Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:56

Super leuk om te lezen wat iedereen een beetje met zijn paarden doet. Die van mij gaan in de zomer gewoon in de groep de wei op. Mijn lichte tour paard heeft op dit moment paddockstraf in verband met te vaak een ijzer eronderuit en hele slechte voeten.
Hoe lang is een beetje afhankelijk van het weer en het werk wat ze doen. Voor wedstrijd gaan ze korter naar buiten en als ze vrij zijn of licht werken en er zijn niet teveel beestjes mogen ze de hele dag naar buiten.

Trainen is per paard verschillend. De ene loopt een keer of vier in de week waarvan ik er soms maar twee keer op zit. Die moet vooral leuke dingen doen anders dan wordt hij te hectisch en lijkt het allemaal nergens naar. De andere train ik wel meer want die vind dat hij na twee dagen vrij best voor de rest van zijn leven vrij kan krijgen. En ik merk dat ik met de zware tour oefeningen ook wel zelf meer moet trainen om ze echt goed onder de knie te krijgen. Ik heb heel lang maar gewoon wat gedaan en dan leek het er wel op maar daar kom ik nu niet meer mee weg :+

Er zijn nog geen nieuwe droesgevallen op stal en de laatste is sinds maandag koortsvrij dus de komende twee weken zijn nog even spannend. Hopelijk blijft het hierbij en kan ik na mijn vakantie weer lekker gaan lessen en daarna weer op wedstrijd.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:05

Snow_White; Welkom! Wat een grote :wow: . Je zou zo niet zeggen dat jij daar 1.76 bent :oo . Kan me voorstellen dat iets kleiner dan wel fijn is. Je hebt al aardig wat tips gekregen voor de pirouettes zie ik. Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat voor te snel draaien ik vaak test of ik er ieder moment uit zou kunnen appuyeren. Ook fijn om stukje appuyement gevolgd door stukje pirouette en weer door in appyement te rijden voor nog meer controle.
Jonneke; Ook welkom! Ook al zo'n knap paard. Wanneer staat je debuut gepland?
Haasje20; dat verwacht je ook niet om dan nog prijs te rijden. Zou dat ook niet verwacht hebben en dus ook niet gewacht :+
Katja; Wat fijn dat het de goede kant op gaat! Hopelijk snel helemaal droes vrij.
Izzy19; Wat een super nette score! En dan nog zo veel verbeterpunten. Zie je al jou kritische punten ook weer terug op je protocol?

Leuk om verschillende ervaringen te lezen over Nederland en België. En hoe jullie de paarden hebben staan. Die van mij staat het hele jaar door samen met de rest overdag op de wei en s avonds op stal. Over de zomer ruim 12 uur buiten en winter 4 - 6.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:59

Echt een heel leuk topic dit! Ik ben meer van het meelezen maar ik zal ook geregeld reageren.

Mijn prix st georges debuut staat gepland half November ik ben zeer benieuwd, het enige mindere aan hem zijn de stap onderdelen en de rechter pirouette die blijft ook lastig, linksom stuur ik zo een paar hele's rond maar rechtsom wil hij te snel om en word hij te traag en blijft niet doorspringen dus daar moet ik hem echt voor zijn, als iemand nog tips heeft? :j

En wat voeren jullie je suptop paarden? De mijne krijgt 2x daags een schep Energy Control van Pavo met een schepje Glucosamine en s'avonds nog wat slobber met maagsupport van de paardendrogist, en als hij echt hard gewerkt heeft nja doet hij bijna altijd krijgt tie 30 ml NAF Energ rechtstreeks in de mond voor het herstel na hard werk over zn voer hoeft hij het niet, maar meneer mag wat heter/fanatieker dus als ie,and daar nog wat voor weet _/-\o_ _/-\o_

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:05

Jonnekee schreef:
Echt een heel leuk topic dit! Ik ben meer van het meelezen maar ik zal ook geregeld reageren.

