Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:07

Pipo schreef:
Op basis van wat de juryleden hebben gepunt lijkt het mij dat Sven naar de OS mag, dat heeft niets met beter weten te maken, dat gaat gewoon om de feiten.

Dit is volgens mij niet helemaal juist dacht ik omdat als je van alle observatiewedstrijden de resultaten bij elkaar optelt heeft Marlies de betere kaarten in handen.
Maar Rutten heeft dus waarschijnlijk beter opgelet dan de jury OK dan! en op zijn eigen ogen vertrouwd en niet die van de jury Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:09

Magique schreef:
Dit is volgens mij niet helemaal juist dacht ik omdat als je van alle observatiewedstrijden de resultaten bij elkaar optelt heeft Marlies de betere kaarten in handen.
Maar Rutten heeft dus waarschijnlijk beter opgelet dan de jury OK dan! en op zijn eigen ogen vertrouwd en niet die van de jury Haha!

Ik had het alleen over Nijmegen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:11

Horsedances schreef:
Maar niemand wil schijnbaar de waarheid weten, en blijft zich veel liever rondwentelen in achterklap en roddel. Onze bondscoach heeft plotseling besloten de progressie en ervaring ook bij zijn finale beslissing te betrekken, en daar had niemand op gerekend, omdat dat ook nooit verteld is !

Theo

Theo, dit zijn allemaal beweringen van jou die je moeiteloos hier het forum opgooit, maar niemand (behalve jij) weet hoe betrouwbaar jouw weergave van zaken is. De waarheid bestaat trouwens niet.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:12

Magique schreef:
Iedereen weet dat er de laatste tijd met name bij GP de jury's niet echt op één lijn zitten.

Precies.

En Sven heeft in Nijmegen in de GP nu eenmaal beter gescoord. Dat was het uitgangspunt van Bert, aangezien de GP voor een teammedaille kan zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:51

Ik kijk graag naar dressuur, iets minder graag naar dressuursport maar als er eens wat voor handen is, dan wil ik toch nog altijd wel de tv aanzetten. Knipoog

De dressuursport wordt al decennia lang verweten dat het een juriesport is, een soort Idols voor gevorderden waarbij de winnaar niet eens wordt bepaald door het grote publiek, maar door het feit dat het achternichtje van de oudoom van kandidaat B eens een keer heeft opgepast bij de zus van jurielid C. Het is allemaal heel smeuiig en maakt het een stuk spannender om al die intriges te volgen, je zou er zelfs romans over kunnen schrijven, maar het doet de dressuursport an sich weinig goeds.

Natuurlijk is de selectie voor de Olympische Spelen van levensbelang, niet alleen onze nationale trots maar ook de belangen van vele grote sponsors hangen van die vier ruiters af die worden afgevaardigd. En dan is het logisch dat er ietwat creatief om moet worden gegaan met de regels die eens door een paar stoffige heren over selectieprocedures op papier zijn gezet. Als we die plak eenmaal binnen hebben, klaagt immers niemand meer, dus creatief omspringen met regeltjes is in praktijk niet per definitie zondig.

Politiek gezien is met de selectieprocedure zoals die nu doorlopen wordt dus helemaal niets mis. En sport is politiek, dus sportief gezien kan het ook allemaal wel door de beugel. Het kan mij niet bijzonder veel schelen wie er waarom richting Athene wordt gezonden. Maar wat ik me wel afvraag, is wat dit soort beslissingen betekenen voor de dressuur zelf. Dressuur is een juriesport, wat betekent dat de jurie het voor het zeggen heeft en hoewel dat ook maar mensen zijn, moet hun oordeel gerespecteerd worden. Vooral beginnende sporters zullen even flink moeten slikken als ze het idee hebben dat hun scheids of jurie niet helemaal wakker was tijdens het uitdelen van de punten/strafschoppen, netals het feit dat diezelfde ruiter ook flink zal moeten slikken als blijkt dat een fout niet bij het paard, maar bij hem ligt. Sporten is niet alleen goed voor het lichaam, maar ook voor de geest. Zo zou het moeten zijn. Je wordt niet alleen steeds beter in wat je doet, maar leert je ook steeds bescheidener op te stellen, juist omdat je door ervaring weet dat het altijd beter kan omdat je jezelf steeds verbeterd hebt. Je leert daarmee ook het feit dat dressuur een juriesport is accepteren, want wat je de ene keer te weinig wordt gegeven, komt er de andere keer ook heus wel weer bij.

