[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:34

Ladygiroc schreef:
venivedivici schreef:
Ik had een fries dus niet echt een springpaard. Wilde dan ook liever laag beginnen gezien mijn springangst haha. Het was wel leuk hoor maar mijn fries vertikte het om planken te springen, er was ook een waterbak gemaakt maar dat vertikte ze ook.
De enige sprong die we gewaagd hebben was deze:

Lag er na deze noodsprong bijna naast, had iets minder enthousiasme verwacht :')

Gaaf haha! Mijn geweldige spring Fries heeft ook eens zo'n sprong gemaakt (over 3 boomstammen) en dat ging goed, maar daarna is het me niet meer gelukt haar er netjes overheen te krijgen :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:11

Ik heb mijn pony sinds januari 2016 en we hebben heel erg veel struggles gehad := We zijn volledig vanaf de basis opnieuw begonnen, dus ook opnieuw ingereden. Inmiddels zijn we zo ver dat stap en draf heel erg goed gaat, tenzij ze in een slechte bui is en galop is nog echt basis. We hoeven niet per se in januari al te starten, paar maanden later kan natuurlijk ook. Ik rij overigens 2-3 keer per week, vaker lukt namelijk niet in combinatie met mijn studie. Plus het feit dat ik alleen rij als er iemand bij is voor de veiligheid.

Mijn pony is trouwens een 11 jarige Duitse Rijpony, officieel heeft ze een moeilijke naam maar voor mij is het gewoon Zara. Ze is marmerbont waardoor we redelijk opvallen in de ring denk ik :)) Daarnaast is ze slechts 1.40m hoog :+
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog niet met haar op ander terrein geweest om te rijden.. Oeps O:) Ben heel benieuwd of ze zich gaat gedragen, want het is er een met een heel sterk karakter.

ivaartje

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:21

Hahaha ben ik ook benieuwd naar hoe de mijne reageer op ander terrein! is er ook eentje met een sterk karakter!

Ghostattack ff wat anders wat is je ervaring met je hoofdstel zit eraan te denken om zo een hoofdstel te kopen, ff benieuwd :-)

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:45

Thanks voor de reacties over hoe vaak jullie rijden! Vind altijd wel interssant om te kijken hoevaak andere trainen en bijvoorbeeld voeren :+ . Ik heb niet echt een vast schema oid, maar mijne loopt nu op dit moment wel bijna elke dag.

Hoor alleen net dat ie uit het land kwam met een wond op zijn onderbeen, gelukkig sta ik dus in de achtertuin van de DA en hebben ze gelijk gekeken of het nog gehecht moet worden of niet. Dit was gelukkig niet nodig, maar ben bang dat ie er last van heeft.. dus meld me maar af voor de les van vanavond en morgen -O-

Straks even heen om te kijken, arm poppie

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:50

klink heftig TCA gelukkig niet heel diep dat het gehecht moet worden! extra verwennen :D

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:14

TCA: Wat vervelend! Hopelijk heeft ie er niet teveel last van...

Ghostattack: mooie pony :) Die gaat zeker opvallen in de ring! Ben ook erg benieuwd hoe mijn paard reageert op ander terrein. Die gaat er niet vandoor of zo, maar ze is altijd heel snel afgeleid en meer geinteresseerd in de dingen om haar heen dan in het rijden. Dan gaat ze dus langzamer lopen, hoofd omhoog om te kunnen kijken of stilstaan :+ Niet handig in een proef haha.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:25

Hoi ik wil mij graag ook hier melden, ik wil graag in 2017 mijn trailerrijbewijs gaan halen en dan een startkaart aanvragen.
Er komt nu eindelijk een bak waardoor ik serieuzer kan gaan trainen.
Mijn naam is Daphne en mijn paard heet Bono hij is een 10 jarige OldenburgerxTuiger
Wij rijden bitloos en zijn eigenlijk meer van het grondwerk maar het lijkt me wel leuk om het een keertje te proberen. Wellicht kunnen we misschien eerst wel een keer onofficieel starten.
Ik zou graag dressuur en springen willen starten.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn ruim een jaar oud.
Hij is deze winter ook erg afgevallen en we zijn nu weer rustig aan het opbouwen

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:29

Wat een knapperd hebben jullie zeg!
Welkom alle nieuwe!

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:31

mooi hoor!!!

