Chaam SGW 20 maart!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Chaam SGW 20 maart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:02

Ja, goeie vraag van Chantal? Hoe is de bodem daar? En ligt er nog veel sneeuw?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:20

Er ligt nog wel wat sneeuw, en nu begint het net opnieuw te sneeuwen! Boos!
De grond is nog best wel hard, op dit moment in ieder geval nog te hard om te crossen!
Dus ik hoop dat het minder gaat vriezen!
AL moet ik wel zeggen dat doordat vanmiddag de zon had geschenen, de bovenlaag al begon te ontdooien.
Maar we hebben nog een week te gaan, dus we houden goede moed!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:29

Ik ben benieuwd wanneer we zekerheid krijgen of de wedstrijd doorgaat of niet. De organisatie zal dat hopelijk niet pas een dag vantevoren doen. Ze moeten toch ook alle juryleden en medewerkers enzo dan afbellen.
Ik hoop en verwacht halverwege volgende week het zeker te weten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:29

Hier is het sinds een uur of 3 ook heel hard gaan sneeuwen. Gisteren was de bodem helemaal ontdooid, maar vandaag weer meer bevroren.
Vooruitzichten voor de komende week zijn heel wisselvallig.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:03

Ik zit nu al 3 weken in die suffe binnenbak rondjes te rijden, interval trainen in het bos heb ik nog niet kunnen doen, dus vandaag ben ik toch maar eens het bos in gegaan, maar het was niet te doen, de paden waren hard en slecht het toplaagje is wel ontdooid, maar daaronder is het hard, ijzig en dus glibberig, hier ( 45 km. van Chaam ) ligt er ook nog sneeuw op sommige stukken van de bospaden en door het vele smeltwater is het erg glad, ik ben echt benieuwd wat ze gaan doen, misschien verschuiven ze de wedstrijd van 13 maart wel naar 26 maart?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:22

WWWiske, ik hoop niet dat de wedstrijd van 13 naar de 26e gaat... dan zullen weel paarden 2 weken achter elkaar aan moeten lopen, aangezien Etten hoge klasses 3 april is.. Dat is niet erg fijn zo in het begin van het seizoen..

Nou ja we wachten rustig af!

Ik heb inmiddels Cheval al 3 dagen stil staan, heb arme beest heeft een spug hekel aan dressuur, dus ik wissel de dressuur altijd veel af met buitenritjes en wat springen. Maar ja aangezien die buitenritjes nu niet gaan wordt hij hoe langer hoe chagerijniger...

Lucky en Murphy hebben daar gelukkig minder last van!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:37

chantal_cs schreef:
WWWiske, ik hoop niet dat de wedstrijd van 13 naar de 26e gaat... dan zullen weel paarden 2 weken achter elkaar aan moeten lopen, aangezien Etten hoge klasses 3 april is.. Dat is niet erg fijn zo in het begin van het seizoen..

Oeps dat is waar ook Bloos en ik rijd 3 April ook mee, dus dat is inderdaad niet zo handig nee.
Maar heb jij dan al wat aan je interval training kunnen doen? de meeste niet echt denk ik, dat zal dan ook wel de reden zijn dat de snelheden aangepast zijn, ik vind dat wel heel schappelijk van de organisatie.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:35

Niet veel...... Ik heb met Lucky en Cheval beiden 1 galoptraining gedaan, maar dat is alweer een dikke maand geleden... Verder hebben ze een enkele cross hindernis gezien, maar geen crosstraining ofzo...

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:40

Ik hoorde vanavond van mensen uit Chaam dat de bosgrond daar heel hard en spekglad is. Absoluut onverantwoord om er nu te rijden. Er waren mensen die dachten dat het wel ging aangezien het dooide maar ze zijn met paard en al bijna onderuit gegaan.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:42

Ja maar ja, het vriezen zal nu toch wel een keer afnemen denk ik waardoor de bodem beter begaanbaar zal zijn te paard. (als het dan maar niet te modderig wordt..)

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:51

Nou er schijnt veel water te liggen dat bevroren is en doordat de bodem zo hard is kan het water als het ontdooid is niet weg. Met als resultaat dat als het weer opnieuw gaat vriezen alles weer bevroren is en er weer een ijsbaan is in het bos Boos!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:56

We kunnen wel blijven speculeren over wat als/ja maar.........
Ik denk dat we gewoon niets anders kunnen doen als afwachten wat de organisatie gaat doen en dan zelf beslissen of je rijdt of niet.
Tja, als je het nieuwsberichtje op de site van Chaam leest, gaat de boel gewoon door.

Mocht het dus doorgaan, dan ga ik iig zaterdag al naar Chaam om de cross en de bodem uiteraard met eigen ogen te bekijken. Daarna beslis ik wat ik doe.

