Bokkers wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:26

Voor regio Noord/Friesland (ja daar woon ik ) kan ik altijd eens informeren bij het AOC Leeuwarden maar misschien dat er ook genoeg bokkers zijn die willen helpen?

En de kosten, het belangerijkste. Startgeld lijkt me een logische bron van inkomsten om eea te kunnen bekostigen.
Maar hoe zit het met sponsors? Hoe maken we dit aantrekkelijk voor de evt sponsoren?
En behalve het wedstrijd element willen we natuurlijk dat het vooral héél gezelli word. Dus in een later stadium is het misschien ook wel leuk om nog even te babbelen over de evt aankleding van de wedstrijden.

Per provincie kan misschien ook, maar dan krijg je dus wel een vrij groot aantal wedstrijden. In principe ligt de organisatie wel apart bij elke provincie dan, dus dat valt dan mss wel mee.
Maar ik denk dat je het Noorden beter wat groter kunt verdelen aangezien daar veel minder bokkers zitten.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:30

Jah maar als je bv het noorden groter gaat verdelen krijg je een grotere afstand dus ook een langere reisafstand.. Stel nou dat je in friesland woont en je pakt bv drenthe erbij dat is toch een heel stuk rijden..

Per provincie vind ik indd zo gek nog niet.. Dan ligt het gewoon per provincie.. En net was Sandr0 zegt.. Dan een algemene wedstrijd voor de provinciekampieoenen

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:33

Ik dacht aan Friesland/Groningen.
(vergeet niet dat het verkeer daar ook een stukje rustiger is dan bv de randstad )

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:36

Ohw jah.. Daar heb je wel gelijk in van dat verkeer..
Maar km blijven km

Nee maar Frieslang/Groningen kan toch wel..
Kben dr nog never nooit geweest dus ik zou niet weten hoe groot/rustig ed het daar is

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:37

sjietaah schreef:
Nee ik snap het ook hoor van dat organiseren..

was alleen mijn vergeten..
Tis niet bedoelt als banketstaaf opmerking..

zo is het ook niet opgenomen
probeer jullie ook maar te helpen, zou hier best mijn medewerking aan willen verlenen, maar dat met dat hoofdelijk aansprakelijk weerhoud mij er van om ook daadwerkelijk deel te nemen
Ik ik draai er mijn hand niet voor om om een wedstrijd te organiseren voor twee spring velden en bijvoorbeeld 10 dressuur ringen.
Maar ik heb dus geen zin om achteraf mijn leven lang te moeten betalen voor een paard of ruiter die er verongelukt is

Begrijp me goed het is een heel leuk plan maar kijk eerst hoeveel man je nodig hebt om die laten we het voorbeeld maar nemen 5 wedstrijden plus de kampioenswedstrijd te organiseren en ga dan bij een verzekering te raden of je wel verzekerd kan worden, want voor een vereniging is het al zo dat er voor naar de notaris gegaan moet worden en dat er statuten ed moeten zijn voor een verzekering ook maar met een voorstel op de proppen komt
En mijn advies is dus om eerst een voorstel van de verzekering te krijgen waar het aantal mensen inclusief naam en toenaam op verzekerd zijn, zodat de organisatie in ieder geval al buiten schot blijft als er een claim komt, verder moet de organisatie bestaan uit leden die 21 jaar of ouder zijn, en die moeten dan weer zorgen dat de hulp op de wedstrijd zoals schrijvers en zeker hulp in het parcour niets kan overkomen

Maar nogmaals een geweldig idee en ik hoop dat het gaat lukken

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:40

sjietaah schreef:
Jah maar als je bv het noorden groter gaat verdelen krijg je een grotere afstand dus ook een langere reisafstand.. Stel nou dat je in friesland woont en je pakt bv drenthe erbij dat is toch een heel stuk rijden..

Per provincie vind ik indd zo gek nog niet.. Dan ligt het gewoon per provincie.. En net was Sandr0 zegt.. Dan een algemene wedstrijd voor de provinciekampieoenen

het is dan denk ik voor meer mensen haalbaar om mee te kunnen doen. Niet iedereen heeft een trailer of wil zijn paard lang op de trailer zetten. Met je startgeld kun je een locatie betalen ( een manege bijv. of stuk land afhuren bij mooi weer -zomer periode) en je jury's betalen. Verder valt t qua organiseren best wel mee hoor. Ik doe op mijn oude stal samen met mijn vriendin de knhs wedstrijden organiseren.... Leuk om te doen en je bent van de straat

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:45

Zeker weten leuk om te doen..