Als ik een foto te paard heb zal ik hem er ook eens tussen zetten. is trouwens een 12 jarige bwp ruin

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:32

venivedivici schreef:
Welkom alle nieuwe!

dankjewel! ik vind jouw onderschrift mooi die geld voor ons ook :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:00

daphiena schreef:
venivedivici schreef:
Welkom alle nieuwe!

dankjewel! ik vind jouw onderschrift mooi die geld voor ons ook :D

Yess dan hebben wij dat doel gewoon! :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:06

Hallo!!! Wat gaan jullie ineens snel! :')
Zitten we ineens op pagina 6 :=

Ik ga eens even alles terug lezen haha.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:08

Mijn B-dressuur debuut heb ik dit jaar al gehad. Toen 169 en 186. Die 169 trouwens volledig terecht als je nagaat dat dit het binnenkomen was:

Afbeelding

Hij had zo enorm veel spanning en vond het echt heel eng alleen in die binnenbak :(:)

Hij kan verder best leuk lopen:

Afbeelding

Afbeelding

Maar in januari 2017 gaan wij wel aan ons springdebuut beginnen in het BB en B :D

Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:16

Detriot die is gaaf! Hoeft geen strik omheen!

Wel stoer zo binnen komen haha.
En je setjes zijn ook gaaf!
Van waar is je dressuurzadel?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:20

venivedivici schreef:

Haha dankje :o

Ja heel stoer, en dan niet eens een voldoende krijgen voor het binnenkomen >;)

Ik heb er een veelzijdigheid Tribal zadel op liggen. Tenzij je het zwarte zadel in mijn profiel bedoelt, dat is wel een dressuur (heb ik alleen niet meer), dat was een Anky-zadel.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:45

Allereerst wil ik alle nieuwe mensen van harte welkom heten!
Ik zal het lijstje zo gaan aanpassen en plaatsen. Dan zal ik deze wel steeds even per pagina plaatsen, niet dat hij dubbel komt te staan :)

F_inley schreef:
Brr wat wat het gisteren koud in de winter vind ik mennen echt zoveel minder leuk :brr:

Bij dressuur en springen beweeg je nog, maar bij mennen zit je natuurlijk stil en krijg je de volle koude wind over je heen. :brr: Respect dat je dit ook in de winter doet! _/-\o_

xWouter schreef:
Ik kom mijzelf, Shirley, hier ook even melden. Met mijn pony, Ciska, start ik L1 echter rijd ik nu een paard, Valentina, bij voor iemand sinds 2 weken waarmee ik volgend jaar ook voor het eerst mee wil gaan starten. :)

Welkom! Leuk dat je ook mee komt kletsen! Knap paard heb je! Zou haar geen 23 jaar geven!

Flicka12 schreef:
Wat een leuk topic! Helaas maak ik niet mijn B debuut in 2017, maar maak ik met mij haflinger ons debuut bij de paarden, de afgelopen 2 jaar zijn we uitgekomen bij de pony's.
Vind het wel super leuk om jullie te volgen, dus ben ik ook welkom? :P

Eigenlijk is het topic bedoelt voor mensen die hun B-debuut in 2017 maken.. dus alleen meelezen hé ;) :+
Knappe haflinger heb je! Wat is de reden dat je haar nu vaker bitloos start? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Ellebel123 schreef:
Ja, hierzo! Ik wil (mischien dit jaar nog) in 2017 starten. Startpas is alvast aangevraagd, we hebben al geoefend met toileteren, in de bak gaat het goed. Alleen die linkergalop... Ze vindt het zo lastig. Heb er nu al zin in haar eerste wedstrijdje.

Welkom! Lekker veel oefenen dan moet het helemaal goed komen! :) Heb je les? En ben erg benieuwd naar meer informatie over je paard.. en een foto is zeer welkom! :)

xVerax schreef:
Bij gebrek aan goede kwaliteit dressuurfotos nog maar wat crossfotos :=
[ [url=m/LfGOjF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XrMilb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele gave foto's! :)
Ik heb met mijn vorige verzorgpaard 1x een crosswedstrijd gedaan in Moordrecht. Vond dit zo ontzetten gaaf en hij ook. Maar helaas overleed hij een paar maanden later.. :( Zou dit wel heel leuk vinden om in de toekomst met Donna te doen. Zij kan heel goed springen, maar eerst dressuur goed onder de knie krijgen.

vaaleriee schreef:
Hoi,

Ik zou ook graag willen starten in 2017! Ik rijd mijn paard (12 jarige ruin) nu sinds juni vorig jaar en sinds mei dit jaar is hij officieel van mij. We hebben sinds een maandje of 2,5 een nieuwe instructrice en ik merk dat hij zijn achterhand steeds beter gaat gebruiken en een stuk beter aan mijn been is.

