reglementen studentenruiters

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: reglementen studentenruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:32

Kikker schreef:
Wat eventueel nog wel haalbaar is (denk ik), is om zo'n lamineerapparaat te kopen en daar pasjes mee te fabriceren?

Dat is waar ik aan dacht bij pasjes....
En voor de opstart/proeffase is zo'n ding nog te lenen bij huize de Groen (wel zelf zorgen voor de plastic hoesjes)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:25

Heb even gegoogled en lamineren is idd niet zo duur. Een warm apparaat is iets duurder dan een koud apparaat, maar de prijzen van de hoesjes zijn juist andersom. Ik denk dat de warme per saldo goedkoper zal zijn.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:38

Even dit topic van pagina 3 halen hoor..........

Idee van startkaart spreekt me op zich wel aan. Ik denk dat het in elk geval een heleboel duidelijkheid kan scheppen in wie welk niveau mag starten.

Wat betreft uiterlijk van de startkaart heb ik ook wel een ideetje.
Je zou het bijvoorbeeld in twee delen kunnen doen. Deel a en deel B. Deel a moeten alle gegevens van de betreffende ruiter op komend te staan, dus bijvoorbeled, naam, vereniging en wat hij / zij in het verleden gestart heeft en bij welke organisatie en welke discipline.
Deel B is dan een soort standaard schema wat de SO starters zelf elk jaar moeten uitprinten. Daarop kan dan steeds worden ingevuld welke wedstrijd ze hebben gereden, welk niveau, welke discipline, of ze winstpunt hebben behaald en klassering.
Dit deel kun je bijvoorbeeld op de SNS site zetten en iedereen zelf laten printen. Door dit zelf latne printen bespaar je kosten.
En door met deel A en B te werken heb je elk jaar de correcte gegevens wat iemand gereden heeft (A) en wat ze nu rijden (B).
Deel A moet uiteraard meerdere jaren houdbaar zijn. Ruiters gaan echter na een seizoen of binnen een seizoen over naar een ander eklasse. Eventueel kan achterop deel A ruimte worden gemaakt om een niveau wissel te noteren. Daar moet vind tik dan wle handtekening bij van SNs vertegenwoordiger om geldgheid van deze niveau wissel aan te tonen.

Na elke wedstrijd kan de SNS vertegenwoordiger eventueel deel B tekenen, maar dit is denk ik niet perse nodig, uitslagen kunnen immers terug worden gezocht.
Wa tje ook zou kunnen doen is bij inschrijving de pasjes laten inleveren, na de uitslagen kan SNS vertegenwoordiger ze ondertekenen en als mensen de protocollen komen halen voordat ze naar huis gaan kunnen de pasjes worden terug gegeven.

Voorlopig genoeg stof tot nandenken denk ik.....

Ben benieuwd wat jullie vinden.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:43

Een dergelijke uitwerking is ook het eerst waar ik aan dacht toen de startkaart werd geopperd, echter zag ik ook meteen weer een hoop ernstige bezwaren waardoor ik maar meteen van het idee afgestapt ben.

Wat je eerst goed voor ogen moet hebben voordat je een startkaart vorm gaat geven is wat het doel van de startkaart is en welke gegevens je op deze startkaart wilt hebben. Ik denk dat we eerst daar over moeten discussiëren voordat we een uitwerking gaan bedenken.

Een paar vragen die je jezelf daarbij kan stellen:
* Wat wil je met de startkaart bereiken?
* Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien welke wedstrijden iemand het afgelopen seizoen heeft gestart?
* Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien hoeveel winstpunten iemand in zijn SO carrière heeft gehaald?
* Is het daarbij noodzakelijk te zien welke plaatsingen iemand heeft behaald op SO´s?
* Is het daarbij noodzakelijk te zien welke klasseringen iemand heeft behaald bij de KNHS en de SNS?

Wat wil je met de startkaart bereiken?
Wat ik denk dat je met de startkaart wilt bereiken is controle op de ruiters die in bepaalde rubrieken willen starten. Je wilt voorkomen dat iemand zomaar voor het L springen (om maar even bij deze probleemrubriek te blijven) inschrijft terwijl deze persoon dat eigenlijk niet kan.

Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien welke wedstrijden iemand het afgelopen seizoen heeft gestart?
Ik denk het niet. Als je op de startkaart ziet voor welke rubriek iemand startgerechtigd is, is het verder niet van belang of die persoon het afgelopen seizoen of in heel zijn SO carrière 2 keer heeft gestart of 20 keer.

Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien hoeveel winstpunten iemand in zijn SO carrière heeft gehaald?
Het is de vraag in hoeverre de winstpunten eigenlijk wel gebruikt kunnen worden in de promotieregeling. Hierbij geeft de weegschaal voornamelijk de richting aan dat er zoveel verschil zit in de toekenning van winstpunten dat deze voor het studentenrijden eigenlijk geen enkel nut hebben. Als je toch niets met de winstpunten kan en gaat doen dan heeft het dus ook geen enkel nu om op de startkaart aan te geven hoeveel winstpunten iemand heeft behaald.
Losstaand van de vraag of winstpunten wel bruikbaar zijn lijkt het mij sowieso niet noodzakelijk de winstpunten op de startkaart bij te gaan houden om dezelfde reden als hierboven.

Is het daarbij noodzakelijk te zien welke plaatsingen iemand heeft behaald op SO´s?
Niet noodzakelijk, wel mogelijk. Er wordt elders bijgehouden wanneer iemand over mag en wanneer iemand over moet. Van daaruit is het niet noodzakelijk dit ook op de startkaart aan te geven. Wanneer dit niet op de startkaart aangegeven wordt is het echter wel noodzakelijk de startkaart te vervangen op het moment dat iemand volgens de promotieregeling naar een hoger niveau MOET zodat op de startkaart altijd de niveaus vermeld staan dat die persoon moet starten.

Is het daarbij noodzakelijk te zien welke klasseringen iemand heeft behaald bij de KNHS en de SNS?
Uiteraard. Dat zijn de dingen die je wilt kunnen controleren dus die moeten minimaal op de startkaart vermeld staan.

Het voordeel van een deel A en een deel B zoals jij het omschrijft is inderdaad dat het makkelijk wordt wijzigingen bij te houden. Dat voordeel weegt m.i. alleen niet op tegen het grote nadeel van de bewerkelijkheid van deze methode. Met name het zelf laten printen is een optie die m.i. absoluut niet kan, de startkaarten worden dan veel te bewerkelijk. Daarnaast zijn de kosten van het plastificeren van een startkaart ook niet zo gigantisch hoog. Wanneer je alleen de noodzakelijke gegevens op een startkaart hebt staan zal het ook niet zo vaak voorkomen dat er een nieuwe startkaart gemaakt moet worden dus zo hoog zullen die kosten dan niet zijn.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:52

Falona schreef:

Wat wil je met de startkaart bereiken?

Wat ik denk dat je met de startkaart wilt bereiken is controle op de ruiters die in bepaalde rubrieken willen starten. Je wilt voorkomen dat iemand zomaar voor het L springen (om maar even bij deze probleemrubriek te blijven) inschrijft terwijl deze persoon dat eigenlijk niet kan.

Yep helemaal mee eens. Vandaar mijn opmerking dat er op moet wat die persoon gereden heeft.

Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien welke wedstrijden iemand het afgelopen seizoen heeft gestart?
Ik denk het niet. Als je op de startkaart ziet voor welke rubriek iemand startgerechtigd is, is het verder niet van belang of die persoon het afgelopen seizoen of in heel zijn SO carrière 2 keer heeft gestart of 20 keer.

Nee dat is misschien niet nodig. Wat ik wel dnek is dat het handig is om de SO's te vermelden wanneer iemand bij bijvoorbeeld de eerste 4 eindigd. Ergens in dit topic is namelijk gezegd dat al promotieregel van B naar L springen een criterium zou kunnen zijn dat iemand 4 keer bij de beste 4 moet zijn geindigd. Mocht er een dergelijke maatregel komen is het dus handig om dit op de startkaart te vermelden (deel B), zodat er een controle op is. Daartoe zou je dus zoals ik eerder zei de startkaarten in kunnen nemen bij inschrijving, resultaten verwerken bij mensen die plaatsingsunten hebben behaald (top 4 in dit geval) en dan bij teruggave protocollen de startkaart ook teruggeven.

Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk dat je kan zien hoeveel winstpunten iemand in zijn SO carrière heeft gehaald?
Het is de vraag in hoeverre de winstpunten eigenlijk wel gebruikt kunnen worden in de promotieregeling. Hierbij geeft de weegschaal voornamelijk de richting aan dat er zoveel verschil zit in de toekenning van winstpunten dat deze voor het studentenrijden eigenlijk geen enkel nut hebben. Als je toch niets met de winstpunten kan en gaat doen dan heeft het dus ook geen enkel nu om op de startkaart aan te geven hoeveel winstpunten iemand heeft behaald.
Losstaand van de vraag of winstpunten wel bruikbaar zijn lijkt het mij sowieso niet noodzakelijk de winstpunten op de startkaart bij te gaan houden om dezelfde reden als hierboven.

Winstpunten vermelden lijkt me niet perse noodzakelijk. Mocht er echter een regel komen dat iemand pas over mag indien die person 4 x bij de beste 4 heeft gesprongen dan lijkt me dit wle handig te vermelden. Op die manier heb je een controle. Lijkt me alleen wel dat er dan dus handtekening van de aanwezige SNs vertegenwoordige rop moet.

Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk te zien welke plaatsingen iemand heeft behaald op SO´s?
Niet noodzakelijk, wel mogelijk. Er wordt elders bijgehouden wanneer iemand over mag en wanneer iemand over moet. Van daaruit is het niet noodzakelijk dit ook op de startkaart aan te geven. Wanneer dit niet op de startkaart aangegeven wordt is het echter wel noodzakelijk de startkaart te vervangen op het moment dat iemand volgens de promotieregeling naar een hoger niveau MOET zodat op de startkaart altijd de niveaus vermeld staan dat die persoon moet starten.

Dit zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Mij lijkt me echter toch handiger dat de plaatsingen bij bijvoorbeeld top 4 wel vermeld worden als er een promotieregel komt dat iemand pas over mag indien hij 4 maal een dergelijk plaatsing heeft behaald.

Citaat:
Is het daarbij noodzakelijk te zien welke klasseringen iemand heeft behaald bij de KNHS en de SNS?
Uiteraard. Dat zijn de dingen die je wilt kunnen controleren dus die moeten minimaal op de startkaart vermeld staan.

Yep helemaal mee eens!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:22

@Risje: Ik merk dat je bij je beantwoording van mijn vragen iedere keer teruggrijpt naar het "eindigen bij de eerste 4". Probeer alles eens los van elkaar te zien, ik heb geprobeert mijn vragen dusdanig te formuleren dat alles afzonderlijk van elkaar aan bod komt. "Eindigen bij de eerste 4" komt wat mij betreft alleen terug bij de vraag Is het daarbij noodzakelijk te zien welke plaatsingen iemand heeft behaald op SO´s?. Misschien kan je vanuit die optiek nog eens naar de vragen kijken.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:57

@ falona:
Ik heb duidelijk steeds gezegd dat het het een voorbeeld was. Dat voorbeeld komt niet van mezelf maar van iemand anders. Je kunt de antwoorden ook lezen zonder dat dat erbij staat dus.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:03

Zo beter. Je zegt wel dingen los zien van elkaar, maar naar mijn mening staan een eventueel te verandere promotieregeling en startkaart niet los van elkaar. die zijn nu eenmaal aan elkaar verbonden, vandaar die reactie dus.
En nee tuurlijk hoeft niet iedereen het hiermee eens te zijn. Ik weet dat het idee nog verre van perfect is, maar met idee-en moet je beginnen toch;-)

risje schreef:
Falona schreef:

Nee dat is misschien niet nodig. Wat ik wel denk is dat het handig is om de SO's te vermelden wanneer iemand plaatsingspunten heeft behaald die bij ivm te eventueel te vernieuwen promotieregeling meetellen. Mocht er een dergelijke maatregel komen is het dus handig om dit op de startkaart te vermelden (deel B), zodat er een controle op is. Daartoe zou je dus zoals ik eerder zei de startkaarten in kunnen nemen bij inschrijving, resultaten verwerken bij mensen die plaatsingsunten hebben behaald en dan bij teruggave protocollen de startkaart ook teruggeven.