Maar wat nu als het niet alleen meer de beginners zijn die klagen dat de scheids zo partijdig floot, maar dat Olympisch kampioenen de pers gebruiken om de oneerlijkheid van een oordeel te onderstrepen? Ik heb een paar jaar geleden een wedstrijd in Den Bosch gezien waar Jup een uiterst correcte proef neerzette en daarvoor redelijk beloond werd. Vervolgens kwam Anky binnen, het publiek stond al op de banken voordat ze ook maar een pas gezet hadden en ze werd natuurlijk ook winnares, hoewel haar paard absoluut weigerde om ook maar 1 galopwissel te maken, 2 diagonalen lang en ook andere onderdelen van de proef of niet afgerond werden, of niet correct waren. Ik vond dat erg sneu, maar het is een juriesport en soms krijg je wat meer, dan weer wat minder. Nog sneuer vond ik dat een half jaar later Anky tegen de pers zeer fel afgaf op de prestaties van Isabell die net een treetje hoger mocht staan op het ereschavot, wat natuurlijk uiterst oneerlijk was want zij had zoveel beter gereden. Misschien is dit nog steeds sport, maar sportief is het zeker niet en bescheiden en het tonen van een greintje zelfbeschouwing al helemaal niet. En dat bondscoaches zonder blikken of blozen jurierapporten overrulen? Misschien is dat in dat ene geval best even eerlijker, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat door al dit gekronkel de vakkundigheid van de jurieleden openlijk afgevallen wordt door de hele top en dat de dressuur daar in zijn geheel niet eerlijker van wordt. Ik denk dat dit juist een hele goede manier is om van de dressuur het lachertje van de paardensport te maken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:15

temkey"]
Me computer is er van op hol geslagen. Ik wilde wat veranderen nu is alles verdwenen Verward
[/quote]

[quote="DaniellevA"]
Dat krijg je ervan als je zegt:

[quote="temkey schreef:
En ik wou dat ze nooit meer op zo'n rotknol ging zitten.

Hahahaha Tong uitsteken Schijnheilig

[/quote]

[houdt zich wijselijk stil en kijkt zeer schijnheilig]

Zeg Daan, wat heb je uitgespookt? Tong uitsteken Schijnheilig

Haha Tong uitsteken

Nagoed, volgens mij is alles wel weer wat duidelijker geworden nu Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:34

Jeetje, 6 pagina's over het wel en wee van de beslissing van de bondscoach... Wow! Wow! Wow!

Waarom?!
Omdat Marlies en Imke zoveel sympathieker zijn dan Sven?
Omdat Sven al een Olympiade heeft gereden en de dames niet?
Omdat Sven eigenlijk geen Nederlander is?

Verward
Get a live!!!

Het gaat om prestaties en dan met name in de GP, de vierde combi rijdt niet eens een kür dus wat doet het er toe dat die combi niet zoveel emotie opwekt met minder originele muziek in de kür.
Ik kan er niet bij dat er zoveel comotie is omtrend zo'n logische beslissing.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:41

Aimee schreef:
Get a live!!!

v Verward Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:44

Daarmee bedoel ik, CGJ, dat die drie kwesties die erboven staan toch werkelijk niet van belang zijn bij het maken van de juiste beslissing voor het olympisch team. Houdt je toch bezig met nuttige zaken!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:05

Aimee schreef:
Daarmee bedoel ik, CGJ, dat die drie kwesties die erboven staan toch werkelijk niet van belang zijn bij het maken van de juiste beslissing voor het olympisch team.

Volgens mij had ik dat al eerder gesteld.
Alleen jammer dat de vriendenclub van Van Baalen er iets anders over denkt.....

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:09

CGJ12 schreef:
v Verward Haha!

