Extreem doen in toekomst met je Kür?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:07

Handiger zou ik niet willen zeggen Shanna, aangezien het (o.a. technisch) veel ingewikkelder en moeilijker is (heb ik mij laten vertellen), maar meer mogelijkheden heb je dan zeker .

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:34

Zeker Anoukie Ik ben ook zeker te spreken over het feit dat jullie 'mijn' muziek niet voor iemand anders gebruiken !! Ik bedoel: Ik kwam bij jullie met verschillende ideeën en Olaf zei direct, nee die heb ik al gebruikt en dus kan jij die niet gebruiken! Dat vind ik een goede zaak: Ik heb weleens meegemaakt dat er op 1 wedstrijd 2 mensen reden met dezelfde galop en stap muziek!!! En ook niet in een andere versie, nee, gewoon lekker geknipt en geplakt op dezelfde manier!! (Jullie begrijpen wel, ik was de amazone die nageaapt was ) (Geen probleem met knip en plakwerk hoor, ik heb alleen nu gekozen voor Oot-Productions).

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:03

Anoukie schreef:
Handiger zou ik niet willen zeggen Shanna, aangezien het (o.a. technisch) veel ingewikkelder en moeilijker is (heb ik mij laten vertellen), maar meer mogelijkheden heb je dan zeker .

*grijns

Dat bedoelde ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:58

Michelle85 schreef:
En ook niet in een andere versie, nee, gewoon lekker geknipt en geplakt op dezelfde manier!! .

Dat is zeker niet leuk. En eigenlijk ook niet nodig. Ook bij het knip en plak werk vallen mensen altijd op dezelfde soort dingen terug. Iedereen kent de kuren wel van het LSO, die zijn tot in den treure verknipt.

Iedereen kan thuis iets in elkaar plakken, daar heb je echt geen geavanceerde programma's voor nodig. Enkel veel tijd en creativiteit. Bij het Kruidvat ligt van alles in de bakken voor €2,- per CD.

Er zijn genoeg licht klassieke stukken die heel mooi zijn. Zo kun je als thuis fröbelaar ook leuk aan de slag zonder kosten te maken.

Loesvb

Re: Extreem doen in toekomst met je Kür?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:48

Horsedances schreef:
Naar mijn mening beginnen we in Nederland onze voorsprong op het gebied van kürmuziek heel snel te verliezen. Op één van de laatste wedstrijden in Nederland hoorde ik zes keer Pirates of the Carribeans, en natuurlijk tig-keer de Riverdance. Verder hoor je tegenwoordig bijna nooit meer echte instrumenten, het is bijna allemaal synthesizer gekweel. Als je bijvoorbeeld trance-muziek gebruikt (zoals Edward) is het gebruik van synthesizer geen probleem, maar om popnummers uit de de jaren 60-, 70-, 80- etc.. te gaan verkrachten door er synthesizer nummers van te maken is naar mijn mening een grote schande.
Een jurylid merkte laatst terecht op dat de muziek in Nederland een steeds groter Zeeman-gehalte kreeg. Met een beetje moeite kan iedereen het zelf veel beter dan wat er nu allemaal ten gehore gebracht wordt.

Met alle respect Theo, maar ik zag in Weert de kur van Desiree Senden dat was pas een achter elkaar geplakt zooitje...
Het was mooie muziek met echte instrumenten (ik herkende het van je site), alleen was er blijkbaar voor het monteren niet erg veel tijd vrijgemaakt.
Een leek kon nog horen wat geknipt en geplakt was. Jammer voor zo`n combinatie die normaal zo hoog scoort!
De muziek is 1, het monteren is misschien nog wel belangrijker.
Ik ken mensen die dit met synthesizer beter voor elkaar hadden...

Dat jij de mogelijkheden hebt om met zulke muziek te werken, betekend nog niet dat je het met monteren niet zo nauw hoeft te nemen (niet als kritiek, maar meer als tip voor de toekomst!!)

Loesvb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:24

maak ik zoveel indruk, t wordt ineens zo stil...

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:16

Hahaha ik zie het topic nu pas weer Loes, dus aan mij ligt het niet

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:24

Anoukie schreef:
Juist wanneer we allemaal die liedjes van The Sound of Music (om maar even een duidelijk voorbeeld te noemen) blijven gebruiken, zullen "extreme" dingen in de kur op muziek niet snel geliefd worden nee.

Zeker niet als je daarmee je kür winnend afsluit met een 8,5 voor het artisitieke deel .......
CGJ is best eigenwijs, maar net als bij het voetbal is winnen vaak nét even belangrijker dan mooi spel...........

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:28

Ik heb laatst voor de gein een kurtje gemaakt op mn computer..

De intro was: 2x achterelkaar de intro van de trance versie van Listen to your hart.

Daarna Mission impossible voor de galop

Daarna de trance versie van Ameno voor de stap (het rustige gedeelte), en het trance gedeelte voor de draf.

Daarna weer mission impossible voor de galop..

En het klappen van Grease lightning, voor het laatste stukje van de eindgroet.

19 februari heb ik officieel kur op muziek, en daarvoor gebruik ik maar gewoon mn Abba-kur die ik van www.marvins.nl heb gekocht..

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:58

even iets ander, voor de z2 kur hoelang moet dan je schouderbinnenwaarts zijn. Ik heb mijn kur nu twee maal gereden en een keer kreeg ik commentaar dan mijn schouderbinnenwaarts en travers langer moesten duren. iemand??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:59

als ik een zou maken, zou ik een mengsel maken van van alles wat

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:10

robin_love schreef:
als ik een zou maken, zou ik een mengsel maken van van alles wat

Nou das niet echt slim denk ik...van Strauss tot house...

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:48

muiltje schreef:
even iets ander, voor de z2 kur hoelang moet dan je schouderbinnenwaarts zijn. Ik heb mijn kur nu twee maal gereden en een keer kreeg ik commentaar dan mijn schouderbinnenwaarts en travers langer moesten duren. iemand??

Ik denk zoveel als dat in de Z2 proeven zit..

Het staat volgens mij in het proevenboekje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:53

20 meter dacht ik