[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:48

@Melissa: Ja, inderdaad daar heb je gelijk in. Maar ondanks de storingen toch netjes gedaan hoor! Ga je nu ook Z2 starten of blijf je nog even Z1 starten?

@Vonneke: Dank je :) Had je even een rust periode om even niet te starten?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:17

Jammer Melissa, maar wel goede punten nog is ondanks 1e en 2e.
Op naar het Z2.

Armyhorse. Gefeliciteerd!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:38

ik meld mezelf aan. ik ben vanochtend voor het de 2e keer z2 gestart.
de eerste keer was alweer 5 maanden geleden maar door de drukte lukte het niet eerder.

ik start met mijn pony tussen de paarden, soms merk ik dag dat toch al wat anders wordt beoordeeld.
De wissels zitten er wel redelijk goed op alleen wilt meneer erg graag meedenken en heel heet wordt.

proeven gingen niet heel goed, hij schrok twee keer van de wind in de eerste proef
de tweede proef ging iets beter maar sommige wissels waren nog wat fel. alsnog 199 en 190 punten gehaald waar ik toch wel blij mee ben.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:56

Toch zie he wel punten die motiverend zijn in plaats van demotiverend.

Jammer dat de harde wind zo'n spelbreker is geweest voor een aantal van jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:30

melissa_93 schreef:
Bewust nog niks opgegeven of geen leuke wedstrijden?

Ik moet ook weer wat opgeven, over 2 weken bij eigen vereniging iig en daarna maar eens kijken wat ik opgeef.

Bewust. Druk met huis. Maar die is bijna klaar!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:39

Armyhorse nee voorlopig nog wel even Z1, maar ga nu wel meer focussen op de wissels en de andere Z2 oefeningen. Als de wissel in de training bevestigd zijn wil ik over.

Tweety welkom! Jammer dat hij een aantal keer schrok!

Vonneke ah oke, dat is ook leuk natuurlijk! Kan me voorstellen dat je de wedstrijden dan even op een wat lager pitje zet!
JIj hebt voor tijd terug toch ook de ruiterdagen gestart? Vond je het een leuke wedstrijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:13

melissa_93 schreef:
Armyhorse nee voorlopig nog wel even Z1, maar ga nu wel meer focussen op de wissels en de andere Z2 oefeningen. Als de wissel in de training bevestigd zijn wil ik over.

Tweety welkom! Jammer dat hij een aantal keer schrok!

[naam] ah oke, dat is ook leuk natuurlijk! Kan me voorstellen dat je de wedstrijden dan even op een wat lager pitje zet!
JIj hebt voor tijd terug toch ook de ruiterdagen gestart? Vond je het een leuke wedstrijd?

Dat was echt heel erg leuk! Super georganiseerde wedstrijd en vooral ook super met 5 vriendinnen en een hele hoop bekenden uit Brabant

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:17

Super!! Ik baalde wel dat ik het niet kon redden met werk, het is voor mij maar een half uurtje rijden. Hopelijk volgend jaar wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:20

Ik hoop het ook weer. Heb officieel geen vrij. Zit in het onderwijs en het is dan geen vakantie.

Maar ga het natuurlijk wel weer proberen!

SuperZodiaX

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:45

Ik zou maandagavond weer starten. In de middag paardlief helemaal klaargemaakt, daarna nog even gegeten binnen, kom ik terug om hem in te laden zit hij ineens onder de bulten! Allergische reactie ergens op. Zieltje. Wedstrijd dus maar afgezegd. Nu eind van de maand maar weer een poging

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:43

SuperZodiaX schreef:
Ik zou maandagavond weer starten. In de middag paardlief helemaal klaargemaakt, daarna nog even gegeten binnen, kom ik terug om hem in te laden zit hij ineens onder de bulten! Allergische reactie ergens op. Zieltje. Wedstrijd dus maar afgezegd. Nu eind van de maand maar weer een poging

Dat is balen zeg. Hoe gaat het nu met je paard?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:24

armyhorse schreef:
SuperZodiaX schreef:

Dat is balen zeg. Hoe gaat het nu met je paard?

Ja weer goed, hij staat nu op medicatie. Plekken zijn weer weg, al ziet het er nog wel lelijk uit omdat er op sommige plekken haar uitgevallen is.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:42

Oké, fijn dat het de goede kant weer op gaat superzodiax!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:09

Gelukki dat het beter gaat superzodiax!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:10

Dat is schrikken super zodiax! Bulten nu weer allemaal weg?

