Zet er aar 1 hier op stal

Ben jij al van de voer kosten af

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12 schreef:Urielle schreef:Maar wie een Z-paard heeft staan waarmee ik eens mag starten voor mijn 2x Z ......
Ik ga er eens over nadenken om er eentje te gaan verhuren voor ruiters die graag voor de 2e keer Z willen worden.............
Wat zou zoiets eigenlijk mogen gaan opbrengen / kosten denk je? (op nu cure / no pay basis)
runningkawa schreef:Urielle en andere
Ik kan ook geen afstanden zien en passen, zoals ik in en eerder bericht heb geplaatst
En ik heb voorheen alleen maar jonge paarden gestart
En daar kom je zonder kleerscheuren met gemak een B en L parcours door.
Mooi basis tempo, met mooi ritme en de rest gaat bijna vanzelf in het B en L
En naam had en heb ik ook niet
Verder was die regel als grap geplaatst door iemand
Al zou een springproef echt niet gek zijn voor de dressuur mutsen.
runningkawa schreef:CGJ12
Zet er aar 1 hier op stal
Ben jij al van de voer kosten af
runningkawa schreef:Af en toe spieken, anders raak je de weg kwijt
Anoukie schreef:Onzin, niet ieder paard kan een L parcours springen!
CGJ12 schreef:Als je zoiets doet moet je het ook gelijk goed doent.........
Je mag pas Z-dressuur starten als je Z-springen bent, een ZZ idem..........
Ik stem vóór!
daantjuhhh schreef:Dat kan ja niet tegelijk.
Om L springen te worden moet je volgens jou jou L dressuur zijn, maar om L dressuur te worden moet je volgens jou L springen zijn.
Maar dat kan niet want dan moet je weer L dressuur zijn...
Dressuur vind ik belangerijker.
Omdat je zonder die dressuur basis een parcour niet rond komt.
Dus dressuur taat bij mij op 1
Wouter24 schreef:Wel mee eens, maar er kunnen meer paarden een L parcours rondkomen dan ruiters
ontopic: resultaat: nog grotere B/L rubrieken, de indoors nog sneller volgeboekt en de "hogere" klasse's worden een elite rubriekje.
ShannaY schreef:Aimee schreef:Nou.... ik zou gewoon stellen minimaal L springen met winst om verder te mogen dan L1 dressuur. Ze mogen er best speciale rubrieken voor uitschrijven maar niet anders gaan bouwen en dezelfde puntenregeling aanhouden.
Nou… dat is wel 1 van de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Niet elk paard heeft ze kracht, potentie om een L-parcours te kunnen springen, vaak word een L parcours ook nog verschrikkelijk onderschat. Net zoals dat elke mens ergens anders goed in is, en in uitblinkt, heeft een paard dat ook. Wat een belachelijke opmerking! Zou hou je heel weinig wedstrijdruiters over. Sowieso zijn er mensen ook bang om te springen, en die moet je dan ook maar meteen verbieden om dressuur te gaan rijden? Nonsens!
Ik ben overigens wel voor, dat de winst om te mogen springen omhoog gegooid moet worden, naar bv L1+1 ipv B+1. Dat omdat de paarden in de B vaak nog helemaal niet perfect aan de hulpen zijn, en die heb je echt nodig met springen. Toen ik nog niet dressuur reed sprong ik vrij vaak, maar had mijn paard totaal niet onder controle. Nu ik wel dressuur rijd gaat springen veel en veel fijner!
Pipo schreef:Dat gaat mij weer te verWant als je dan een Z proefje wil rijden moet je ook Z dressuur zijn
![]()
Vergeet dan ook niet wat voor soort kwaliteit je van paarden moet hebben, want het Z is toch wel heel pittig in deze regio ( springen)
Iedereen moet gewoon een L parcours kunnen springen.............
Anoukie schreef:Omdat springen ook een zware belasting is voor het paard. En, imo, "gevaarlijker" dan dressuur. Een M parcours staat op 1.10 m. ofzo? Misschien hoger?
Nee serieus, ik heb jaren gesprongen, had een "broertje dood" aan dressuur, tot ik mijn eigen rug ermee verpest heb door een ongeluk. Dus voor geen goud dat ze mij nog een parcours in krijgen, dan kan ik de rolstoel alvast gaan bestellen.
Ik zou dus echt geen L parcours rond kunnen rijden, al zou mijn paard dat wellicht wel kunnen.
Daarnaast zijn er legio paarden die met een ruiter/amazone op hun rug ook geen 12 hindernissen van 1.10 m. over kunnen. Slechte (natuurlijke) techniek, angst, slecht zicht, noem maar op!
Suzanne F. schreef:Als dat springen echt zou gelden dan was ik nooit de B dressuur uitgekomen...
Anoukie schreef:.........En ik weet ook echt zeker dat er legio paarden zijn die niet over een parcours van 1.20 m. komen.
Dat worden dan 3 stops op hindernis 1.
CGJ12 schreef:Anoukie schreef:.........En ik weet ook echt zeker dat er legio paarden zijn die niet over een parcours van 1.20 m. komen.
Dat worden dan 3 stops op hindernis 1.
Niet met Albert Zoer erop.........
Maar dit gaat nu wel erg off-topic..........