101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:40

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:
Oh je mag het gerust in m'n gezicht zeggen hoor, dan zou ik precies hetzelfde vertellen/uitleggen als ik hier net postte :j
Ik bedoelde meer dat ik het enorm bot vind om het zo te verwoorden als jij deed. Ik heb als ruiter echt geen bevestiging nodig, (maar mij niet zo snel druk) maar mijn paard wel. Ik vond het gewoon nogal kort door de bocht, deze opmerking van je.

Waarom zou ik mensen zoiets recht in hun gezicht zeggen? Waarom zou ik me op zo'n moment gaan bemoeien met andere mensen? Echt zo niet nodig... :n

Kennelijk maak je je wel druk om mijn opmerking. Want het gaat al niet meer om lage punten.

Edit: Nu had mijn opmerking ook niet echt betrekking op lage punten, dus misschien mijn schuld dat het offtopic ging :)

Ik maak mij nergens druk om hoor, ben daar volgens mij niet zo goed in :') Ik kan er alleen gewoon slecht tegen als mensen zomaar iets roepen, wat dus helemaal niet waar hoeft te zijn.

Wij zijn net weer terug van wedstrijd, en heb zelf toch wel het mooiste excuus nu: Mijn paard was bang voor m'n vader _O-
Serieus, hij stond net naast het juryhokje en ze zag 'm niet tot we er voorbij waren, ze maakte gewoon een sprong van 2 meter opzij :')
Verder vandaag niks raars gehoord ;)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:54

Nog een paar aardige: (waar gebeurd)
-Koninginnedag - de Drumband komt luid trommelend voorbij over straat. (1 sloot breed verwijderd van de ring).
-Recht achter A krijgt een neushoorn de horrel en begint bokkend rond te rennen.
(Een circus naast het concoursterrein, net zo fijn als een Kermis :+ )
-En de idiootste, over het fietspad naast de ringen komt ineens een kerel aan gewandeld.
Alleen wel met een badmuts en snorkel op, lopend op zwemvliezen en een opblaasboot achter zich aan trekkend 8)7 .

Ook allemaal goed voor wat zijsprongetjes :Y)

Gruis

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:00

Eentje die ik (écht) heb gehoord: Dit paard is te goed voor de L. De jury weet niet wat ze ermee moeten, pas in de Z gaat hij scoren.
:')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:17

smurvaas schreef:
Janine1990 schreef:
Huh? Hoezo?
Niet moet toch? Jury laat de schrijver gewoon opschrijven wat hij/zij vindt. Kennelijk vond de jury dit.
Het ging er echter niet om dat het paard meer passen kon maken, maar grotere passen waarschijnlijk. Oftewel, de uitvoering zou waarschijnlijk beter kunnen.

Snap niet wat er mis is met die opmerking. :? Maar waarom heb je het toen niet aan de jury gevraagd? Het leverde kennelijk wel frustraties op. Zonde, zeker als een jurylid het juist goed bedoeld

Waar lees jij iets over frustratie?

Het feit dat je ondanks uitleg van de multi-interpretabele opmerking nog steeds van mening bent dat de jury het anders had moeten vermelden, suggereert wat mij betreft dat het je behoorlijk heeft gefrustreerd. Met name je opmerking dat het raar over kwam...

Voorbeeldje, ik kreeg gisteren een coupon terug, stond op: Paard moet achter meer aantreden.
Vervelend, dat was precies waar ik zo hard aan werk. Het filmpje was ook niet zo idioot slecht dat ik zeg: Wauw, daar moet de focus 100% liggen anders kom nooit bij mijn gestelde doel.
Sterker nog, de punten waren eigenlijk ook helemaal niet zo raar, jury had me zelfs gematst bij een grote fout van mijn kant. Wat bedoelde de jury dan? Kon het misschien zijn dat de jury het juist goed met me voor had in deze proef? Bedoelde ze misschien dat het meer aantreden van achteren er voor zou zorgen dat de punten veel hoger zouden uitvallen? En ik dat nodig zou hebben in hogere klassen?
Ik weet het wel zeker...