Citaat:

Winstpunten vermelden lijkt me niet perse noodzakelijk. Mocht er echter zoals eerder gezegd een vernieuwde promotieregelling komen dan lijkt het me handig om te bekijken dat dit eventuele wel op de startkaart verwerkt kan worden.
Op die manier heb je een controle. Lijkt me alleen wel dat er dan dus handtekening van de aanwezige SNs vertegenwoordige rop moet.

Citaat:

Dit zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Plaatsing vermelden is niet direct noodzakelijk, maar misschien wel handig als de promotieregeling veranderd zoals eerder gezegd is in dit topic.

Citaat:

Yep helemaal mee eens!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:19

risje schreef:
@ falona:
Ik heb duidelijk steeds gezegd dat het het een voorbeeld was. Dat voorbeeld komt niet van mezelf maar van iemand anders. Je kunt de antwoorden ook lezen zonder dat dat erbij staat dus.

Als ik die stukken weghaal dan kan ik idd meer met je antwoorden. Ik vind het alleen jammer dat de argumentatie dan wat summier is, dat vind ik altijd wel een toegevoegde waarde hebben in een discussie, maar daar heeft iedere natuurlijk zijn eigen kijk op (of je was het natuurlijk helemaal met mij eens , maar dat idee had ik niet)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:23

risje schreef:
Zo beter. Je zegt wel dingen los zien van elkaar, maar naar mijn mening staan een eventueel te verandere promotieregeling en startkaart niet los van elkaar. die zijn nu eenmaal aan elkaar verbonden, vandaar die reactie dus.
En nee tuurlijk hoeft niet iedereen het hiermee eens te zijn. Ik weet dat het idee nog verre van perfect is, maar met idee-en moet je beginnen toch;-)

Je hebt gelijk dat de startkaart en de promotieregeling niet los van elkaar staan, maar op bepaalde punten kan je de startkaart wel los van de promotieregeling zien. M.i. zijn alle vragen die ik heb gesteld los van de promotieregeling te zien, vandaar dat ik jouw antwoorden niet kan plaatsten in de contex van de vragen.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:45

Niemand nog iets in te brengen? Of zijn er nog brandende kwesties?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:52

Misschien ook iets om eens over na te denken:

Hoe moeten we omgaan met rubrieken met weinig starts? Ik heb de laatste tijd een paar verenigingen gezien daar nogal creatief mee omgaan. Moeten we dit zo toelaten of moet hier meer structuur in zitten? Moeten we dit dan achteraf melden of moeten we de SNS meer inzage geven in de organisatie van een SO (het maken van startlijsten)?

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 11:51

In principe heeft de SNS nu altijd contact met een organiserende vereniging een paar dagen voor het evenement. Er zijn ook duidelijk afspraken over hoe te handelen bij minder deelnemers. Zo is voor aankomend weekend afgesproken dat bij 6 of minder ruiters, er geen halve finale gereden zal worden. Bij 7 tot 9 ruiters, vier mensen in de halve finale (dus plus beste nummer twee erbij) en bij 10 tot 12 ruiters het reguliere systeem. Lijkt me dat dat voldoende structuur is en dat dit niet heel erg creatief is zoals ermee omgegaan wordt.

