gedrag juryleden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:54

ynskek schreef:
Startlijsten en verzamelstaten zijn twee verschillende lijsten. Niet iedere vereniging draait de laatste

Wij moeten voordat we beginnen stamboom, startkaart enzo... Laten zien aan de jury en die controleren dan de papieren

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:57

iris_relente schreef:
ynskek schreef:
Startlijsten en verzamelstaten zijn twee verschillende lijsten. Niet iedere vereniging draait de laatste

Wij moeten voordat we beginnen stamboom, startkaart enzo... Laten zien aan de jury en die controleren dan de papieren

Ook bij binnenwedstrijden?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:00

Wij moeten voordat we beginnen stamboom, startkaart enzo... Laten zien aan de jury en die controleren dan de papieren[/quote]

Ook bij binnenwedstrijden?[/quote]
Niet altijd, hangt er vanaf waar de jury zit, en ander doet het secretariaat dat

Gruis

Re: gedrag juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:00

Secretariaat mag dat niet doen := .

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:10

Gruis schreef:
Secretariaat mag dat niet doen := .

Daar laat je je papieren zien en die kijken of ze alle entingen hebben gehad

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:14

Nogmaals, secretariaat mag dat absoluut niet doen. Daarnaast weet de jury dan dus alsnog niet wat de afstamming is. Als ik overigens de entingen check ('s zomers) ga ik echt niet ook uitgebreid de stamboom bekijken.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:24

Gruis schreef:
Nogmaals, secretariaat mag dat absoluut niet doen. Daarnaast weet de jury dan dus alsnog niet wat de afstamming is. Als ik overigens de entingen check ('s zomers) ga ik echt niet ook uitgebreid de stamboom bekijken.

Oke wij hebben weleens gehad dat wij ze bij het betalen moesten laten zien

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:16

Ik nog nooit behalve 1 keer op ern kampioenschap, maar dat was controle of de entingen in orde waren en er werd bloed getapt voor dopingcontrole.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:18

ynskek schreef:
ik houd me buiten die discussie. Er werd een opmerking gemaakt dat de afstamming niet meer op de protocollen staat en waar juryleden deze dan vandaan halen. Ik zeg verder niets over of juryleden ook daadwerkelijk beoordelen op afstamming.

Sta een beetje versteld van je felle reactie op een in mijn ogen objectieve post met enkel een feit en verder geen mening

Ik reageerde niet op jou, ik probeerde aan de hand van jouw opmerking duidelijk te maken dat een afstamming ook heel erg vaak niets zegt, omdat het soms de verkeerde verwachting schept.

iris_relente schreef:
ynskek schreef:

Je hebt de stamboekpapieren niet nodig op wedstrijd. Het enige bruikbare is een paspoort. Daar staat bij paarden met papieren de afstamming wel in hoor, maar daar kijkt de jury bijna nooit naar.
Wat belangrijker is in het paspoort zijn de inentingen, zoals je al zegt. Denk je dat een jury uitgebreid de tijd gaat nemen om de afstamming door te nemen? Lekker dan, zorgt de jury wel altijd voor een flinke uitloop bij jou.
Echt, doe jezelf een lol en ga eens schrijven bij een jury. Is zeer leerzaam.

Gruis schreef:

Volgens mij mag dat wel hoor, gewoon steekproef op het secretariaat. In veel gevallen omdat er ook gewoon paarden op stal staan, en je geen besmettingsgevaar wilt hebben voor iets simpel te voorkomen als influenza.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:18

maikeltje schreef:
Ik nog nooit behalve 1 keer op ern kampioenschap, maar dat was controle of de entingen in orde waren en er werd bloed getapt voor dopingcontrole.

Verschilt nogal waar je start :) Ik start in Groningen/Friesland/Drenthe en hier wordt je buiten altijd gecontroleerd, binnen steekproefgewijs.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:24

Klaas15 schreef:
Janine1990 schreef:
Punt 1: Ik hoop voor je dat jij niet als zijnde jury met naam en toenaam wordt achterhaald hier.
Punt 2: Waarom ben je in Godsnaam nog jury als je zoals dikgedrukte over de sport denkt.... :n Hoe kan je iets doen waar je niet achter lijkt te staan?

Of ik nog jureer gaat je geen donder aan, en ja ik sta achter mijn mening.
Ik omschrijf mijn opmerkingen vriendelijker.
Ik wordt wekelijks gevraagd om te jureren dat zegt genoeg.
Maar ik wil geen gezeiver hierom maken, maar ze zien mij graag bij de KNHS.
Je moet een ruiter motiveren en niet afkraken.(commentaar is goed maar wel in nette taal en niet beledigend)

Je wilt eerst niet zeggen of je nog jureert, wat niet eens mijn vraag is, was of zou worden. Maar twee regels verder vertel je dat je wekelijks wordt gevraagd :D Vermakelijk.

Ik vind het in ieder geval zwaar hypocriet om een sport te beschuldigen van vriendjespolitiek, om daarbij ook nog actief te zijn in deze sport.

