Texel-Weekend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hesterv

Re: Texel-Weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:48

Heb ze al gevonden

Begint al lekker, zouden we weg.. Was ons hondje een eindje uit lopen gegaan!! Snel zoeken enzo! Maar we gaan NU Lars + trailer ophalen en richting Texel!!!!

Tot vanavond/morgen en overmorgen Haha!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:24

En? Hoe was de strandrit? Ging die nog door? Hesterv was namelijk om 18.30 uur bij Westerslag, maar ze was de enigste... Naja, wel lekker rustig! Clown
Tip staat al helemaal gewassen en gepoetst op stal, nu maar hopen dat hij er morgenochtend ook nog een beetje fatsoenlijk uitziet... Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:10

hoe gingen alle wedstrijden?? ik wil verslag

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:50

@ Radnah2, je kan wel meer willen! Clown

Ik ben in ieder geval niet ontevreden. Heb lekker gereden en weer wat winstpuntjes verzameld. Zelfs tussen de bordjes gebleven bij de dressuur! Het was mijn eerste buitenwedstrijd met Tip ooit en we zijn vandaag voor het eerst officieel gestart met springen. Ik heb nu in totaal 5 wedstrijden met Tip gereden in de dressuur en ben inmiddels B+7. Had gisteren 149 en 153 punten in de dressuur (hij was nogal licht ontvlambaar Haha! ) en vandaag 162 punten! Dus dat gaat hartstikke goed!
En springen ging ook super! Weliswaar hadden we een 'beetje' een te hoog grondtempo, maar ach, dat mocht de pret niet drukken! Knipoog Eerste parcours 1 weigering op de dubbel en tweede parcours een balk omdat we een kleine miscommunicatie hadden die even opgelost moest worden... Dus nu mogen we ook crossen, SGW Dijkgatbos wordt ons debuut denk ik!
Met de parade had hij helaas nogal moeite om zichzelf in bedwang te houden en kwam de (jeweetwel) hengst weer in hem naar boven, maar we hebben het weer overleefd. Vork

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:16

ik ben ook weer terug, niet erg goed gereden maar dat mocht de pret niet drukken. Rikky was onwij vervelend tijdens het springen en ik ging stuiterend de ring door, 2 weigeringen en dus uitgebeld (na 5 min ong ben ik over de eerste hindernis gekomen *bok bok, steiger* hij zag de inrijring en was niet van plan zn vriendjes te verlaten..) maargoed ik was HC gestart en heb dus het 2e parcour maar laten zitten. Dressuur ging wel redelijk vond ik, jury iets minder (149 &3e vd 5) de dag erna dressuren en heb echt k.utproeven gereden, bij de eerste bijna geen goed onderdeel op te noemen 141, en de proef erna alles een beetje fout, wat me overigens wel 158 punten en een eerste plaats opleverde. Dus al met al, een weinig wpen, maar wel een super leuk weekend gehad!!

ff vraagie:

site texelweekend schreef:
Rabobanktalentenrubrieken:

Ook dit jaar is onze plaatselijke Rabobank te Den Burg Texel weer bereid hun steentje bij te dragen, d.m.v. 2 Rabobanktalentenrubrieken te sponsoren.

Op Zaterdag wordt hij verreden door de Z1 paarden, miniumleeftijd 12 - 25 jaar, graag bij opgave geboortedatum vermelden.
Op Zondag wordt hij verreden door de M1/M2 pony's, miniumleeftijd 10 jaar.

heb ik hem nu Haha! ???

Ik had bij de bbq ook nog een lootje gekocht en een shampoo/antiklit en een oste borstel gewonnen erg vet Haha!

was trouwens echt super koud in het tentje!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:25

Bij mij ging het springen goed! In allebei de parcourtjes maar 1balkje en dressuur hij was erg sterk, en het ging wat slordig.
Had 147, 148 en 154 + een 2de prijs. Maar eht was idd koud in een tentje maar wel super weer!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:30

heb trouwends nog een aantal bokkers gemeet!! vonk erg leuk!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:29

sophie_kurk schreef:
site texelweekend schreef:
Rabobanktalentenrubrieken:

Ook dit jaar is onze plaatselijke Rabobank te Den Burg Texel weer bereid hun steentje bij te dragen, d.m.v. 2 Rabobanktalentenrubrieken te sponsoren.

Op Zaterdag wordt hij verreden door de Z1 paarden, miniumleeftijd 12 - 25 jaar, graag bij opgave geboortedatum vermelden.
Op Zondag wordt hij verreden door de M1/M2 pony's, miniumleeftijd 10 jaar.

heb ik hem nu Haha! ???

Was 1e proef officieel Clown Maar dat was er blijkbaar niet ofzo.. Lekker vaagjes!

