Ernstige zorgen over beleid KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:09

Fleurtje100 schreef:
waar kun je tekenen dan?

Die mailing was gericht aan "bepaalde ruiters"........ de happy few zeg maar.
Ik mocht ook nog ergens onderaan bijtekenen.........

Persoonlijk zat me die regel niet zo dwars (ik vind het wel fijn om er gelijk een stang/trens in te hangen), maar als ruilmiddel heb ik zo wat "hoeden-steun"proberen te vergaren.

Daarom wil ik ook wel helpen om Wanroy open te houden.......... als ruilmiddel.
Het kost me niks en ik kan anderen er blijkbaar een groot plezier mee doen.

Tjitske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:58

Windekind klopt, de eerste bezichting friesche hengsten afgelopen november 2004 in Ermelo. In de wandelgangen gaat al het gerucht dat er contracten zijn afgesloten tussen KFPS en KNHS voor de hele friesche toko. Dit zou dan dus betekenen dat wij met onze club uit Friesland zouden gaan vertrekken en lekker bij de KNHS onderdak in Ermelo.
Wel zo zo je maar weer, het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent en vergeet vooral niet "ons kent ons".
Toch vreemd dat je in dergelijke omstandigheden steeds weer dezelfde namen boven ziet komen drijven.

CGJ12 - maak je maar geen zorgen. Bedreigingen zijn "hot" .
"WIJ" hebben al met dit bijltje gehakt en het blijkt achteraf allemaal reuze mee te vallen. En je hebt gelijkt: men heeft geprobeerd via een kort geding de namen van schrijvers op een forum boven water te krijgen.
Er werd daar op dezelfde manier geschreven zoals hier dus dat viel allemaal reuze mee. Het hele vreemde aan de hele zaak was dat men direct actie ging ondernemen voor een kort geding toen op dat forum een vergelijking werd getrokken tussen Harm Fennema/KNHS en Harm Fennema/KFPS. Het is met een sisser afgelopen want ze hadden geen poot om op te staan. Einde hoorzitting en geen kort geding.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:02

Als nog sappige info hebt durf ik het wel te plaatsen hierzo hoor!
Zoveel heb ik niet te verliezen en wie oost-indisch DOOF is moet het dan maar LEZEN........... Haha!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:17

Fleurtje100 schreef:
Toch eens gaan kijken hoe de mogelijkheden in Duitsland en Belgie zijn. Ik denk dat vrij weinig mensen zin hebben om een jaar niet te starten. Maar stel dat je in duitsland of belgie gewoon kan instromen, en naar een jaar weer in nederland teruginstromen (met hoed!).

Ik woon in Dld maar start in Nederland. De wedstrijden bevallen me en ik ken de regels maar dit terzijde.

Ik snap écht dat als het KNHS er regels doordrukt waar een groot deel van de leden het niet mee eens is, ruiters er zo'n probleem mee hebben tijdelijk niet te starten Verward
Je doet het toch met een goede reden? En niet gestart wil toch niet zeggen dat je niet kunt rijden Verward
Snap ik dus echt niet. Iedereen kan zijn paard lekker in alle rust verder trainen en na een half of 1 jaar het wedstrijdgebeuren weer oppakken met dát verschil dat het KNHS dan wel naar zijn leden luistert.

Ben ik een uitzondering? Is het wedstrijdrijden dan zo belangrijk voor iedereen dat de onzinnige regels waar het KNHS mee op de proppen komt allemaal voor lief worden genomen? Verward

Mán wat een slappe hap zeg! Frusty

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:40

eeeh ja, ik denk het wel. Ik ben nu nog student, heb veel tijd voor mijn paard. Een aardige vader die me naar wedstrijden brengt door gebrek aan een eigen rijbewijs. Mijn paard is nu gezond, en het gaat nu lekker met rijden. Maar zien of alles over een jaar nog zo goed gaat. Hoe kwaad ik me ook kan maken over de KNHS, ik blijf toch starten (eventueel wel in Belgie dan). Misschien dat als je al Z gereden hebt, je een jong opgroeiend paard of iets dergelijks hebt de situatie anders ligt.
Dat betekent niet dat ik alles voor lief neem, maar ik vind een jaar niet starten net even iets te lang, op mijn nog korte leventje. Natuurlijk niet als mijn paard ziek word, of we in een langdurige dip zouden raken, maar voor dit wel.

Windekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:06

Als het waar is dat er afspraken zijn gemaakt tussen FPS en KNHS om daar te gaan zitten, dan wordt de exploitatie van een nieuw centrum in Ermelo een stuk rooskleuriger. Het is voor mij inmiddels een pot nat, het zijn allemaal vrienden in de top en die maken allemaal afspraken en de leden moeten maar betalen FPC in een zucht failliet, Wanroy moet dicht en dan moeten we maar met zijn allen in Ermelo zitten zodat zij een nieuw centrum kunnen bouwen.

Dat proces om die forumberichten is inderdaad een lachwekkende zaak geweest. Een kwestie van enorm lange tenen Rolleyes Ik heb daar een verslag van gelezen, van die zitting, het kwam op mij over als een goede muppetshow! Haha! Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:47

Fleurtje100 schreef:
Ik las laatst in paardenkrant dat er daarvoor ook een actiegroep was opgericht, met handtekeningen etc. Tineke Bartels steunde ze. Maar nergens waar je dan kon tekenenen ofzo. Volgens mij mogen ze nog wel HC starten. Start over 1,5 week tegen Karen Nijvelt en die rijd dan ook HC mee. Eigenlijk vind ik het best leuk om tegen zulke mensen te rijden. Ze eruit rijden is al helemaal geweldig (wat soms best lukt omdat ze meestal met een jong onervaren rondvliegend paard komen). En van zulke mensen verliezen vind ik ook niet zo erg. Verschil is er nou eenmaal. Ga uiteindelijk toch voor de punten. Alleen op kampioenschappen vind ik zo'n regel terecht, maar die was er al dacht ik.

Tineke Bartels steunt die actie wel...

En HC starten mag altijd dus wat is het probleem?!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:49

HC mag per 1 april zelfs MET ZWEEP.

En aangezien een gehele PSG rubriek toch niet voor winstpunten is, en steeds dezelfde 5 ruiters wat zilveren lepeltjes mogen ophalen kon het nog wel eens druk worden met HC-ruiters!!!!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:58

Fleurtje100 schreef:
Ik las laatst in paardenkrant dat er daarvoor ook een actiegroep was opgericht, met handtekeningen etc. Tineke Bartels steunde ze. Maar nergens waar je dan kon tekenenen ofzo.

Dat staat er toch ook dat Tineke ze steunde.

Ik snap ook het probleem niet helemaal. Maar laatst in de paard & sport stond iemand die door deze regeling erg veel eigenaren van paarden (en dus ook de paarden) kwijt was geraakt. Nou snap ik die eigenaren ook nooit helemaal. Hoor het vaker dat ze graag hun paarden willen zien scoren in het L en M. Maar zulke verhalen vind ik dan wel sneu, weer iemand de dupe van al die fijne regels.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:21

Phoe ben er doorheen gekomen. Wat een lap tekst zeg.
Tsja als Wanroy niet rendabel is en dan zou moeten sluiten is sneu voor ons zuiderlingen. Maar als je heel eerlijk bent is het al jaren voor een hoop mensen uit andere provincies niet eerlijk dat wij alles zo dich bij huis hebben.
Ik zou ook wel voor zijn voor een accomodatie die iets centraler ligt. Deel Nederland in vieren en kijk waar je uitkomt.