We moeten alleen nog veel oefenen met de galop en dan voornamelijk de overgang galop-draf en aan zijn tempo. Hij is namelijk liever lui dan moe. En het belangrijkste is mijn houding. Ik moet écht aan mijn houding gaan werken. Vooral mijn lange benen in bedwang houden en de spanning in mijn armen. Sinds vorige week hebben we een nieuw zadel dus kan ik er meteen mee aan de slag.

We hebben in mei meegedaan aan een onderlinge wedstrijd. Hier hadden we 199 en 188 punten maar ik durf nooit officieel te starten, teveel zenuwen. Hij is ook mijn eerste eigen paard dus ik ben over veel dingen met rijden wat onzeker.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mijn grote vriend afgelopen augustus

Wat een leuke paarden en combi's komen er voorbij! :)

Welkom! :) Gezellig dat je komt mee kletsen!
Stoer van je dat je al een wedstrijd hebt gereden, zo weet je wel wat je kan verwachten en zien wat je paard doet. Lekker veel rijden en die onzekerheden worden straks vast en zeker minder! En spanning is gezond hè ;)

Iepoetjuh schreef:
Ik wil me ook graag melden :D Ik wil in januari gaan starten met mijn 6 jarige Friese merrie Gjaldau. Ik heb haar nu 3 jaar en durf het eindelijk aan haha! Ze heeft nog wat moeite met de galop, maar we zijn al zoveel verder dan een jaar geleden. Er werd toen artrose bij haar geconstateerd, waarna we naar een andere stal zijn verhuisd waar ze echt helemaal is opgebloeid. De artrose merken we nu niks meer van gelukkig en ze is vrolijker dan ooit. Op de oude stal hebben we al een paar keer meegedaan aan onderlinge wedstrijdjes, maar dat is al zeker 1,5 jaar geleden. Dus ik vind het wel echt spannend om officieel te gaan starten!

Oh mijn naam is trouwens Iris en ik ben 25 :)

Ik heb geen goede rijfoto's, dus hier gewoon een van tijdens het buiten rijden :P

[ [url=m/CNrfTG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gezellig Iris dat je komt mee kletsen! :)
Ik heb een zwak voor friezen dus kijk maar uit hahaha!
Balen van de artrose, maar fijn dat je er nu niks meer van merkt.
En eindelijk eentje bij mij uit de buurt! Yes! Al zullen wij elkaar denk ik niet zo snel tegen gaan komen. Weet je al rond welk gebied je wil gaan starten?

Afbeelding

Afbeelding
Moe maar tevreden haha

En dit was laatst in onze dressuurmodus

Afbeelding

Ik heb morgen weer springles. Ik ben een beetje zenuwachtig zelfs. Ik was voor de vorige les wel redelijk zelfverzekerd en dacht wel even een oefenparcours mee te kunnen doen. Helaas ging de vorige springles dusdanig slecht dat ik dat nu dus niet meer wil :+ iets met beetje faalangst oeps. Dus we gaan het zien. Is wel mijn doel namelijk, springen.

Sorry voor de fotospam, maar dacht maak het wat persoonlijker :Y)[/quote]
Oeeeee jaloers! Wij hebben hier wel veel bos in de buurt, maar nog niet heen geweest met Donna. Dit wil ik nog steeds samen met iemand doen. Heb wel begrepen dat ze heel braaf is. Strand zou ik ook heel graag heen willen, dit ben ik sowieso nog van plan om te doen met de eigenaresse :)

Deni11 schreef:
Ik beschik over een leuke jonge Friese merrie van 5.5 jaar oud!
Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar ons debuut maken.
We hebben dit jaar 2x on officieel gestart maar aangezien de galop nog niet bevestigt is en ze zo nu en dan haar balans nog niet helemaal onder het zadel gevonden heeft gaan we het rustig aan doen.
Maar het starten zit wel in ons achterhoofd.

Ze is nu sinds 10 maanden langzaam maar zeker wat meer aan het werk en naast dat ze voor de kar loopt rijden we haar ongeveer 2 keer in de week, helaas is onze instructrice voor lange periode ziek dus gaan wij ook nog zoeken naar iemand anders die ons les kan geven, zodat we onze steeds meer stijgende lijn vol blijven houden.

Waarschijnlijk word ze volgend jaar wel gedekt, wij rijden haar bij en de eigenaar had dit altijd al in gedachte. Dus dat is het enige wat mij tegenhoud om echt er voor te gaan.