Met eerste parcours springen ging ie redelijk, had een balkje (ik helemaal blij weer wp erbij, sta nu op -3 Pling , kom ik in het volgende parcours word ik op 2b alweer uitgebeld! Boos! )

Volgende dag dressuur, ging nie echt toppie, 1e proef 154 en 1e en 2e proef 155 en 2e (Go sophie, gefeliciteerd met je WP je was de enigste! _/-o_ !!

Zijn er ook al foto's aanwezig op bokt???

(Ik sta al wel met Mariska -TypicalDutch- op www.dewijsneus.com, ook Simone staat daar al op Vingers aflikken )

Groetjes!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:22

hesterv schreef:
Was 1e proef officieel Clown Maar dat was er blijkbaar niet ofzo.. Lekker vaagjes!

Met eerste parcours springen ging ie redelijk, had een balkje (ik helemaal blij weer wp erbij, sta nu op -3 Pling , kom ik in het volgende parcours word ik op 2b alweer uitgebeld! Boos! )

Volgende dag dressuur, ging nie echt toppie, 1e proef 154 en 1e en 2e proef 155 en 2e (Go sophie, gefeliciteerd met je WP je was de enigste! _/-o_ !!

Zijn er ook al foto's aanwezig op bokt???

(Ik sta al wel met Mariska -TypicalDutch- op www.dewijsneus.com, ook Simone staat daar al op Vingers aflikken )

Groetjes!

he jammer Tong uitsteken had wel graag zo´n mooi dekkie willen hebben.. Tong uitsteken ja erg jammer dat je weer uitgebeld was tweede parcours. Eerste met 154 gefeliciteerd maar helaas geen wp.. maar volgens mij had ook niemand een echt goed gevoel over de proef. Tong uitsteken (die wp hadk ook niet verwacht Clown )
[/quote]

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:59

Soof toch gefeliciteerd met je winstpunt en je eerste plek. Wel jammer van de andere proeven. We winnen gewoon de verkeerde proeven he. Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:24

Stom dat dat wel zo op het vraagprogramma stond en niet werd uitgedeeld... Tijd voor een boze brief Tong uitsteken Nahja, ik heb in ieder geval wel een mooi (en zeer vermoeiend) weekend gehad Lachen

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 13:03

Ja was leuk jullie in het echt te zien dames Haha!

Ja hester ik zag je staan op de wijsneus ik sta er ook noge rgens een beetje laveloos bij, heb trouwens de foto's op HaW gezet.

Vond dat jullie allemaal hele leuke pony's hadden Haha!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:27

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:52

ik ben er ook weer, wij waren gistr om kwart over 10 thuis....
Superweekend gehad.... egt asociaal veel prijzen meegesleurd, zatrdag heeft robin 8 x gestart, en 6 x 1e( waaronder in de B/d het 1e parcours, dus wij hebben wel n Rabobank dekje), 1x 2e en 1 x 3e... Zondag met alle pony's WP's, en 1 x 2e in de B...
hm k vond het wel meevallen hoe koud.... Ik had 2 slaapzakken en heb t niet koud gehad...
Ik heb Sophie, Janneke, Vivian en Kim gemeet, en Nadinetjuhh voor de rest weet ik t niet... Bloos...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:53

Nou ik vond het echt super!!!
Vrijdagmiddag nadat de paardjes ff op stal konden bijkomen van de reis en wij in ons huisje waren bijgekomen lekker met Kimdepim naar het strand geweest. Helaas was het wel vloed, dus heel veel strand was het niet.
Maar de pony's vonden het hardstikke leuk, in het begin was het natuurlijk super eng, vooral die golven die ze aanvielen Clown
Maar na 7 minuten (viel dus wel weer mee Haha! ) kreeg Kim haar pony erin en durfde sam er wel achteraan.
Toen hadden we nog een klein probleempje, want ze gingen steeds verder de zee in, omdat ze bang waren voor de golven bij de branding, waren ook wel super eng want opeens waren ze wit Knipoog
Maar uiteindelijk vonden ze het hardstikke leuk en hebben we lekker door de zee gegaloppeerd!!
We waren echt zeiknat en zaten onder het zand, maar het was echt SUPER Vingers aflikken
Kims mobiel was alleen verzopen in haar rijbroek, dus die doet het niet meer Ach gut

Zaterdag hadden we allebei opgegeven voor twee parcoursen en één dressuurproef. Het eerste rondje ging bij mij echt vreselijk. Sam was de ring nog niet in of hij probeerde er al weer uit te gaan, draaien en wegrennen enzo..
Leek wel een beetje op Rikky's ontsnappingspoging Haha!
Maar gelukkig kon ik hem nog wel doorduwen tussen de sprongen en kwam ik de ring uit met 8 strafpunten.

Toen het tweede parcours. Had al een nieuwe strategie bedacht, omdat sam zo bang voor alles was en dan snel uitbrak had ik besloten om maar wat minder lange lijntjes te gaan rijden, zodat hij eigenlijk geen kans kreeg om uit te breken. Deze keer ging het super goed en bleven we foutloos + 56 punten voor stijl Cool
Als het goed is krijg ik nu een sjabrakje thuisgestuurd Haha! Haha!

