dispensatie ZZ-licht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:58

Goh, Elise was onlangs al weer naar een ander paard op zoek.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:06

Nistria schreef:
Die meid werkt er super hard voor, die donderdag dat ik daar was had ze een stuk of 4 paarden gereden onder begeleiding van coby. Nou dat is zeker hard werken dan!

Er zijn heel wat mensen die naast hun werk/studie zeker 4 of meer paarden rijden, maar dan níet telkens onder begeleiding van Coby. Bij Marrigje zit er toch echt meer achter dan alleen hard werken....

(overigens niets tegen die meid hoor, ze groomt ook steeds bij Coby op de wedstrijden. Die tijd zou een ander wellicht besteden aan het huiswerk, zij doet ook weer wat terug. Maar wel realistisch blijven, Nistria!)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:08

Zep schreef:
Goh, Elise was onlangs al weer naar een ander paard op zoek.

Haha! Zeker ergens in het noorden wezen rondkijken.... Knipoog

Als ze die zwarte kwijt moet, voor zo'n paard heb ik altijd een plaatsje vrij hoor.... Cool Haha!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:25

Aimee schreef:
Er zijn heel wat mensen die naast hun werk/studie zeker 4 of meer paarden rijden, maar dan níet telkens onder begeleiding van Coby. Bij Marrigje zit er toch echt meer achter dan alleen hard werken....

(overigens niets tegen die meid hoor, ze groomt ook steeds bij Coby op de wedstrijden. Die tijd zou een ander wellicht besteden aan het huiswerk, zij doet ook weer wat terug. Maar wel realistisch blijven, Nistria!)

Zie niet in wat hier niet realistisch aan is. De één heeft nou eenmaal meer geluk dan de ander en ik zie niet in waarom je dat diegene niet zou gunnen. Ik bedoel, het is toch logische dat Coby haar helpt? Kom nou, het is haar tante of MAG Coby haar niet helpen ofzow??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:32

chalotje schreef:
Zie niet in wat hier niet realistisch aan is. De één heeft nou eenmaal meer geluk dan de ander en ik zie niet in waarom je dat diegene niet zou gunnen. Ik bedoel, het is toch logische dat Coby haar helpt? Kom nou, het is haar tante of MAG Coby haar niet helpen ofzow??

Lees wat er onder staat chalotje! Het gaat er helemaal niet om dat ik het misgun, maar er moet niet vanuit worden gegaan dat anderen die ook studeren/werken dus ook tot dezelfde prestaties kunnen komen. Of dat het rijden van meerdere paarden automatisch inhoudt dat je er hard voor werkt. Of andersom; als je maar één paard rijdt, werk je er dus minder hard voor....
Een ander die niet elke dag de tijd heeft om zoveel paarden te doen, kan simpelweg nóóit zoveel paarden rijden en zeker niet onder begeleiding van Coby. Bovendien verkeren anderen niet in de situatie dat als ze niet komen de paarden door zulke deskundige mensen gereden worden.
Dat is een LUXE situatie, daar is niets mis mee, maar blijf wel realistisch dat het een luxe is en niet vanzelfsprekend is!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:05

Ik vind het super knap wat marrigje voor Nederland heeft weten te presteren. Doe het haar maar eens na... Enne over Nistria, ik heb vroeger met haar junioren gereden en in het C-kader gezeten, maar Bibi je bent echt onwijs vooruit gegaan, SUPER!!! En dat heeft ze ook allemaal zelf gedaan, YOU GO GIRL.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:44

Schrijf ik chinees ofzo?!
Bovenstaande berichten van mij zijn niet om iemand aan te vallen, noch Marrigje, noch Nistria, noch wie dan ook. Als je goed leest haal je een andere essentie uit de berichten!
Maar goed, dit is dus de reden dat ik meestal niet op dit soort dingen reageer.... Als iemand op zo'n forum schrijft dat een ander meer en/of betere kansen heeft dan is de schrijver meteen 'ter kwader trouw'. Boos!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:25

Aimee schreef:
er moet niet vanuit worden gegaan dat anderen die ook studeren/werken dus ook tot dezelfde prestaties kunnen komen. Of dat het rijden van meerdere paarden automatisch inhoudt dat je er hard voor werkt. Of andersom; als je maar één paard rijdt, werk je er dus minder hard voor....
Dat is een LUXE situatie, daar is niets mis mee, maar blijf wel realistisch dat het een luxe is en niet vanzelfsprekend is!

