Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:18

nuscaniels schreef:
Desiree_2001 schreef:
Ik denk dat ik binnenkort eens even ga kijken bij een wedstrijd, en dan een beetje sociaal doen, rondlopen en hier en daar een praatje maken en een beetje helpen, wie weet wordt het wel wat.
Mocht iemand nog een paard/pony hebben staan bij mij in de omgeving (rondom Rotterdam) en een wedstrijdruiter zoeken, dan houd ik me zeker aanbevolen :)

Zo jammer dat je net aan de voor mij verkeerde kant van Rotterdam woont.
Zou je zo als bijrijder willen.

Jammer! Aan welke kant zoek je?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:21

Voorbij Spijkenisse, dat is vanaf Centraal al een goed 3 kwartier met de metro.

Anoniem

Re: Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:31

Mocht er iemand gezocht worden omgeving Tilburg (dressuur/springen), hier meld zich er nog een :') Altijd al gewild en paar keer ook mogelijk geweest, maar helaas kwam er telkens wat tussen (het was me niet gegund geloof ik) :D
Leuk idee voor een topic iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:06

Ik meld mij ook aan als zoekend naar een paard om wedstrijden mee te rijden in zowel dressuur als springen. Ik woon in hartje [naam].

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:56

0000 schreef:
Maar is het eigenlijk niet veel makkelijker om te zoeken naar ruiters/eigenaren op de boktmarkt? Een topic moet je helemaal doorlezen, op de markt kun je gewoon op afstand selecteren. Ik kijk best regelmatig eens wat er aangeboden wordt in mijn omgeving (zowel paarden, ruiters maar zeker ook spullen) en dan zie ik in één oogopslag wat er nieuw is. Een topic zou ik dan weer niet telkens bijlezen omdat het merendeel toch niet relevant (te ver weg) is. Het zou ook jammer zijn als mensen dan juist kansen mislopen omdat ze denken dat een advertentie niet nodig is.

Lang niet iedereen welke een bijrijder of bijrijdpaard zoekt voor wedstrijden, plaatst een advertentie op de Bokt markt of MP ;-)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:05

Icrack schreef:
Lang niet iedereen welke een bijrijder of bijrijdpaard zoekt voor wedstrijden, plaatst een advertentie op de Bokt markt of MP ;-)
[

Maar gaan die dat dan wel in een topic melden? Als je niet actief zoekt dan wordt het zowiezo lastig om iets te vinden :Y) maar snap ook wel dat je als eigenaar gewoon niet de behoefte hebt aan mailbox vol berichtjes net mensen die absoluut niet geschikt zijn.

Ik heb een bijrijdpaard gevonden door zelf advertentie te plaatsen en aankomend weekend gaan we starten *\o/*

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:23

Geen advertentie plaatsen zeg niets over het wel of niet actief zoeken :) Geen haast hebben me het vinden van een passende ruiter kan een reden zijn. De reden welke je zelf aandraagt is er ook 1 bv.
Ik ben zelf wel "op zoek" naar een passende bijrijder, al hoeft dat niet nù gelijk alle minuut. Wedstrijden zijn een mogelijkheid met mijn merrie. Dus ja, ik zou dit topic wel volgen, en ook reageren als iemand zich aan zou bieden.
Ik denk dat er ook genoeg ruiters met ambitie zijn welke geen advertentie plaatsen en afwachten wat er op hun pad komt of wat er aangeboden wordt.

Als ik een advertentie plaats krijg ik veel reactie's van herintredende ruiters of bakhobbelaars, daar ben ik juist niet naar op zoek. Maar kost mij wel tijd om ze fatsoenlijk te woord te staan en af te schrijven. Ik kijk regelmatig of er serieuze ruiters zijn welke zich aanbieden zodat ik zelf de keuze/inschatting kan maken of iemand gaat passen of niet.

En zo zal het een aantal zoekende ruiters net zo vergaan denk ik :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:57

Je kunt toch een advertentie zetten om jezelf aan te bieden / je paard aan te bieden en daarnaast een topic hebben om in praktische zin ervaringen uit te wisselen met andere ruiters en eigenaren die op zoek zijn? Net als er een topic is voor mensen die een paard willen kopen? Daarin staan ook geen oproepjes, maar het leidt er wel toe dat mensen in gesprek met elkaar komen over hun zoektocht en zo vinden wat ze zoeken.

Als ik een paard had en ik zoek daar een ruiter met wedstrijdambities voor, zou ik zo'n topic zeker volgen. En als ik iemand zie uit de buurt, dan zou ik de boktmarkt-advertentie bekijken. Helemaal als deze gelinkt staat in het profiel of het onderschrift.

Ik heb zelf een C-pony staan die ook onder zadel loopt en waar best een ambitieus persoon mee aan de slag mag. Maar met die ponymaat kom je op een kind uit. En daar heb ik er twee van gehad: één die haar ambities om verder te komen al heel snel liet varen en die liever wat recreatief rond wilde hobbelen. En één met wedstrijdambities, maar ook een overmatig betrokken (want 'bemoeizuchtige' klinkt zo onaardig :+ ) moeder.

