Je ergste wedstrijd ooit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Re: Je ergste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:20

Poe, dat was denk ik een van mijn eerste wedstrijden met een 3-jarige. Het was buiten en het had geregend. Ze hadden de ring een stukje verschoven omdat er een hoefslag kwam door de modder. Maar deze hoefslag was nu helemaal volgelopen met water en had dus een soort slootje gevormd in de ring.
Zodra ik maar even van de hoefslag af ging moesten we door het water en dat vond mijn pony een béétje eng. Uiteindelijk stonden we stil terwijl we middendraf moesten doen enzo Tong uitsteken

Ik was pas 12 ofzo maar zat dan ook echt te jánken op m'n pony. Toen ik achteraf naar de jury ging voor commentaar zei ie: 'ach meisje je moet niet gaan huilen hoor want jullie zijn een hele mooie combinatie!'

We hadden nog 153 punten ook Vork

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:03

Afgelopen zomer bij mijn tweede selectiewedstrijd (m1). De ontspanning was zeer ver te zoeken en we zijn door de proef heengesjeesd, ze was er gewoon nog niet lekker klaar voor en ik zal wel zenuwachtig geweest zijn Clown. Dit was ook de eerste keer dat ik geen winstpunt reed, wat natuurlijk nooit leuk is, haha. Gelukkig heb ik het het tweede proefje goedgemaakt met 200 punten en 14 punten boven nummer twee maar ja, die telde natuurlijk niet voor de selectie Clown

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:33

haha ik zou niet kunnen kieze ze zijn ALLEMAAL rampzalig!!

ik dnek dat ik nog nooit een winstpunt gehaald heb met m'n paard! naja ze is ook 22jaar en de kleinste en oudste uit m'n club Bloos

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:04

Ik heb altijd problemen bij speciale gelegenheden:

1x gingen we carrouselrijden met live muziek. we hadden weken geoefend en mijn paard (had ik net een maand) reageerde toen helemaal niet op de muziek Nors opkijken . Tot de dag van de uitvoering, we hebben continu in het midden van de bak staan bokken (bleef wel zitten gelukkig) terwijl iedereen om ons heen gewoon doorreed.

Alle overige carrouselwedstrijden idem dito (en ik heb het toch 3 jaar lang volgehouden) en ik overdrijf niet

Toen een keer een wedstrijd gereden terwijl we op de video werden opgenomen: met inrijden 1x gelanceerd Ziek , pijn in mn rug, maar er weer op. toen in de bak nog 2 keer gelanceerd en ben toen maar gestopt. 2e proef toch gereden maar zat wel jankend op mijn paard Huilen . Vergat te groeten, heb ik nog winst ook! Heb nog maanden last gehad van mijn rug en het ergste was nog: op de video lijkt het het braafste paard van de wereld Stoom uit je oren , en de bokken en de lanceringen staan niet eens op de video... zucht

met mijn nieuwe paard (goedzak eerste klas) een proefje gereden voor een jurycursus. alle andere paarden waren wat nerveus, maar dat zou ik wel even beter doen, mijn paard is toch nergens bang voor.........
pfffff ik ben niet verder gekomen dan de x, verder dan de E-B lijn kwam ik niet, hij durfde niet in de buurt van de C te komen haha Frusty

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:10

Dat was met een jong paard in de b Haha! . Alles ging goed tot we aandraafde en hij in ren galop door de bak heen schoot. Ik probeerde hem nog op de volte terug te rijden maar hij ging alleen maar harder. En de jury maar roepen dat we gediskwalificeerd waren en of we de bak wilden verlaten terwijl er geen rem meer op dat dier zat Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:29

Dat was afgelopen januari.

Voor het eerst met een Fries op concours... Een Fries die niet vooruit te branden was in het begin, maar na een paar maanden enigzins voorwaarts liep. Ik had de dag van tevoren een mooie frontriem gekocht, een kettinkje met steentjes erin.

Wij naar concours, paard was braaf totdat ze in de losrijbak verscheen. Er waren enge geluiden en steeds als ze de frontriem voelde viel ze bijna om... Galopperen wilde ze niet meer.

Tijdens de proef gingen we tergend langzaam en de galop deed ze niet. Ooeee wat was ik kwaad, maar wilde mijn zweep en benen niet overmatig gebruiken.

Resultaat: 137 punten Bloos En een jury die erbij schreef: paard meer aan de teugel en voorwaarts rijden! Die dag was echt mn dieptepunt!