Maar al dat gepraat over het weer uit elkaar trekken van de KNHS daar ben ik het niet mee eens. Er wordt gepraat over mensen die alleen in hun eigen straatje kijken en dus acties als de dressuurhoed niet steunen (ben ik het ook niet mee eens. als de B t/m de M een cap opmoeten dan moet iedereen er een op. maar dat is een andere discussie) maar hoe zit het dan met die mensen die de paardensport uit elkaar trekken. Nu hebben we uiteindelijk een organisatie die groot en sterk genoeg is (wordt) om te kunnen praten voor paardrijdend nederland, nu willen jullie hem weer uit elkaar rukken?? En dan komt de volgende dierziekte en dan is er niemand groot genoeg om te zeggen: nee onze paarden mogen niet afgemaakt worden. Ik kan me best voorstellen dat de KNHS niet ideaal is(wat is er zo slecht aan dan?) maar om er dan maar meteen mee te stopppen? nee

Ik zie wel iets in geen accomodatie meer maar steeds op een andere (prive) locatie te huren. Of dat haalbaar is betwijfel ik ook maar goed.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:53

pol013 schreef:
Nu hebben we uiteindelijk een organisatie die groot en sterk genoeg is (wordt) om te kunnen praten voor paardrijdend nederland, nu willen jullie hem weer uit elkaar rukken?? En dan komt de volgende dierziekte en dan is er niemand groot genoeg om te zeggen: nee onze paarden mogen niet afgemaakt worden. Ik kan me best voorstellen dat de KNHS niet ideaal is(wat is er zo slecht aan dan?) maar om er dan maar meteen mee te stopppen? nee

je weet het wel te brengen zeg.......... Scheve mond

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:15

De fusie is nu eenmaal een feit. Een weg terug is niet mogelijk. Daarom heb ik nagedacht over een andere oplossing, want de fusie is geflopt.

Mijn voorstel:
Formeer goede provinciale besturen, gedragen door de leden. De KNHS dient veel van haar soevereiniteit af te staan aan deze provincies. De KNHS is er louter nog maar voor de ledenadministratie en aanverwante dingen. Het beleid wordt bepaald door de provincies. Indien het een zaak van nationaal belang betreft, dienen afgevaardigden van de provinciebesturen naar een nationale vergadering te gaan, en te stemmen over de kwestie cq de nieuwe regel. De KNHS heeft hierin geen zitting.
Alle regels die tot nu toe zijn opgesteld, blijven omwille van de rechtszekerheid gehandhaafd. Komende regelingen worden opgeschort en aan de provincies overgelaten. Het provinciebestuur dient ieder jaar opnieuw gekozen te worden. Ook moet de afgevaardigde voor de nationale vergadering gekozen worden. Leden zijn verplicht één keer in de drie jaar een verkiezing bij te wonen, op straffe van een (niet al te hoge) boete.
Provincies kunnen dus zelf grotendeels hun beleid bepalen. Wel of geen hoedje, dat soort. Ook staan de besturen veel dichter bij de leden, met tot gevolg dat vrijwilligerswerving gemakkelijker wordt.
Samenwerkingsverbanden tussen provincies die zich verwant voelen is mogelijk.
Doordat de provincies zelf hun regels opstellen, kunnen ze veel meer rekening houden met de wensen van de leden in een bepaalde regio. Ze kunnen zelf de afweging maken of ze veiligheid en lagere premies bij wedstrijden voorop stellen ( en dus geen extra heffingen op het startgeld hoeven vragen) en een cap verplichten, of dat ze veel waarde hechten aan een hoedje en die extra 50 eurocent per start voor lief nemen.

Ok, kom maar op met de kritiek!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:32

Mijn kritiek: alleen dat de provincies te klein zijn( neem Flevoland) Dus regio's met ieder een bepaald aantal leden.
algemene wedstrijdregels behoren wel centraal te worden geregeld en niet door het regiobestuur. Anders gaan ruiters shoppen in buurregio's.

Maar zoals al eerder aangegeven: een hartgrondig ja voor de accomodatieloze KNHS. Dat stimuleert de regio's ook om eens wat groots neer te zetten, een echte wedstrijdhal met tribunes en stallen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:22

Citaat:
je weet het wel te brengen zeg..........

He ik ben gewoon realistisch. Die kans bestaat! Maar ik kan het ook iets zachter brengen als je tere zieltje dit niet aankan Knipoog Ze zijn de enige partij die groot genoeg is om de status van het paard als slachtdier eens ter discussie te stellen.

