Milkshake verkocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: Milkshake verkocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:07

Ik vind het een absolute aanwinst!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:18

Barbara_m schreef:
MissesYou schreef:
tuurlijk zullen we trots zijn, maar ik denk dat iedereen wel in zijn hoofd houd dat het wel via andermans goede pony's is gekomen

Ja maar wat maakt dat dan uit? Sunlight had ook al Z2 gelopen, Power tja wat moet ik daar nog over zeggel? Basalt ook onder Ashley, Hoby in Dtls. Denk je nou echt dat ieder kind zijn/haar pony zelf opleid? Daar is de kwaliteit van de pony's in Ned te laag voor en de kinderen hebben gewoon te weinig tijd om dat gewenste niveau te behalen. Dan is het toch geweldig om een geschoolde pony te kopen?

Veronique Roerink had haar Dancer en Rhyfedd First wel zelf opgeleidt!
Zelfs het zadelmak maken heeft ze zelf gedaan. Als je dan in het B kader zit lijkt het me echt niet leuk dat zo'n fam vd Dungen hun kind in een A kader dwingt.
Ze is nu 16 of 17 en reed de indoorkampioenschappen bij de paarden mee.
Wel mooi 4e in het Z1! Dat is een talent, zonder dure pony's maar wel goed materiaal, voor zo'n meid heb ik respect. Die mag alle begeleiding krijgen om de top te bereiken, die heeft Talent met een hoofdletter.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:34

Fleurtje100 schreef:
Het moet inderdaad niet veel gekker worden. Als ze nou ook nog Power en Paint gaat rijden heeft ze er dus 3! Het kan aan mij liggen maar is er iemand die zoiets heeft? Ik ben echt verbaasd! Allemaal leuk voor het meisje (als ze met de druk om kan gaan). Maar zulke toppony's moeten eigenlijk wel Nederland vertegenwoordigen op de EK's ed. En maria kan er maar eentje meenemen. Idd kan dan beter een ander kind mee rijden.

En ik heb dus idd in de wandelgangen gehoord dat P&P al geleast zou worden door Maria der ouders, voordat überhaupt ter sprake kwam dat ze Milkshake gekocht hadden.
Val me hier niet op aan, want ik heb het niet zelf verzonnen, maar stel dat dit waarheid zou zijn, dan zou het helemaal te gek voor woorden zijn!
Een EK team bestaat toch echt uit 4 personen en ponies

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:44

ja en een reserve!!
maar zoals het er nu voorstaat: dodo,aladin,milkshake en sunlight naar haar toe, en P&P in lease!! de enige die overblijft is Hoby! die zal volgend jaar wel aan de beurt zijn
ik blijf erbij, dat ik het eigenlijk te zot voor woorden vindt! zo'n meisje van een jaar of 11 die eigenlijk vrij weinig heeft gepresteerd krijgt 4(5) ek pony's zodat ze wel met 1tje goed zal kunnen presteren( ik denk dat die gedachte erachter ligt )
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 06-08-05 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:46

Dan zou zou ze t hele team aan ponies hebben

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:49

INkie schreef:

het a kader heeft ze al(behalve hoby) en een aantal oud-leden

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:33

missmiekie schreef:
INkie schreef:

het a kader heeft ze al(behalve hoby) en een aantal oud-leden

Vergeet Basalt niet Ik heb mijn pony ook zelf opgeleid (groen op groen) ik kwam net van de manege af, en denk dat ik dat ook veel leuker vind jonge pony's op te leiden, heb nou naast Lady van zadelmak tot L2 niveau gebracht en vind dat erg leuk om te doen en leerzaam! Lady is nu 8 jaar en we rijden nu Z2, en ik ben erg trots op dr!

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:39

dat is ook iets om trots op te zijn!! iig meer dan op een EK pony gaan zitten en wegrijden hihi en met de eer gaan strijken die is wel erg hard, maar niet helemaal zo hard bedoelt hoor, maar jullie snappen wat ik bedoel

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:50

Nu we het over Maria hebben: Ze is regiokampioen geworden met Dodo in de M2 D/E en Mara ook met Power van de Z2 D/E!