Hoop met mn andere paard beter te scoren Haha!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:49

Met mijn vorige pony heb ik maar 3 wedstrijdjes onofficieel gestart, waarvaan er 2 een drama waren Tong uitsteken
(lees: wil je aangalloperen, sjeest pony de ring uit, gaat ACHTER de juryauto langs, en komt de ring (nog steeds in draf) binnenhuppelen alsof er niks aan de hand is Tong uitsteken )

Met mijn pony nu denk ik in april dit jaar ofzo, was in de M2.
Was weer de 1e keer buiten, en dat is ze vaak wel wat gespanenn, maar ze liep dit keer heerlijk, lekker ontspannen, ik was ook niet zenuwachtig, had helemaal zin om mijn proefje te gaan rijden.
Haha, en toen begon de proef, ik moest in draf binnenkomen, was alleen het knopje kwijt, kom dus vrolijk in galop huppeltjes binnen, hield ik haar in, ging ze stappen.
De jury zou wel gedacht hebben, die wissels laat je in de volgende klasse maar zien Haha!
Toen heb ik de halve proef in galophuppeltjes gedaan.
Ik wist ook niet meer echt wat ik moest, want had dit nog niet eerder gehad, was wel aardig rustig gebleven hihi Tong uitsteken
En toen zette ik haar even stil, en was het grote deel van de spanning weg, en toen was het knopje er weer Haha!
Had nog niet eens een verliespunt, had 167 ofzo Tong uitsteken

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:52

12-08-06 heb de wedstrijd niet eens kunnen rijden

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:00

Dat was bij de Kievittrofee dit jaar. In het M1 met Cook Knipoog

Hij is altijd een beetje opgewonden op ander terrein, maar na even losrijden is dat wel over. Nou het was over, hij was rustig, ik ging de proef in.. De eerste ging heel netjes, maar de tweede.. Ahum hij schrok drie keer van zijn eigen schaduw. Gevolg: Hij ging er keihard in galop en bokkend van door, zodat hij bijna mijn moeder raakte. Écht bijna, want ze voelde de wind van z'n achterbeen langs zich gaan Bloos! . Ik rustig gebleven en hem weer terug opgepakt en gewoon door gereden.

Later moest ik naar de jury komen.. Hij zei dat 'ie erg geschrokken was en dat hij bijna een ambulance moest bellen voor mijn moeder.. Z'n hart zat in z'n keel zei hij Bloos Maar hij zei ook dat ik het heel netjes had opgelost en goed rustig was gebleven.. Dat is dan wel weer een positief iets Haha!

Overigens waren mijn punten niet enorm rampzalig: 179 en 162

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:38

was de 1e keer . Toen schrok hij overal van en vloog steeds als een gek weg ..
Verdrietig

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:57

Een keer, met een pony'tje, was buiten, en naast mij werd net een demonstratie gegeven .. Met microfoon en alles .. Scheve mond
Ik kon dus m'n voorlezer niet horen .. Heel slechte wedstrijd toen ..

En met m'n verzorgpaard .. Een friesje, ik ging links i.p.v rechts .. Clown En met de galop bokte ie altijd .. Clown

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:01

Ik met Kendi, op Oud-Beijerland met de kür. Vreselijk, ik rij de AC lijn op en ze gaan lijnrecht overeind, om vervolgens niet meer naar voren te gaan. Ik had de ring niet kunnen verkennen en het publiek en de geluidsvrachtwagen waren natuurlijk wel heel eng. Ik kwam gister nog iemand tegen: Jij was dat toch in Oud-Beijerland met dat steigerende paard Tong uitsteken

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:13

toen was ik net begonnen met rijden.Ik zat op een paard dat bij het meisje daarvoor helemaal ging flippen en dat meisje viel deraf. Ik vond dat allemaal hartstikke eng, en ik was helemaal bang dat ik ook op die pony zou moeten en ik durfde niet te vragen of ik op een ander mocht. hihi uiteindelijk tog maar heel voorzichtig gevraagd

iRiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:02

Nouw toen zat ik op een shetlander en die ging alleen maar heel de proef de verkeerde kant op en alleen maar lopen bokken in alle hoeken en voor het hek ging die alleen maar stil staan en toen weer verder bokken en zo giing het dus door Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:07

Toen ik nog op een manege reed, was er altijd een pony Gyzmo heette die. Harstikke leuk beest, maar wilde nooit alleen in een bak zijn. Ik probeerde het gewoon, en ging dapper de bak in (ik was een jaar of 10), dat ging zo ontzettend fout, hij raakte helemaal in paniek en ging alleen maar rennen, ik kwam er als een tomaat uit, en vond het vreselijk.

