Allereerst wil ik alle nieuwe mensen van harte welkom heten!
Ik zal het lijstje zo gaan aanpassen en plaatsen. Dan zal ik deze wel steeds even per pagina plaatsen, niet dat hij dubbel komt te staan 
F_inley schreef:Brr wat wat het gisteren koud in de winter vind ik mennen echt zoveel minder leuk

Bij dressuur en springen beweeg je nog, maar bij mennen zit je natuurlijk stil en krijg je de volle koude wind over je heen.
Respect dat je dit ook in de winter doet!
xWouter schreef:Ik kom mijzelf, Shirley, hier ook even melden. Met mijn pony, Ciska, start ik L1 echter rijd ik nu een paard, Valentina, bij voor iemand sinds 2 weken waarmee ik volgend jaar ook voor het eerst mee wil gaan starten.

Welkom! Leuk dat je ook mee komt kletsen! Knap paard heb je! Zou haar geen 23 jaar geven!
Flicka12 schreef:Wat een leuk topic! Helaas maak ik niet mijn B debuut in 2017, maar maak ik met mij haflinger ons debuut bij de paarden, de afgelopen 2 jaar zijn we uitgekomen bij de pony's.
Vind het wel super leuk om jullie te volgen, dus ben ik ook welkom?

Eigenlijk is het topic bedoelt voor mensen die hun B-debuut in 2017 maken.. dus alleen meelezen hé
Knappe haflinger heb je! Wat is de reden dat je haar nu vaker bitloos start? Ben daar wel nieuwsgierig naar.
Ellebel123 schreef:Ja, hierzo! Ik wil (mischien dit jaar nog) in 2017 starten. Startpas is alvast aangevraagd, we hebben al geoefend met toileteren, in de bak gaat het goed. Alleen die linkergalop... Ze vindt het zo lastig. Heb er nu al zin in haar eerste wedstrijdje.
Welkom! Lekker veel oefenen dan moet het helemaal goed komen!
Heb je les? En ben erg benieuwd naar meer informatie over je paard.. en een foto is zeer welkom!
xVerax schreef:Bij gebrek aan goede kwaliteit dressuurfotos nog maar wat crossfotos

[ [url=m/LfGOjF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XrMilb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hele gave foto's! 
Ik heb met mijn vorige verzorgpaard 1x een crosswedstrijd gedaan in Moordrecht. Vond dit zo ontzetten gaaf en hij ook. Maar helaas overleed hij een paar maanden later..
Zou dit wel heel leuk vinden om in de toekomst met Donna te doen. Zij kan heel goed springen, maar eerst dressuur goed onder de knie krijgen.
vaaleriee schreef:Hoi,
Ik zou ook graag willen starten in 2017! Ik rijd mijn paard (12 jarige ruin) nu sinds juni vorig jaar en sinds mei dit jaar is hij officieel van mij. We hebben sinds een maandje of 2,5 een nieuwe instructrice en ik merk dat hij zijn achterhand steeds beter gaat gebruiken en een stuk beter aan mijn been is.
We moeten alleen nog veel oefenen met de galop en dan voornamelijk de overgang galop-draf en aan zijn tempo. Hij is namelijk liever lui dan moe. En het belangrijkste is mijn houding. Ik moet écht aan mijn houding gaan werken. Vooral mijn lange benen in bedwang houden en de spanning in mijn armen. Sinds vorige week hebben we een nieuw zadel dus kan ik er meteen mee aan de slag.
We hebben in mei meegedaan aan een onderlinge wedstrijd. Hier hadden we 199 en 188 punten maar ik durf nooit officieel te starten, teveel zenuwen. Hij is ook mijn eerste eigen paard dus ik ben over veel dingen met rijden wat onzeker.
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Mijn grote vriend afgelopen augustus
Wat een leuke paarden en combi's komen er voorbij!

Welkom!
Gezellig dat je komt mee kletsen!
Stoer van je dat je al een wedstrijd hebt gereden, zo weet je wel wat je kan verwachten en zien wat je paard doet. Lekker veel rijden en die onzekerheden worden straks vast en zeker minder! En spanning is gezond hè
Iepoetjuh schreef:Ik wil me ook graag melden

Ik wil in januari gaan starten met mijn 6 jarige Friese merrie Gjaldau. Ik heb haar nu 3 jaar en durf het eindelijk aan haha! Ze heeft nog wat moeite met de galop, maar we zijn al zoveel verder dan een jaar geleden. Er werd toen artrose bij haar geconstateerd, waarna we naar een andere stal zijn verhuisd waar ze echt helemaal is opgebloeid. De artrose merken we nu niks meer van gelukkig en ze is vrolijker dan ooit. Op de oude stal hebben we al een paar keer meegedaan aan onderlinge wedstrijdjes, maar dat is al zeker 1,5 jaar geleden. Dus ik vind het wel echt spannend om officieel te gaan starten!
Oh mijn naam is trouwens Iris en ik ben 25

Ik heb geen goede rijfoto's, dus hier gewoon een van tijdens het buiten rijden

[ [url=m/CNrfTG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gezellig Iris dat je komt mee kletsen! 
Ik heb een zwak voor friezen dus kijk maar uit hahaha!
Balen van de artrose, maar fijn dat je er nu niks meer van merkt.
En eindelijk eentje bij mij uit de buurt! Yes! Al zullen wij elkaar denk ik niet zo snel tegen gaan komen. Weet je al rond welk gebied je wil gaan starten?

