Met welk dressuurproevenboekje ben jij begonnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idje

Re: Met welk dressuurproevenboekje ben jij begonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:33

Maar door al die grappen waren we misschien technisch minder in die tijd, maar wel veel completer en dapperder dan veel ruiters van tegenwoordig. En van al dat gymnastieken kreeg je wel een onafhankelijke zit (en al doende leerde je nog vallen ook ).

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:46

Ik ben begonnen met dit boekje.. Reed 1,5 jaar terug ofzo mijn 1e officiele proef. Vroeger had ik wel dat Anky-boekje voor de onderlinge manege-wedstrijden.
Ik ben de jongste op stal en heb nooit bij de pony's o.i.d gereden, altijd die verhalen over oude boekjes en met 120 pt een winstpunt....

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:09

Zep schreef:
Als ik met mijn paarden zou hebben gedaan wat ik met mijn ponies allemaal uitspookte, was ik al 10 keer verongelukt.

Ook dit klinkt heel bekend! Wij deden dingen als met z'n 2en op de pony zonder zadel en dan een hindernis nemen, terwijl er iemand onder de hindernis ging liggen en 2 aan de zijkanten van de hindernissen gingen staan, dus op de balken. Ook soms met z'n 3en op de pony of achterstevoren en zonder zadel de weg op (soms met halster in plaats van hoofdstel ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:19

Ik ben begonnen in het Anky boekje tijdperk
Heb dat boekje ook nog steeds im mijn kast liggen.
Vind het zo nu en dan wel eens leuk om de veranderingen door de tijd heen eens te bekijken, van het Anky boekje met het boekje van nu.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:49

Ik heb ook heel wat onder een hindernis gelegen en meer van dat soort geintjes. Of kijken wie er het hoogst kon springen zonder zadel. Heb ook weleens 1.40 gesprongen met mijn handen op mijn rug, ik schijt nu 7 kleuren als ik er alleen maar aan denk
Achterstevoren springen kon ook....
En buitenrijden deed ik volgens mij vaker zonder dan met zadel. Zonder zadel vol gas door het bos, als ik dat nu zou doen konden ze alvast 112 bellen. We wonen hier midden in de polder, dus aan het eind van de zomer altijd stoppelvelden om te crossen. En dat kan ik nog steeds niet laten

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:41

vonneke schreef:
Iedere keer viel er wel iemand af haha

Euhm ja, dat heb ik dus ook een keer gedaan

En ik was zo trots, ik had de derde prijs gewonnen in de dressuur en tijdens het ererondje (wat natuurlijk crossen werd) bedacht mijn pony dat er wel leuke hindernissen stonden (hoogte Z paarden) en ging daar recht op af. Op het laatste moment toch maar erlangs, maar toen lag ik er dus naast. Pfff, wat was ik toen boos

Ben overigens ook met het blauwe boekje begonnen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:13

Wat een leuke verhalen, ik rijd nu bij de pony's, ben dus met dit boekje begonnen......
In september zijn bij ons de Apeldoornse kampioenschappen, waar ook nog een parade gehouden word aan het einde van de dag.
Geen spelletjes ofzo hoor, maar de prijsuiteiking+ererondes, dus het is je geraaien daar een prijs te halen in de dressuur als dressuurprikkie, want dan mag je ook eens een ereronde rijden, hij moet in draf, maar daar houd niemand zich aan, behalve mijn oude pony, die 5 min. later nog eens aankwam zetten, hij deed een heel voorzchtig drafje, want stel je voor dat je moe word!!
Die wedstrijd is nog een heeeeel klein beetje zoals het vroeger was, wat minder individueel, iedereen kan ook meedoen, je hebt geen startkaart nodig, maar geen racepartijen ofzo, alleen soms met de parade

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:15

Het blauwe mapje...... Ik heb m nogsteeds ergens, zit helemaal volgeplakt met mooie paardenstickers

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:03

De eerste keer dat ik bij de paarden startte deed ik dat trouwens ook met een PAARD van 1.51 Toen had nog niemand van E-pony's gehoord....

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:01

Supertje schreef:
De eerste keer dat ik bij de paarden startte deed ik dat trouwens ook met een PAARD van 1.51 Toen had nog niemand van E-pony's gehoord....

Buiten Nederland nog steeds geen mens .

Mijn grootste is trouwens 1m57.
Ben bij de NBVR begonnen met een ponyhengstje van 1m44 bij de paarden. Nooit commentaar op gehad. Startte toen bij de KNF met een Arabje van 1m55 en bijna iedereen mekkerde over de maat (terwijl er toen ook nog geen E-pony's bestonden ) Nooit wat van aan getrokken.
'k hou nu eenmaal van kleintjes.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:05

ik ben begonnen met de boekje van nu mijn eerste wedstrijd was op 2003 op mei

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 23:49

Mijn eerste boekje was het gele boekje. In 1986 was dat.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:43

WendyK schreef:
Het blauwe mapje...... Ik heb m nogsteeds ergens, zit helemaal volgeplakt met mooie paardenstickers Clown

Hahaha hoe herkenbaar Haha! Ik moet hem trouwens ook nog ergens hebben liggen Cool
Ik ben er trouwens jaren uit geweest ,en rijd geen officiele wedstrijden meer. Maar denk dat dat erg wennen zou zijn, tis allemaal behoorlijk verandert.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:44

2 jaar oud dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:18

Jemig deze is wel heel oud...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:03

Errug oud ja...slotje spreekt voorzich.