Ergenis B ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Ergenis B ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:03

en ondertussen hebben de paarden van die ruiters ene hoop geleden, daar erger ik me aan. het kan me inprincipe nisk schelen. behalve het idee dat die paarden eronder lijden

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:42

en wat wil je er aan doen lotjj92 ... die mensen verander je tog niet hoorr ... kijk ik kan er ook niet tegen als een pony zo wordt gereden maar wat kan je er aan doen ?...
dus let gewoon op je eigen met rijden.. dan rij je een stuk beter in dan dat je op iedereen gaat lope letten ?
of niet soms Knipoog Tong uitsteken ?

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:52

Als jullie het allemaal niet erg vinden, en je maakt je er toch niet druk om, waarom reageer je dan.. Verward

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:05

Is het dan verboden om dan te reageren Knipoog
En wie zegt dat ik het niet erg vind Lachen ?
Moet je nog eve goed lezen want ik zeg dat we er niet zo druk om moeten maken omdat je er tog niks aan kan veranderen en in die tijd dat je je zit druk te maken terwijl dat niks helpt kan je allang je eigen pony hebben warm gereden dat je kan uitblinken in de proef Knipoog

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:23

Maar ondertussen reageer je wel herhaaldelijk.. waarom doe je dat dan als je je er toch niet druk om maakt..?!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:35

ik zie ook veel kleine kinderen (8-11 jaar zegmaar) die voor geen meter rijden, maar een "goede" (zeg maar dure) pony van hun pappie en mammie krijgen, en die zelf wel loopt, en gaan zij weg met de prijzen. ondertussen met losrijdne, word alleen nog maar gefocust om hun pony " aan de teugel te rijden" (zeg maar in de krul trekken) en dan proef rijden, en dan lopen die arme pony s ook nog, en dat moet later onze dressuurtop vervangen?
pff.. en ik maar trainen ..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:56

Justarman schreef:
Maar ondertussen reageer je wel herhaaldelijk.. waarom doe je dat dan als je je er toch niet druk om maakt..?!

sinds wanneer mag ik geen mening geven Lachen

en @ judith_slu ..
dat vind ik nou ook.. ik train hard met een gewone pony. en hun rijden gewoon even gaan naar wedstrijd rijden 3 rontjes in, rijden de proef en gaan met alle prijzen naar huis ... omdat die pony zo goed is en die zn ding wel doet ...
Ik vind dat er eigenlijk meer naar de ruiter EN de pony in het geheel moet worden gekeken... niet zo van o mooie pony lekker vlot ruitertje erop.. pony loopt de proef netjes... hoge punten...
Dat doen jammergenoeg nog wel wat juryleden vind ik..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 06:31

een pony die niet in hoeft te rijden? ben je gek, die is thuis al ingereden, (door een veel betere ruiter!)

Zo deed Lotte Jansen het ook in het begin! Maar dan nog, de proef die ze neerzetten was toch echt 100 procent beter dan de rest van het veld, en nergens staat dat eea verboden is.

En het lijkt me ook niet grof voor de pony, en daar gaat het hier om!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 18:27

huhh hoe bedoel je amondi ?

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 18:36

Onlangs deed een verontwaardigde amazone aan mij verslag over het lelijke en ruwe rijden van een ruiter op een wedstrijd hier uit de buurt. Zelf staat ze bekend om haar rauwe en ongeduldige manier van rijden! Ik ben bang dat het de meeste mensen aan zelfkennis ontbreekt, ook op hippisch gebied!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:51

Lik3H0rses schreef:
Justarman schreef:

Je mag natuurlijk je mening wel geven, daarvoor is deze discussie opengesteld, maar je zou j wel af kunnen vragen of jou reactie iets aan de discussie op zich toe te voegen heeft..

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:19

Lik3H0rses schreef:
Justarman schreef:

en @ judith_slu ..
dat vind ik nou ook.. ik train hard met een gewone pony. en hun rijden gewoon even gaan naar wedstrijd rijden 3 rontjes in, rijden de proef en gaan met alle prijzen naar huis ... omdat die pony zo goed is en die zn ding wel doet ...
Ik vind dat er eigenlijk meer naar de ruiter EN de pony in het geheel moet worden gekeken... niet zo van o mooie pony lekker vlot ruitertje erop.. pony loopt de proef netjes... hoge punten...
Dat doen jammergenoeg nog wel wat juryleden vind ik..

nou precies .. er moet gewoon meer gekeken worden naar hoe de ruiter en pony als combinatie zijn vind ik, en niet dat de pony zelf zijn rondjes loopt, en huppa allemaal punten dan..

@ Amondi, ik moest laatst schrijven bij mennen, (ik weet neit of de regels daar veel anders zijn maargoed) hadden ze een discussie over een man, want er waren nog 5 deelnemers, en 3 daarvan was de zelfde koetsier, en die man ligt hun wel vaker dwars op wedstrijden, gaat ie met 3 paarden en dan allmeaal als laatste, en dan moet je wachten op hem natuurlijk. Dus zei de jury: als ik heel flauw wil doen, ma gik hem uitsluiten, want ik zie toevallig iemand anders zijn paard losrijden. Dat mog volgens de regels bij het mennen niet, maar veel word daar neit naar gekeken geloof ik, je ken ook nooit al die combinaties uit je hoofd en wele koetsier daar bij hoort natuurlijk Haha!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:43

Lik3H0rses schreef:
en wat wil je er aan doen lotjj92 ... die mensen verander je tog niet hoorr ... kijk ik kan er ook niet tegen als een pony zo wordt gereden maar wat kan je er aan doen ?...
dus let gewoon op je eigen met rijden.. dan rij je een stuk beter in dan dat je op iedereen gaat lope letten ?
of niet soms Knipoog Tong uitsteken ?

