[poll] "Dresuur is te koop"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

"Dressuur is te koop"

Mee eens
164 (73%)
Mee oneens
58 (26%)

Totaal aantal stemmen: 222

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:20

Zep schreef:
Is een WK in Jerez genoeg voor je?

En wie is daar dan zonder geld gekomen volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:26

wie denk je....

Edward is van huis uit ook niet bijzonder vermogend volgens mij.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:11

Voor een deel heb je misschien voordeel als je wat meer geld te besteden hebt, maar ergens houdt het op als je niet ook het talent/doorzettingsvermogen hebt. Ook een "duur" paard doet het niet uit zichzelf. Ook het jonge getalenteerde paard loopt zonder de juiste aanwijzingen geen goede oefeningen. Je kan wel 4 keer per week op het beste paard van de beste instructeur les krijgen, maar als je niet het juiste gevoel hebt is het zinloos. Tot op zeker nivo zal het gaan, maar uiteindelijk zal je door "de mand" vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:32

Zep schreef:
wie denk je....

Edward is van huis uit ook niet bijzonder vermogend volgens mij.

Geen flauw idee waar je het over hebt.

Het lijkt me stug dat daar iemand meereed die ook nog een fulltime baan heeft om de sport te bekostigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:30

Lovely schreef:
Geen flauw idee waar je het over hebt.

Het lijkt me stug dat daar iemand meereed die ook nog een fulltime baan heeft om de sport te bekostigen.

Volgens mij heeft Zep het over mensen die puur op eigen kracht, goede instelling, talent en doorzettingsvermogen de top hebben bereikt. En die dus niet konden terugvallen op een thuisfront of andere sponsor, die het gas-licht-water en de boodschappen betaalde.
Edward Gal is daar wel een heel mooi voorbeeld van.

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:42

CocoChanel schreef:
Soms denk ik wel eens dat dressuur te koop is. Mensen kopen een geweldig paard en rijden iedere dag onder begeleiding. Natuurlijk moet je wel een beetje aanleg hebben denk ik ( gevoel en ritme etc. ). In de paardensport kun je met veel geld al heel ver komen!

Je kan met een goed paard en een slechte ruiter heel ver komen. Je kan met een minder paard en een goede ruiter ook ver komen, maar dat laatste topje heb je alle 2 nodig. Goede paarden kun je kopen, maar winnen moet je verdienen.

Schijnheilig Greets RUDY Schijnheilig

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:45

Als je niet zoveel geld hebt kun je geen goed paard kopen en kom je ook niet zo ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:57

Of je koopt een jong paard en je leidt hem zelf op naar de GP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:58

En ook een jong paard met aanleg is niet goedkoop (en Gp is voor weinige weggelegd en dan bedoel ik ruiter als paard)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:10

Zuidlaren goedkoop genoeg? Pionier van Ilona Mens komt van de markt aldaar( sambertino) prijs weet ik zo niet maar wel dat ze al ZZ licht met winst en eerste prijzen met hem rijdt! Het kan dus echt wel, maar ze is dan ook iemand met een echt goed ontwikkeld ruitergevoel. Een een FT baan en daarnaast legeven( mennen en dressuur) om de centjes te hebben voor een goede trailer e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:13

Uitzonderring bevestigd de regel

Op stal heb ik er ook 1 van
goedkoop gekocht en duur kunnen verkopen om door die ruiter nationaal mee te gaan starten

Maar denk niet dat ik die ooit nog 1 op stal krijg.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:16

Ik heb ja gestemd.
met een goed paard, komen zelfs de slechtste ruiters nog in de L, of M.
En dan les erbij...Goed les kan je kopen, en als je veel goede les hebt, en een super paard, moet je wel heel hopeloos zijn om het niet tot minstends m te schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:21

Sjef Janssen heeft wel eens gezegd dat ie iedere houten klaas naar de GP kan trainen. *Biedt zich aan als proefkonijn*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:24

Heeft die dat gezegt?
Daar bied ik me ook wel voor aan Lachen
En op wat voor paard gaat me dat lukken?