En had de jury gelijk als je het op die manier bekijkt? Ja, 100%

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:18

Gruis schreef:
Eentje die ik (écht) heb gehoord: Dit paard is te goed voor de L. De jury weet niet wat ze ermee moeten, pas in de Z gaat hij scoren.

Ach, je ziet ze wel eens :')
Maar of het een excuus is voor lage punten? :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 18:21

idje schreef:
-Koninginnedag - de Drumband komt luid trommelend voorbij over straat. (1 sloot breed verwijderd van de ring).
-Recht achter A krijgt een neushoorn de horrel en begint bokkend rond te rennen.
-En de idiootste, over het fietspad naast de ringen komt ineens een kerel aan gewandeld.
Alleen wel met een badmuts en snorkel op, lopend op zwemvliezen en een opblaasboot achter zich aan trekkend 8)7 .

Whahaha die zijn ook geniaal.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:04

idje schreef:

Als zo een kerel met badmuts langs komt, geloof ik ook niet dat je zelf nog echt geconcentreerd kam blijven.

Zelf heb ik ooit gehad dat ik in de proef links af ging terwijl ik rechtsaf moest. Vaak blijf je dan de rest van de proef minder goed rijden omdat je daarover baalt. Ik dacht dus niet meer aan denken en meteen doorrijden. Daarna dacht ik, dat gaat goed. Hierdoor ging ik meteen toch slecht rijden. Is natuurlijk geen excuus, maar goed.

Ook heb ik ooit gehad dat bij een binnenwedstrijd er aan het einde van de korte zijde een moeder met kind ging staan. Dat kind had een mobieltje en zette de zaklamp gericht op mij aan. Paard in de ankers en zelf door het felle licht even uit de concentratie. Geroepen of de zaklamp uit mocht. Toen met veel moeite mijn paard weer vooruit kunnen sturen. Vond ze echt niets.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:38

Vandaag gezien op Jumping Antwerpen: Sprong viel al omver nog voor het paard in de buurt was (belachelijk veel wind). Paard had daarna nog weinig zin om die sprong te nemen...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:00

Vroeger had je van die kleine mapjes als proevenboekje. Het was a x binnenkomen in arbeidsdraf, x halthouden groeten. Voorwaarts o oliebol het boekje is kapot. Tja, daar sta je dan.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:55

Seltje schreef:
Vandaag gezien op Jumping Antwerpen: Sprong viel al omver nog voor het paard in de buurt was (belachelijk veel wind). Paard had daarna nog weinig zin om die sprong te nemen...

Dit hadden wij vandaag ook een aantal keer ja, er zijn geloof ik wel 6 hindernissen omgewaaid, lekker weer vandaag :')

Verder veel mooie excuses gehoord waarom t parcour slecht ging:

-de ring was te groot, daar kan mijn paard niet tegen
- ik heb een heel jong paard bij (5... noem ik niet heel jong maargoed he :') )
- het waait te hard (okay het waaide dus wel echt heel hard maar goed, heb je paard dan voor elkaar)
- slechte parcours bouwer (echt heel vaak gehoord vandaag. En ja het was ook wel waar, maar bij de mensen die erover liepen te zeiken was t parcours echt niet het grootste probleem :') )

Vorige week was "zwart zand" een erg veel gehoorde reden, nou zijn ze daar vaak wel wat kijkeriger op, maar als je m gewoon voor elkaar hebt kan dat best :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:58

Ik vind 5 wel degelijk jong. Hoe jong hangt van het paard af, mijn vijf jarige volgend jaar zal max. even veel ervaring hebben als een 4 jarige door omstandigheden.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:06

Ayasha schreef:
Ik vind 5 wel degelijk jong. Hoe jong hangt van het paard af, mijn vijf jarige volgend jaar zal max. even veel ervaring hebben als een 4 jarige door omstandigheden.