Moe maar tevreden haha
En dit was laatst in onze dressuurmodus

Ik heb morgen weer springles. Ik ben een beetje zenuwachtig zelfs. Ik was voor de vorige les wel redelijk zelfverzekerd en dacht wel even een oefenparcours mee te kunnen doen. Helaas ging de vorige springles dusdanig slecht dat ik dat nu dus niet meer wil
iets met beetje faalangst oeps. Dus we gaan het zien. Is wel mijn doel namelijk, springen.
Sorry voor de fotospam, maar dacht maak het wat persoonlijker
[/quote]
Oeeeee jaloers! Wij hebben hier wel veel bos in de buurt, maar nog niet heen geweest met Donna. Dit wil ik nog steeds samen met iemand doen. Heb wel begrepen dat ze heel braaf is. Strand zou ik ook heel graag heen willen, dit ben ik sowieso nog van plan om te doen met de eigenaresse
Deni11 schreef:Ik beschik over een leuke jonge Friese merrie van 5.5 jaar oud!
Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar ons debuut maken.
We hebben dit jaar 2x on officieel gestart maar aangezien de galop nog niet bevestigt is en ze zo nu en dan haar balans nog niet helemaal onder het zadel gevonden heeft gaan we het rustig aan doen.
Maar het starten zit wel in ons achterhoofd.
Ze is nu sinds 10 maanden langzaam maar zeker wat meer aan het werk en naast dat ze voor de kar loopt rijden we haar ongeveer 2 keer in de week, helaas is onze instructrice voor lange periode ziek dus gaan wij ook nog zoeken naar iemand anders die ons les kan geven, zodat we onze steeds meer stijgende lijn vol blijven houden.
Waarschijnlijk word ze volgend jaar wel gedekt, wij rijden haar bij en de eigenaar had dit altijd al in gedachte. Dus dat is het enige wat mij tegenhoud om echt er voor te gaan.
Ik post zo nog wel een foto, en ben benieuwd naar hoe het bij jullie gaat

Weer een fries! Wat leuk! 
Eerst lekker alle puntjes erop en dan starten. Tenminste, zo denk ik erover
Als ze straks drachtig is, is het natuurlijk ook de vraag hoelang je haar zal kunnen blijven rijden. Zou wel goed zijn voor haar als ze in beweging blijft!
vaaleriee schreef:Ik heb altijd de luxe van een binnenbak gehad dus dat heeft me een beetje verpest haha. Gelukkig is de buitenbak die we hebben wel perfect te rijden. Heb dus maar veel thermokleding ingeslagen voor de komende tijd

Ik heb nu ook een binnenbak tot mijn beschikking, maar niet eentje met officiële afmetingen, hij wordt ook het meest gebruikt voor losgooien. Maar als de winter straks goed doorkomt dan ga ik wel naar binnen. Alleen zolang de buitenbak goed blijft dan blijf ik daar ook rijden. Hebben een eb en vloed bak en als die droog is gaat hij lang mee. Tenminste, dit werd mij vandaag verteld, dus ben benieuwd haha!
TCA schreef:Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week?

Donna word 5 a 6x in de week gereden en dan ook nog 1 of 2 dagen gelongeerd. Dit is net hoe het de eigenaresse en mij uitkomt. Maar ze heeft de laatste tijd veel energie dus willen haar het liefst elke dag rijden. Longeren is ook erg goed voor haar, dit doen we altijd aan de dubbele lijnen en dan 40 min dat ze ook echt aan het werk is.
Kelly_J schreef:Wat een leuk topic!
Hierbij meld ik mij ook met mijn paardje Grace-Kelly. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik B ga starten of L1, maar het wordt in ieder geval mijn debuut met haar.
Wil ook heel graag gaan springen met haar, maar daar moet ik nog wat meer moed voor verzamelen

. En dat wordt sowieso B of BB..

.
Leuke paarden zie ik voorbij komen! Leuk ook dat "oudere" paarden niet per definitie zijn "afgeschreven". Mijn Haflinger is 15 en mensen vragen soms al of ze al bijna met pensioen gaat..

Welkom!
Je moet toch altijd met B starten? Of ben je al eerder gestart?
Harvey1 schreef:venivedivici schreef:Idd heel spannend. Wat heb je voor paardje?
Ik heb een NRPS E pony van 15, rij hem al drie jaar. Sinds april in mijn bezit en sinds dien ook echt serieus aan het rijden en veel les. We moeten tussen de paarden starten maar ach, we zien wel waar we komen. Ben sowieso trots op zijn vooruitgang!
[ [url=m/aMVcCU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hlDXWP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welkom! 
Wat een knappe NRPS!
En starten tussen de paarden! Donna van 'mij' is eigenlijk ook een pony. Wij zijn stoer met onze pony's hahaha!