Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:23

pharagirlke schreef:
inderdaad Menk!
Hoe groot is Power and paint eigenlijk?

Ze zeggen 1.48. Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:41

ze zeggen? Knipoog

edit: Alana: of haar ouders proberen haar net het tegenovergestelde te leren maar zij is zodanig eigenwijs en arrogant dat ze het niet aan neemt Scheve mond

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:14

Menk schreef:
Steffiej jou opvattingen slaan echt nergens op sorry dat ik het zeg. Je lapt alle regeltjes maar aan je laars en je bent er nog trost op ook! Je komt jezelf hierdoor vroeg of laat tegen?
Ik vind het echt werkelijk nergens op slaan! Er zijn genoeg mensen die zich netjes aan de regels houden met een pony die goed gemeten is en de E.K. ook halen.
Zoals jij de sport opvat daar wordt inderdaad de sport corrupt van..

Vanmiddag liet ik me ook verleiden, ik denk dat ze het gewoon om de reactie doet.
Laat een kind met zoveel 'verstand' toch gewoon tegen een muur kletsen.
Wil niet hopen dat er serieus ouders bestaan, die dit als een soort opvoeding zien, mijn inziens geven voornamelijk opvoeding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 07:33

pharagirlke schreef:
ze zeggen? Knipoog

edit: Alana: of haar ouders proberen haar net het tegenovergestelde te leren maar zij is zodanig eigenwijs en arrogant dat ze het niet aan neemt Scheve mond

Laten we het er op houden dat ergens in de opvoeding en/of opleiding schijnbaar iets mis is gegaan...
Ik blijf het toch een rare gedachtengang vinden: ik hoef mij niet aan de regels te houden, want anderen doen het ook niet en er wordt toch te weinig gecontroleerd, en anders moeten ze de regels maar aan ons overtreders aanpassen.. .. .. .. ..

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:33

Menk schreef:
Steffiej jou opvattingen slaan echt nergens op sorry dat ik het zeg. Je lapt alle regeltjes maar aan je laars en je bent er nog trost op ook! Je komt jezelf hierdoor vroeg of laat tegen?
Ik vind het echt werkelijk nergens op slaan! Er zijn genoeg mensen die zich netjes aan de regels houden met een pony die goed gemeten is en de E.K. ook halen.
Zoals jij de sport opvat daar wordt inderdaad de sport corrupt van.. Ik heb een paar jaar op internationaal niveau bij de pony's meegereden maar zulke mensen heb ik daar niet ontmoet!!!

dan had je toch eens beter op moeten letten.. want van de mensen die afgelope jaar mee zijn gegaan naar het EK weet ik wel dat niet 1 binnen de eisen voldoet Lachen

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:35

pharagirlke schreef:
steffiej ik vind jou nu heel onsportief uit de hoek komen.

Overigens meen ik dat wanneer het om een sport gaat, en zeker om zo'n mooie sport als de paardensport, dat degene die deze beöefenen ook sportief horen te zijn, en verantwoordelijk. (dat hoor je sowieso al te zijn als je met levende wezens sport!) en deze verantwoordelijk is ook het kopen van een pony die voldoet aan de eisen, en geen te grote pony kopen die je volgend jaar niet meer kan gebruiken, dan moet je niet janken want dan heb je het helemaal zelf gezocht Knipoog

Leuk he, die kleintjes die huilen omdat ze hun verdiende punten met hun d'tje niet gekregen heb omdat jij met je e erbij reed en de beker die dat kleintje met haar d'tje eigenlij het meeste verdiend had voor haar neus weg grijpt! Dat jij je nooit schuldig gevoelt hebt

wie wist toen die vorig jaar een pony kocht dat ze deze regel in wilde gaan voeren? dit gaat nu denk ik al 10 jaar zo dat er te grote ponys meelopen.. iedereen wist dat dit eraan zat te komen maar alleen niet wanneer.. 7 jaar geleden dachten ze het namelijk ook al!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:38

Sizzle schreef:
Nu ik erover nadenk hebben we eigenlijk maar een heel raar gat in nederland. tot 147 is het een pony, dan krijgen we de E-pony tot 157 die internationaal een paard is en je merrie kan pas ster worden op de keuring als ze groter is dan 165. Waarom zijn paarden tussen 157 en 165 minderwaardig? ALs we goede sterke e-pony's willen fokken moeten we toch juist deze merrie hebben lijkt mij. Maar ik dwaal nu volledig af dus excuus hiervoor.

Die van mij was tijdens de keuring 1,60m en wel ster..

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:38

pharagirlke schreef:
ze zeggen? Knipoog

Dromen

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:40

Au3 schreef:
Menk schreef:
Zoals jij de sport opvat daar wordt inderdaad de sport corrupt van..