Je hebt gelijk Aimee, sommige mensen hebben nou eenmaal die LUXE, netzoals Marrigje maar wat ik even recht wilde zetten was de quote van Missouri; Die dacht dat Coby alleen maar haar paarden trainde. En dat is niet zo, alle tijd die Marrig over heeft steekt ze in de paarden. Die meid gaat er helemaal voor.
Verschil moet er zijn, anders was er geen strijd....

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:26

Barbara_m schreef:
Enne over Nistria, ik heb vroeger met haar junioren gereden en in het C-kader gezeten.

Jaa dat klopt, kregen we die trainingen van Tineke Lachen die waren echt super!!
Hoe is het nou met jou paardjes??

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:29

Ik vind het knap van marrigje en ik doe t haar niet na. Ze heeft natuurlijk wel grote voordelen met zo´n tante Haha! Daarnaast doet ze toch ook een bloemschikopleiding, lijkt me dat ze dan wel meer vrije tijd over heeft dan dat ze op een vwo zit.. Dus denk dat dat met die meerdere paarden rijden dan ook wel lukt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:16

_Romana_ schreef:
...................ik doe t haar niet na.

Paardrijden is nu niet een sport waarbij je talent van doorslaggevend belang is voor je succes. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die met dezelfde begeleiding en onder dezelfde omstandigheden veel en veel betere prestaties zouden neerzetten als wat we nu zien. Dat geldt niet alleen voor Marrigje maar voor 99% van de jeugdige combinaties die top-sport rijden.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:26

ja daar geef ik je helemaal gelijk in, vind ik ook. Ook al heb je talent, zonder de middelen kom je er niet.. Maar ik heb die middelen en het talent niet..

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 19:03

_Romana_ schreef:
ja daar geef ik je helemaal gelijk in, vind ik ook. Ook al heb je talent, zonder de middelen kom je er niet..

Ben je daarentegen geen sterruiter maar heb je wel het paard, de begeleiding en de connecties mee.. Dan is de kans zeker zo groot de je "het" gaat maken.. Scheve mond

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:12

Daar heb je gelijk in...Paardrijden is wat dat betreft maar een ingewikkelde sport....

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:29

Je moet geld hebben Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:54

Nistria schreef:
Jaa dat klopt, kregen we die trainingen van Tineke Lachen die waren echt super!!
Hoe is het nou met jou paardjes??

Ja even wat minder he. Ik ben gisteren wel 4e geworden met mn jonge paard op Indoor Zeelan... Hij vond t allemaal wel heel spannend. Ik ga proberen om in mei op Eindhoven YR te starten . En jij?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:55

Aimee schreef:
Schrijf ik chinees ofzo?!
Bovenstaande berichten van mij zijn niet om iemand aan te vallen, noch Marrigje, noch Nistria, noch wie dan ook. Als je goed leest haal je een andere essentie uit de berichten!
Maar goed, dit is dus de reden dat ik meestal niet op dit soort dingen reageer.... Als iemand op zo'n forum schrijft dat een ander meer en/of betere kansen heeft dan is de schrijver meteen 'ter kwader trouw'. Boos!

FRUSTIE???

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:11

Barbara_m schreef:
FRUSTIE???

Nee, oprecht...
Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:30

lindaB schreef:
Nee, oprecht...
Haha!

haha... ohw ja. Nou euhm suc6 dan maar met je geweldige oprechtheid

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 02:13

Barbara_m schreef:
haha... ohw ja. Nou euhm suc6 dan maar met je geweldige oprechtheid

Dank je! Wellicht brengt het me ooit nog ergens.

