DaniellevA Wint zz licht in Lisse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:53

Levy schreef:
Of dacht je dat ik Frits keihard op een fiets liet trappen en een antenne op zijn rug zette om zo verbinding te krijgen ofzo?? Haha!

Nu je het zegt Haha!

Dat visualiseren is toch niet goed voor de mens.............. *LOL* Haha!

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:03

Danielle laat ze allemaal maar kletsen!
Je ziet hoe mensen Dom zijn, het gaat hier over iets heel anders.
Het gaat hier over ZZ Licht in Lisse,dat Danielle gewonnen had.
Maar ik moet er wel om lachen en ik zie hoe mensen hier erg zielig over komen .
Je doet het toch nooit goed,bij sommige kwallen
Schijnheilig
Afbeelding

Keep smiling

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:23

Het is een beetje offtopic. (maakt toch al niet meer uit Haha! ) maar heb even een vraagje?

Hebben jouw zusjes (of misschien nichtjes) bij Stal Maarse in de Midden Beemster gestaan met 2 ponies.

1 van de ponies had namelijk een deken met Temkay erop en in jouw profiel stond dat jouw oude pony zo heette.

Volgens mij heb ik jou op Pernod Black wel eens zien rijden bij de NPC in Blokker of Waarland. Had toen een meisje die op 1 van onze ponies reed en daar startte.

Mijn paard komt bij Stal Maarse vandaan vandaar dat die deken mij opviel

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:46

Klopt , het zijn mijn kleindochters Danielle Deborah en Chantal Lovers Danielle is er nu niet om te antwoorden .
Die heeft een clinic van Meneer Peeters Lachen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:51

Pffff.....wat een gezeik zeg !!!!!!!!!!!!!!
Echt typisch bokt ! Boos!
Daniëlle van harte gefeliciteerd !!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:46

Niemand zal tegenspreken dat een goed leerpaard en goede instructie heel erg belangrijk (onmisbaar) zijn om goed te leren paard(wedstrijd)rijden.

Als je dan van beide super mogelijkheden krijgt wordt de weg naar de top al een stuk makkelijker dan voor wie dat niet in die mate heeft. Wat niet wil zeggen dat het geen prestatie is en dat iedereen die dezelfde mogelijkheden krijgt het redt, maar het is iig makkelijker.

Danielle gefeliciteerd.

ijpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:11

Citaat:
Hebben jouw zusjes (of misschien nichtjes) bij Stal Maarse in de Midden Beemster gestaan met 2 ponies.

1 van de ponies had namelijk een deken met Temkay erop en in jouw profiel stond dat jouw oude pony zo heette.

Ja dat klopt ja, ik en mijn zusje hebben op stal maarsen gestaan. Lachen

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:23

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Knipoog

Het nagenieten is voorbij, het is weer trainen voor aankomend weekend. Hyper!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:51

Succes komend weekend Daniëlle, moge het net zo uitpakken als afgelopen weekend!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:56

Aimee schreef:
Succes komend weekend Daniëlle, moge het net zo uitpakken als afgelopen weekend!

Dank je wel! Knipoog Ik ga in ieder geval weer heel goed me best doen.

Neeltje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:01

CGJ12 schreef:
Gaat er linea recta op het toilet stiekem weer uit denk ik............ Knipoog

Is niet te hopen dat je van de taarten de skijterietes krijgt,en waarom stiekum???
Poep jij stiekum hahaha Tong uitsteken

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:08

Neeltje34 schreef:
Is niet te hopen dat je van de taarten de skijterietes krijgt,en waarom stiekum???
Poep jij stiekum hahaha Tong uitsteken

Je kunt ook andere dingen op het toilet doen Neeltje.........alhoewel, dat kan ook in een plantenbak Haha!

Neeltje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:08

Wouter24 schreef:
Was te verwachten he? De reden dat Daan ooit op bokt is gekomen is om de roddel en achterklap uit de wereld te helpen Knipoog
Precies *LOL*
Maar het startbewijs voor de YR is in ieder geval binnen OK dan!

