Rabo future test

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Re: Rabo future test

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:41

Magique schreef:
Als Berkel het kan ..... Knipoog

aaah een muildier misschien Haha! maar een ezeltje? Ach gut

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:03

Net schreef je nog wel ezel.... Verward

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:04

Aimee schreef:
Net schreef je nog wel ezel.... Verward

ik zou niet durven Haha!

Was bij wijze van spreken Clown

Wouter24 schreef:
Aimee schreef:
Ik schreef dan ook:
voor de pi/pa
ga je naar Rien.... Knipoog

Kan die ook ezels laten piaffen? Volgens Sjef zijn eigen woorden kan hij dat wel Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:30

DAt talentenplan is toch voor de gewone hardwerkende man al bijna niet haalbaar.
Ik bedoel er zijn ook talenten in de B-dressuur die met begeleiding heel ver kunnen komen. Maar nee je moet al Z zijn.
Zon future plan is dan eigelijk alleen weggelegd voor de ietwat rijkere mensen onder ons.
Niet dat ik het iemand misgun hoor, maar zon van Baalen, of zon bartels die moeten wel hard werken natuurlijk maar hebben ook alles bij de hand.
Goede lessen, goed paardenmateriaal, goede spullen. vrachwagentje.

Echt een talentenplan is het dus niet meer een talentenplan vanaf hoog niveau.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:36

Ja jongens, ik ben dus niet in Hooge Mierde... Huilen bleek geen vervoer te hebben vanochtend... Stoom uit je oren

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:37

Aimee schreef:
Ja jongens, ik ben dus niet in Hooge Mierde... Huilen bleek geen vervoer te hebben vanochtend... Stoom uit je oren

Verdorie.... das balen................

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:52

Ja, vooral ook als je er pas 's ochtends achter komt. Eigenlijk wel een grappige anekdote: gisteravond vroeg ik m'n moeder of ik vandaag de auto mee mocht, ja hoor dat mocht wel. Daarop vroeg ik waar de auto dan geparkeerd stond, daar moest ze even over nadenken. Even duurde alleen nogal lang, waarop ze zei dat ik vandaag maar met de fiets moest gaan kijken, de auto zou zeker in een zijstraat staan. Dus ik vanochtend op m'n fiets, zoeken zoeken zoeken.... geen auto te bekennen. Bel nog eens m'n moeder, die zei dat ik daar en daar nog eens moest kijken. Hele buurt afgezocht, maar toch echt geen auto. Kom ik thuis, zegt m'n moeder: "Ooooh ja, ik heb hem gisterochtend naar de garage voor de servicebeurt gebracht en ben hem vergeten op te halen." Ja, toen was het al half 10.... Frusty Op dat moment dus niet zo heel erg leuk.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:12

Ja Snel terugkrabbelen als het puntje bij het paaltje komt he.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:23

Jammer Aimee, ik was echt benieuwd naar het nieuwste ons kent ons en wij verdelen alles onder elkaar plannetje.

Aimee schreef:
Okee, okee, okee.... het is weer heel duidelijk; dit rampenplan wekt nogal frustraties op.

Helemaal begrijpelijk, waardevol sponsorgeld wordt immers verkwanseld aan mensen die hun talent ook op eigen kosten kunnen ontwikkelen. De Rabobank wil echter waar voor haar geld en dus 'talenten' sponsoren die zich in the picture rijden, die allure uitstralen. Zoals Suzanne F. al opmerkte; de kneusjes zijn niet gewenst op dit soort wedstrijden omdat het niet voldoet aan het beeld wat de Rabobank wil uitstralen d.m.v. haar sponsoring. Dat is het grote nadeel van een talentontwikkelingsplan met een grote sponsor, ik bedoel; waar zijn de scouts van de KNHS zónder grote sponsornaam? Dan denk ik aan een formatie als de KNSB Opleidingsploeg of KNSB Jong Oranje, getalenteerde schaatsenrijders worden daarin opgenomen en vanaf een bepaalde leeftijd kunnen ze doorstromen naar sponsorploegen.
Het Rabobank talententeam is nu meer een soort van Gestion-team voor leden onder een bepaalde leeftijd en heeft daarmee niets met talentontwikkeling te maken maar met ondersteuning van ruiters die de sponsornaam al uit kunnen dragen op grote concoursen.
Daar is niets mis mee, had er bijvoorbeeld ooit iemand wat tegen het Gestion-team? Nee, het was een topsport-ploeg geformeerd rond één centraal persoon. Samen droegen ze de sponsornaam uit op het hoogste niveau. Zoals dat bijvoorbeeld ook gebeurd in de schaatssport en die sport is daar zeker niet slechter van geworden. Zij kunnen echter wel blijven bouwen op hun Opleidingsploeg van de schaatsbond en dat mis ik bij de KNHS!