Vanmiddag liet ik me ook verleiden, ik denk dat ze het gewoon om de reactie doet.
Laat een kind met zoveel 'verstand' toch gewoon tegen een muur kletsen.
Wil niet hopen dat er serieus ouders bestaan, die dit als een soort opvoeding zien, mijn inziens geven voornamelijk opvoeding

wie zegt dat dit de opvoeding van me ouders is???
de jeugd waar ik tussen heb gereden ging het er bij iedereen zo aan toe...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:40

Moderatoropmerking:
Steffiej, ik verzoek je vriendelijk om op een constructieve manier aan deze discussie deel te nemen. Een slaapsmiley voegt niets toe en jouw suggestieve en onsportieve opmerkingen over hoe normaal inmeten volgens jou is voegen nog minder toe.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:46

steffiej schreef:
wie wist toen die vorig jaar een pony kocht dat ze deze regel in wilde gaan voeren? dit gaat nu denk ik al 10 jaar zo dat er te grote ponys meelopen.. iedereen wist dat dit eraan zat te komen maar alleen niet wanneer.. 7 jaar geleden dachten ze het namelijk ook al!

Die wisten allemaal dat hun pony's niet aan de regels voldeden...
Met jouw gedachtengang schijnt het volgende te moeten gebeuren:
jij koopt,krijgt of hebt een auto die harder kan dan 240 km, dus rijdt je gewoon te hard omdat jouw droom is om harder dan 200 km te rijden op de nl-snelwegen, dan is de bekeuring onterecht want die auto heeft veel geld gekost en moeten ze de max. toegestane snelheid maar verhogen want anders is het niet eerlijk en er wordt toch te weinig gecontroleerd......

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:52

Afgod Goed voorbeeld!

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:53

steffiej schreef:
Menk schreef:
Zoals jij de sport opvat daar wordt inderdaad de sport corrupt van.. Ik heb een paar jaar op internationaal niveau bij de pony's meegereden maar zulke mensen heb ik daar niet ontmoet!!!

dan had je toch eens beter op moeten letten.. want van de mensen die afgelope jaar mee zijn gegaan naar het EK weet ik wel dat niet 1 binnen de eisen voldoet Lachen

En milkshake dan? agh die zie jij natuurlijk makkelijk over het hoofd met je bijna paarden..

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:58

Menk schreef:

En milkshake dan? agh die zie jij natuurlijk makkelijk over het hoofd met je bijna paarden..

Ik had het over de springpony's!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:58

OemmiejO schreef:
pharagirlke schreef:
inderdaad Menk!
Hoe groot is Power and paint eigenlijk?

Ze zeggen 1.48. Knipoog

Ja daar krijg ik toch twijfels over.
Al hoewel, ze gokken mijn paard vaak tussen de 165 en 168.. terwijl ze nu 163 is..

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:05

Afbeelding

kunt mij niet wijsmaken dat ie 1.48 is Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:06

hahaha, nee, helemaal niet als je z'n plaatje naast een paard hebt...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:07

Mocht dat zo zijn, dan zal dat vanzelf aan het licht komen als de FEI de regels strenger gaat naleven.

Het heeft weinig zin om hier te gaan lopen speculeren en met vingertjes te wijzen, daar worden die pony's echt niet kleiner of groter van.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 09:54

Karin schreef:
Mocht dat zo zijn, dan zal dat vanzelf aan het licht komen als de FEI de regels strenger gaat naleven.

Het heeft weinig zin om hier te gaan lopen speculeren en met vingertjes te wijzen, daar worden die pony's echt niet kleiner of groter van.

Dank je Karin! Het was mijn bedoeling om met dit topic wat meningen te horen? Het heeft ongewild wel wat losgemaakt! Zowel nationaal als internationaal klopt van ponymetingen blijbaar niets. Ik hoop dat dit aanleiding zal zijn tot maatregelen.

Maar nu graag weer on-topic: moeten de maten van pony's aangepast worden aan het steeds groter worden van kinderen? Ook wordt deze lengte op veel jongere leeftijd bereikt. Nu worden kinderen steeds vaker op jonge leeftijd al gedwongen om over te stappen naar de paarden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:42

Door wie worden ze dan gedwongen???

Aanpassen van regels vwb de stokmaat is op zich niet het probleem, echter zullem ze mi eerst een moeten toezien op de naleving van de huidige regels, anders kun je die net zo goed afschaffen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:54

Niemand dwingt die kinderen van de ponies af te gaan.
Vele kinderen met minder talent/geld rijden gewoon lang door op hun pony, omdat er gewoon niets anders beschikbaar is en ze liever wel meerijden (en dan maar de beugel een gat korter doen) dan thuis blijven.