Jaja CG, zonder dat je het wist kon je slapen en typen tegelijk.
Knap hoor Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:14

Wel mazzel dat die smileys door een letter vooraf gingen, want alleen een smiley plaatsen werkt bij BartVB als een rode lap op een stier......... had ik zo weer een OW gehad alleen door dat dutje.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:15

CGJ12 schreef:

Haha!
Mijn reactie hierop zet ik toch maar niet op bokt.... Lips are sealed

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:17

CGJ12 schreef:
Wel mazzel dat die smileys door een letter vooraf gingen, want alleen een smiley plaatsen werkt bij BartVB als een rode lap op een stier......... had ik zo weer een OW gehad alleen door dat dutje.

Zelfs in je slaap ben je nog lastig! Haha!

Maar goed ik kan er ook niks aan doen dat je nog maar 1 persoon kan kwoten.

Waarom niet Aimee? Schijnheilig

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:21

essie79 schreef:
Waarom niet Aimee? Schijnheilig

Dan lig ik niet meer in goede aarde bij stal van Baalen Schijnheilig én heb ik weer een OW aan m'n broek... Bloos! Bloos! Bloos!
(dat laatste is erger)

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:43

Citaat:
CGJ12 schreef:

Dit vind ik onzin,Imke hoort volgens mij helemaal niet bij de Dressuur stal van Baalen,dus het gaat hier niet alleen over Marlies!!Het gaat er gewoon om dat veel mensen niet snappen waarom Marlies of Imke niet is uit gekozen.En wat daar nou de eigenlijke reden voor was!!

Citaat:
Aimee schreef:

En Aimee jammer dat je daar niks op durft zeggen,normaal ben je toch ook erg makkelijk om je mening te geven,en niet op je mondje gevallen!!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:49

Aimee schreef:
Jeetje, 6 pagina's over het wel en wee van de beslissing van de bondscoach...

Het gaat om prestaties en dan met name in de GP.

Lees het bericht wat Theo heeft geplaats,het stuk wat van Claartje afkomt!!Mischien dat je dan begrijpt waarom sommige mensen het niet begrijpen!!En dan heb IK het niet over wel of niet mee eens zijn met de bondscoach!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:10

Welke Claartje? De Claartje van de Van Baalen fanclub?

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:18

Gail schreef:
Welke Claartje? De Claartje van de Van Baalen fanclub?

En wat bedoel je hiermee te insinueren ??
De Journaliste die voor o.a. In de strengen schrijft (CvA).

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:34

Magique schreef:
Als je van alle observatiewedstrijden de resultaten bij elkaar optelt heeft Marlies de betere kaarten in handen.

Daarom zijn er veel mensen die het niet helemaal begrijpen!!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:46

CGJ12 schreef:
Ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat een aantal personen die hier deelnemen aan de discussie preken voor eigen parochie (in dit geval Stal van Baalen)...........

Jammer voor Marlies (en Imke) dat ze het net niet haalde, maar het incasseren van tegenslagen hoort ook bij het leven. je kunt niet alles hebben.
Zij en Imke hadden de kans in Nijmegen om die plaats af te dwingen via een 75% GP en die kans hebben ze gewoon niet aangegrepen.
Zij dwongen daardoor Bert in een moeilijke positie om te kiezen uit de grijze (niet onrespectvol bedoeld) massa van 69.50-70.50%
Dat die keuze dan valt op de minder populaire Sven en niet de razendpopulaire Miss SangYong Korando geeft wel aan dat Bert niet achter het gehuil van de wolven aanloopt en sterk in zijn schoenen staat.

Vind er bij jou stukje een beetje rare ondertoon in zitten.. >;)

Kan ook zijn dat ik het mischien verkeerd opvat,dan moet je het zeggen hoor.

(Omdat ik natuurlijk bij de door jullie zogenoemde Dressuurtstal van Baalen fanclub of vriendenclub hoor) ~~}>

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:08

Hoor ik dan ook bij de van baalen fan/vriendenclub Clown gezellig Knipoog

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:18

rockey schreef:
Hoor ik dan ook bij de van baalen fan/vriendenclub Clown gezellig Knipoog

Hoorde ik er maar bij.. Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! !!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:21

Jnien schreef:
Hoorde ik er maar bij.. Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! !!

Nou zet hier maar een paar reacties neer, en dan beweren ze dat je er ook zeker bij hoort

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:22

Aimee schreef:
:D

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar je reactie