Levy schreef:Of dacht je dat ik Frits keihard op een fiets liet trappen en een antenne op zijn rug zette om zo verbinding te krijgen ofzo??
Nu je het zegt
Dat visualiseren is toch niet goed voor de mens..............
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) maar heb even een vraagje?
Kitty schreef:Maar naast een getalenteerd paard moet je ook wel geld hebben om die dure trainingen te kunnen betalen.
Want hoe getalenteerd de ruiter ook is, zonder goede training komt deze niet ver.
Pava schreef:Dat staat hier ook niet ter discussie..........Talent is niets als je niet het juiste paard hebt en de juiste begeleiding krijgt. En zelfs dan kom je er zonder doorzettingsvermogen nog niet.

)
:CGJ12"]
Lichaamsbouw is een heel belangrijke factor. Een lang bovenbeen is duidelijk mooi meegenomen, [...]
[/quote]
Volgens mij heb ik best een lang bovenbeen, zeker in verhouding tot mijn onderbenen.
[quote="CGJ12"]
Daarna komt het "gevoel" wat ook weer een vaag begrip is wat ik zo niet kan omschrijven. Daaraan verwant is misschien wel de "fijne motoriek".
[/quote]
Ik heb geen bijzonder fijne motoriek, ook niet bijzonder grof. Over gevoel durf ik geen uitspraak te doen.
[quote="CGJ12"]
En dan is er nog de factor "geduld". Een prima trainbare / te begeleiden factor eigenlijk.
Zeker als ik rondkijk en zie dat de gemiddelde boven-middenmoot-amazone een IQ heeft dat boven het landelijke gemiddelde ligt.
[/quote]
Ik bezit een behoorlijke portie geduld, zeker als het paarden betreft is geduld bij mij zeker bovengemiddeld aanwezig.
Daarnaast mag ik denk ik wel over mezelf zeggen dat mijn IQ boven het landelijk gemiddelde ligt.
[quote="CGJ12"]
Nu kan je "doorzettingsvermogen" ook noemen, maar als de andere factoren aanwezig zijn ben je dat niet echt nodig.
[/quote]
Ik durf zelfs van mezelf te zeggen dat ik gruwelijk veel doorzettingsvermogen heb en bulk van het incasseringsvermogen.
[quote="CGJ12"]
En "handigheid" / "creativiteit" is ook niet meer dan een handige back-up voor het geval je te weinig "gevoel"hebt.
[/quote]
Als laatste kan creativiteit, en ik denk ook wel handigheid, mij niet ontzegd worden.
[quote="CGJ12 schreef:Veel meer komt er niet echt bij kijken.........
Aimee schreef:
En toch weet ik heel zeker dat ik geen paardrijtalent ben!
Samsam schreef:Toch vraag ik me af als je van jongs af aan meerdere keren per weel les zou hebben gehad van een top instructeur en beschikking zou hebben over meerdere super getalenteerde leerpaarden tot het hoogte niveau. Hoever je dan in het paardenwereldje zou kunnen komen.
:D:D