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:41

wat een verrassing

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 04:42

judithh, jouw stelling vind ik nogal grof neergezet hoor, waarschijnlijk werd je even meegenomen terwijl je het meisje wou verdedigen(wat best nobel is) maar dan nog blijft het wat ongenuanceerd

Het is precies dat soort uitspraken dat veel mensen "jaloers" zijn. Ik denk dat inderdaad veel mensen deze kans(en) ook graag zouden krijgen, maar denk dat de meerderheid het het meisje gerust gunt.

Er is namelijk dat hele idee bij veel van die mensen die dure ponies kopen/krijgen dat mensen die er niet komen gewoon 'geen talent genoeg' hebben.

Niet mee eens dus. Om te beginnen zijn er recreatie ruiters, die je niet op wedstrijden zult zien meestal maar waar ook échte talenten tussen zitten. Verder zijn er mensen die goed kunnen rijden maar niet zo ambitieus zijn. En dan heb je ook nog veel mensen die én talent hebben én ambitie én doorzettingsvermogen maar helaas niet over de financiële middelen beschikken.

Maar mensen die die mogelijkheden wél hebben, kijken zéér vaak neer op zulke mensen, niet alleen uit arrogantie hoor ook soms uit medelijden, en soms uit goedbedoelde 'Ik wil het jou leren en ik wil je helpen' (duidelijk met de gedachte dat ze meer talent hebben).

Iemand had gezegd: met genoeg talent kom je er wel.

Het klinkt misschien hard maar dit is helaas gewoon niet zo.
Als een ruiter de financiële middelen/connecties niet heeft, dan is de kans dat iemand zijn/haar talent herkent enorm klein. Miniscuul klein. Microscopisch klein. En nog kleiner dan dat ook.

Er zullen heus mensen zijn die de kans krijgen; gelukkig want naast de erkenning die ze verdienen, geven ze ook aan andere mensen de kans om te dromen en vol te houden.
Maar dan moet de ruiter in kwestie op het juiste moment op de juiste plaats het juiste ding doen.
En dan nog is de kans groot dat 'talentje' in kwestie steeds het dier ontnomen wordt waarmee de echte doorbraak zou kunnen kopen, omdat het verkocht wordt aan mensen met...juist ja meer financiële middelen/connecties.

Iemand had gezegd dat een paard/pony met knopjes niet makkelijker te rijden is.
Hmmm, niet mee eens. Ik heb het geluk gehad op een paar pushbutton paarden te mogen rijden, en een miezerig E-ruitertje als ik zag er uit als een Z-ruiter.
Juist: uitzien, instructrice zei doe dit en als ik nog maar aanstalten deed om precies te doen wat ze zei deed paard in kwestie het al. En dat lag heus niet aan mijn rijden, dat paard deed die oefeningen, ik zat er alleen maar een beetje op.
Waarschijnlijk had het die oefeningen op zijn eentje (zonder mij erop dus) zelfs beter gedaan, maar nu wijk ik af...

Bij de paarden lijkt het me moeilijker, mede door de moeilijkheidsgraad maar zéker bij ponies lijkt het me zéér aannemelijk dat een gemiddelde ruiter met een top-bushbutton pony hoge punten/hoge plaatsen haalt. Het zal niet met élke pony lukken, maar met de juiste instructie die de pony de hele week rijdt en ruiter kruipt er op wedstrijd op...

MAAR mensen die hun weg kopen komen zichzelf vroeg of laat tegen. Vanaf een bepaald niveau heb je gewoon echt talent nodig.

Er zijn ook hele lieve, aardige, hardwerkende, getalenteerde ponymeisjes die het geluk het rijke te ouders te hebben die hun steunen. Fantastisch toch? Dat wens je toch iedereen
En naar wat de mensen die het meisje persoonlijk kennen hier posten, lijkt Maria een héél aardig meisje mét talent DUS hardstikke blij voor haar dat ze die kans krijgt.

En wat betreft dat 'geen vriendinnen hebben' omdat ze in het team zou rijden; het lijkt me dat je heus gewoon plezier kunt hebben met je pony zelfs al zit je in het team hoor, en ik zie ook niet in waarom het meisje geen vrienden zou kunnen hebben omdat ze in het team zou zitten.

