Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:17

patos schreef:
Uit naam van een paar bokkers stel ik even dit topic samen.

Het doel is dus om te protesteren bij het KNHS tegen de verplichting van de veiligheidshelm.

Bokker Suel heeft zich aangeboden om de handtekeningen, combinatienummers ed te verzamelen en vervolgens een brief samen te stellen om samen met de handtekeningen aan de KNHS te overhandigen.

Dus wie wil helpen bij deze actie: laat even een berichtje achter in dit topic. Dan weten we in ieder geval hoeveel mensen zin hebben om mee te doen. Geef ook even aan of je tegen:

1 De verplichting van de veiligheids helm in B t/m M2 bent,
of
2 De verplichting van de veiligheidshelm in Z1 t/m ZZ-zwaar
of
3 De verplichting van de veiligheidshelm in alle klasses


Optie 1 kan ik mee leven
Optie 2 ben ik tegen
Optie 3 ben ik tegen

Ik weet wel zeker dat Meneer de Winter (l'Hiver) de laatste vakman van de hoge hoeden ,ook niet gelukkig is met dit idee

En zoals C al aangaf de recreanten en western..die groep hebben ze het helemaal niet over Verward

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:14

Gerrie schreef:
Ik weet wel zeker dat Meneer de Winter (l'Hiver) de laatste vakman van de hoge hoeden ,ook niet gelukkig is met dit idee


En de firma Wegener, Christy enzo ook niet denk ik ....

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:22

CGJ12 schreef:
Statistisch gezien is dat logisch omdat nog geen 10% DURFT te springen.
De schijterds -die al beginnen te gillen als ie met zijn ogen knippert- worden (mijnsziens onterecht) ook tot de dressuurruiters gerekend.
En juist DIE groep maakt de brokken!
Ik noem die groep liever "dressuurproef-rijdende recreanten".............


Ja en dan nog wat, vroeger...... ja vroeger, kreeg je zitlessen aan de longe, oneindig veel zitlessen en dat net zolang tot dat je een onafhankelijke zit had, pas dan ging je op je eigen houdje wat aan proberen, ook zonder zadel over cavaletti.
Maar tegenwoordig kruipt ieder oorwurm maar op een paard, met een hoedje op in de B na 10 manegelessen, en dan klagen dat ze er misschien eens een keer afvallen en klagen dat het zo onveilig is, leren zitten, zitlessen aan de longe dat zouden ze weer verplicht moeten invoeren Boos!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:24

Oeps sorry, deze gal-spugerij hoort waarschijnlijk op dat andere topic Verward

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:30

ik ben wel helemaal VOOR nr 1.
Ik ben wel een capmens, rij er altijd mee, hartje zomer, hartje winter, gewoon altijd, omdat mijn zusje een ernstig ongeluk heeft gehad toen zij samen met haar paard viel, en zij onder het paard kwam zonder cap.
maar ik vind inderdaad wel dat je een hoedje verdiend in de klasse Z, dus ik wil wel graag een hoedje in de klasse Z!!

WWWiske: je moet geen hoedje dragen in de B als je je paard nog niet eens netjes voorwaarts neerwaarts kan rijden he???
(=praktijk voorbeeld!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:31

WWWiske schreef:
Ja en dan nog wat, vroeger...... ja vroeger, kreeg je zitlessen aan de longe, oneindig veel zitlessen en dat net zolang tot dat je een onafhankelijke zit had, pas dan ging je op je eigen houdje wat aan proberen, ook zonder zadel over cavaletti.
Maar tegenwoordig kruipt ieder oorwurm maar op een paard, met een hoedje op in de B na 10 manegelessen, en dan klagen dat ze er misschien eens een keer afvallen en klagen dat het zo onveilig is, leren zitten, zitlessen aan de longe dat zouden ze weer verplicht moeten invoeren Boos!


Nou nou, niet zo denigrerend naar die groep. Die mensen willen gewoon lekker paardrijden maar vinden het wat engig! Dat is overigens wel de groep mensen die de maneges financieel overeind houden. Als het werkelijk zo was dat het vroeger allemaal zoveel beter was dan zou het percentage van ruiters boven de 25/30 jaar allemaal zeer goed moeten kunnen paardrijden. En helaas.........dat is gewoon niet zo!

Daarnaast heeft niet iedereen de mogelijkheid om vanaf 5 jaar op een pony door het bos te crossen zonder zadel. Daarvoor zul je toch of ouders moeten hebben met een bovengemiddeld salaris. Of in een van de Noordelijke/Oostelijke provincies moeten wonen.

En als je vanaf 5 jaar door het bos crost betekend het niet dat je vanzelfsprekend wel kan paardrijden ( weet ik uit ervaring Haha!)