Dan de dressuur:
De dressuur ging best wel netjes ik blij maar de punten vielen wel een beetje tegen 156, oke ik was wel blij met mijn winstpunt, maar ik vond zelf dat ik wel wat meer verdiend had.
Maar als ik de punten zo zag jureren ze daar wel iets lager dan bij ons... Maar ik had dus een winstpunt!!

Zondag nog twee proeven gereden. Alleen bij de eerste proef zag hij opeens een spook in de bosjes (=tractor met een zwerm meeuwen) en durfde hij niet meer naar die kant..
Maar er zaten nog wel mooie stukjes in!
Toen mijn laatste proef, deze ging echt heel netjes, alleen merkte ik vooral op het laatst dat Sam echt moe was, maar hij heeft nog wel heel goed zijn best gedaan en er zaten geen fouten in.
De aanleuning was ook echt super en ik had een goed gevoel.

Ik ben niet naar de prijsuitreiking geweest, maar toen we in de auto zaten hebben we om vier uur gebeld en vertelde ze ons dat ik voor de eerste proef 156 punten had en voor de twee 168 en een eerste prijs Vork Ook deze zouden ze opsturen (vind ik echt heel aardig!)

Zal nog niet te veel over Kim gaan vertellen, misschien dat ze dat wel zelf wil doen Knipoog maar ook Kim had met een tweede parcours een 1e prijs en ook met de dressuur nog een eerste prijs Haha!

Sorry voor dit lange verhaal Bloos
Maar het was echt een super weekend en ik heb ook nog wel een paar bokkers gespot Lachen Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat ze zondag ochtend geen kuil/hooi meer bij de stallen hadden, gelukkig hadden we zelf nog wat meegenomen!! Maar dat vond ik wel echt debiel hoor! Vooral omdat de meeste paarden nog erg lang naar huis moeten reizen, kun je niet eens je hooinet vullen...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:14

ja idd, dat was wel raar ja, dr was zondag geen hooi meer... wij hadden zelf idd ook nog, en er waren ook nog mensen die tot maandag bleven!
de punten waren een beetje raar idd, sommige punten waren debiel hoog, en sommige juist weer vrij laag....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:35

Hihihi ik heb nog een mega paard gered!!
Toen we nog ff bij Sams stal stonden zagen we opeens een paard los in het gangetje lopen Tong uitsteken
Ik er dus heen gegaan, maar hij was erg rustig heb hem wat achteruit geduwd (had ook geen halster om ofzo) en toen draaide die zich om en heb ik hem in de stal gedaan!!
Had bij Sam ook een stropaktouwtje om de staldeur gedaan voor de zekerheid Knipoog

signor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:42

ja mijn texel weekend was ok super zaterdag 1 x 1ste en 4 de en zondag ook lekker gereden geen prijs maar wel 4 winstpunten mee genomen naar huis echt super trots oop mijn paardje .
en natuurlijk heerlijk weer en das ook mooi meegenomen.
ik heb weer genoten van texel. en kijk wel uit naar volgenda jaar .
texel is super

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:23

Ja, ik zou volgend jaar ook wel weer willen!! Vingers aflikken

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:42

ik ook! netjes viefdepief dat je ondanks de ontsnappingspoging toch nog rond kwam, kan ik niet zeggen (hoge stijlunpunten ook!).. zag het terug op film, vond het wel grappig Tong uitsteken Iedereen heeft dus best goed gereden! Gefeliciteerd!! Ik vond het ook zeker tof in Texel, maar het was wel een eind rijden voor mij. Ik vind het trouwens zoo super jammer dat ik niet op het strand ben geweest..

@love_sodera was jij nou degene in de caravan/tent naast ons! zeker goede resultaten. gefeliciteerd ermee!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:48

hihi ja dat waren wij Bloos....
hm kweenie of wij volgend jaar weer gaan... dr was op zich wel heel weinig concurrentie, vooral vanaf t L springen... maar ik ga dan wel mee met mn eigen pony!!!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:31

haha had ik het toch goed Tong uitsteken wist niet zeker welke boktnaam nou bij jou hoorde!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:50

Zou echt gezllig zijn als jullie volgend jaar allemaal weer komen. Heb sophie_kurk en jipkip gemeet, voorderest niemand tegegekomen geloof ik. Iedereen nog gefeliciteerd trouwens!

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 20:59

Ik heb iedereen wel gezien geloof ik was wel heel erg leuk Haha! maar Vivian was dat kim die naast je reed met springen ? Haha!

Nou mijn springen ging de 1x ook goed we waren foutloos en werden we 2e en het 2e parcour had sven er niet echt veel zin meer in, helaas Boos!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:12

Ik heb iedereen wel gezien geloof ik was wel heel erg leuk maar Vivian was dat kim die naast je reed met springen ?

Jah dat was kim!!