Hoe lang is een beetje afhankelijk van het weer en het werk wat ze doen. Voor wedstrijd gaan ze korter naar buiten en als ze vrij zijn of licht werken en er zijn niet teveel beestjes mogen ze de hele dag naar buiten.
Trainen is per paard verschillend. De ene loopt een keer of vier in de week waarvan ik er soms maar twee keer op zit. Die moet vooral leuke dingen doen anders dan wordt hij te hectisch en lijkt het allemaal nergens naar. De andere train ik wel meer want die vind dat hij na twee dagen vrij best voor de rest van zijn leven vrij kan krijgen. En ik merk dat ik met de zware tour oefeningen ook wel zelf meer moet trainen om ze echt goed onder de knie te krijgen. Ik heb heel lang maar gewoon wat gedaan en dan leek het er wel op maar daar kom ik nu niet meer mee weg

Er zijn nog geen nieuwe droesgevallen op stal en de laatste is sinds maandag koortsvrij dus de komende twee weken zijn nog even spannend. Hopelijk blijft het hierbij en kan ik na mijn vakantie weer lekker gaan lessen en daarna weer op wedstrijd.