Het is puur een luxe probleem dat de overstap naar (goeie) paarden voor veel ponyruiters zo voor de hand ligt. Dit is een keuze die je zelf (of je ouders) maakt. Natuurlijk, er zijn uitschieters die echt niet meer op een D passen met 13 jaar, maar dat is dan toch echt "helaas pindakaas".
Er zijn zat andere mensen (met misschien ook voldoende talent) die om andere redenen nooit met de (pony) top zullen meedraaien, zo is het nu eenmaal niet altijd "eerlijk" verdeelt.

Kleine mensen zullen bij de paarden misschien weer moeite krijgen, maar die mogen dan ook niet met een kleine E internationaal rijden.

Kortom: lekker de regels de regels laten.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:11

Au3 schreef:
steffiej schreef:
als je met de paarden een beetje leuk meewilt rijden, maar je word niet uitgenodigd op een wedstrijd.. ben je 2000/3000 euro kwijt voor een startplek bij de paarden... dan heb je ook nog een paard van een half miljoen nodig.. terwel dit bij de pony's de helft minder is! dan is het toch geweldig als je de dromen van die kinderen in vervulling kunt laten gaan?

Dit is nu precies zo'n geval waarom een cp ony , die jaaaaaaren C-z heeft gelopen nu plots in de D-z is, ja hij is ouder dan 7 m, maar toch even onder begeleiding van een int jurylid in Utrecht ingemeten.
Sorry hoor, als jij dit allemaal oke vind, dan noem ik het paardrijden geen SPORT meer.
Ik heb vroeger ook geen dikke dure pony gehad, waarom moet elke droom van je kind verwezenlijkt worden ?? Dat gaat je nooit lukken en waarvoor doet het kind dan nog mee, voor de lol van paardrijden? voor zichzelf, voor de ouders of voor de prestatie ????
Ken heel wat kinderen die onder druk van pa en ma moeten presteren, idd dat zijn de types met de dikke beurzen die hopen al hun dromen van hun kinderen (lees pa en ma) te verwezenlijke.

Ik heb het over dressuur en niet springen Knipoog

Alle top pony's van bekant 100.000 euro gaan eruit, wat komt er terug niks, want die ponies gaaan de sport uit omdat ze blijkbaar te groot zijn, en de talenten blijven dan ook weg Knipoog

En een wedstrijd kost ook gauw 3000 euro internationaal Knipoog

maar mensen die ik ken gaan er alles aan doen die in het kader zitten om de grens te verleggen en de kinderen in het kader te houden Knipoog
(Zitten zelf ook in het kader )

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:14

@ menk: Milkshake is zeker wel 1.43 Knipoog de vader van maria had de eigenaren van mijn half eigen paard gebeld Knipoog ( tevens best evrienden van ons )

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:06

pharagirlke schreef:
ze zeggen? Knipoog

Ja. Ik heb het zelf niet nagemeten. Lachen

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:27

Vieva schreef:
Au3 schreef:
Dit is nu precies zo'n geval waarom een c pony , die jaaaaaaren C-z heeft gelopen nu plots in de D-z is, ja hij is ouder dan 7 jaar, maar toch even onder begeleiding van een int jurylid in Utrecht ingemeten.
Sorry hoor, als jij dit allemaal oke vind, dan noem ik het paardrijden geen SPORT meer.
Ik heb vroeger ook geen dikke dure pony gehad, waarom moet elke droom van je kind verwezenlijkt worden ?? Dat gaat je nooit lukken en waarvoor doet het kind dan nog mee, voor de lol van paardrijden? voor zichzelf, voor de ouders of voor de prestatie ????
Ken heel wat kinderen die onder druk van pa en ma moeten presteren, idd dat zijn de types met de dikke beurzen die hopen al hun dromen van hun kinderen (lees pa en ma) te verwezenlijke.

Ik heb het over dressuur en niet springen Knipoog

Alle top pony's van bekant 100.000 euro gaan eruit, wat komt er terug niks, want die ponies gaaan de sport uit omdat ze blijkbaar te groot zijn, en de talenten blijven dan ook weg Knipoog

En een wedstrijd kost ook gauw 3000 euro internationaal Knipoog

maar mensen die ik ken gaan er alles aan doen die in het kader zitten om de grens te verleggen en de kinderen in het kader te houden Knipoog
(Zitten zelf ook in het kader )

Mijn voorbeeld betreft ook een DRESSUUR pony !!

tuurlijk snap ik best dat alle mensen die nu met een evt te grote pony in het kader zitten alles in het werk gaan stellen om die grens verhoogd te krijgen, wie wil er nu uitgeschopt worden ?
Maar goed we zouden ontopic blijven is de vraag.
Ieder heeft recht op een mening, en die van mij is na 6 pagina's discussie nog altijd niet gewijzigd ! Haha!