Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:idem hier.Saar88 schreef:Roze jasje is super gaaf inderdaad! Foto's Hananass
Het klinkt alsof de meesten van jullie al een stukje verder zijn dan ik. Heb geen haast, maar het begint wel te kriebelen. Voorlopig eerst eens wat meer op twee teugels lopen, een keer op ander terrein oefenen..
Grappig trouwens dat vrijwel iedereen met jonge paarden wijken, schouder binnen/buiten etc. al meepakt. Staat hier ook op de planning ivm rechtrichten en eenzijdige beenhulpen aanleren.
Nee hoorik moet nog beleren
yfkelover schreef:Mijn dochter kreeg in de L2 een keer geen winstpunt omdat ze volgens de jury haar niet klaar vond voor de M1 dat is toch van de zotte ten eerste weet hij niet hoeveel winstpunten heeft en of ze überhaupt M wil gaan starten op dat moment , hij zit daar om haar L proef te beoordelen
Lootje1991 schreef:Pffff ik zit even met mijn handen in het haar. Heb mijn paard vanaf eind april en ik kocht haar zonder enige spier en alle botten staken uit. Veel therapeuten en massages gezien en uiteindelijk van stal verandert en mijn paard begon op te knappen. Waren heerlijk aan het rijden, maar ik begon te merken dat het zadel te krap werd. Zadelmaker erbij en ze heeft het zadel iets aangepast, maar met de medeling dat dit een probeersel was. Paard liep niet fijn dus weer zadelmaker teruf laten komen en een ander zadel sinds donderdag. Sinds vorige week ook van blootsvoets naar 4 ijzers gegaan, sinds vrijdag naar de box naast haar eigen box verhuist omdat deze groter is en sinds zaterdag avond ander voer. Zaterdag (gister dus) heb ik echt echt heel fijn gereden en wilde vandaag weer rijden, ik had er echt zin in. Voor mijn verjaardag nieuwe spulletjes mogen kopen bij de EJ dus ik was helemaal in mijn nopjes op stal. Tot ik ging rijden..... soms kon ik haar heel fijn rijden, daarna gooide ze haar hoofd weer als een giraf in de lucht en op de koop toe kreeg ik een rodeo sessie. Ik was zo geschrokken! Bij andere paarden ben ik nooit bang en na deze boksessie was ik helemaal aan het trillen. Het rijden ging daarna ook niet lekker meer en dus even aan de longe gehad en daar ging ze ook nog even goed uit haar plaat. Morgen heeft ze vrij en dinsdag word ze door de stalhoudster gereden, zij pakt haar altijd 1x in de week mee. Maar nu ben ik zo geschrokken. Ik ken mijn paard helemaal niet als een paard dat ineens bokt.
Zou het komen door de vele veranderingen ineens? Of omdat ze eindelijk echt bewegingsvrijheid onder het zadel heeft en zich er geen raad mee weet? Ik kocht haar namelijk met de druk plekken in haar rug van het zadel van de vorige eigenaar en mijn andere zadel heb ik aan laten meten bij country Mill, maar toch het idee dat het misschien al die tijd niet lekker heeft gelegen ondanks dat ik nooit tekenen ervan zag tot paar weken terug.