En daar gaat het om OK dan!

Neeltje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:12

Kitty schreef:
Maar naast een getalenteerd paard moet je ook wel geld hebben om die dure trainingen te kunnen betalen.
Want hoe getalenteerd de ruiter ook is, zonder goede training komt deze niet ver.

Heb je helemaal gelijk in,al ben je nog zo'n goede autocoureur,zonder auto kom je niet eens bij de start Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:46

Neeltje34 schreef:
Heb je helemaal gelijk in,al ben je nog zo'n goede autocoureur,zonder auto kom je niet eens bij de start Knipoog

Dat is wel een sterke vergelijking trouwens.........

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:49

Ha ha ha die vind ik ook wel erg goed ja!! *LOL*

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:25

CGJ12 schreef:
Je zou je in dat geval eerst moeten afvragen: WAT IS TALENT voor de dressuursport?

Talent is niets als je niet het juiste paard hebt en de juiste begeleiding krijgt. En zelfs dan kom je er zonder doorzettingsvermogen nog niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:13

Pava schreef:
Talent is niets als je niet het juiste paard hebt en de juiste begeleiding krijgt. En zelfs dan kom je er zonder doorzettingsvermogen nog niet.
Dat staat hier ook niet ter discussie..........

Maar als ik er even over door mag gaan kom ik zo brainstormend tot het volgende:
Volgens mij gaat het bij de dressuursport als ik "talent" moet omschrijven om meerdere facetten.

Lichaamsbouw is een heel belangrijke factor. Een lang bovenbeen is duidelijk mooi meegenomen, Anky, Coby, Tineke etc. (en kom nu niet aan met voorbeelden van GP-ruiters met korte pootjes, want die hadden ze ook echt liever langer gehad)
Deze factor is dan ook sterk erfelijk.

Daarna komt het "gevoel" wat ook weer een vaag begrip is wat ik zo niet kan omschrijven. Daaraan verwant is misschien wel de "fijne motoriek".

En dan is er nog de factor "geduld". Een prima trainbare / te begeleiden factor eigenlijk.
Zeker als ik rondkijk en zie dat de gemiddelde boven-middenmoot-amazone een IQ heeft dat boven het landelijke gemiddelde ligt.

Veel meer komt er niet echt bij kijken.........
Nu kan je "doorzettingsvermogen" ook noemen, maar als de andere factoren aanwezig zijn ben je dat niet echt nodig.
Doorzettingsvermogen / incasseringsvermogen komt alleen van pas als je erg veel pech hebt met dode / kreupele paarden en dergelijke.

En "handigheid" / "creativiteit" is ook niet meer dan een handige back-up voor het geval je te weinig "gevoel"hebt.

Wellicht dat ik zelf (net als veel andere ruiters trouwens) ook onder die laatste groep val.........

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:31

Leuk gesteld. (zelfs de handigheid heb ik niet en dat compenseer ik weer met doorzettingsvermogen.. Haha! )

Toch denk ik dat op het hogere niveau, naast natuurlijk het talent, doorzettingsvermogen een vereiste is. Je zegt zelf al dat training (en een goed paard) noodzakelijk is. Voor veel mensen ontbreekt het aan doorzettingsvermogen om die training en dat goede paard te 'krijgen'. (zoals gesteld door Pava)

Danielle, niets persoonlijks, maar ik gebruik je als voorbeeld Lachen :

Het had van doorzettingsvermogen getuigt als Danielle nu weer gewonnen had op een paard dat zijzelf 'geregeld' zou hebben...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:51

Hmmm.... CGJ, ik weet het niet hoor. Jou lijstje waaraan iemand moet voldoen om het predikaat talent te krijgen is imo nogal beknopt.
Waarom? dat wil ik graag met het volgende illustreren wat ik over mezelf durf te schrijven:

CGJ12"]
Lichaamsbouw is een heel belangrijke factor. Een lang bovenbeen is duidelijk mooi meegenomen, [...]
[/quote]

Volgens mij heb ik best een lang bovenbeen, zeker in verhouding tot mijn onderbenen.