Ik zie wel een probleem met het idee van de regio's in de uitwissling. Hoe wil je ene nationaal kampioenschap gaan regelen zonder problemen met al die verschillende regels. Daarbij is de verdeeldheid in meningen en wensen volgens mij niet zozeer per regio maar per persoon.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:40

Als de regio de beslissingen moet nemen wordt hier in Drenthe de ramp alleen nog maar groter...... Die zijn daar écht niet competent voor. Slechts één of twee man kunnen besturen, maar die kunnen een paard nog niet van een koe onderscheiden als je het mij vraagt.
En de voorzitter heeft het NU al te druk om alle stukken van de KNHS te lezen. Kan je nagaan hoeveel stukken hij dán ongelezen in de prullenbak moet gooien.........

Het enige voordeel is dan dat ik eventueel kan gaan provincie-hoppen........
Maar ik heb ook niet het idee dat er ook maar één provincie de hoed wil handhaven. Dat heeft met regio's echt geen zak te maken.

Een TOTALE splitsing in een springbond en dressuurbond zet meer zoden aan de dijk. De achterban van beide groepen is echt totaal verschillend opgebouwd.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:06

pol013 schreef:
En dan komt de volgende dierziekte en dan is er niemand groot genoeg om te zeggen: nee onze paarden mogen niet afgemaakt worden. Ik kan me best voorstellen dat de KNHS niet ideaal is(wat is er zo slecht aan dan?) maar om er dan maar meteen mee te stopppen? nee

Oeioeioei Pol, hier raak je een teer punt bij mij.

Dánkzij het KNHS hebben de meeste ruiters gemeent een chip in de hals van hun paard te moeten laten jassen Boos!
Dánkzij het advies van de KNHS aan het ministerie van LNV zijn nu de meeste paarden gechipt en dus geregistreerd. Komt er vervolgens volgend jaar een mestwetgeving voor paardenhouders (en bedankt KNHS) zit er over niet al te lange tijd vast een soort belasting of hoe-het-ook-genoemd-gaat-worden aan te komen en dánkzij het KNHS zijn dus de meeste paarden in geval van ziekte te traceren.

En denk jij nu werkelijk dat het KNHS, dat in alles laat blijken alleen eigenbelang en niet het belang van paardrijdend Nederland voorop te stellen, tegen de minister van LNV, die ze zo'n lekker advies hebben gegeven, zal zeggen: 'Nee, hoor eens minister Veerman, onze paarden kunnen jullie niet slachten hoor!'. Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Ben je écht zo naiëf?????

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:05

Een aantal dingen wil ik aan dit topic toevoegen:

In elk land heb je maar één Nationale Federatie die is aangesloten bij het internationaal overkoepelend orgaan in dit geval de FEI. Deze situatie gaat ook op voor alle andere sporten, zo heb je maar 1 KNVB, 1 KNSB etc. Hoe dan ook er zal altijd sprake zijn van de KNHS, hoe dan ook en wat voor een vorm dan ook.

Over de vorm daar gaat het m.i. om. De KNHS is nu opgedeeld in:
1. Topsport ( de A en B kaders van betreffende disciplines)
2. Recreatie
3. De Disciplines: * springen

* dressuur
* aangespannen sport

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:08

Alleen jammer dat de Recreatietak bijna volledig kan bepalen hoe de wedstrijdtak zich dient te gedragen.

Ik snap niet dat die tak zich niet afzijdig houdt en gaat dicteren hoe een Z-ruiter zijn proefje moet rijden.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:23

De juiste tekst, kan het vorige bericht niet meer wissen

In elk land heb je maar één Nationale Federatie die is aangesloten bij het internationaal overkoepelend orgaan in dit geval de FEI. Deze situatie gaat ook op voor alle andere sporten, zo heb je maar 1 KNVB, 1 KNSB etc. Hoe dan ook er zal altijd sprake zijn van de KNHS, in wat voor een vorm dan ook.

