opsturen.
Ga het er niet op gokken dat ik die mensen pas morgen kan bereiken en dat ze helemaal niets ontvangen hebben

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:17

ranna schreef:
Dabo schreef:
Ik heb net het KNHS gebeld. Ik moet het chipformulier EN het paspoort opsturen naar hun, want buitenlandse paarden moeten door hun 'gestempeld' worden.
Hier ben ik uiteraard niet zo blij mee, Ermelo ligt ook niet echt naast de deur om er even langs te gaan.... Verdrietig

á € 15,- ping ping kassa Lips are sealed

huh? hoe bedoel je 15euro..? Moet ik dat betalen? aan wie? waarom?
godsamme, wist niet dat wat wedstrijdjes gaan rijden zo'n gedoe zou opleveren.... Boos!
hmm misschien dat ik de papieren beter kan opsturen naar Frankrijk dan! hahahaha (voor het stempeltje)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:24

Dabo schreef:
huh? hoe bedoel je 15euro..? Moet ik dat betalen? aan wie? waarom?
godsamme, wist niet dat wat wedstrijdjes gaan rijden zo'n gedoe zou opleveren.... Boos!
hmm misschien dat ik de papieren beter kan opsturen naar Frankrijk dan! hahahaha (voor het stempeltje)

Als je je paard niet wilt laten chippen maar DNA identificeert moet je de DNA code laten afstempelen door een stamboek of KNHS kosten € 15,00.
Vraag dus maar es na of het kosten met zich meebrengt.
Zou niet weten waarom een stempel over een DNA sticker € 15,00 moet kosten en diezelfde stempel over de barcode van een chip niks.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:09

Bij de NRPS dus niet hoor..... keurige stempel, zonder kosten (zie www.nrps.nl). Vandaag gestempeld EN de copie even door de NRPS naar de overbuurman (KNHS) gebracht. EINDELIJK gaat de startkaart ingevoerd worden!! jaja is me beloofd, krijg ze volgende week EN EN EN EN EN EN EN EN ik krijg voor het aanstaande weekend een GRATIS blanco coupon johooooo johoooooo het kan ook zoooooooo haha Rock-on, dudes! Afgod

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:57

Maar daar moest wel heel wat aan vooraf gaan, dus in plaats dat ze het gewoon in 1 keer goed doen Rolleyes
Het is gewoon ieder jaar weer hetzelfde, op den duur zou je daar toch van moeten leren, en ervoor zorgen dat het beter wordt?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:55

oversized schreef:
Bij de NRPS dus niet hoor..... keurige stempel, zonder kosten (zie www.nrps.nl). Vandaag gestempeld EN de copie even door de NRPS naar de overbuurman (KNHS) gebracht. EINDELIJK gaat de startkaart ingevoerd worden!! jaja is me beloofd, krijg ze volgende week EN EN EN EN EN EN EN EN ik krijg voor het aanstaande weekend een GRATIS blanco coupon johooooo johoooooo het kan ook zoooooooo haha Rock-on, dudes! Afgod

Dat was in jouw geval, maar jouw paspoort wás al gestempeld alleen stond jouw stempeltje op de verkeerde plek. Vandaar dat de NRPS jouw beloofde er geen kosten voor te berekenen.

Maar Dabo, bel eerst even met het NRPS, je kunt nooit weten en mss bespaar je je € 15,00.

@Oversized, geweldig, alles eindelijk voor elkaar... nou ja, lijkt zo tenminste.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:17

ranna schreef:
Maar Dabo, bel eerst even met het NRPS, je kunt nooit weten en mss bespaar je je € 15,00.
huh? NRPS? Oh, ik voel me heel dom en blond hoor, sorry.. Blond
KNHS en NRPS zijn toch verschillende dingen? Ik heb mijn startkaart moeten aanvragen bij het KNHS.. Wat is dat NRPS dan?
(als ik moet gokken, gok ik op het Nederlands Rij Paarden Stamboek?) Kan ik daar ook laten stempelen dan? Het is een stamboek waar mijn paard niet staat ingeschreven. Het meisje van het KNHS die ik vanmorgen aan de lijn had, zei dat buitenlandse paarden bij hun 'gestempeld' moeten worden..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:17

Als ik het goed heb mag ieder stamboek chippen en stempelen.
Informeren kan altijd en kost alleen een belletje Knipoog

KNHS en NRPS zijn idd heel verschillende dingen. Al was het maar dat de KNHS vaak moeilijk doet en het NRPS veel minder Lips are sealed

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:35

wauw!! het is een wonder!!! Mn coupons zijn binnen!!!! na 2.5 maand!!!! yeaahh we zijn officieel een combi!! haha er is nog hoop meiden!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:36

Ja maar het knhs is toch geen stamboek? En het NRPS toch wel?
Ik kreeg net de tip dat ik ff aan de staleigenaar moet vragen of er nog veulens gechipt moeten worden, want dan komt er iemand van het KNHS langs... en die kan ik dan wel even aan zijn jas trekken Haha!

