DuoPenotti schreef:SP
ja nu kan het en wil ik het, prima.
Maar niet met een net bevallen 4 jarige Pre, nog nooit wedstrijden gereden, geen vervoer, niet het doel kader enz.
Is het doel ik wil met mijn pre Z worden en dan daarna kijken of ik nog hoger kan komen, dan zeg ik, mooi realistisch doel
Ga zorgen voor vervoer, les en een startkaart en begin
En dan is het inderdaad bij vele nog steeds een droom die in de L van levenslang stopt....
En dit topic is geen topic van wat zijn jou dromen, ze hoeven niet realistisch te zijn, maar als alles kon, wat is dan je droom.... dan krijg je andere antwoorden denk ik
Nee, maar ik vind 18 wel erg overschat hier. En niet iedereen is hetzelfde. Je mag net de kroeg in en als je daar interesse in hebt, begint er net een leven van stappen bijvoorbeeld.
Ook vaak genoeg vriendinnetjes/kennisjes gehad die stopten rond die leeftijd omdat het stappen en vriendjes de hoek om kwamen kijken.
Natuurlijk zijn het dromen en is TS niet geheel realistisch, dat merk je ook wel aan de reacties. Maar altijd horen dat iets niet kan is ook echt niet goed.
Ze mag leren wat realistisch is, maar ook leren dat als je echt iets wilt, dat je daar hard voor moet werken. En ook gaande weg zelf je wensen moet aanpassen.
Ik kom uit een tijd dat men snel riep; daar valt niks mee te verdienen. Dat zijn geen serieuze banen. Je kan goed leren, dus je moet iets serieus.
Gevolg; Motivatie weg, school flink verknald en een tijd in de knoop gezeten met de situatie, keuzes etc.
Het is ook fijn als mensen je soms even bij de hand nemen en zeggen; we gaan eens kijken. Wat wil je, wat doe je, wat kan er allemaal.
Misschien moet TS inderdaad gaan starten en over 5jr er zelf achter komen dat ze OF haar paard verkoopt OF haar wensen gaat bijstellen. Maar ook dat is deel van een leerproces.
Ze kan gaande weg ook al zien; dit moet anders.