Nistria: verschil móet er niet zijn, verschil ís er sowieso. Simpelweg omdat geen één mens hetzelfde is. Dat de ene persoon meer talent heeft dan de andere, een geschikter lijf voor de beoefende sport, een betere mentaliteit enz. dat is nu eenmaal zo.
Maar die grote sociale verschillen, dat is iets héél anders en dat verschil hoeft er wat mij betreft helemáál niet te zijn.

Jippie: was paardensport maar een sport waarbij talent de absoluut doorslaggevende factor was. Dan was ik jaaaaaaaren geleden al gaan dammen..... *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 09:30

Aimee schreef:
Jippie: was paardensport maar een sport waarbij talent de absoluut doorslaggevende factor was. Dan was ik jaaaaaaaren geleden al gaan dammen..... *zucht*

Ach, wat maakt het uit. op deze manier kun je toch nog een beetje hoog in de klasseringen meedraaien en heel veel plezier hebben van je hobby. Wat jammer is, is dat veel mensen hun eigen prestaties wel erg serieus nemen. En nog erger: dat ze aan de hand van de prestaties beweren dat die 100% toe te schrijven zijn aan hun eigen kwaliteit, etc. etc. Inmiddels heeft de praktijk aangetoond dat er een lineair verband is tussen die 'kwaliteiten' van de ruiter en de locatie van het wiegje van diezelfde ruiter. Dat verband is het scherpste waar te nemen als je kijkt naar de Jun en YR ruiters. Van die kwaliteiten zie je bij de senioren amper nog wat terug. Schijnheilig

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:14

Ik vind het eigenlijk wel zielig dat sommige mensen, meestal diegenen die zelf nooit de kans hebben gekregen om J of YR te rijden, zo negatief doen over de ruiters en amazones van dit niveau. Er zijn absoluut ruiters / amazones die bij de jeugd goed hebben gepresteerd en dat bij de senioren over doen. Denk maar aan de OS 2004 Imke Bartels, Marlies van Baalen, Gerd-Jan Bruggink, Gerco Schroder. Ik ben er van overtuigd dat jeugdruiters van nu hetzelfde zullen doen bij de senioren, om alleen maar Dominique Fillion te noemen. Dus, wanneer je de J of YR tijd bent ontgroeid ( wanneer je 21 bent ) ben je toch zo volwassen? GEDRAAG JE DAN OOK ZO!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:14

Ik vind het eigenlijk wel zielig dat sommige mensen, meestal diegenen die zelf nooit de kans hebben gekregen om J of YR te rijden, zo negatief doen over de ruiters en amazones van dit niveau. Er zijn absoluut ruiters / amazones die bij de jeugd goed hebben gepresteerd en dat bij de senioren over doen. Denk maar aan de OS 2004 Imke Bartels, Marlies van Baalen, Gerd-Jan Bruggink, Gerco Schroder. Ik ben er van overtuigd dat jeugdruiters van nu hetzelfde zullen doen bij de senioren, om alleen maar Dominique Fillion te noemen. Dus, wanneer je de J of YR tijd bent ontgroeid ( wanneer je 21 bent ) ben je toch zo volwassen? GEDRAAG JE DAN OOK ZO!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:15

Aimee schreef:
Dank je! Wellicht brengt het me ooit nog ergens.

Nistria: verschil móet er niet zijn, verschil ís er sowieso. Simpelweg omdat geen één mens hetzelfde is. Dat de ene persoon meer talent heeft dan de andere, een geschikter lijf voor de beoefende sport, een betere mentaliteit enz. dat is nu eenmaal zo.
Maar die grote sociale verschillen, dat is iets héél anders en dat verschil hoeft er wat mij betreft helemáál niet te zijn.

Ik zou zeggen, verras me!!!

Dressuurmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:24

Heb zo dit alles eens doorgelezen en ben nu toch erg benieuwd wie nou die grote vos met ramshoofd en natuurlijk dat schimmeltje zijn.....

Wie oh wie???