Gelukkig heb ik met Djinny al wel een crosstraining (wel simpel) gehad.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:05

Simmie je hebt gelijk. Hopelijk beslissen ze rond woensdag wat er gaat gebeuren!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 01:12

Ik zie wel hoe het komt, kan er toch niets aan veranderen

Heb niet kunnen trainen voor Chaam ivm het weer en mijn buitenritten(tot nu toe 2) zijn vnl op lange afstanden gericht en niet op sprinten (train samen met een enduranceruiter en ben van plan zelf ook eens mee te doen)
Ben al blij dat ik vandaag mijn paard iig weer even heb kunnen rijden Ja Mijn bak is voor het eerst nat nu, het smeltwater kan niet weg, omdat er nog vorst in de grond zit Clown

Ik gok erop dat ik die B-cross wel kan rijden met een paard dat vorig jaar al een aantal SGW's gelopen heeft, niet extreem kijkerig is en redelijk goed voor elkaar in het springen. Zo niet, dan is het jammer en merk ik het de 20ste wel Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:59

Gomir ik neem de gok samen met jou Haha!
Mijn paard heeft wel 1 cross (HC) gelopen vorig jaar.
Ik zal wel wat noodsprongen krijgen Clown
Hoewel het me meeviel hoe ze was voor een paard dat nog nooit een crosshindernis had gezien.

Om me voor te bereiden gister nog even het filmpje van Dijkgatsbos gezien.
Wat kan jij roddelen zeg. Ik had nu het geluid aan staan Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:02

Ik sprak vanmiddag ook nog iemand uit Chaam. Die zei dat de bodem heel erg ontdooid was en dat je nu een stuk wegzakte in de modder. Ik denk dat de grond de komende paar dagen wel wat zou kunnen opdrogen. Alleen hebben ze (tenminste bij ons in het zuiden) voor de vrijdag en zaterdag 90% kans op nattigheid voorspelt. Toch eens even op google gaan zoeken welke pasjes je nodig hebt voor de zonnendans. Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:33

Ik dans wel met je mee Haha! Als je nou ook nog een dansje weet voor een hoger tempratuurtje dan heb je zeker 1 danspartner Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:58

Citaat:
De zonnedans (Sun Dance)

De rol van de zon als een scheppingsgod en als bron van kracht in de mythologie van de prairies werd vroeger weerspiegeld in de zonnedans, het belangrijkste ritueel van de prairies. Bij sommige volken bestaat deze dans nog steeds, zij het in aangepaste vorm.

Elk jaar, meestal in de vroege zomer, placht een stam bijeen te komen om zijn religieuze overtuigingen te vieren met een reeks ceremonies, gezang en andere gewijde handelingen. Centraal bij dit feest stond de zonnedans ( Sun Dance), waarbij degenen die in het bezit wilden komen van geestelijke kracht een rituele dans uitvoerden voor de stam. De stam verzamelde zich in een grote kring rond een paal die op symbolische wijze de wereld boven de aarde verbond met de wereld beneden. Rond deze paal volvoerden de dansers hun dans, vaak dagen achtereen, totdat ze in een diepe trance of van pure uitputting ineenzakten. Soms brachten de deelnemers zichzelf verwondingen toen, waarbij het scheuren van het vlees een bevrijding uit de boeien der onwetendheid symboliseerde.

Ik weet opeens niet zo zeker meer of ik de zonnedans nog wel wil doen.... Zal ik Erwin Krol even een mail sturen of er niks te regelen valt?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:37

Goed plan Scum, die zonnedans lijkt me ook ineens niet zo'n goed plan meer...

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:48

Ja idd.
Als er wordt begonnen met vleesscheuren haak ik af, anders kunnen we nog niet rijden. Ja, of met een heleboel verband Haha! zie t al voor me.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:53

Er staat dat ze dat soms doen Knipoogals we het met genoeg mensen zonder doen zou het ook moeten helpen Haha!

En GvdT; normaal valt dat wel mee hoor Knipoog Volgens mij ging het over een jongen waar Claudia een paard geruild had Clown (en daar had ik idd wel wat over te vertellen Tong uitsteken )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:54

Dan is alles wat we nodig hebben dus een paal. En de pasjes (die ik niet kan vinden op Google).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:14

@ Gomir in 1 keer goed OK dan!

Scum mijn hand zit al in het gips zouden ze daar ook tevreden mee zijn??? Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:17

Als het een bloederig ongeluk was dan vast wel! Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:26

Was niets bloederigs aan Scum Tong uitsteken

Ik praat niet zo snel slecht over mensen, maar sommige mensen halen het slechtste in me naar boven GvdT Knipoog (en ik heb gelijk gekregen nietwaar Clown )
Ik weet nog dat we het erover hadden gehad toen, omdat ze toen net geruild had Ja