Ik post zo nog wel een foto, en ben benieuwd naar hoe het bij jullie gaat :)

Weer een fries! Wat leuk! :)
Eerst lekker alle puntjes erop en dan starten. Tenminste, zo denk ik erover :)
Als ze straks drachtig is, is het natuurlijk ook de vraag hoelang je haar zal kunnen blijven rijden. Zou wel goed zijn voor haar als ze in beweging blijft! :)

vaaleriee schreef:
Ik heb altijd de luxe van een binnenbak gehad dus dat heeft me een beetje verpest haha. Gelukkig is de buitenbak die we hebben wel perfect te rijden. Heb dus maar veel thermokleding ingeslagen voor de komende tijd :brr:

Ik heb nu ook een binnenbak tot mijn beschikking, maar niet eentje met officiële afmetingen, hij wordt ook het meest gebruikt voor losgooien. Maar als de winter straks goed doorkomt dan ga ik wel naar binnen. Alleen zolang de buitenbak goed blijft dan blijf ik daar ook rijden. Hebben een eb en vloed bak en als die droog is gaat hij lang mee. Tenminste, dit werd mij vandaag verteld, dus ben benieuwd haha!

TCA schreef:
Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)

Donna word 5 a 6x in de week gereden en dan ook nog 1 of 2 dagen gelongeerd. Dit is net hoe het de eigenaresse en mij uitkomt. Maar ze heeft de laatste tijd veel energie dus willen haar het liefst elke dag rijden. Longeren is ook erg goed voor haar, dit doen we altijd aan de dubbele lijnen en dan 40 min dat ze ook echt aan het werk is.

Kelly_J schreef:
Wat een leuk topic!

Hierbij meld ik mij ook met mijn paardje Grace-Kelly. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik B ga starten of L1, maar het wordt in ieder geval mijn debuut met haar.

Wil ook heel graag gaan springen met haar, maar daar moet ik nog wat meer moed voor verzamelen :') . En dat wordt sowieso B of BB.. :P .

Leuke paarden zie ik voorbij komen! Leuk ook dat "oudere" paarden niet per definitie zijn "afgeschreven". Mijn Haflinger is 15 en mensen vragen soms al of ze al bijna met pensioen gaat.. :Y)

Welkom! :)
Je moet toch altijd met B starten? Of ben je al eerder gestart? :o

Harvey1 schreef:
venivedivici schreef:
Idd heel spannend. Wat heb je voor paardje?

Ik heb een NRPS E pony van 15, rij hem al drie jaar. Sinds april in mijn bezit en sinds dien ook echt serieus aan het rijden en veel les. We moeten tussen de paarden starten maar ach, we zien wel waar we komen. Ben sowieso trots op zijn vooruitgang!

[ [url=m/aMVcCU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hlDXWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! :)
Wat een knappe NRPS!
En starten tussen de paarden! Donna van 'mij' is eigenlijk ook een pony. Wij zijn stoer met onze pony's hahaha! 8-)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:50

Detroit schreef:
venivedivici schreef:

Haha dankje :o

Ja heel stoer, en dan niet eens een voldoende krijgen voor het binnenkomen >;)

Ik heb er een veelzijdigheid Tribal zadel op liggen. Tenzij je het zwarte zadel in mijn profiel bedoelt, dat is wel een dressuur (heb ik alleen niet meer), dat was een Anky-zadel.

Haha ja precies!
Oh dan je veelzijdigheid haha.
Ben nog opzoek naar een bruin dressuur zadel!

Hee evelien dat was even bijlezen haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:54

@Ghostattack: Opvallen in de ring zullen jullie zeker doen! Erg leuk dier vind ik het :)
En wat goed dat je weer helemaal vanaf de basis bent begonnen, voor vele pony's/paarden werkt dit juist heel fijn. Even alles weer helemaal opnieuw zodat ze ook naar jou wens gaan lopen.

ivaartje schreef:
Hahaha ben ik ook benieuwd naar hoe de mijne reageer op ander terrein! is er ook eentje met een sterk karakter!

Ghostattack ff wat anders wat is je ervaring met je hoofdstel zit eraan te denken om zo een hoofdstel te kopen, ff benieuwd :-)

Ik zie jou vraag naar het hoofdstel. Toevallig heb ik Donna er laatste mee gereden maar in vond het persoonlijk 3x niks :o Ze begon heel erg te klapperen met haar oren en deed constant haar mond open tijdens het rijden waardoor ik gewoon geen controle over haar had. Rij gewoon weer met hoge neusriem en sperriem :)
Maar ik ken mensen die het een heel fijn hoofdstel vinden, en paarden die er goed op reageren. Eventueel lenen van iemand? Zodat je hem kan testen dan meteen kopen....