Die dure of goedkope Tong uitsteken

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:35

Scum schreef:
Ik vind wel dat dressuur te koop is.

Een goed paard kost (meestal) veel geld. Goeie instructie kost ook geld. Apart een dressuurzadel kopen kost ook geld. Dus ja, je kunt het kopen.

Wedstrijden op ZZGP niveau kosten ook meer inschrijfgeld, en als je echt de top wilt bereiken moet je toch die richting uit. Kost ook allemaal extra geld.

Talent is tegenwoordig nog maar een beperkt gedeelte van wat je nodig hebt om hogerop te komen.

Precies!! OK dan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:01

Zep schreef:
Sjef Janssen heeft wel eens gezegd dat ie iedere houten klaas naar de GP kan trainen. *Biedt zich aan als proefkonijn*

Zullen ze plek voor 2 hebben? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:26

Zep schreef:

En wat kost dat dan?
SJef hoeft dat niet te bewijzen, de geschiedenis heeft genoeg voorbeelden van niet bijzonder getalenteerde ruiters die OS of WK of WB hebben gereden dankzij de mogelijkheid om te trainen bij goede trainers op goede paarden en omdat die mensen verder niet meer zoveel tijd hoefden te verspillen aan een gewone baan.
En die Edward Gal, die heeft toch sponsors en paarden van anderen??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:28

Dressuur is voor een gedeelte wel te koop, maar inmiddels is wel duidelijk dat je er met heel veel talent en doorzettingsvermogen ook kan komen.
Zep haalt een goed voorbeeld aan, mijn instructrice timmert ook aardig aan de weg en is ook niet vermogend en Edward Gal heeft nu dan wel sponsors, maar die heeft hij ook pas gekregen toen hij zich al lang en breed bewezen had.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:40

Daar sla je de spijker op de kop, met al het geld van de wereld kun je geen doorzettingsvermogen kopen. Dus ruitergevoel en doorzetten.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:14

Lovely schreef:
En die Edward Gal, die heeft toch sponsors en paarden van anderen??

Ja maar toch niet omdat ie veel geld heeft Verward
Hij heeft talent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:26

Hahaha, ja maar die voorbeelden spreken niet tegen dat succes in de dressuur (en andere hippische takken ook) gewoon te koop is. Tuurlijk is het leuker als de mensen met talent en doorzettingsvermogen de topplaatsen bezet houden, maar de realiteit wijst nou eenmaal uit dat je met geld en doorzettingsvermogen daar ook komt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:11

Lovely schreef:

Zo iemand met een fulltime baan reedt wel mee in Athene, maar daar hoeft ie de sport niet van te bekostigen.... Cool

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:25

Lovely schreef:
Hahaha, ja maar die voorbeelden spreken niet tegen dat succes in de dressuur (en andere hippische takken ook) gewoon te koop is. Tuurlijk is het leuker als de mensen met talent en doorzettingsvermogen de topplaatsen bezet houden, maar de realiteit wijst nou eenmaal uit dat je met geld en doorzettingsvermogen daar ook komt.

Uiteindelijk wel ja Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:07

Lovely schreef:
de realiteit wijst nou eenmaal uit dat je met geld en doorzettingsvermogen daar ook komt.

Ja, maar die houden het nooit zo lang vol aan de top. De mensen die al wat langer meedraaien en met verschillende paarden successen boeken in de wereld-top hebben echt wel talent.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:10

Jippie schreef:
Ja, maar die houden het nooit zo lang vol aan de top. De mensen die al wat langer meedraaien en met verschillende paarden successen boeken in de wereld-top hebben echt wel talent.

Hmmm... ken een voorbeeld van zo iemand. Draait aan de top mee met veel verschillende paarden, met een boel geld op zak en géén talent.