Jurycommentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:50

Oei die zullen we ook wel gaan krijgen denk ik. Ukkie changeert de laatste tijd als een volleert springpaard. Even iets uit stelling en hop andere galop. Volgende week hebben we weer eens een wedstrijd dus duimen dat hij het even vol houdt.

Winnylover

Re: Jurycommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:13

Ook wel vreemd commentaar bij mij gister:

* pony slingert
(net alsof ze dronken was ofzo, was alleen bij het vanuit halthouden wegstappen)

* je zit te rechtop
(altijd nog beter als een zoutzak denk ik)

Verder viel het wel mee...had 162 punten dus erg netjes voor eerste keer starten met deze pony

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:30

Heb ook wel eens zoiets gehad, zei de jury dat ie het zo niet had gezegd, zal dan wel verkeerd opgeschreven zijn. Makkelijk dat afschuiven he ? Nou dat moeten hun toch controleren als dat opgeschreven wordt ? Een woordje vergeten of net anders geformuleerd of opgeschreven in een zin kan natuurlijk veel uitmaken. En dan staat het soms heel raar als er super staat achter een slecht punt of kan veel meer achter een hoog punt. !!

Vaak is er natuurlijk met de oefening al veel mis en heb je daarom het slechte punt al te pakken, dan zetten ze er vaak wel wat bij, altijd nog beter dan een jury die een 3 of 4 geeft en er staat NIETS achter geschreven, dan weet je helemaal niet waarom je dat punt hebt gekregen of je weet het wel, maar wilt graag lezen wat de jury er voor commentaar op heeft.

Het blijven mensen he en iedereen kan een fout(je) maken toch ??
En daar waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt (of geschreven) Het blijft een jury-sport en dat geeft altijd discussies. Als je voor je gevoel lekker gereden hebt kan het oordeel van de jury dit gevoel zo de grond in boren , maar ja dat gebeurd zelfs op het allerhoogste niveau.

Het is natuurlijk zo, dat een bepaalde jury een bepaalde kijk heeft op hoe het volgens die jury eruit zou moeten zien. Tja en daar kunnen de opvattingen nou eenmaal over uiteenlopen. Meestal is het zo dat je veel ???? kunt plaatsen bij een juryoordeel, maar ja er komen nog meer wedstrijden en andere jury's, dus............. En dat wat door de ene jury als "negatief" commentaar opgeschreven wordt kan de andere keer weer positief zijn.

Het is voor de meeste die paardrijden en aan wedstrijden meedoen maar hobby, maar dat geldt natuurlijk voor die jury's ook
Och we blijven er maar mee lachen, is wel het beste in veel gevallen.

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:33

pieternel schreef:
Heb ook wel eens zoiets gehad, zei de jury dat ie het zo niet had gezegd, zal dan wel verkeerd opgeschreven zijn. Makkelijk dat afschuiven he ? Nou dat moeten hun toch controleren als dat opgeschreven wordt ? Een woordje vergeten of net anders geformuleerd of opgeschreven in een zin kan natuurlijk veel uitmaken. En dan staat het soms heel raar als er super staat achter een slecht punt of kan veel meer achter een hoog punt. !!

Vaak is er natuurlijk met de oefening al veel mis en heb je daarom het slechte punt al te pakken, dan zetten ze er vaak wel wat bij, altijd nog beter dan een jury die een 3 of 4 geeft en er staat NIETS achter geschreven, dan weet je helemaal niet waarom je dat punt hebt gekregen of je weet het wel, maar wilt graag lezen wat de jury er voor commentaar op heeft.

Het blijven mensen he en iedereen kan een fout(je) maken toch ??
En daar waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt (of geschreven) Het blijft een jury-sport en dat geeft altijd discussies. Als je voor je gevoel lekker gereden hebt kan het oordeel van de jury dit gevoel zo de grond in boren , maar ja dat gebeurd zelfs op het allerhoogste niveau.

Het is natuurlijk zo, dat een bepaalde jury een bepaalde kijk heeft op hoe het volgens die jury eruit zou moeten zien. Tja en daar kunnen de opvattingen nou eenmaal over uiteenlopen. Meestal is het zo dat je veel ???? kunt plaatsen bij een juryoordeel, maar ja er komen nog meer wedstrijden en andere jury's, dus............. En dat wat door de ene jury als "negatief" commentaar opgeschreven wordt kan de andere keer weer positief zijn.

Het is voor de meeste die paardrijden en aan wedstrijden meedoen maar hobby, maar dat geldt natuurlijk voor die jury's ook
Och we blijven er maar mee lachen, is wel het beste in veel gevallen.

Haha mooi verhaal. Ben ik het ook volkomen mee eens!

Orrie_VBW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:47

UdieLover schreef:
Wat ik ook had meegemaakt dat er bij iemand die ik ken op het papiertje stond; Paard doet de telgang. Terwijl dat paard dat niet eens kan..

officieel mag je dat er niet eens neer zetten, goede benaming is : paard stapt niet lateraal

lovepablo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:48

jah inderdaad

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:22

had vandaag nog: volte in middengalop, paard deed heel goede middengalop staat er 'moet meer'
ehm, ja kon het meer dan?