Ik (en natuurlijk medeklasgenoten) organiseren oa de kampioenschappen op de goubergh in Roosendaal.. En dressuurevent op manege de Kroo..

Het is indd leuk werk.. En zeker als het dan ook werkelijk lukt

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:03

goldwing schreef:
sjietaah schreef:
Nee ik snap het ook hoor van dat organiseren..

was alleen mijn vergeten..
Tis niet bedoelt als banketstaaf opmerking..

zo is het ook niet opgenomen
probeer jullie ook maar te helpen, zou hier best mijn medewerking aan willen verlenen, maar dat met dat hoofdelijk aansprakelijk weerhoud mij er van om ook daadwerkelijk deel te nemen
Ik ik draai er mijn hand niet voor om om een wedstrijd te organiseren voor twee spring velden en bijvoorbeeld 10 dressuur ringen.
Maar ik heb dus geen zin om achteraf mijn leven lang te moeten betalen voor een paard of ruiter die er verongelukt is

Begrijp me goed het is een heel leuk plan maar kijk eerst hoeveel man je nodig hebt om die laten we het voorbeeld maar nemen 5 wedstrijden plus de kampioenswedstrijd te organiseren en ga dan bij een verzekering te raden of je wel verzekerd kan worden, want voor een vereniging is het al zo dat er voor naar de notaris gegaan moet worden en dat er statuten ed moeten zijn voor een verzekering ook maar met een voorstel op de proppen komt
En mijn advies is dus om eerst een voorstel van de verzekering te krijgen waar het aantal mensen inclusief naam en toenaam op verzekerd zijn, zodat de organisatie in ieder geval al buiten schot blijft als er een claim komt, verder moet de organisatie bestaan uit leden die 21 jaar of ouder zijn, en die moeten dan weer zorgen dat de hulp op de wedstrijd zoals schrijvers en zeker hulp in het parcour niets kan overkomen

Maar nogmaals een geweldig idee en ik hoop dat het gaat lukken

misschien een idee om t onder te brengen bij een rij vereniging. De "winst"gaat dan wel naar hun maar hun verzekering dekt dan het hele gebeuren. BIjv. de nieuwe oranje hoeve in maasluis hebben een keer een shire dag gehad met wedstrijden e.d. Maneges die opengestelde wedstrijden houden hebben hier al een verzekering voor en de combinaties hebben ook nog hun iegen wa. Ik denk dus dat er dan geen notaris o.id. meer voor nodig. Je houdt dan gewoon een wedstrijd alleen geen officiele. Een andere optie zou zijn om KNHS te starten ( maar dan kunnen alleen startkaarthouders starten dus is wel minder leuk) en bokkers kunnen dan doorgeven dat ze die dag daar starten. Aan t eind van de dag hou je ergens een meeting en met de uitsalgen maak je nog je eigen bokt prijsuitreiking. Maar persoonlijk zie ik meer in onder zien te brengen bij een rijvereniging.

goldwing

Re: Boktwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:11

onder brengen bij een vereniging is niet mogelijk alleen om de verzekering
Want dan moet die vereniging het ook organiseren
Heb dit al nagekeken ben namelijk zelf bestuurslid
Er kunnen wel werkgroepen in het leven geroepen worden maar de uitijndelijke verantwoording ligt dan bij die vereniging dus die zullen daar niet zo snel aan meewerken
Vergis jullie niet het is niet zo maar even een plaats uitzoeken wat ruiters bij elkaar laten komen en rijden met die hap
Zal nog wel eens verder nadenken en kijken waar de regeltjes te omzeilen zijn maar denk dat het toch neerkomt op een bestuur samen te stellen verzekering af sluiten en dan werkgroepen in het leven te roepen met als eindverantwoordelijke het bestuur

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:13

als je een KNHS wedstrijd van maakt zit je nog met de aansprakelijkheids kwestie
Je bent niet vanuit de knhs verzekerd en je kan niet eens een knhs wedstrijd organiseren als je niet officieel ingeschreven staat als vereniging

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:15

Ik zal eens navragen op school hoe dat zit met de verzekering..
dat weet ik eigenlijk niet ook al organiseren we nog zoveel..