Over die vorm daar gaat het m.i. om. De KNHS is nu opgedeeld in:
1. Topsport ( de A en B kaders van betreffende disciplines)
2. Recreatie
3. De Disciplines: * springen
* dressuur
* aangespannen sport
* endurance
* eventing
* reining
* voltige

Allemaal verschillende kikkers qua grootte, kleur, cultuur, leefomgeving,
normen en waarden in die hele grote ton die KNHS heet. Al die verschillende kikkers hebben hun eigen commissies, sub-commissies, inspraakgroepen, praatgroepen, belangenverenigingen etc. En al die groepen moeten hun plasje doen over de besluiten die genomen moeten worden. Ervaring leert dat in dit soort groeperingen vaak mensen zitten die er niet voor de sport zitten maar voor zich zelf! Sorry voor de positieve uitzonderingen. Alles bij elkaar betekend dit dat in eerste instantie goede voorstellen worden vervormd tot besluitvorming die niemand meer begrijpt.

Uiteindelijk mond dit uit in het Wedstrijdplatform en/of in de Ledenraad.
Daarin zitten ook vaak weer mensen die zich zelf het belangrijkste vinden en wat doen die: ook weer hun plasje over de te nemen besluiten.

Kortom: de hele organisatie is een kind met een waterhoofd waar toch echt snel een drain aangebracht dient te worden om het leeg te laten lopen voordat de boel barst.

Daarnaast ben ik van mening dat de communicatie vanuit het veld naar boven ( dus van leden, kringen en de regio's naar de KNHS/ discipline-commissies etc) volledig tot stilstand is gekomen.

De communicatie van boven naar beneden (dus van de KNHS weer terug naar het wedstrijdveld) ligt ook plat of gaat veel te traag.

De remedie van de KNHS bestuur zal weer zijn om de volgende interim
te benoemen. Blijf je zelf mooi uit de wind! Beter is het om het mes te zetten in de huidige vorm die de KNHS nu heeft.

Mijn 10 aktiepunten:
1. Breng het aantal commisies etc zo snel mogelijk terug naar minimaal de helft. Tevens besparing vergaderkosten!
2. Kijk niet naar bloedgroepen, herkomst, afkomst, kleur, sexe, etc van
commissieleden, regiobestuurders enz maar kies puur op kwaliteit /vaardigheden /visie van deze mensen .
3. Communiceer wat commissies doen of van plan zijn op vergaderingen,
in P&S, zoek je doelgroep dus op en luister, praat en verbeter!
4. Schaf de ledenraad af. Nu beslist de endurance over voltige-reglementen en de recreatie beslist over de dressuurhoed. Petje af dat die ledenraadsleden dat allemaal kunnen!
5. Trek recreatie, breedtesport en topsport helemaal uit elkaar. Ook financieel. Misschien moet je de breedtesport ook nog wel weer verder opdelen. Maar houd de organisatie zo plat mogelijk.
6. Laat de disciplinecommissies verantwoording afleggen voor het gevoerde beleid. In principe worden daar de beslissingen genomen die rechtstreeks betrekking hebben op de sport.
7. Benoem voor de totale KNHS een raad van commissarissen (hooguit een man of 7) die het Bestuur op de uitvoering van het beleid en de financien beoordelen.
8. Zie (voorlopig) af van de geplande nieuwbouw en zorg eerst voor een KNHS waarin ieder lid zich herkent.
9. Start vandaag nog de investeringen in een vlekkeloze automatisering
Dit levert in enkele jaren het meeste op in geld (personeelskosten) en draagt het meeste bij in die herkenbare organisatie. Met die automatisering wordt het vrijwilligers werk in het veld ook weer leuker en makkelijker.
10. Neem direct afscheid van al die mensen werkzaam bij de KNHS
of actief in welke geleding dan ook die zich zelf belangrijker vind dan het belang van de KNHS: Nobody is bigger than the club.
Laatst bijgewerkt door laborah op 20-01-05 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:27

Mijn steun kan je zo krijgen.
Maar hoe dacht je dit schip te keren wordt dan de vraag.......

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:39

Citaat:
Mijn steun kan je zo krijgen.
Maar hoe dacht je dit schip te keren wordt dan de vraag.......