Overigens stelde de vereniging zelf voor om de Ba en de Bb in 1 rubriek te laten verrijden en dat is dus niet toegestaan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:27

Even een -waarschijnlijk- hele domme vraag over dat samen laten verrijden van de Ba en de Bb. Waarom mag dat in geval van de Ba en de Bb niet en bij de La/Lb/M klasse mag er opeens wel van 3 rubrieken 1 categorie gemaakt worden? Want in principe hoort er tussen een Ba en Bb rubriek evenveel verschil te zitten als bijvoorbeeld La en Lb. En La en M vind ik al helemaal niet met elkaar te vergelijken, maar toch wordt dat zonder pardon steeds maar bij elkaar in 1 rubriek gepropt.

Ik vind dat op het eerste gezicht nogal een kromme regel

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:37

Ik denk dat dat is omdat bij de Ba en de Bb ruiters niet de proeven in niveau verschillen maar wel de ruiters. Bij de La en Lb moeten de Lb ruiters meer laten zien en moeilijkere dingen doen, tuyssen Ba en Bb ruiters kan dit onderscheid niet gemaakt worden.

Offtopic: dan zijn er dus bij Hipac in de Ba en Bb 6 of minder ruiters >;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:44

Aan die verklaring had ik ook al zitten denken, maar officieel gezien verschillen de proeven in de Ba en de Bb óók qua niveau, en sowieso qua jurering
De ruiters in de Lb moeten sowieso ook beter zijn dan de La ruiters, net als dat geldt bij Ba/Bb. Dus voor zover ik dat zie zit daar geen verschil tussen

Wat ik me wel in kan denken is dat de Ba toegankelijk moet blijven voor iedereen, en dat bij de La bijvoorbeeld minder geldt. En dat je dat daarom makkelijker samen kunt trekken met een hogere rubriek. Zomaar een theorietje wat opeens opborrelt hier...

Ook offtopic: jemig, dat zijn wel érg weinig mensen bij Hipac Arme organisatie...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:01

Kikker schreef:
Zo is voor aankomend weekend afgesproken dat bij 6 of minder ruiters, er geen halve finale gereden zal worden. Bij 7 tot 9 ruiters, vier mensen in de halve finale (dus plus beste nummer twee erbij) en bij 10 tot 12 ruiters het reguliere systeem.

Ik was in de veronderstelling dat het standaard zo werkt. In de praktijk zie ik echter af en toe dat het toch anders gaat. Uit de berichtgeving die ik van Hipac heb ontvangen kreeg ik de indruk dat er op een andere manier te werk gegaan zou worden. Ook bij CnC is er afgelopen jaar niet volgens deze methode te werk gegaan. Op basis daarvan heb ik die opmerking geplaatst.

Je ziet wel vaker dat verenigingen tegen een probleem aanlopen van te weinig of teveel inschrijvingen en hier een oplossing voor proberen te vinden. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat de oplossing wel doorgang vind hoewel de SNS het er niet mee eens is, of zelfs dat de SNS pas op de SO zelf erachter komt dat ze iets leuks hebben bedacht waar de SNS eigenlijk helemaal niet achter staat. Wat doe je dan? Alles is al geregeld, alle ruiters hebben al doorgekregen dat ze wel of niet kunnen starten en de SNS bedenkt zich ineens dat wat de vereniging heeft bedacht eigenlijk niet kan. In de praktijk heeft dit meestal tot gevolg dat er iets van gezegd wordt, maar zal het toch doorgang vinden omdat er anders ruiters teleurgesteld moeten worden of voor niets naar de SO komen. Hoe er dan verder met de puntentelling omgegaan moet worden is dan van later zorg.

Ik vraag me af of dit een juiste werkwijze is. Mij lijkt dat je de genoemde systemen als standaard kan instellen en dat er bij rare dingen en afwijkingen iom de SNS oplossingen gaat zoeken. Dan komt niemand voor verrassingen te staan.

Apart hoor dat de Bb nu niet vol te krijgen is, ik kan me herinneren dat ik ooit nog in een Bb rubriek met 18 starts heb gereden...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:10

Falona schreef:
Apart hoor dat de Bb nu niet vol te krijgen is, ik kan me herinneren dat ik ooit nog in een Bb rubriek met 18 starts heb gereden...