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:47

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 16-03-22 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tzif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:24

maar als dit een onderlinge wedstrijd word is het dus voor startkaarthouders illegaal om hieraan mee te doen dus een officiele wedstrijd lijkt mij logisher want ik denk dat er meer mensen met dan zonder startkaart zijn (is maar een pure gok hoor)

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:26

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 16-03-22 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:28

Njah ik vind als je zoiets doet dat je iedereen (met en zonder startkaart) een kans moet geven..

Ik ben zelf iemand zonder startkaart en wil zou graag de wedstrijden mee rijden maar als ik het bv daarna niet leuk vind om verder te gaan dan heb ik wel weer een startkaart aan moeten schaffen..

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:59

Hoi hoi
een bokt wedstrijd lijkt me leuk .
maar ik ga natuurlijk niet helemaa naar limburg (woon in NH)
dus is er al iets bezig voor NH (onderlinge bokt wedstrijd ? )

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:13

Japke_Z schreef:
....u vraagt, wij zijn al bezig: http://boktvoorbrooke.iscool.net

Heb op de site gekeken, maar dit is voor veel bokkers ook wel weer erg ver weg.
Opzich ook een super idee, en goed dat jullie ook al zo ver zijn.
Wel valt het voor Noord in de krokusvakantie en dus zijn veel mensen op vakantie (Waaronder ik.)

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:57

Maar wat Goldwing zegt over Juryleden en parcourbouwers ed, zouden we die niet gewoon 'uit Bokt' kunnen halen? Zouden die mensen niet voor de gezelligheid zoiets een keer vrijwillig willen doen?
Ik zou er trouwens geen KNHS wedstrijd van maken, die zijn er wel genoeg lijkt me èn heel veel Bokkers kunnen niet mee doen, waaronder veel van de enthousiastelingen hier...

Wat betreft de verzekering en gemeente, dat zal wel lastig worden, maar als we pessimistisch worden, lukt het sowieso niet...

En als je van te voren en op het terrein, gewoon OVERAL, stelt dat het rijden op eigen risico is, scheelt dat dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:58

Als er ooit een wedstrijd komt zijn wij van de partij hoor! Als je in Noord-Brabant mensen zoekt (parcourbouwers, juryleden) lin je altijd pb-en weet wel zat mensen

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:42

Rupsje schreef:

Opzich ook een super idee, en goed dat jullie ook al zo ver zijn.
Wel valt het voor Noord in de krokusvakantie en dus zijn veel mensen op vakantie (Waaronder ik.)

Ja dat dacht ik ook al. En het is nog best wel 'kort dag'. (Mensen moeten ook een beetje tijd hebben om zo'n wedstrijd te plannen. Bovendien zijn mensen met een startkaart dan vaak al ergens anders aangezien je je voor een officiele wedstrijd vaak minimaal 8 weken van te voren moet opgeven.

Imitador schreef:

En als je van te voren en op het terrein, gewoon OVERAL, stelt dat het rijden op eigen risico is, scheelt dat dan?

Daar zat ik inderdaad ook al over na te denken.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:35

@Japke_Z: Waar wordt dat van jou dan gehouden>? Of lees ik nu zo slecht? En ik weet misschien nog wel wat jurymensen

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:19

Daar zat ik inderdaad ook al over na te denken.

Dat staat ook overal bij maneges en wij als vereniging hebben ook vermeld dat je op eigen risico rijd maar dat is geen garantie dat er niemand jou persoonlijk verantwoordelijk houd voor geleden schade of eventuele ongevallen.
Het is niet rechtsgeldig en wil helemaal niets zeggen
he ik zou willen dat ik wat positiever kon zijn wat deze wedstrijd betreft, maar ik moet jullie blijven waarschuwen om proberen te zorgen dat jullie niet je leven lang moeten boeten voor iets wat als een leuk idee is begonnen
Sorry ik wil het helemaal niet afkraken en dat is ook helemaal niet mijn bedoeling want ik blijf het een leuk idee vinden, maar het zou gewoon jammer en heel vervelend zijn als er iemand is die jullie aansprakelijk stelt en je hebt jezelf daarvoor niet ingedekt

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:45

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 16-03-22 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:58

Oi okii...wordt er ook zoiets in Flevoland gehouden?(ik denk niet dat die mensen daarheen gaan rijden...sorry )

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:11

NOGMAALS:
Het is de bedoeling MEERDERE wedstrijden door het land te organiseren! De bedoeling hiervan is dus het beter toegankelijk maken voor bokkers uit het hele land!

[edit] En uiteindelijk willen we ook nog proberen een Kamioenschap te houden tussen de beste combinaties van die wedstrijden.