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:43

ilonaz schreef:
UdieLover schreef:
Wat ik ook had meegemaakt dat er bij iemand die ik ken op het papiertje stond; Paard doet de telgang. Terwijl dat paard dat niet eens kan..

officieel mag je dat er niet eens neer zetten, goede benaming is : paard stapt niet lateraal

Jij bedoelt waarschijnlijk: paard stapt lateraal of niet in (4-)takt.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:46

ik vind de opmerking "kan meer" ook altijd wel mooi...
dan denk ik van oh? je kent dit paard dus? je hebt m zelf gereden?
als het meer zou kunnen zou ik dat wel doen hoor
"moet meer" vind ik dan passender. Want al moet iets meer zijn voor een 6, je weet nooit of paard/ruiter/combinatie in staat is meer te doen natuurlijk..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:56

ik vond het gewoon een beetje raar gezien het feit dat ik (bij die middengalop) de bak door stoof, en bij die andere middengalop toonde hij juist zowat geen verschil dus zou ze die misschien door elkaar gehaald hebben

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:46

@ noukie idd "Mag meer" klinkt dan ook beter

vond ook wel leuk zaterdag dat er bij stond:
Stap mag aan gewerkt worden (en dat is ook zo ze is te gespannen om normaal te stapen)
en Proef is te gehaast gereden (hallo, je had der emt inrijden moeten zien ze liep al super rustig maja als je die andere pony's rond ziet sloffen )

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:23

Vandaag had ik ook iets raars. Niet echt raar commentaar ofzo, maar wel een rare jury.

Rondom de bak stonden allemaal bloemstukken. Mijn pony vond dat eventjes eng. Dus reed ik de proef íets voorzichtiger dan normaal. Maar voor de rest was de proef heel erg mooi! Wij hadden zelf al 160-165 pnt. ingeschat. En een jurylid stond naast ons te kijken die mij vorige week op 165 punten had gejureerd. Zij zei dat dit een bevestiging was van wat ze vorige week had gezien. Dus zijn vond ook dat ik 160-165 zou moeten hebben. Zie ik mijn protocol: 145!!! Ik vond zelf ook dat hij heel streng/raar had gepunt. Bijvoorbeeld mijn halsstrekken: pony strekt geweldig de hals, blijft beneden, en is echt aan het "stofzuigen". Krijg ik maar een 7! Dan denk ik: "tsja, wat moet ik dan nog meer doen voor een 8, 9 of 10?" Met die 145 ben ik zelfs nog eerste geworden!
Maarja, zulke jury's lopen nou eenmaal op deze aardbol rond...

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:31

RedFlame schreef:
@ noukie idd "Mag meer" klinkt dan ook beter

inderdaad, die zie ik ook het liefst (want "moet meer" klinkt dan misschien net weer te onvriendelijk)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:56

Stalgenoot van mij is gister op dr hele proef afgerekend dat het paard liep te tandenknarsen. Het was in de B en dat paard liep een supernette proef, krijgt ze alleen daardoor 142 en 144 punten. Ik vind dat ze dat soort dingen bij het gereden zijn in het algemeen oid mogen afstraffen, maar niet een hele proef lang!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:03

ik werd bij een gewone F proef afgestraft bij elk onderdeel omdat mijn paard niet aan de teugel loopt, nu is het zo dat de jury niet kan weten dat mijn paard daar extreem moeilijk mee is, maar om het nou per onderdeel af te straffen
ik weet dat het bij officiele wedstrijden moet maar bij een F proef

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:11

Ilzjuh schreef:
ik werd bij een gewone F proef afgestraft bij elk onderdeel omdat mijn paard niet aan de teugel loopt, nu is het zo dat de jury niet kan weten dat mijn paard daar extreem moeilijk mee is, maar om het nou per onderdeel af te straffen

ik weet niet waar een F-proef mee te vergelijken is maar een jury kan er sowieso geen rekening mee houden hoe jou paard is/loopt (anders kwamen die winstpunten binnengestroomt ). Maar als zo'n F-proef te vergelijken is met de B is het logisch dat je daar op afgerekent word, paard hoeft niet helemaal 'aan de teugel' te lopen maar wel nagefelijk, en niet kop in de lucht ofzo.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:35

missmuts schreef:
Jij bedoelt waarschijnlijk: paard stapt lateraal of niet in (4-)takt.

Ja wilde net zeggen, paard stapt dus wel lateraal dan.
[/quote]

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:36

RedFlame schreef:
Ilzjuh schreef:

ik weet niet waar een F-proef mee te vergelijken is maar een jury kan er sowieso geen rekening mee houden hoe jou paard is/loopt (anders kwamen die winstpunten binnengestroomt ). Maar als zo'n F-proef te vergelijken is met de B is het logisch dat je daar op afgerekent word, paard hoeft niet helemaal 'aan de teugel' te lopen maar wel nagefelijk, en niet kop in de lucht ofzo.

en das nou juist het leuke, ze liep lekker, niet haar hoofd in de lucht alleen niet 'aan de teugel'
en ja, ik weet dat hij er geen rekening mee kan houden hoe mijn paard is (hij weet niet eens hoe mijn paard is) maar hij zat dus bij iedereen het af te straffen als diegene zijn paard gewoon niet 'in de krul' liep