Echt professioneel is het in ieder geval niet... :n Hoop dan ook niet dat je hier problemen mee zult krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:35

Moderatoropmerking:
Graag ontopic discussiëren en niet persoonlijk worden.
Enkele berichten die hier niet aan voldeden zijn verwijderd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:48

ynskek schreef:

Maar daarmee wil ik aangeven dat ik dus niet de afstamming zie als ik jureer en dus ook niet op afstamming kan jureren zoals beweerd werd.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:51

Fitzroy schreef:
ynskek schreef:

Maar daarmee wil ik aangeven dat ik dus niet de afstamming zie als ik jureer en dus ook niet op afstamming kan jureren zoals beweerd werd.

Ik beweer verder nergens dat je ze altijd krijgt. Ik geef alleen maar aan dat veel voor mij bekende verenigingen verzamelstaten meegeven en daarop ook de afstamming te zien is. Via deze lijsten KAN een jurylid dan dus afstammingen zien. Dat was de "vraag" die jij stelde. Als juryleden het niet van de protocollen kunnen hebben waar vandaan dan wel...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:12

Ik stelde geen vraag. Ik constateerde alleen op basis van mijn eigen bevindingen- en blijkbaar krijg ik dus altijd startlijsten zonder afstamming - dat jureren op afstamming niet meer mogelijk was. Op de doordrukcoupons stond wel altijd de afstamming. Ik vind het overigens jammer dat ik het niet meer zie omdat het wel leuk is om te zien na afloop van de proef als een paard me in positieve danwel negatieve zin opvalt. Vroegah kon ik op basis van de coupons en gereden proeven idd zeggen dat Jazzen lastpakken waren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:22

Sizzle schreef:
Als meerdere juryleden dat op jouw protocol schrijven, zou je dan niet eens kritisch naar je eigen rijden kijken :)*

Exact wat ik mijn hoofd op kwam.
Als het een keer gebeurd dan heb je misschien een slechte dag; gebeurd zoiets vaker dan moet je in de spiegel kijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:23

Is het niet handiger om een jurylid op te zoeken en dan je feedback te vragen? Ik denk dat je daar veel meer mee bereikt dan alleen een brief schrijven. Ik heb ooit eens onderling gestart. Paard stond stil met mesten en ik kreeg als commentaar: dat mag niet. Helaas wist ik gewoon echt niet wat niet mocht. Heb de jury naderhand gevraagd wat nou niet mocht.
Probeer in ieder geval misschien aan je andere puntjes te werken misschien dat je dan wel een andere feedback of commentaar krijgt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:36

Janine1990 schreef:
maikeltje schreef:

Verschilt nogal waar je start :) Ik start in Groningen/Friesland/Drenthe en hier wordt je buiten altijd gecontroleerd, binnen steekproefgewijs.

Noord Brabant kring Eindhoven.
Echt nooit meegemaakt behalve op de Brabantse kampioenschappen.
Daar worden ook ieder jaar wel combinaties uitgesloten omdat de entingen niet in orde zijn. Waarschijnlijk omdat er zo weinig gecontroleerd wordt denk ik

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:38

maikeltje schreef:
Noord Brabant kring Eindhoven.
Echt nooit meegemaakt behalve op de Brabantse kampioenschappen.
Daar worden ook ieder jaar wel combinaties uitgesloten omdat de entingen niet in orde zijn. Waarschijnlijk omdat er zo weinig gecontroleerd wordt denk ik

Nouja, de regels zijn duidelijk, dus in principe moet controle niet eens nodig zijn. Als het gebeurt heb je er eigenlijk alleen maar profijt van.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:41

De regels zijn idd duidelijk, maar niet iedere enting in een paspoort is met een duidelijk leesbaar handschrift gedateerd :')

Kan me voorstellen dat een paard wat een aantal keer van eigenaar is veranderd, soms qua datums niet helemaal duidelijk is ingevuld.

Bij ons op de vereniging wordt altijd collectief geënt en dan worden de paspoorten ook meteen nagekeken maar sommigen zijn maar moeilijk te ontcijferen. :+

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:09

Jammer dat TS niet reageert

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:59

Is dit waar het allemaal omgaat de TS waarvan een ander nieuw topic gaat : Onze vechtende kanjer balanceert op t randje van de dood ?????

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:06

Nee maar dat is ook niet relevant voor de discussie lijkt mij?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:16

Als ik als een natte krant op mijn paard met mooie afstamming zit, durf ik toch te beweren dat dat harder beoordeeld wordt dan dat jij je 'ouders onbekend paard' gewoon correct en vriendelijk rond weet te sturen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:01

maikeltje schreef:
De regels zijn idd duidelijk, maar niet iedere enting in een paspoort is met een duidelijk leesbaar handschrift gedateerd :')

Kan me voorstellen dat een paard wat een aantal keer van eigenaar is veranderd, soms qua datums niet helemaal duidelijk is ingevuld.

Bij ons op de vereniging wordt altijd collectief geënt en dan worden de paspoorten ook meteen nagekeken maar sommigen zijn maar moeilijk te ontcijferen. :+

Klopt, dierenartsen zijn net dokters :')

Daarom is het ook goed dat de regels veranderd zijn met betrekking tot uitsluiting.

Ik heb al wel heel wat paspoorten gezien, maar onduidelijke verandering van eigenaar is daarin niet echt aan de orde hoor. Je krijgt hooguit een andere stempel van de dierenarts. Kan gewoon doorgaan met enten. Tenzij de entingen niet op orde zijn, dan begin je gewoon overnieuw.