Aimee, je haalt me de woorden uit mijn mond.
Mijn grootste frustratie over het "Frustatenplan" is niet de sponsoring van (komende) toppers, maar het gebruik van de term "Talenten".
De KNHS is belachelijk trots op hun "Talentscouting" en brengt naar buiten dat ook de NSF onder de indruk is, maar zoals wij allen weten bestaat er geen Talentscouting bij de KNHS en volgens mij heeft de NSF er geen jota van begrepen. Dat integenstelling tot idd de schaatsbond, atletiekunie, zwembond en
vast nog heel wat andere bonden.
Maar toen men hier mee begon, werd er duidelijk de nadruk op gelegd, dat het plan juist voor de basis bedoeld was. En er stond in de eerste regelementen volgens mij ook niets vermeld over de maat van paard/pony.
Moet je nu om komen.
M-combinaties hebben minder niveau dan Z-combinaties (Ja, dank je de koekoek, een kind uit groep 8 heeft ook meer kennis dan die uit groep 6. Heeft hij/zij dan ook meer talent?), dus de M wordt afgevoerd. Boos!
En nu moet je dus als Z/ZZ-combinatie heel Nederland af gaan reizen voor de Rabotrophy om misschien als een "talent" gezien te worden. Clown
Fantastisch KNHS, zo raak je de arme sloebers zowiezo kwijt.
Stel je toch voor, een derde rangs trailer bij een talentenrubriek. Foei toch. Haha!
En nu dus dat Future-gebeuren.
Lekker geheimzinnig doen.
Je zou echt hopen dat dit idd door een ezel gewonnen zou worden Haha! Haha! Haha!
Zo ik ben mijn frustratie weer voor even kwijt en even voor de goede orde, ik ben de leeftijdsgrens voor het frustatenplan al twee keer gepasseerd. Knipoog
Zelf heb ik er dus in elk geval niets aan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:47

idje schreef:
Jammer Aimee, ik was echt benieuwd naar het nieuwste ons kent ons en wij verdelen alles onder elkaar plannetje.

Ja verdorie, was echt pissed off vanochtend. Er vroeg zelfs nog iemand waar z'n publiek bleef... Knipoog Tja, kan moeilijk op de fiets ruim 130 km af gaan leggen in 1 1/2 uur.

idje schreef:
De KNHS is belachelijk trots op hun "Talentscouting" [...]
En nu moet je dus als Z/ZZ-combinatie heel Nederland af gaan reizen voor de Rabotrophy om misschien als een "talent" gezien te worden. Clown

Volgens mij is de clou van scouten juist dat je opzoek gaat naar talent, niet dat talenten op zoek gaan naar ontdekking....

idje schreef:
Stel je toch voor, een derde rangs trailer bij een talentenrubriek. Foei toch. Haha!
[...]
Je zou echt hopen dat dit idd door een ezel gewonnen zou worden Haha! Haha! Haha!

Waarschijnlijk wíllen ze de arme sloebers kwijt raken en mede daarom zal er zéker geen ezel van een paar centen winnen, zéker niet als ie in een derderangs trailertje komt. Hoe goed ie de pi/pa ook kan...

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:57

Aimee schreef:

Volgens mij is de clou van scouten juist dat je opzoek gaat naar talent, niet dat talenten op zoek gaan naar ontdekking...

_/-o_
Daar hebben we dan toch het trainersplatform voor. Clown
Aleens gehoord van een trainer die iemand die GEEN les bij hem neemt een wildcard gegeven heeft? }>
Zuiver en alleen op grond van het hem (of haar) opgevallen talent? Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:06

Er wordt sowieso niet geselecteerd op zuiver talent, volgens de KNHS valt namelijk onder talent ook het hebben van het juiste materiaal en mogelijkheden.

Dat trainersplatvorm; daar kom je toch pas mee in aanraking als je uitgenodigd bent voor selectiedagen?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:15

Hm, Amen en duivelsmiley doen het niet.