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:07

Pipo schreef:
Nou nou, niet zo denigrerend naar die groep. Die mensen willen gewoon lekker paardrijden maar vinden het wat engig! Dat is overigens wel de groep mensen die de maneges financieel overeind houden. Als het werkelijk zo was dat het vroeger allemaal zoveel beter was dan zou het percentage van ruiters boven de 25/30 jaar allemaal zeer goed moeten kunnen paardrijden. En helaas.........dat is gewoon niet zo!


Nee Pipo het is zeker niet denigrerend bedoeld, maar dat soort gevallen hebben het wel bepaald dat binnenkort vanaf de Z ook een helm verplicht is, vroeger was er geen helm verplichting simpel weg omdat er veel minder ernstige ongelukken gebeurde om de simpele reden die ik al eerder aangegeven heb.
Als zij het "engig "vinden dan moeten zij een helm opzetten, maar dat niet voor mij bepalen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen een helm met paardrijden, ik zet zelf ook een helm op als ik het bos in ga, of langs de weg rijd, ja en dat terwijl dat niet eens verplicht is Verward maar omdat ik dan in een behoorlijke galop door de wildernis ga, en 1 konijnenhol waar je paard in trapt, hij struikeld en je bent "weg"........
Maar in mijn dressuurproef tussen die suffe witte hekjes met een goede bodem wens ik een hoed te kunnen dragen en geen helm.

Laten we on topic blijven, deze discussie voortzetten op dat andere topic, hier was het alleen bedoeld om pro hoedjes reacties te tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:09

Vroegah reden er ook een stuk minder mensen paard!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:27

cap verplicht stellen t/m M vind ik prima, dan heb je het hoedje weer verdiend Tong uitsteken

Daarna moet ieder voor zich weten en vind ik een hoedje beter passen bij het totaal beeld. Het is netjes, mooi en kleed mooi af.
Mijn stem krijg je ook Knipoog

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:03

WWWiske schreef:
Tja, dat is mij ook een raadsel Verward een hoop woorden maar geen daden hier in dit topic, dit is de laatste keer dat ik het aanhaal maar wanneer steken de echte hoedjesfreaks (o.a ik zelf dus) nu eens de hoedjeskoppen tesamen om een echt strak plan te bedenken?


We zijn in ieder geval begonnen, eerst maar eens kijken of er interesse is van hoedjesfreaks. De eerste paar uur dat dit topic bestond werd er namelijk vooral negatief gereageerd. Nu blijkt dat er hier op bokt iig interesse is, dus kunnen we een stapje verder gaan: op stallen en maneges. Alleen sta ik samen met mijn nicht op stal, dus echt veel stemmen vallen er bij mij niet te ronselen.

Dan krijg je idd het probleem hoe je de stemmen aan de KNHS overdraagt, zijn combinatienummers genoeg, of moet er een handtekening aan toegevoegd worden, of een ander persoonlijk teken dat je het eens bent met de protestactie?

En @ WWWiske: we zijn zeker wel van plan om actie te ondernemen voordat de regels erdoor zijn, maar alle hulp is welkom, dus wanneer je het niet genoeg vindt opschieten: je zou zelf ook al iets kunnen bedenken. Ik ben vanzelfsprekend van de partij, maar tot nu toe heb ik niet echt een goed plan van aanpak kunnen bedenken.

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:40

jacobien schreef:
EN dressuur moet ook mooi zijn om naar te kijken. In de P&S stond een foto van een dressuurruiter met dressuurrok en veiligheidshelm....nou het was echt geen gezicht!! Het gracieuze was er echt af!
Ik vind dat de KNHS de verantwoordelijkheid moet laten bij de ruiters en amazones zelf !!


Heb de volgende mail van de KNHS gekregen
Geachte mevrouw Galjaard,

Vanaf 1 april 2005 is het verplicht om bij de dressuur t/m de klasse M2 met een veiligheidscap te rijden. Het voorstel ligt er om vanaf 1 april 2006 alleen de combinatie rijrok en dressuurhoedje toe te staan, dit houdt in dat het t/m de ZZ-zwaar verplicht wordt om met een veiligheidscap te rijden. Dit is nog een voorstel en is nog niet goedgekeurd, wanneer dit wordt goedgekeurd volgt er z.s.m. een publicatie in het blad Paard&Sport.