De laatste keer dat Hipac georganiseerd werd hadden ze nog twee Bb-rubrieken zelfs (meen ik me te herinneren).

Maar er zou dus eigenlijk een "regel" moeten komen dat alle afwijkende structuren minimaal een week vóór een SO met de SNS doorgesproken moeten worden? Althans net voor of na de uiterste inschrijfdatum lijkt me. Voor zover dat haalbaar is, aangezien er vaak nog in de laatste week inschrijvingen binnen komen. Meen me trouwens te herinneren dat daar al wat over vaststaat, of is dat alleen mondeling/uit gewoonte zo?

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:13

Ba en Bb moeten apart, alleen de La en Lb mogen samen tot 1 L rubriek gevormd worden. M bij La/Lb mag ook sowieso niet.

Dit systeem is ook standaard. Dat verenigingen soms zo eigenwijs zijn om hun eigen weg in te slaan en pas op de dag van het evenement zelf bij de SNS aankloppen voor advies, is niet het probleem van de SNS.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:19

Kikker schreef:
Ba en Bb moeten apart, alleen de La en Lb mogen samen tot 1 L rubriek gevormd worden. M bij La/Lb mag ook sowieso niet.

Uhm, niet om moeilijk te doen ofzo hoor, maar mijn vraag is dan waaróm dat dat verschil Ba/Bb en La/Lb er is....
En het is toch zo dat als La/Lb samen gaan en er geen losse M-rubriek is, de M-ruiters ook in die L-rubriek mogen starten? Ik heb als La-ruiter ook wel eens tegen een M-ruiter gereden (meen ik me te herinneren...).

Sorry dat ik doorzeur, heb een bijdehante dag vandaag en vraag het me gewoon af Ook in verband met die creatieve rubrieken.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:22

Klopt, als er geen M is, mogen M ruiters Lb starten. Het zijn dan Lb ruiters op dat moment en geen M ruiters.

De L is reglementair gezien 1 rubriek, waarbij een splitsing tussen La en Lb mag bestaan. Omdat die rubrieken los van elkaar vaak niet vol te krijgen waren (in 't verleden) is er nooit voor gekozen ze los te laten verrijden. Bovendien zou dit maken dat we van 3 naar 4 rubrieken gaan en je kunt je afvragen of alle verenigingen daar wel genoeg capaciteit voor hebben (zie ook de discussie rondom 't springen).

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:29

bij cnc hebben we afgelopen keer van de 6 la ruiters de beste 4 laten doorgaan naar de 2e ronde. ik vind het jammer dat vaak een 2e ronde geschrapt wordt bijv. in de M. je betaalt namelijk net zoveel inschrijfgeld als alle anderen........
jammer inderdaad dat er weinig mensen naar hipac gaan! misschien komt het omdat ze de laatste jaren geen SO gehouden hebben en niemand dus weet wat te verwachten valt?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:30

Okee, nou snap ik het verschil. Het heeft dus niet zozeer een reden qua niveau/ruiters, maar een reden qua oorspronkelijke regels Blijft nu een beetje krom maar ik begrijp nu in ieder geval hoe het ontstaan is. Opvallend dat de inschrijvingen dan zo verschoven zijn, tegenwoordig zijn de L-rubrieken vrij vol en de B-rubrieken veel minder lijkt het wel (Hipac het perfecte voorbeeld). Te weinig nieuwe, beginnende aanwas?

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:31

Of teveel mensen die te hoog instromen..................................

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:34

Nav Sabines bericht: tja, op zich waar, maar ja, sommige mensen betalen terwijl ze maar 1 start hebben en anderen mogen voor datzelfde geld 3 proeven rijden. Als we die vergelijking gaan maken, dan zou je bijna per ronde moeten gaan betalen oid.

Overigens wat de kosten betreft, ik vind dat deze absurd hoog worden en dat vrij veel verenigingen en wel heel erg weinig aan doen om ook maar iets van subsidie of sponsoring te vinden danwel om zelf iets bij te leggen. Een SO moet op 0 uitkomen wat mij betreft, een vereniging hoeft er zeker geen winst op te maken!