Mijn prix st georges debuut staat gepland half November ik ben zeer benieuwd, het enige mindere aan hem zijn de stap onderdelen en de rechter pirouette die blijft ook lastig, linksom stuur ik zo een paar hele's rond maar rechtsom wil hij te snel om en word hij te traag en blijft niet doorspringen dus daar moet ik hem echt voor zijn, als iemand nog tips heeft? :j

En wat voeren jullie je suptop paarden? De mijne krijgt 2x daags een schep Energy Control van Pavo met een schepje Glucosamine en s'avonds nog wat slobber met maagsupport van de paardendrogist, en als hij echt hard gewerkt heeft nja doet hij bijna altijd krijgt tie 30 ml NAF Energ rechtstreeks in de mond voor het herstel na hard werk over zn voer hoeft hij het niet, maar meneer mag wat heter/fanatieker dus als ie,and daar nog wat voor weet _/-\o_ _/-\o_

De mijne krijgt 2 maal daags 1,5 schep Cavalor Endurix. Wanneer ik er ben verspreidt over de dag 3 scheppen luzerne en nog 0,5 Cavalor Endurix. Ook krijgt hij de Marstall Force(ga ik wel mee stoppen) en de Marstall Amino elke dag:)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:29

Die van mij voer ik het volgende:
1,8 kg Vitalbix Active +
4 scheppen vitalbix luzerne
1/2 schep Vitalbix Nutrimash
1 schep tarwezemelen
60 ml lijnzaadolie
200 ml zonnebloemolie
En ruim hooi

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:57

Hij krijgt onbeperkt hooi in een groot hooinet ivm luchtzuigen, hooinet zit altijd nog wat in als ik hem bijvul.
De slobber krijgt hij omdat hij er dol op is met 2 handjes grasmix er nog doorheen van Hartog.

Cavalor gaat er niet in bij hem, ik heb weleens Pavo Topsport gegeven maar kreeg hij op een begeven moment dikke benen van dus toch te veel eiwitten, in de slobber zit ook wel wat eiwitten ruw eiwit is 15% en dan gaat goed, ze hebben toch eiwit nodig voor de spieren.

Hij ziet er super uit alleen hij mag meer pit, zat te denken aan een granenmix en dan kleine beetjes door zn andere voer heen dan eet tie het wel denk ik.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:58

Jonnekee schreef:
Hij krijgt onbeperkt hooi in een groot hooinet ivm luchtzuigen, hooinet zit altijd nog wat in als ik hem bijvul.
De slobber krijgt hij omdat hij er dol op is met 2 handjes grasmix er nog doorheen van Hartog.

Cavalor gaat er niet in bij hem, ik heb weleens Pavo Topsport gegeven maar kreeg hij op een begeven moment dikke benen van dus toch te veel eiwitten, in de slobber zit ook wel wat eiwitten ruw eiwit is 15% en dan gaat goed, ze hebben toch eiwit nodig voor de spieren.

Hij ziet er super uit alleen hij mag meer pit, zat te denken aan een granenmix en dan kleine beetjes door zn andere voer heen dan eet tie het wel denk ik.

Oja en hij krijgt nog omega olie van de paardendrogist door zn brok zodat de glucosamine eraan blijft plakken :Y)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:02

Ankimo schreef:
Jonnekee schreef:

De mijne krijgt 2 maal daags 1,5 schep Cavalor Endurix. Wanneer ik er ben verspreidt over de dag 3 scheppen luzerne en nog 0,5 Cavalor Endurix. Ook krijgt hij de Marstall Force(ga ik wel mee stoppen) en de Marstall Amino elke dag:)

En uiteraard 2x daags flink hooi en staat op stro^^

Aanvulling:)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:37

Een vraagje aan de Belgen onder ons, hoe zit het nou met de beker van België? Moet je je daarvoor kwalificeren of hoe gaat dat in zijn werk?^^ Ik heb google al geprobeerd maar ik krijg er niet echt meer over gevonden...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:19

Je kan je gewoon inschrijven voor die Beker, geen kwalificatie nodig :) Ik weet niet of je normaal bij KNHS rijdt of gewoon VLP in België? Als je al gewoon VLP start, dan kan je gewoon inschrijven.

@sunny44 een aantal zaken zie ik inderdaad ook terug in mijn punten en ook als opmerking erbij, een aantal andere zaken krijg ik op zich geen verkeerde punten voor maar weet ik dat nog beter kan. Een 7 is mooi, maar als je weet dat je het ook voor een 8 kan, dan wil je graag voor die 8 rijden hé :)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:49

Izzy19 schreef:
Je kan je gewoon inschrijven voor die Beker, geen kwalificatie nodig :) Ik weet niet of je normaal bij KNHS rijdt of gewoon VLP in België? Als je al gewoon VLP start, dan kan je gewoon inschrijven.