Met vriendelijke groet,

Mariska Putters

Accountmanager Wedstrijdzaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:25

V/a 1 april dus. pfffff, dan kan er nog een afscheidsritje komen voor mijn hoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:34

M.a.w., we kunnen nog steeds invloed uitoefenen op beslissing 2...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:05

helm voor ALLE klassen Tong uitsteken

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:18

vonneke schreef:
helm voor ALLE klassen Tong uitsteken


Daar is dit topic niet voor bedoeld, dit is al meerdere keren vermeldt, maar het dringt blijkbaar niet door Verward

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:27

Laten we alleen niet te lang wachten met daden want anders kan het opeens weer door de strot geduwd worden.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:28

Fitzroy schreef:
Laten we alleen niet te lang wachten met daden want anders kan het opeens weer door de strot geduwd worden.


Heeft iemand een goed idee hoe we dit nu op de juiste manier aan kunnen pakken?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:32

Alle Z plus ruiters gaan de komende weekeinde starten met een grote ingegraal motorhelm, uiteraard met bijpassende beschermende motorkleding. En een klein bordje op de rug met ...... Zo beschermd genoeg????

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:32

Ik denk dat je moet beginnen met een persoon die wil lobby'en onder de ZZGP-leden. Je moet eerst de ZZGP achter je hebben, dat lijkt me een organisatie van formaat die nog wat te zeggen heeft in Ermelo.

Verder moet er gebrainstormd worden over een nette inhoudelijke brief, die meteen korte metten maakt met het verzekeringsargument.
Het lijkt me het handigst als iedereen zo'n brief instuurt naar de disciplinecommissie dressuur van de KNHS.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:48

Fitzroy schreef:
Ik denk dat je moet beginnen met een persoon die wil lobby'en onder de ZZGP-leden. Je moet eerst de ZZGP achter je hebben, dat lijkt me een organisatie van formaat die nog wat te zeggen heeft in Ermelo.

Verder moet er gebrainstormd worden over een nette inhoudelijke brief, die meteen korte metten maakt met het verzekeringsargument.
Het lijkt me het handigst als iedereen zo'n brief instuurt naar de disciplinecommissie dressuur van de KNHS.


Je weet het; ik sta er 100% achter. Het lijkt een goed plan Fitzroy om eerst bij de ZZGP ruiters te beginnen. Het gaat hun toch in de eerste instatie het meeste aan. Als we deze ruiters al voor een groot deel achter ons hebben, kunnen we ook meer maken bij de KNHS.
Voor de rest lijkt een brief mij ook de beste aanpak om mee te beginnen. Niet te lang mee wachten in ieder geval! Ik denk dat een brief ook het meest praktisch haalbare is voor iedereen. Dan hoeven we niet zo met al die handtekeningen te zeulen maar kan iedereen voor zich een brief naar de KNHS sturen.

Handig is om een algemene brief aan te maken die iedereen dan kan versturen. Probeer ook de mensen in je omgeving (ook de niet-Bokkers Lachen ) zover te krijgen om zich in te zetten voor deze 'actie'.
Misschien is het dan ook handig om een nieuw topic te openen over de brief (samenstelling en publicatie) en wie allemaal de brief heeft gestuurd. Zo kunnen we een beetje bijhouden hoeveel brieven er uit gaan ed.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:59

Wow, dat begint er op te lijken! Helaas heb ik persoonlijk niet zoveel (lees: geen) contacten onder ZZGP ruiters.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:00

gijsenkim schreef:
Alle Z plus ruiters gaan de komende weekeinde starten met een grote ingegraal motorhelm, uiteraard met bijpassende beschermende motorkleding. En een klein bordje op de rug met ...... Zo beschermd genoeg????


Ach ja, waarom niet in de Z krijg je toch geen cijfer voor verzorging meer Haha! , heeft iemand nog een moterhelm te leen voor mij Clown

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:03

patos schreef:
Wow, dat begint er op te lijken! Helaas heb ik persoonlijk niet zoveel (lees: geen) contacten onder ZZGP ruiters.


Emmm is er misschien een ZZGP ruiter/amazone die zich hiervoor voelt geroepen? Haha!

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:06

De veiligheidshelm verplichten t/m de m2 is nog wel redelijk. (al vind ik het helemaal niks, zon calimero ding Haha! ) Maar in het z heb je je hoedje verdiend en zou het dus ook moeten mogen. Dan kun je nog altijd met een veiligheidscap rijden als je dat wilt.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:09

Fitzroy schreef:
Ik denk dat je moet beginnen met een persoon die wil lobby'en onder de ZZGP-leden. Je moet eerst de ZZGP achter je hebben, dat lijkt me een organisatie van formaat die nog wat te zeggen heeft in Ermelo.

Die ZZGP krijg je waarschijnlijk wel achter het besluit om het hoedje NIET te verplichten. Die kunnen toch al zo goed met de KNHS overweg... Haha!
En mijn stem ook Haha!