Hier heeft paardlief een paar dagen vakantie gehad omdat ik zelf met vakantie was :P
Vanmorgen weer opgepakt, morgen weer wat harder aan het werk :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:10

Mijn vosje heeft ook allemaal bultjes van vocht, zal ook een reactie ergens op zijn maar ik weet niet waar op. Ze voelt zich overigens goed dus het zal wel weer over gaan :o Vorige week is ze wel gestoken door een beest wat een grote plek was en later zelfs een ontsteking gaf en het haar er van af gevallen is. Rotbeesten.

M'n Z2 paard en ik waren een beetje de weg kwijt denk ik. Niet heel fanatiek geweest in de dressuur en elke keer halfbakken aan de gang. Tot zondag.... toen was ik het ineens zo zat dat trage gedoe van hem. Heb hem op een wat minder leuke manier aangepakt en ineens kon wel alles. Vliegende wissels precies op mijn hulp ipv een paar passen later. Appuyementen wat schuiner en minder schuin inzetten. Maandag had ik les en idem aangepakt. Het stomme is dat dan ineens de oortjes er op komen en meneer arrogant gaat lopen om te laten zien hoe mooi hij is.
Ben nu werkpirouettes mee aan het nemen om hem wat meer te laten springen van achter en dat hij zijn achterbeen wel mee moet nemen. Rechtsom gaat best simpel maar linksom is toch wat lastig om dat linkerachterbeen goed mee te krijgen. Wel erg leuk om te oefenen :D

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:31

xLeoniee schreef:
Vinkega van de NHPS.. wissels gaan ene keer wel en ene keer niet goed maar ga t er maar gewoon eens op wagen..

Spannend Leonie! *\o/*
Is dat 10 september? Want dan probeer ik zeker even om te komen kijken :)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:32

maitestar23 schreef:
xLeoniee schreef:
Vinkega van de NHPS.. wissels gaan ene keer wel en ene keer niet goed maar ga t er maar gewoon eens op wagen..

Spannend Leonie! *\o/*
Is dat 10 september? Want dan probeer ik zeker even om te komen kijken :)

Jep! :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:25

Best wel blij. Net twee keer met les bezig geweest met de wissel. Eerste keer voor mijn gevoel even met balkje en keer erna al niet meer. Gister thuis en sprong hij zo een wissel. Is alleen nog maar van rechts naar links, maar begin is er.

Vinkega is wel fijn rijden altijd!! Succes!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:04

Hey allemaal! Ik ben inmiddels Z1+13 (in 8 weken bij elkaar gereden met mijn Haflinger van 1m40) dus ben me ook aan het voorbereiden op de Z2! Gelukkig heb ik les van een hele goede instructrice (Els Schotman) want de wissels vielen/ vallen nog niet mee. Alle rest gaat voor goede voldoendes. De wissels komen ook wel. Nu springt ze ze wel al in enen, alleen komt de ah hoog (ivm het niet direct kwijtkunnen van haar ab). Dus veel bergopwaarts galopperen etc. De wissel van contra naar contra is wel een dingetje maar dat komt meer omdat ik het zelf moeilijk vind haha. Vind het wel heeellll leuk, lekker nieuwe dingen en grenzen opzoeken. Ze wordt ZOO sterk achter! Over de pirouettes heb ik geen klagen. Alleen die wissels nog even hahahhahaha.

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:47

Hej allemaal, wat leuk om te zien dat iedereen zo hard aan het trainen is.
Ik heb een poosje niet gereageerd omdat ik het erg druk heb. Gister heb ik de stoute schoenen aan getrokken en toch eens gestart in het Z2, 209,5 en 207,5. Dus ik was tevreden, wel wat spanning en nog genoeg verbeterpuntjes maar toch 2 winstpuntjes

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:44

@Vibabu: Goed om te horen! Soms moet er even een knop om :D

@Lithya: Fijn dat je paard de wissels snel 'snapt'!

@Astridastrid: Mooi snel door het Z1 gevlogen! Wissels zijn inderdaad een dingetje he haha.

@mexx1: Netjes, toch maar weer twee wp erbij!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:07

Lithya wat fijn dat je paar de wissel zo makkelijk oppakt!

Astrid dat is lekker snel gegaan dus! Ga je nu ook over naar de Z2?

Mexx wat een mooi debuut! gefeliciteerd!!

hier lekker aan het trainen met de wissels. Soms zit er een goede tussen maar ook vaak nog niet haha. We worden er wel steeds iets handiger in.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:07

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:20

Melissa_93: Dat heeft die van mij dus ook!

Rink, wat een fijn paard is het toch :wow: Ziet er goed uit!