Edit: typo

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 07:51

LadyLuna schreef:
Nu we het over Maria hebben: Ze is regiokampioen geworden met Dodo in de M2 D/E en Mara ook met Power van de Z2 D/E!

Weetje, als je in een kader zit heb je zowiezo een startkaart op de hippiade! Beetje flauw om dan toch met die pony's op de regionale te starten Veel kaderleden doen dat dan ook niet, of ze starten met een jonge pony.
Wat heeft ze trouwens in het M1 dan met Alladin behaalt? Da's toch ook een FEI pony?

Yuna heeft zeker een punt met die minuscule kans om ontdekt te worden, maar de KNHS heeft nu eenmaal geen interesse in je als je ouders niet willen of kunnen dokken. Ook bij de RABO talentenplannen werden vaak de ,door de instructeurs aangewezen, wildcards houders uitgekozen voor het vervolgtraject. En ook hier was/is geld of naam de doorslaggevende factor.
Laatst bijgewerkt door Frantic op 07-08-05 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:04

zo zo, dan krijgt maria het heel erg druk.

Want ze heeft namelijk ook nog de ruin ( ex-goedgekeurde dekhengst) Napoleon van de fam. Drevijn te rijden gekregen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:09

Valt wel mee, stukkie terug staat al dat haar pony's niet door haarzelf in training worden gehouden. Die staan elders.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:34

Als dit meisje zich zo gelukkig voelt, wie zijn wij dan om daar over te klagen?

Maria, Heel veel succes met je toppony's, ik hoop dat we veel van je gaan horen

Robin, Sterkte ermee en succes bij de paarden!

MissesYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:37

amondi schreef:
Wat heeft ze trouwens in het M1 dan met Alladin behaalt? Da's toch ook een FEI pony?

Volgens mij klikt het minder tussen die 2

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:25

LadyLuna schreef:

Wat goed! Gefeliciteerd allebei!

Ik hoop echt dat ze het ook goed gaat doen met Milky want vind het altijd leuk om weer wat van hem te horen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:43

Citaat:

.

was ik ook wel benieuwd naar!!

Alladin heeft onder Kelly Zuidervaart al in het Z gelopen op jonge leeftijd

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:52

amondi schreef:

Veronique Roerink had haar Dancer en Rhyfedd First wel zelf opgeleidt!
Zelfs het zadelmak maken heeft ze zelf gedaan. Als je dan in het B kader zit lijkt het me echt niet leuk dat zo'n fam vd Dungen hun kind in een A kader dwingt.
Ze is nu 16 of 17 en reed de indoorkampioenschappen bij de paarden mee.
Wel mooi 4e in het Z1! Dat is een talent, zonder dure pony's maar wel goed materiaal, voor zo'n meid heb ik respect. Die mag alle begeleiding krijgen om de top te bereiken, die heeft Talent met een hoofdletter.

En daar ben ik het helemaal mee eens..

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:08

Halloo dit geloven jullie toch allemaal niet als dit echt waar zou zijn waarom staat het dan nergns bekend op de knhs of van baalen?
Dan lijkt mij dat het daar eerder op de website staat dan zon buitenlandse site.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:23

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:42

BettyLove schreef:
Halloo dit geloven jullie toch allemaal niet als dit echt waar zou zijn waarom staat het dan nergns bekend op de knhs of van baalen?
Dan lijkt mij dat het daar eerder op de website staat dan zon buitenlandse site.

Wat geloven we niet?

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:45

..
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 08-02-25 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:59

Zoals ik al zei in het EK topic: koop alle goede pony's op en weg is je concurrentie....ik noem dat gewoon kopen van een teamplaats. Maar goed, ze kan er maar 1 meenemen naar het EK, maar voor een teammedaille heb je er toch 4 nodig.....heel erg triest zulke ouders

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:07

[***] schreef:
we geloven niet dat ze die pony echt heeft gekocht

neej dat doe ik ook niet, want zij heeft ze nier gekocht hoor!! haar ouders