Ik begin er dus niet meer aan. Of ik moet een behoorlijk kleine volwassene vinden (<1.60m), met rijbewijs BE, auto en een eigen trailer (want ik leen die van ons niet uit), die met een cobtype c-pony in de dressuur bij de paarden wil starten. Maar de kans dat ik de jackpot win lijkt me groter :+

In dat opzicht kan je soms beter een paard hebben.... :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:18

@ICrack: idd.

Hier ook niet actief op zoek, maar ik houd het topic in de gaten en misschien dat er iemand "langs komt" die aanspreekt en een beetje in de buurt wat zoekt en dan... wie weet.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:33

Ik ben ook niet op zoek,heb het druk zat,maar als ik tegen een goed en leuk paard aan loop dan kan het zo maar gebeuren.
Zou er nooit een advertentie voor plaatsen maar als ik er 1 zie die me aanspreekt dan reageer ik wel.
Dit topic is wat dat betreft leuk om te volgen.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:49

Na lang na denken heb ik wel besloten om rustig iemand te zoeke die fanatiek is... al die verhalen hier word ik zelf ook enthausjast over :j
Ik heb wel een advertentie geplaats op boktmarkt alleen tot zo ver geen reacties helaas :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:13

@Nuscaniels; Ik stuur je even een pb!

Ik denk zelf dat ik wel in het voordeel ben vanwege mijn leeftijd. Ik mag gewoon nog bij de pony's starten en pas ook nog prima op een grotere maat pony. Vergeleken met andere mensen van mijn leeftijd heb ik op zich redelijke ervaring en ben ik ook erg serieus, dus misschien dat ik voor een pony-eigenaar wel aantrekkelijk ben :)

Ik vind het echt leuk om te zien hoe dit topic mensen motiveert, trouwens!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:46

ambre schreef:
Ik ben ook niet op zoek,heb het druk zat,maar als ik tegen een goed en leuk paard aan loop dan kan het zo maar gebeuren.
Zou er nooit een advertentie voor plaatsen maar als ik er 1 zie die me aanspreekt dan reageer ik wel.
Dit topic is wat dat betreft leuk om te volgen.

Same here :j

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:56

Het valt me ook wel op dat er mensen van dit topic echt gemotiveerd worden... Zijn er ook al succesverhalen? Ik zal waarschijnlijk niet opnieuw op zoek moeten naar een ruiter, want mijn huidige ruiter zou volgend jaar naar uni gaan en op kamers, maar heeft beslist toch maar een uni dichtbij te nemen zodat ze thuis kan blijven en mijn paard kan blijven rijden. Ik ben dus heel happy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:10

Ik ben zelf ontzettend gemotiveerd. :j Ik heb altijd de sport ingewild wat helaas dus niet lukt zonder eigen of bijrijdpaard. Toch wil ik later echt de sport in, maar dan niet perse als ruiter. Ik wil heel graag diergeneeskunde gaan studeren en daarna de master gezondheidszorg paard. Niets lijkt mij mooier om iets voor de sport of het paard zelf te betekenen vanaf de zijlijn. :) Daarbij blijf ik natuurlijk altijd paardrijden en zou ik ook graag uiteindelijk een eigen paard willen en daar wedstrijden mee gaan rijden.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:13

Seltje schreef:
Het valt me ook wel op dat er mensen van dit topic echt gemotiveerd worden... Zijn er ook al succesverhalen? Ik zal waarschijnlijk niet opnieuw op zoek moeten naar een ruiter, want mijn huidige ruiter zou volgend jaar naar uni gaan en op kamers, maar heeft beslist toch maar een uni dichtbij te nemen zodat ze thuis kan blijven en mijn paard kan blijven rijden. Ik ben dus heel happy!

Wat ontzettend leuk van je ruiter!
Hier nog geen succesverhalen, maar ik ben wel actie aan het ondernemen. Ik denk dat ik straks ook even een advertentie maak voor op bokt.
Motivatie heb ik in ieder geval genoeg en dit topic maakt dat alleen maar erger! :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:28

Eigenlijk 1 ding die ik echt 100x belangrijker vind dan structureel wedstrijden gaan rijden is dat ik heel heel graag een keer een cross wil doen. Staat echt nu al een paar jaar op mijn lijstje, iets wat ik helaas met mijn vorige verzorgpony nooit heb kunnen doen. Ik merk dat, wil je een cross doen, je toch echt een "eigen" paard tot beschikking moet hebben, maar die hebben we helaas niet.
Mocht er iemand zijn die mij die kans kan maar ook vooral wil geven dan hoor ik het heel graag (PB maar!). Snap dat veel mensen dit niet zullen aandurven met hun paard, maar niet geschoten is altijd mis. Je zou mijn droom in ieder geval laten uitkomen :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:32

laraxXxemma schreef:
Eigenlijk 1 ding die ik echt 100x belangrijker vind dan structureel wedstrijden gaan rijden is dat ik heel heel graag een keer een cross wil doen. Staat echt nu al een paar jaar op mijn lijstje, iets wat ik helaas met mijn vorige verzorgpony nooit heb kunnen doen. Ik merk dat, wil je een cross doen, je toch echt een "eigen" paard tot beschikking moet hebben, maar die hebben we helaas niet.
Mocht er iemand zijn die mij die kans kan maar ook vooral wil geven dan hoor ik het heel graag (PB maar!). Snap dat veel mensen dit niet zullen aandurven met hun paard, maar niet geschoten is altijd mis. Je zou mijn droom in ieder geval laten uitkomen :D

