Zep schreef:Is een WK in Jerez genoeg voor je?
En wie is daar dan zonder geld gekomen volgens jou?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lovely schreef:Geen flauw idee waar je het over hebt.
Het lijkt me stug dat daar iemand meereed die ook nog een fulltime baan heeft om de sport te bekostigen.
CocoChanel schreef:Soms denk ik wel eens dat dressuur te koop is. Mensen kopen een geweldig paard en rijden iedere dag onder begeleiding. Natuurlijk moet je wel een beetje aanleg hebben denk ik ( gevoel en ritme etc. ). In de paardensport kun je met veel geld al heel ver komen!
Scum schreef:Ik vind wel dat dressuur te koop is.
Een goed paard kost (meestal) veel geld. Goeie instructie kost ook geld. Apart een dressuurzadel kopen kost ook geld. Dus ja, je kunt het kopen.
Wedstrijden op ZZGP niveau kosten ook meer inschrijfgeld, en als je echt de top wilt bereiken moet je toch die richting uit. Kost ook allemaal extra geld.
Talent is tegenwoordig nog maar een beperkt gedeelte van wat je nodig hebt om hogerop te komen.
Zep schreef:Sjef Janssen heeft wel eens gezegd dat ie iedere houten klaas naar de GP kan trainen. *Biedt zich aan als proefkonijn*
Lovely schreef:Hahaha, ja maar die voorbeelden spreken niet tegen dat succes in de dressuur (en andere hippische takken ook) gewoon te koop is. Tuurlijk is het leuker als de mensen met talent en doorzettingsvermogen de topplaatsen bezet houden, maar de realiteit wijst nou eenmaal uit dat je met geld en doorzettingsvermogen daar ook komt.
Jippie schreef:Ja, maar die houden het nooit zo lang vol aan de top. De mensen die al wat langer meedraaien en met verschillende paarden successen boeken in de wereld-top hebben echt wel talent.