@TCA: Wat balen zeg dat ze met een wond van het land af is gekomen!
Staan ze nog steeds op het land bij jou? Dat is ook laat...? Hier mogen ze er echt niet meer op :n

@daphiena: Welkom! Ik ben zelf niet zo van de tuigers maar vind jouwe wel erg leuk! :)
Lekker veel trainen en die wedstrijden komen vanzelf wel!

@Detriot: Oepsie! Dat is wel een hele originele binnenkomst :=
Je hebt hem lekker aan het lopen, mooi dier! Vind je tuig er ook gaaf bij staan! <3

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:56

Hahahahahaha was inderdaad even flink bijlezen Lisa-Jo!
Maar vind ik alleen maar leuk! :D Even mijn gedachten ergens anders, beetje hectisch op werk.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:01

venivedivici schreef:
Haha ja precies!
Oh dan je veelzijdigheid haha.
Ben nog opzoek naar een bruin dressuur zadel!

Hee evelien dat was even bijlezen haha.

Zadel is ook mogelijk in de dressuurversie. Heb het zadel op maat laten maken, omdat ik er gewoon iets goeds op wilde hebben liggen en omdat de kleur die ik wilde bijna niet verkrijgbaar is verder :Y)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:06

Wij hebben op dit moment een bruin zadel van Ikonic op Donna liggen, maar het is echt een rot zadel! Wij gooien onze benen naar achteren en hij kantelt naar voren. Komt binnenkort een nieuwe en hebben er eentje van K&M gezien, ook bruin <3. Hopen dat deze goed ligt.
Willen liefst eentje met wisselbare boom omdat Donna nog erg aan het veranderen is met haar lijf. Is dan zonde als je er eentje helemaal op maat gaat laten maken, kan die volgend jaar weer weg.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:29

Ik heb de KNHS maar gemaild met mijn vragen, kwam er vandaag weer niet doorheen. Werd gisteren uiteindelijk naar een receptie medewerker verbonden maar die kon niet veel voor mij doen.
Dus nu maar weer wachten op de mail.... vorige mail heb ik niet eens meer reactie op gehad.

Is volgens mij sowieso een rommeltje met mijn lidmaatschap want volgens de persoon gisteren aan de telefoon stond ik er gewoon in en volgens een persoon die ik via de mail heb gesproken niet... >;)

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:26

PrimaDonna_ schreef:
Ik heb de KNHS maar gemaild met mijn vragen, kwam er vandaag weer niet doorheen. Werd gisteren uiteindelijk naar een receptie medewerker verbonden maar die kon niet veel voor mij doen.
Dus nu maar weer wachten op de mail.... vorige mail heb ik niet eens meer reactie op gehad.

Is volgens mij sowieso een rommeltje met mijn lidmaatschap want volgens de persoon gisteren aan de telefoon stond ik er gewoon in en volgens een persoon die ik via de mail heb gesproken niet... >;)

Huh wat raar! Hopelijk heb je een beetje snel je antwoorden..

De paarden komen bij ons het hele jaar op het land, nu rond 9 a 9.30 naar buiten en rond 15.00 naar binnen. Ligt wel beetje aan het weer hoor, als t heel slecht is is het natuurlijk anders. En wanneer echt alles bevroren en land gewoon gevaarlijk is blijven ze ook dagje binnen. Echt heerlijk!!

Afbeelding
Wond ziet er wel pijnlijk uit, maar been is nog niet dik of warm gelukkig! De DA zei dat als het morgen nog dun was, we toch rustig mogen rijden morgen

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:36

Wat heerlijk zeg dat ze gewoon het hele jaar het land op kunnen! :)
Dat kan hier gewoon niet omdat het land te zacht en nat is. Paarden gaan hier rond april/mei het land of en oktober weer eraf. Vaak nog wel eens eerder... dit ligt ook aan het weer hoe het land erbij ligt.

Fijn dat zijn been niet warm of dik is! Goed blijven schoon spoelen.. het lijkt wel of hij geraakt is door een ijzer, met spelen ofzo. Weet niet of hij daarvan is. Of weet je al hoe het komt?
Sterkte! :)

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:55

Ik meld mij ook! :j
Ik heb een 4 jarige Zhivago X Corland die eigenlijk dit jaar al zijn debuut had moeten maken. Startpas is al sinds april 2016 actief. Ik ga B met hem starten dressuur in Limburg!
Afbeelding