Er zijn gewoon maneges die crosslessen aanbieden (hier in de omgeving tenminste wel en dan ook nog op het terrein waar ook jaarlijks een SGW wordt gehouden). Dus die ervaring een keer opdoen lijkt me niet zo lastig eigenlijk.

Ik denk wel dat zomaar even een cross rijden geen optie is, lijkt me voor zowel jou als het paard erg gevaarlijk. Maar als jij bereid bent ervaring op te doen (en daarin te investeren) zie ik niet in waarom mensen wel een paard kunnen vinden om dressuur- of springwedstrijden mee te rijden en niet voor SGW eigenlijk...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:38

0000 schreef:
laraxXxemma schreef:

Er zijn gewoon maneges die crosslessen aanbieden (hier in de omgeving tenminste wel en dan ook nog op het terrein waar ook jaarlijks een SGW wordt gehouden). Dus die ervaring een keer opdoen lijkt me niet zo lastig eigenlijk.

Ik denk wel dat zomaar even een cross rijden geen optie is, lijkt me voor zowel jou als het paard erg gevaarlijk. Maar als jij bereid bent ervaring op te doen (en daarin te investeren) zie ik niet in waarom mensen wel een paard kunnen vinden om dressuur- of springwedstrijden mee te rijden en niet voor SGW eigenlijk...

Heb je tips voor hier in de buurt (Friesland/Groningen)? Ik ken zelf namelijk geen manege die het doet zonder dat je echt lid moet zijn.. Lid worden van een manege wil ik niet, heb ik de kosten niet voor. Al moet ik zeggen voor in groningen heb ik nog niet echt gekeken.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:42

Crossen is ook zeker wel een droom van mij! Het vervelende is dat ik eigenlijk heel weinig springervaring heb, dus voor mij is het gewoon niet reëel om daar al aan te denken. Eigenlijk hoop ik een paard te vinden waar ik in de toekomst ook wel eens mee zou mogen springen, gewoon om meer ervaring op te doen, misschien dat ik dan ook wel een keer een cross kan rijden. :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:47

Helaas niet, ik woon bijna in Limburg dus echt totaal uit de richting. Wat bedoel je met lid worden van een manege? Dat ken ik eigenlijk niet. Kan me wel voorstellen dat ze willen dat je een leskaart neemt bijvoorbeeld maar ik denk dat je in één les ook niet leert crossen, dan zouden tien lessen bijvoorbeeld best leuk zijn toch, doe je ook echt wat ervaring op.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:53

Als ik alle berichten hier lees voel ik me zo'n zeurpiet met een luxeprobleem.

Heb twee paarden staan, een oude merrie die minstens alles tot Z kent én M heeft gesprongen. Maar waarmee ik waarschijnlijk niet kan starten aangezien we op elk onderdeel minpunten zullen krijgen.
En heb haar zoon staan welke nu bijna 1 is.

Maar ik wil ook heel graag starten, wil tot de L2 rijden zodat ik hierna met het veulen verder kan als hij oud genoeg is.

Twijfel dus heel erg of ik niet een verzorgpaard voor erbij wil zoeken om daarmee te kunnen starten.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:59

Hoezo minpunten?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:10

0000 schreef:
Hoezo minpunten?

Haar snijtanden zijn verwijderd, waardoor haar tong juist in ontspanning uit haar mond flappert. En dit zien ze als verzet wat dus resulteert in minpunten, weet nog niet of ik hier dispensatie o.i.d. voor aan kan vragen, KNHS is niet zo snel met antwoorden helaas..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:24

Ik zocht juist een ruiter voor mijn pony, om haar uit te brengen op springwedstrijden. Geen kosten (Ik betaal startpas, startgeld, vereniging, lessen en wij vervoeren pony + ruiter), pony met goed tuig, goede trainingsmogelijkheden. Eigenlijk was het enige wat de ruiter moest hebben rijbroek, cap en laarzen/judphurs + chaps, wedstrijdkleding niet nodig. Die waren voor mijn kosten. En verder hoefde er alleen maar gereden te worden + voor en na verzorging. Uitmesten word gedaan. Ruiter kreeg de kans om mee te gaan naar keuringen van het stamboek met de pony, mee op buitenrit en naar het strand oid.

Heb wel een ruiter gehad, maar uiteindelijk een punt achter gezet omdat er met geluk 1 keer in de 2 maand gereden werd. Verder alleen maar reactie's van ver weg, te oud en vragen of ze ook dressuur kan...

Heel jammer -O-