Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vanitas schreef:Mona81 schreef:Waarom altijd persé moeten trainen? Laat het lekker gaan die 2 dagen. 5 uur s morgens je paarden gaan rijden noem je dan niet overdrijven? Je kunt mij niet vertellen dat die 2 dagen trainen essentiëel zijn voor een paard.
2 dagen? Het is hier een hele week boven de 30 graden dus dat is inderdaad wel vrij essentieel als je effectief wil trainen. Daarnaast; waarom zou ik niet trainen als het wel kan? Het is toch een hobby, iets wat je graag doet?
Cioccolato schreef:Ik heb ze liever in het land waar een windje kan waaien dan op een vies warme benauwde stal.. Schaduw of wind denk ik altijd. Als er beide niet is, zou ik ze pas niet buiten zetten.
Het is toch altijd even afwachten en ook voelen en bekijken. Het ene paard zal sneller last hebben, maar als er geen wind is en geen schaduw.. Dan zou ik zelf ook kapot gaat.
Geen schaduw met constant een lekker briesje, geen probleem. Geen wind maar wel schaduw, tot op zekere hoogte. Bij 40 graden lijkt me schaduw ook niet koelen. Dan zou ik voor wind kiezen.
ElviraKelan schreef:Vanitas schreef:2 dagen? Het is hier een hele week boven de 30 graden dus dat is inderdaad wel vrij essentieel als je effectief wil trainen. Daarnaast; waarom zou ik niet trainen als het wel kan? Het is toch een hobby, iets wat je graag doet?
Tja dan moet je niet in de zomer willen gaan trainen met een levend wezen.
Er wordt hier genoemd ‘s avonds na 9 uur, ook dan is het nog te warm.
Daarnaast is 20 graden gevoelswarmte nu ook heel anders dan dat het overdag 20 graden is.
Gewoon lekker vrijaf gaan, hooguit een wandelingetje en een sproeibeurtje en dan lekker schaduwplekje voor ze.
Kan dat niet dan ben je in mijn ogen geen paard waard.
TS dikke pluim dat je hebt afgezegd. Zeker als je dertien bent zijn dit beslissingen lastig.
KNHS heb ik geen goed woord voor over dat ze wedstrijden door laten gaan met code oranje door de hoge temperaturen.
Vanitas schreef:Goh ik realiseerde mij nooit dat mijn paarden het zo slecht hebben. Ze kunnen binnen, buiten, in de zon, uit de zon, zodra er een zuchtje wind staat in de wind, uit de wind. Er staat de hele zomer een waterbak omdat ze dat lekkerder vinden dan automatische drinkbakken. Zodra het flink warm is staat er een sproeier waar ze onder kunnen en daarmee ook nat zand waar ze in kunnen rollen waar ze gretig gebruik van maken. Ik zal ze zo direct even vertellen dat ze heel zielig zijn omdat ze 3-5 keer in de week 30-45 minuten worden getraind 's ochtends wanneer het krap 20 graden is; dat hadden ze zelf ook nog niet echt door namelijk.
Vanitas schreef:Goh ik realiseerde mij nooit dat mijn paarden het zo slecht hebben. Ze kunnen binnen, buiten, in de zon, uit de zon, zodra er een zuchtje wind staat in de wind, uit de wind. Er staat de hele zomer een waterbak omdat ze dat lekkerder vinden dan automatische drinkbakken. Zodra het flink warm is staat er een sproeier waar ze onder kunnen en daarmee ook nat zand waar ze in kunnen rollen waar ze gretig gebruik van maken. Ik zal ze zo direct even vertellen dat ze heel zielig zijn omdat ze 3-5 keer in de week 30-45 minuten worden getraind 's ochtends wanneer het krap 20 graden is; dat hadden ze zelf ook nog niet echt door namelijk.
'
Vanitas schreef:2 dagen? Het is hier een hele week boven de 30 graden dus dat is inderdaad wel vrij essentieel als je effectief wil trainen. Daarnaast; waarom zou ik niet trainen als het wel kan? Het is toch een hobby, iets wat je graag doet?
Benzz schreef:Boras schreef:Het dier kan zich niet uiten. Kan niet laten merken wat de hitte eventueel met hem doet. Daarom moet je soms het zekere voor het onzekere nemen.
Jawel, een paard begint te zweten, een hond te hijgen. Niet heel erg moeilijk te herkennen dus.
DezeNaam schreef:Vanitas schreef:2 dagen? Het is hier een hele week boven de 30 graden dus dat is inderdaad wel vrij essentieel als je effectief wil trainen. Daarnaast; waarom zou ik niet trainen als het wel kan? Het is toch een hobby, iets wat je graag doet?
Hier indiceer je dat je boven de 30 graden wel gewoon zou trainen, je zegt nergens dat je vroeg in de ochtend of laat in de avond bij 20 graden traint. Kan zijn dat je het dus niet doet, heel mooi. Maar zeg dan zo geen dingen om daarna moord en brand te schreeuwen dat mensen je 'aanvallen'.

prugelpiet schreef:Ronduit belachelijk dat Vanitas hier nou aangevallen word omdat ze haar paarden om 5 uur 's ochtends gaat rijden. Liever om 5 uur rijden en dan lekker doen wat ze willen, dan de hele dag in de zon of op een benauwde stal en geen keus tot wat anders.
Kom op zeg. Dat jullie je paarden 2 weken stil laten staan, prima. Het is dat ik zelf niet mag rijden, maar anders ging ik ook zo vroeg of laat mogelijk rijden hoor. Mijn paard word er niet leuker van als ik er 2 week niet op ga zitten.
.
ElviraKelan schreef:prugelpiet schreef:Ronduit belachelijk dat Vanitas hier nou aangevallen word omdat ze haar paarden om 5 uur 's ochtends gaat rijden. Liever om 5 uur rijden en dan lekker doen wat ze willen, dan de hele dag in de zon of op een benauwde stal en geen keus tot wat anders.
Kom op zeg. Dat jullie je paarden 2 weken stil laten staan, prima. Het is dat ik zelf niet mag rijden, maar anders ging ik ook zo vroeg of laat mogelijk rijden hoor. Mijn paard word er niet leuker van als ik er 2 week niet op ga zitten.
.
Overdrijven is ook een vak... zondag worden de hoge temperaturen al weer afgestraft dus gaat het hooguit om een dag of 4/5.
De hitte mat mens of dier al genoeg af waardoor twee weken (wat dus niet het geval is) even alles een standje minder nu heel anders is dan met normale temperaturen
Het is niet voor niets code oranje