Dat is de ham vraag. Hoe stop je deze mammoettanker op drift? Of nog beter: hoe krijg je deze mammoettanker van zijn plaats!

Dat is ook het grote probleem, zoals al eerder aangegeven in dit topic:
ruiters willen rijden, en zeiken (sorry voor het taalgebruik) als er iets niet goed is. Maar hoe organiseer je ruiters dat er werkelijk iets gaat veranderen! In welk bestuur/commissie zitten er ruiters met visie en tijd?
Hebben jullie voorbeelden? Hoewel ik ken er wel een paar maar te weinig dus wordt het beleid veelal bepaald door niet sportmensen. Jammer maar helaas!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 00:46

ranna schreef:
Oeioeioei Pol, hier raak je een teer punt bij mij.

Dánkzij het KNHS hebben de meeste ruiters gemeent een chip in de hals van hun paard te moeten laten jassen Boos!
Dánkzij het advies van de KNHS aan het ministerie van LNV zijn nu de meeste paarden gechipt en dus geregistreerd. Komt er vervolgens volgend jaar een mestwetgeving voor paardenhouders (en bedankt KNHS) zit er over niet al te lange tijd vast een soort belasting of hoe-het-ook-genoemd-gaat-worden aan te komen en dánkzij het KNHS zijn dus de meeste paarden in geval van ziekte te traceren.

Ik heb hier nog een prachtig O.K. snijmesje liggen Schijnheilig dus tegen die tijd snijd ik dat chipje er wel even uit, pleister erop en klaar Haha!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 08:58

@ Laborah, AMEN!
Mijn stem heb je! Wanneer gaan we beginnen?

@ Wiske, ik vrees dat het niet zomaar gaat met een prachtig O.K. snijmesje. Trouwens, helpt je niets want het paard staat al op jouw naam en adres geregistreerd.
Te laat dus!

Dankzij de overvaltechniek van de KHNS en de laksheid van de (meeste) leden.

En de KHNS? Die lacht zich een stuip om de dommigheid van de mensen en denken dat niemand doorheeft hoe het zit en wat ze aan het doen zijn.

Kl*tezooi!!! Boos!

Ben ik boos?
JA, IK BEN HARTSTIKKE KWAAD!!!!!!!

Op het bestuur van het KNHS, de regering die er als een domme gans is ingetuint, en de (meest) KNHS-leden die alles wat opgedragen wordt als zoete koek slikken!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:21

WWWiske schreef:
Zondagsrust, juist ja!
Ik heb een paar jaar op de Veluwe gewoond, een paar km. van Ermelo en geloof me.......het is vanwege het zwarte kousen (sokken) gemeentelijk gereformeerd beleid. Met alle respect voor iedere religie ( zo moet je je vandaag de dag indekken tegen mogelijke aanslagen Schijnheilig ) maar zelfs de ijssalons zijn op zondag bij 30 graden gesloten, je moet wel erg diep het bos in gaan, wil je zonder scheve ogen van je buren kunnen paardrijden op zondag.

Dat van het centrum in Ermelo zal ook wel door de buurt komen. Als er bij ons in de club om half 1 ( zondag uiteraard) snachts nog volk in de kantine is beginnen de buren ( die 5 huizen verderop wonen) al te klagen en naar de politie te bellen over overlast. Terwijl ze niet eens iets kunnen horen daar. Maar je moet met je tijd meegaan maar ja wie weet hoeveel SGP'ers er wel niet in de gemeenteraad van Ermelo ofzo zitten.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 11:01

ranna schreef:
@ Wiske, ik vrees dat het niet zomaar gaat met een prachtig O.K. snijmesje. Trouwens, helpt je niets want het paard staat al op jouw naam en adres geregistreerd.
Te laat dus!

Die andere chips (losse botfragmenten) kunnen ze ook operatief makkelijk verwijderen, als je ziet wat een neurochirurg allemaal uit je hersenpan kan peuteren dan is een chip die 3 cm. in de hals zit niet zo heel moeilijk, de chip is absoluut verwijderbaar.
Daarnaast is die chip er natuurlijk om straks paardenbelasting te betalen Tong uitsteken