Ooit was het de bedoeling dat de leden van het trainersplatform verder zouden kijken dan hun neus lang was en dat zij zich ook zouden vernederen door op basisconcoursen rond te gaan lopen.
Nu moet ik eerlijk zeggen, dat ons regionale platformlid idd wel eens op een basisconcours te zien is en dan ook wel naast zijn "eigenleerlingenoogkleppen" wil kijken.
Ik heb alleen nog nooit gehoord dat hij ook maar 1 persoon benaderd heeft, al is het maar voor een informerend praatje.
Jammer!
Dat zijn gemiste kansen.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:17

Ohhhh gut! ben het helemaal vergeten!!! Ik ging normaal gaan, maar ja nu is het daar te laat voor... och ja er komen natuurlijk nog genoeg keren dat ik kan gaan kijken! Haha!!

xxx

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:23

Belli schreef:
Ohhhh gut! ben het helemaal vergeten!!! Ik ging normaal gaan, maar ja nu is het daar te laat voor... och ja er komen natuurlijk nog genoeg keren dat ik kan gaan kijken! Haha!!

xxx

Wat kletst iedereen dat ze gaan kijken en schoppen, maar als het moment dan daar is dat ze stuk voor stuk terugkrabbelen. Bang voor represailles??? Schijnheilig

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:26

lindaB schreef:
Belli schreef:

xxx

Wat kletst iedereen dat ze gaan kijken en schoppen, maar als het moment dan daar is dat ze stuk voor stuk terugkrabbelen. Bang voor represailles??? Schijnheilig

Ik heb nooit gezegd dat ik ga schoppen! Ik wilde gewoon gaan kijken, ik kijk erg graag naar dressuurwedstrijden en nu ik de achtergrond kende wilde ik die proef wel eens zien! Mss valt er nog iets te leren.

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:32

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat ik ga schoppen! Ik wilde gewoon gaan kijken, ik kijk erg graag naar dressuurwedstrijden en nu ik de achtergrond kende wilde ik die proef wel eens zien! Mss valt er nog iets te leren.

Hmm ik concludeerde het uit de sarcastische ondertoon die ik bespeur bij dit topic Knipoog Sorry

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:35

Schoppen??? Sarcastische ondertoon???

Ik heb GVD ruim een uur naar de auto gezocht, denk je echt dat ik dat zou doen om zulke zielige dingen?

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:07

We wilden gewoon gaan kijken, en ja bij die pi/pa werd er wel even gelachen, maar zeg nou zelf wie zijn wij om daar even onze zeg te gaan doen! Bokt is een forum waar je zelf kan zeggen wat je wilt en die vrijheid krijgt. Dressuurwedstrijden zijn altijd interessant om naar te kijken. Maar daarover doen we echt niet sarcastisch hoor!

xxx

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:21

Ik hoor net dat Wies 64% bij elkaar heeft gereden! En die heeft geen kant en klaar paard en ook geen bekende papa of mama en ook geen vrachtwagen. Maar heeft zich er wel mooi tussen gereden! Olee

p.s. thamar had 66%, laurens 67% en moniek 62%

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:33

Odie schreef:
Ik hoor net dat Wies 64% bij elkaar heeft gereden! En die heeft geen kant en klaar paard en ook geen bekende papa of mama en ook geen vrachtwagen. Maar heeft zich er wel mooi tussen gereden! Olee

p.s. thamar had 66%, laurens 67% en moniek 62%

Dank u voor de Info. Hou je alleen de scores van trainer Leunes bij? Of weet je ook wat de anderen hebben gepresteerd? Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:44

Haha! Was jij daar nog niet van op de hoogte dan Saluut? Knipoog

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:51

Aimee schreef:
Haha! Was jij daar nog niet van op de hoogte dan Saluut? Knipoog

Nee niet van de hele hexagon-kliek. Wel van eentje. Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:55

En Tommie dan? Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:46

Aimee schreef:
idje schreef:

Ja verdorie, was echt pissed off vanochtend. Er vroeg zelfs nog iemand waar z'n publiek bleef... Knipoog Tja, kan moeilijk op de fiets ruim 130 km af gaan leggen in 1 1/2 uur.

idje schreef:
De KNHS is belachelijk trots op hun "Talentscouting" [...]
En nu moet je dus als Z/ZZ-combinatie heel Nederland af gaan reizen voor de Rabotrophy om
misschien
als een "talent" gezien te worden. Clown

Volgens mij is de clou van scouten juist dat je opzoek gaat naar talent, niet dat talenten op zoek gaan naar ontdekking....

idje schreef:
[...]

Waarschijnlijk wíllen ze de arme sloebers kwijt raken en mede daarom zal er zéker geen ezel van een paar centen winnen, zéker niet als ie in een derderangs trailertje komt. Hoe goed ie de pi/pa ook kan...

Clown De pi hoeft ie ook nie te kunnen in de rabo future test.
maar verder ben ik het wel met je eens Haha!