5 kan ook wel 'jong' zijn qua ervaring natuurlijk en dat snap ik hoor, verder ook geen problemen mee :) t was meer dat dit mens de hele tijd liep te miepen en te zeiken bij t inspringen dat we rekening met haar moesten houden want ze had een 'heel jong paard bij'. Ik natuurlijk nieuwschierig, dus vragen hoe oud ie is, en als ze dan 5 zegt moet ik toch wel even heel hard lachen, omdat het meerendeel van die bak op dat moment op 3 jarigen rondkachelde (of net 4), en niemand verder liep te zeiken. Ze had m dus gewoon niet voor elkaar, had verder niets met de leeftijd te maken

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:40

Ik ga regelmatig als groom mee op wedstrijd, en zag op het protocol scheef van a naar c, maar ik had gezien dat ze keurig van a naar c ging. Wat bleek, de a en de c zaten niet allebei in het midden van de korte zijden. Helaas kwam de jury er pas na 5 andere proeven achter... :D
Zelf heb ik wel eens als smoes gebruikt: de bodem was zo slecht... Was bang dat ie zou struikelen...

Ik hoor van anderen vaak over mijn paard: kun je ergens gaan inrijden want mijn paard is bang voor zwarte paarden/ Friezen...en ik denk dan echt, een willekeurig paard denkt toch niet, hee een zwart/gevlekt/ wit groen paars paard...of weet ik veel daar ben ik bang voor?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:46

:o kuch, mijn jonkie uit 2010 die tot maart 2015 op de wei heeft gelopen daarna gecastreerd is nu nog steeds niet wedstrijdklaar. We nemen de tijd en hebben ook geen haast. :o

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:51

Mijn excuus een keer voor lage punten;
Mijn paard vond het wel leuk om de hele proef een soort passage te rijden en de bij de middendraf enorm uit te strekken. Commentaar van de jury; Mooie passage, alleen wordt in de B niet gevraagd.. :+

Was wel tijdens een onderlinge :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:10

Tja, dat heb je hè met paarden, die schrikken nog wel eens :D Ik vind sommige excuses wel een beetje dom, zoals "er stonden bloembakken" of "de auto van de jury was eng" dat zijn van die simpele dingen die je kan oefenen. En als je paard daar echt niet tegen kan wat doe je dan op wedstrijd O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:42

Wat dat betreft heb ik de beste denk ik. Paard staat midden in het bos en slaagde er in om de hele proef onnozel te doen om... Jawel... De boompjes langs de ring. :j halverwege de proef kwam ik niet meer bij omdat het zo belachelijk was. :+ tweede proef in dezelfde ring was zijn bomen-fobie over trouwens. _O-

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 05:07

miss_lizje schreef:
:o kuch, mijn jonkie uit 2010 die tot maart 2015 op de wei heeft gelopen daarna gecastreerd is nu nog steeds niet wedstrijdklaar. We nemen de tijd en hebben ook geen haast. :o

Ja en als je even leest zie je dat dat ook niet mijn probleem met t mens was, wèl dat ze een duidelijk niet wedstrijdklaar paard mee had en liep te zeiken dat wij daar rekening mee moesten houden omdat 'ie zo jong was'. Dat was dus gewoon een slecht excuus, want de rest had hun (jongere) paarden wel gewoon voor elkaar, en dit topic ging nu dus precies over slechte excuses, niet over wanneer jij je paard wedstrijdklaar wil hebben ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:45

Seltje schreef:

Dat was bij Roger Yves Bost als ik het moj goed herinner. Ik zei nog tegen mijn moeder: meestal vallen de balken ná dat de ruiter langs is geweest he? Deze was zo creatief dat de complete sprong al viel voordat hij er was! :') Was wel een heel rottig moment, hij reed er net op af en moest misschien nog een paar galopsprongen... Hij kon nu wel als geldig excuus gebruiken: ja maar....die springfout komt alleen doordat de sprong spontaan omviel vlak voor m'n neus! _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:18

Gruis schreef:

Het kan zeker wel dat een paard beter tot zijn recht komt in een hogere klasse. Zelf ook met 2 paarden meegemaakt.
Maar als je geen L proef doorkomt is er hoe dan ook iets heel erg mis :+

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:44

Dorine92 schreef:
Gruis schreef:

Het kan zeker wel dat een paard beter tot zijn recht komt in een hogere klasse. Zelf ook met 2 paarden meegemaakt.
Maar als je geen L proef doorkomt is er hoe dan ook iets heel erg mis :+

Mee eens hoor, maar zoals je zelf ook zegt, als je 165 rijdt in de L is dat niet omdat je paard te goed is :') .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:15

saddledancer schreef:
miss_lizje schreef:

Ja en als je even leest zie je dat dat ook niet mijn probleem met t mens was, wèl dat ze een duidelijk niet wedstrijdklaar paard mee had en liep te zeiken dat wij daar rekening mee moesten houden omdat 'ie zo jong was'. Dat was dus gewoon een slecht excuus, want de rest had hun (jongere) paarden wel gewoon voor elkaar, en dit topic ging nu dus precies over slechte excuses, niet over wanneer jij je paard wedstrijdklaar wil hebben ;)

En je hebt hem nog steeds niet. Er kan een reden zijn waarom de 5 jarige "jonger" is dan de 3 jarige. Als die 3 en 4 jarige al vaker mee op wedstrijd geweest zijn en die 5 jarige voor het eerst, is die 5 jarige kwa ervaring jonger dan de 3 jarige.
Vind het zelfs een beetje triestig dat 5 al onder "niet meer jong" valt en daardoor een slecht excuus is. :(:)
Vooral voor die drie jarigen eerlijk gezegd maar goed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 11:22

Leeftijd is sowieso een relatief begrip. Het gaat erom hoeveel ze gezien hebben. Kennis van mij ging met een 15 jarige voorheen fokmerrie voor het eerst op concours. Dat paard keek ook de ogen uit. Logisch, behalve de wei en de trailer een paar keer per jaar had dat paard nog nooit wat meegemaakt. Ze kreeg ook terecht op het protocol de opmerking "combinatie doet nog groen aan"
Had de jury goed gezien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:02

Pallatin schreef:
Ik ga regelmatig als groom mee op wedstrijd, en zag op het protocol scheef van a naar c, maar ik had gezien dat ze keurig van a naar c ging. Wat bleek, de a en de c zaten niet allebei in het midden van de korte zijden. Helaas kwam de jury er pas na 5 andere proeven achter... :D
Zelf heb ik wel eens als smoes gebruikt: de bodem was zo slecht... Was bang dat ie zou struikelen...

Ik hoor van anderen vaak over mijn paard: kun je ergens gaan inrijden want mijn paard is bang voor zwarte paarden/ Friezen...en ik denk dan echt, een willekeurig paard denkt toch niet, hee een zwart/gevlekt/ wit groen paars paard...of weet ik veel daar ben ik bang voor?

Nouja, een bont paard voor een koe aan zien vind ik nog niet zo heel erg gek eigenlijk. Zeker bij aanvaring met jonge koeien bijvoorbeeld :P
En je hebt van die Friezen die enorm stampen. Kan me voorstellen dat sommige jonge paarden dat eng vinden of dreigend. Dan vind ik het niet zo gek dat ze er angstig van worden hoor. Maar daar moet je ze natuurlijk gewoon mee leren omgaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:06

Ik heb hier ook eentje die bang is van friezen. Niet zozeer van het ras op zich vermoed ik, maar meer van hun geroffel op de grond. :) Hij is erg onder de indruk van robuuste/zwaardere paarden. Zeker als die voorbij of tegemoet galopperen met het geluid van onweer.
En sinds een shetlander tijdens het galopperen onder hem door is proberen lopen heeft ie ook een klein trauma voor hele kleine pony's. _O- Maar daar reageert ie lang niet zo nerveus op als op friezen en tinkers en dat type paarden.