@sunny44 een aantal zaken zie ik inderdaad ook terug in mijn punten en ook als opmerking erbij, een aantal andere zaken krijg ik op zich geen verkeerde punten voor maar weet ik dat nog beter kan. Een 7 is mooi, maar als je weet dat je het ook voor een 8 kan, dan wil je graag voor die 8 rijden hé :)

Okey! Thanks^^ In België gewoon bij de VLP:)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:48

Ik heb een zak Pavo Triple P gehaald om bij te geven kijken hoe hij daar op reageert :j

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:08

Leuk te lezen wat jullie allemaal voeren.
Hier is het vrij simpel, op het moment krijgt paard maar 2 x 1/3 spprtsfit.
Naarmate de kwaliteit van het gras minder wordt loopt dit op naar 2x één schep (1x sportsfit en 1x 18+)
Verder krijgt hij onbeperkt hooi.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:48

Welkom nieuwe :)!

De mijne staat normaal hele dagen buiten, van 7/8 tot 4/5 uur. Helaas in de zomer te veel last van dazen, dus nu gaat hij smorgens 3 of 4 uurtjes naar buiten en savonds weer :) Hij krijgt 2x daags halve kilo fitmix en halve kilo basisbrok.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:57

Vandaag heeft mijn toppertje weer een punt gescoord in het ZZZ.
Dat brengt de score op 7, dus haffie is al aardig op weg naar de Prix St. Georges *\o/*
Afbeelding

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:07

Gefeliciteerd Mirranda!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:14

Dank je ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:43

Super super super gaaf <3 <3 <3

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:50

Gefeliciteerd! Volgens mij heb ik jullie wel eens zien rijden op CH Bergen op Zoom, kan dat?

Wij gaan deze week weer lekker aan de gang. We willen tijdens het indoorseizoen nog een paar keer PSG starten en zodra de oefeningen voor Inter I goed bevestigd zijn de overstap wagen.

Gisteren is paardlief naar de tandarts geweest en afgelopen dagen lekker het bos in geweest en vrijheidsdressuur gedaan. Meneer begon warempel het liggen aan te bieden wat ik nu probeer te bevestigen.

Wat ondernemen jullie om jullie paarden fris in het koppie te houden?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:15

Dat klopt Stitchlover, daar komen we ook geregeld. Vandaag was in Rucphen.
Overigens rijd ik hem niet zelf op dit niveau hoor, maar ik ga als eigenaresse uiteraard wel altijd mee ;)

Vandaag liep hij 2 superfijne proeven, maar de jury's van de tweede proef waren zo streng in hun punten (overigens bij alle ruiters hoor). De jury's van de eerste proef konden het absoluut waarderen en gaven 62,14%.

Dus ik loop de rest van de dag weer fijn naast mijn schoenen :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:18

Overigens lekker veel afwisseling om het koppie in orde te houden. Cross, strand, springen en wandelen.
En ook gewoon wel eens een weekje trainen op laag niveau.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:28

Je mag zeker naast je schoenen lopen!
Ik rij 'maar om de dag of twee dagen' hij staat hele dagen met vriendin op de weide en dat is wat hij voor de rest doet. Als de vliegbeesten weg zijn gaan we graag naar het bos, maar dat doen we eigenlijk te weinig.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:21

Ankimo hoe is het gegaan??

Welkom mirranda! Wat leuk een haf in het ZZZ :D

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:10

Wel goed! Lekker gereden^^ Alleen wát een regen zeg. Ongelooflijk! De uitslag hoor ik denk ik binnen 2 weken. Verwacht er niet veel van hoor want wat ik in de wandelgangen hoorde is dat de plaatsen al vol zitten met mensen die terug geselecteerd zijn tijdens de terugkomdag....

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:45

Wel fijn kunnen rijden Ankimo?

Had laatst ook een hoosbui tijdens het losrijden. In al die tijd dat ik wedstrijden rijd nog nooit zo gehad. Was zelf tot op mijn ondergoed doorweekt, maar paardlief bleef onverstoord doorlopen :D