@Carly22: gefeliciteerd, reden tot een feestje! hahaha

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:36

haha ja echt wel!!! hihi...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:37

remsy schreef:
Maar daar moest wel heel wat aan vooraf gaan, dus in plaats dat ze het gewoon in 1 keer goed doen Rolleyes
Het is gewoon ieder jaar weer hetzelfde, op den duur zou je daar toch van moeten leren, en ervoor zorgen dat het beter wordt?

Nee joh niet ieder jaar hetzelfde..... dit jaar zijn de regels veranderd en dit jaar krijgen ze een nieuw systeem en dit jaar....... nou ja je begrijpt het toch wel??? Haha!

Maar als het allemaal gaat lukken nu ......... johoooo johoooo

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:39

KNHS is idd geen stamboek en NRPS wel maar alle stamboeken mogen chippen waarbij dus ook het stempelen hoort.
Kan zijn als je het NRPS belt en hen de situatie voorlegt dat ze wel een stempeltje willen zetten.
Ff bellen.

Het KNHS heeft toch geen chippers meer in dienst? Dacht dat dat alleen maar nog gebeurde door de stamboeken. Heb dat es gehoord. Maar blijft hetzelfde, die kun je idd ook vragen.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:42

Owjaa oops hoe had ik het durven zeggen Bloos Clown
Nu nog een verklaring van al die andere jaren Lips are sealed

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 01:10

Nagelbijten / Gniffelen ik mag dus ook wel alvast aanvragen voor het nieuwe jaar met mijn 3 jarige...

en hopen dat ik hem dan voor januari nog heb... Nagelbijten / Gniffelen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 01:15

magic_lover schreef:
Nagelbijten / Gniffelen ik mag dus ook wel alvast aanvragen voor het nieuwe jaar met mijn 3 jarige...

Je kan inderdaat het beste nu al aanvragen want met de kerst en erna is het altijd krap aan.
(jij ook nog zo laat op?!)

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:35

jepsica schreef:
Ik heb paar weken geleden startkaart aan gevraagd voor 2007 en heb nog helemaal niks binnen.

Worden pas half december uitgedraait ........... en verzonden

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:37

oosterhoff schreef:
magic_lover schreef:

Je kan inderdaat het beste nu al aanvragen want met de kerst en erna is het altijd krap aan.
(jij ook nog zo laat op?!)

Ja was ook nog zo laat op Knipoog

oke, dan zal ik maar eens even kopietjes maken.... dan is het iig verstuurd Sigaar

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 06:51

YEEEEHAAAAA ik heb mijn startkaart en coupons!!!! Ze KUNNEN het dus wel daar!!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:07

oversized schreef:
YEEEEHAAAAA ik heb mijn startkaart en coupons!!!! Ze KUNNEN het dus wel daar!!!
whoe whoe whoe! Gefeliciteerd! Haha!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:03

dank u dank u..... hihi

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:13

jullie raden nooit wat ik heb gekregen... ik kreeg vandaag post.. van de knhs.. ik openmaken.. Ze vonden het heel erg hoe t allemaal was gelopen enz. en ze bieden mij een clinic aan van johan hamminga en wim bonhof. Ik hoef niets te betalen. Mn paard mag daar gratis gestald staan. Ik mag gebruik maken van alle faciliteiten in ermelo (incl solarium spuitplaats alles) Ik moest wel lachen toen ik t las.. Maar zeer attent.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:42

ik heb nog steeds niets binnen.. duurt nu dus al ongeveer 1,5 maand.
carly22 ,dat is echt vet zeg aardig dat ze je dat aanbieden! wanneer ga je er naar toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:03

Carly22 schreef:
jullie raden nooit wat ik heb gekregen... ik kreeg vandaag post.. van de knhs.. ik openmaken.. Ze vonden het heel erg hoe t allemaal was gelopen enz. en ze bieden mij een clinic aan van johan hamminga en wim bonhof. Ik hoef niets te betalen. Mn paard mag daar gratis gestald staan. Ik mag gebruik maken van alle faciliteiten in ermelo (incl solarium spuitplaats alles) Ik moest wel lachen toen ik t las.. Maar zeer attent.

maar moet je wel voor opgeven, je moet uitgekozen worden,