[quote="CGJ12"]
Daarna komt het "gevoel" wat ook weer een vaag begrip is wat ik zo niet kan omschrijven. Daaraan verwant is misschien wel de "fijne motoriek".
[/quote]

Ik heb geen bijzonder fijne motoriek, ook niet bijzonder grof. Over gevoel durf ik geen uitspraak te doen.

[quote="CGJ12"]
En dan is er nog de factor "geduld". Een prima trainbare / te begeleiden factor eigenlijk.
Zeker als ik rondkijk en zie dat de gemiddelde boven-middenmoot-amazone een IQ heeft dat boven het landelijke gemiddelde ligt.
[/quote]

Ik bezit een behoorlijke portie geduld, zeker als het paarden betreft is geduld bij mij zeker bovengemiddeld aanwezig.
Daarnaast mag ik denk ik wel over mezelf zeggen dat mijn IQ boven het landelijk gemiddelde ligt.

[quote="CGJ12"]
Nu kan je "doorzettingsvermogen" ook noemen, maar als de andere factoren aanwezig zijn ben je dat niet echt nodig.
[/quote]

Ik durf zelfs van mezelf te zeggen dat ik gruwelijk veel doorzettingsvermogen heb en bulk van het incasseringsvermogen.

[quote="CGJ12"]
En "handigheid" / "creativiteit" is ook niet meer dan een handige back-up voor het geval je te weinig "gevoel"hebt.
[/quote]

Als laatste kan creativiteit, en ik denk ook wel handigheid, mij niet ontzegd worden.

[quote="CGJ12 schreef:
Veel meer komt er niet echt bij kijken.........

Volgens dit lijstje facetten waarmee talent in de dressuursport beschreven kan worden, zou ik dus redelijk onder die noemer moeten vallen. Slechts op één punt scoor ik niet 100% maar ik scoor wel op het punt dat als back-up voor een minder gevoel kan functioneren.

En toch weet ik heel zeker dat ik geen paardrijtalent ben!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:05

Nou ik zal Danielle zondag eens goed bekijken als ze aan start verschijnt met Pasteur in Didam.

Heb geschoven aan mijn eigen wedstrijd zodat ik naar Daan kan.... hehe Haha!
Moet kunnen he Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:13

DaniellevA schreef:
Dank je wel! Knipoog Ik ga in ieder geval weer heel goed me best doen.

Dat is je geraden ook Haha! Ik kom zelf wel eventjes naar jullie kijken.
Dus veel succes zondag! OK dan!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:14

Aimee schreef:

En toch weet ik heel zeker dat ik geen paardrijtalent ben!

Toch vraag ik me af als je van jongs af aan meerdere keren per weel les zou hebben gehad van een top instructeur en beschikking zou hebben over meerdere super getalenteerde leerpaarden tot het hoogte niveau. Hoever je dan in het paardenwereldje zou kunnen komen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:47

Samsam schreef:
Toch vraag ik me af als je van jongs af aan meerdere keren per weel les zou hebben gehad van een top instructeur en beschikking zou hebben over meerdere super getalenteerde leerpaarden tot het hoogte niveau. Hoever je dan in het paardenwereldje zou kunnen komen.

Eeehm... dank je, dat vind ik best leuk om te lezen.
Maarrrrr: die top instructeur en leerpaarden tot op het hoogste niveau heb ik gehad. Bloos!

Haha!:D:D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:51

Jippie schreef:
Dat is je geraden ook Haha! Ik kom zelf wel eventjes naar jullie kijken.
Dus veel succes zondag! OK dan!

Gezellig; minimeeting! Haha!