Falona schreef:
Wat wil je met de startkaart bereiken?
Wat ik denk dat je met de startkaart wilt bereiken is controle op de ruiters die in bepaalde rubrieken willen starten. Je wilt voorkomen dat iemand zomaar voor het L springen (om maar even bij deze probleemrubriek te blijven) inschrijft terwijl deze persoon dat eigenlijk niet kan.
Yep helemaal mee eens. Vandaar mijn opmerking dat er op moet wat die persoon gereden heeft.
Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien welke wedstrijden iemand het afgelopen seizoen heeft gestart?
Ik denk het niet. Als je op de startkaart ziet voor welke rubriek iemand startgerechtigd is, is het verder niet van belang of die persoon het afgelopen seizoen of in heel zijn SO carrière 2 keer heeft gestart of 20 keer.
Nee dat is misschien niet nodig. Wat ik wel dnek is dat het handig is om de SO's te vermelden wanneer iemand bij bijvoorbeeld de eerste 4 eindigd. Ergens in dit topic is namelijk gezegd dat al promotieregel van B naar L springen een criterium zou kunnen zijn dat iemand 4 keer bij de beste 4 moet zijn geindigd. Mocht er een dergelijke maatregel komen is het dus handig om dit op de startkaart te vermelden (deel B), zodat er een controle op is. Daartoe zou je dus zoals ik eerder zei de startkaarten in kunnen nemen bij inschrijving, resultaten verwerken bij mensen die plaatsingsunten hebben behaald (top 4 in dit geval) en dan bij teruggave protocollen de startkaart ook teruggeven.
Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien hoeveel winstpunten iemand in zijn SO carrière heeft gehaald?
Het is de vraag in hoeverre de winstpunten eigenlijk wel gebruikt kunnen worden in de promotieregeling. Hierbij geeft de weegschaal voornamelijk de richting aan dat er zoveel verschil zit in de toekenning van winstpunten dat deze voor het studentenrijden eigenlijk geen enkel nut hebben. Als je toch niets met de winstpunten kan en gaat doen dan heeft het dus ook geen enkel nu om op de startkaart aan te geven hoeveel winstpunten iemand heeft behaald.
Losstaand van de vraag of winstpunten wel bruikbaar zijn lijkt het mij sowieso niet noodzakelijk de winstpunten op de startkaart bij te gaan houden om dezelfde reden als hierboven.
Winstpunten vermelden lijkt me niet perse noodzakelijk. Mocht er echter een regel komen dat iemand pas over mag indien die person 4 x bij de beste 4 heeft gesprongen dan lijkt me dit wle handig te vermelden. Op die manier heb je een controle. Lijkt me alleen wel dat er dan dus handtekening van de aanwezige SNs vertegenwoordige rop moet.
Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk te zien welke plaatsingen iemand heeft behaald op SO´s?
Niet noodzakelijk, wel mogelijk. Er wordt elders bijgehouden wanneer iemand over mag en wanneer iemand over moet. Van daaruit is het niet noodzakelijk dit ook op de startkaart aan te geven. Wanneer dit niet op de startkaart aangegeven wordt is het echter wel noodzakelijk de startkaart te vervangen op het moment dat iemand volgens de promotieregeling naar een hoger niveau MOET zodat op de startkaart altijd de niveaus vermeld staan dat die persoon moet starten.
Dit zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Mij lijkt me echter toch handiger dat de plaatsingen bij bijvoorbeeld top 4 wel vermeld worden als er een promotieregel komt dat iemand pas over mag indien hij 4 maal een dergelijk plaatsing heeft behaald.
Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk te zien welke klasseringen iemand heeft behaald bij de KNHS en de SNS?
Uiteraard. Dat zijn de dingen die je wilt kunnen controleren dus die moeten minimaal op de startkaart vermeld staan.
Yep helemaal mee eens!