Met mijn eigen paard was mijn ergste wedstrijd.. jeetje moet ik even nadenken! Ik denk wel op Oud-Beijerland, het was 3 kwartier ingelopen, ik kon niet losrijden, was gestressed omdat het zo rommelig ging, en het veld was bar slecht. Al die omstandigheden zorgden voor een rotwedstrijd.

jari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:08

mijn ergste wedstrijd dat was toen me pony steeds de ring uit sprong!! dat was pas stom.. ik stuurde hem telkens terug maar hij wou liever springen hahaha ik werd ook gediskwalifiseerd (ik weet niet hoe je dat schrijft Tong uitsteken )
maar dat was echt erg.. maar leuk om ook ff een sprongetje te maken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:57

Ik heb er wel een paar Sigaar

Met losrijden was zeker weten Oud Beijerland het ergste, daar heb ik toen 4 mensen aangereden omdat hij er elke keer knetterhard vandoor ging, en gewoon door iedereen heen rende.. goh, toen schaamde ik me, maar hij was gewoon erg euhm vrolijk Haha!

En met de proef zelf is op manege waalzicht het ergst geweest, daar heb ik de 1e proef niet eens de hoefslag aangeraakt aan sommige zijdes.. Dan voel je je voor banketstaaf zitten hoor! Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:43

Ik heb heel lang geleden een proefje gereden op een manege pony, die niet lopent kan poepen, of het is hem zo geleerd. Dus hij rent zo de hoek in, en gaat daar z'n ding doen hahaha.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:48

dat was die ene dat ik met mijn pony voor het eerst wedstrijd reed.. dat was tegen allemaal manegepony's, maar omdat wij de proef geheel in travers hebbe gereden werden we toch ena laatste!! Tong uitsteken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:55

Bij ons thuis op de manege. Max liep weken van te voren echt lekker! Er was een nieuwe bodem in de bak gelegd, die was nogal zwaar. Dus ik had al besloten niet te veel te vragen (reed M2 maar hij liep de zware stukken totaal niet aan de teugel, dat vond ik te zwaar en dan kwam die niet vooruit)
Maar toen we eenmaal bijna klaar waren liep die in de zware stukken écht niet goed. Jury zei er niks van maar heb maar 1 proefje gestart (en 3 maanden moeten stappen omdat hij door de bak zijn oude rugblessure die eindelijk begon te verdwijnen weer vele malen erger terug had.)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:58

de clubkamp bij mijn manege ik dag dat het heel goed ging maar ik had allemaal 4 en 5 me hoogste was een 6 ik wist de letters van de bak namelijk niet meer echt poedersuiker

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:29

Een paar jaar geleden, het was een springwedstrijd in de B/D en ze was ontzettend fel.
We kwamen niet goed uit voor een dubbelsprong, ze weigerde en ik viel heel hard in de hindernis.
Even K.O. geweest en gekneusde heup.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:55

Bij een kampioensschap in het L springen: volledig gecrasht op de dubbel, met paard en al plat op de grond tussen de balken.. Bloos

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:10

mijn aller ergste wedstrijd...
dat was op de manege, een loting wedstrijd. Je moest dus een lootje trekken op wie je moest gaan rijden.
Ik trok torro, een 6 jarige die net was ingereden, maar nog nooit alleen in de bak! Torro was pas 2 maanden in de les, wel bij de beginners, maar daar hobbelde hij gewoon iedereen achterna...
hij was door een van de mansen van de manage door gereden, alleen die had een zweep erbij en tikte alleen op de hals, terwijl ik als ik een pony bij tik gewoon op z'n kont tik, gevolog, pony bokt hoog en rent Boos!

Tijdens de wedstrijd kreeg ik hem niet langs het jury hokje, niet langs de E en het plubliek was allemaal eng.

Mijn proefje was een ramp, ik kreeg hem niet in gallop en Torro vond alles zo eng dat hij haast niet meer rustig te krijgen was, arm beestje.
Uiteindelijk werd ik 18e uit 24 Tong uitsteken

een paar maanden later werd Torro zo erg in de lessen dat niemand er op bleef zitten, en is dus verkocht.

jammer van een opzich lief en leuk ponytje.. als hij nou beter was ingereden...

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:16

torro was tof!
ik heb die wedstrijd van jou toen gezien, vond ik zooo sneu!