Fout gedacht Knipoog . Ik geloof erin dat zo'n 90% vd mensen die 'hard' rijdt, dat op den duur zelf ook inziet en verandert. Ik heb zelf op een stal gestaan die erom bekend staat dat ze hard rijden, geen respect voor het paard en men dacht dat ze, wat je ook probeerde, toch niet zouden veranderen. En die mensen zijn ook veranderd en met een stuk meer respect naar het paard toe gaan rijden. Echt waar, de meeste mensen komen zelf eens tot de conclusie dat dat niet de manier is

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:05

Citaat:
Je mag natuurlijk je mening wel geven, daarvoor is deze discussie opengesteld, maar je zou j wel af kunnen vragen of jou reactie iets aan de discussie op zich toe te voegen heeft..

nee jou reacties hebben veel toe te voegen... beetje commentaar op mij geve Tong uitsteken
Ik zeg gewoon wat ik er van vind ... en mensen reageren er ook gewoon normaal op met hun verhaal .. dus ik weet het niet Tong uitsteken
maar ga hier nu geen ruzie maken dus Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:07

Ik wil binnen kort ook wedstrijden gaan rijden dan begin ik natuurlijk ook in het B maar ik wil het wel op een eerlijke manier doen en zo al sik dnek dat het goed is!!

(heb ergens ooit gelezen dat B ruiters niet goed kunne rijden..? maar iedereen begint toch in het B .? en dan kunnen sommige ruiters egt wel rijden,,!! en komen zo door het B heen)

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:32

Jessbub schreef:
Ik wil binnen kort ook wedstrijden gaan rijden dan begin ik natuurlijk ook in het B maar ik wil het wel op een eerlijke manier doen en zo al sik dnek dat het goed is!!

(heb ergens ooit gelezen dat B ruiters niet goed kunne rijden..? maar iedereen begint toch in het B .? en dan kunnen sommige ruiters egt wel rijden,,!! en komen zo door het B heen)

Helemaal mee eens Haha!!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:10

Lik3H0rses schreef:
Citaat:

nee jou reacties hebben veel toe te voegen... beetje commentaar op mij geve Tong uitsteken
Ik zeg gewoon wat ik er van vind ... en mensen reageren er ook gewoon normaal op met hun verhaal .. dus ik weet het niet Tong uitsteken
maar ga hier nu geen ruzie maken dus Knipoog

Dus Foei Ik, Foei Jij..! Klaar Haha! Haha!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:28

Sorry dat ik het zeg, maar mij valt op, als ik met mijn zus mee ga op wedstrijd, dat het niet alleen de B-ruiters zijn. Ik heb ook zat L-ruiters, M-ruiters en soms Z-ruiters zo zien rijden.

Denk dus niet dat het aan de klasse ligt waarin je rijdt, maar van wie je les krijgt, hoe je tegenover je paard staat en over hoeveel 'lijken' je gaat Haha! Maar ja, ik ben dan ook maar een B-ruiter Haha!

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:16

Ben het niet helemaal met je eens. In de andere klassen zie ik ook vaak genoeg grof rijdende ruiters.
Werkt het paard niet gelijk mee, harde incorrecte en oneerlijke reacties zijn dan niet uitgesloten.
Maar gelukkig zie ik dat de laatste tijd steeds minder. Ruiters spreken elkaar er tegenwoordig ook gewoon op aan. En dat is een goede zaak.
Groetjes Astrid.

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:12

Ik vind de titel ook wel erg raar: ergenis B ruiters. Zelf heb je toch ook moeten starten in de B???? Uit je titel op te maken lijkt het net alsof je 'alle' B ruiters grof vindt rijden.
En ik zie ook vaak genoeg ruiters in de L of M grof rijden.

Zelf rijd ik ook een Fries en in de krul trekken gebeurt bij mij dus absoluut niet....
Eerst lekker voorwaarts en dan komt de rest vanzelf!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:19

Ik wil hier even op reageren.

B ruiters zijn vaak onzeker, maar meis aub kijk ook een keer naar de z ruiters? Ik zie vaak zat bij een z ruiter de stang horizontaal in de mond hangen hoor.

Tevens rijden veel mensen puur met de sopren er recht op in, dat is niet alleen bij de b ruiters maar op alle niveau's hebben ze daar last van.

Ik heb verschillende mensen in de les, priveles dan.

Ik kreeg 2 nieuwe klanten, een b ruiter en een z2 amazone. Nou echt geef mij die b ruiter maar hoor. Die reed 20 keer beter dan die z2 amazone, veel rustiger en noem zo maar op.

Het heeft niet te maken met niveau wat je rijd, wel met je zwakheid en onmacht over je paard. En natuurlijk gewoon het karakter van de ruiter of amazone.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:21

Jessbub schreef:

Het heeft niet te maken met wat voorn niveau je rijd. Zolang jij maar geduldig en consuquent blijft.

Ik ken zat ruiters die met een jong paard in de b beginnen, en zat z2 ruiters die niet eens weten wat een paard opleiden betekent om het maar even zo te zeggen.

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:30

Dat blijf je in de B, L, M, Z en zelfs op het hogere niveau altijd houden. Jammer maar helaas.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:17

Jaa en daarom vind ik deze topic een beetje 'arrogant' zegmaar overkomen ..
Echt zo van B ruiters zijn slecht en zelf rijdt ik echt perfect dus daarom ga ik maar iemand anders afkraken op zn rijgedrag en vooral in de B

Zo komt dat een beetje over Tong uitsteken

maja @ justarman wat bedoel je precies Haha! ?

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:08

Laat maar Knipoog Enne: Voor deze keer ben ik het met je eens.. Ja