ynskek schreef:Startlijsten en verzamelstaten zijn twee verschillende lijsten. Niet iedere vereniging draait de laatste
Wij moeten voordat we beginnen stamboom, startkaart enzo... Laten zien aan de jury en die controleren dan de papieren
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Gruis schreef:Nogmaals, secretariaat mag dat absoluut niet doen. Daarnaast weet de jury dan dus alsnog niet wat de afstamming is. Als ik overigens de entingen check ('s zomers) ga ik echt niet ook uitgebreid de stamboom bekijken.
ynskek schreef:ik houd me buiten die discussie. Er werd een opmerking gemaakt dat de afstamming niet meer op de protocollen staat en waar juryleden deze dan vandaan halen. Ik zeg verder niets over of juryleden ook daadwerkelijk beoordelen op afstamming.
Sta een beetje versteld van je felle reactie op een in mijn ogen objectieve post met enkel een feit en verder geen mening
iris_relente schreef:ynskek schreef:Startlijsten en verzamelstaten zijn twee verschillende lijsten. Niet iedere vereniging draait de laatste
Wij moeten voordat we beginnen stamboom, startkaart enzo... Laten zien aan de jury en die controleren dan de papieren
Gruis schreef:Nogmaals, secretariaat mag dat absoluut niet doen. Daarnaast weet de jury dan dus alsnog niet wat de afstamming is. Als ik overigens de entingen check ('s zomers) ga ik echt niet ook uitgebreid de stamboom bekijken.
maikeltje schreef:Ik nog nooit behalve 1 keer op ern kampioenschap, maar dat was controle of de entingen in orde waren en er werd bloed getapt voor dopingcontrole.
Ik start in Groningen/Friesland/Drenthe en hier wordt je buiten altijd gecontroleerd, binnen steekproefgewijs. Klaas15 schreef:Janine1990 schreef:Punt 1: Ik hoop voor je dat jij niet als zijnde jury met naam en toenaam wordt achterhaald hier.
Punt 2: Waarom ben je in Godsnaam nog jury als je zoals dikgedrukte over de sport denkt....Hoe kan je iets doen waar je niet achter lijkt te staan?
Of ik nog jureer gaat je geen donder aan, en ja ik sta achter mijn mening.
Ik omschrijf mijn opmerkingen vriendelijker.
Ik wordt wekelijks gevraagd om te jureren dat zegt genoeg.
Maar ik wil geen gezeiver hierom maken, maar ze zien mij graag bij de KNHS.
Je moet een ruiter motiveren en niet afkraken.(commentaar is goed maar wel in nette taal en niet beledigend)
Vermakelijk.
Hoop dan ook niet dat je hier problemen mee zult krijgen. Fitzroy schreef:ynskek schreef:Startlijsten en verzamelstaten zijn twee verschillende lijsten. Niet iedere vereniging draait de laatste
Maar daarmee wil ik aangeven dat ik dus niet de afstamming zie als ik jureer en dus ook niet op afstamming kan jureren zoals beweerd werd.
Janine1990 schreef:maikeltje schreef:Ik nog nooit behalve 1 keer op ern kampioenschap, maar dat was controle of de entingen in orde waren en er werd bloed getapt voor dopingcontrole.
Verschilt nogal waar je startIk start in Groningen/Friesland/Drenthe en hier wordt je buiten altijd gecontroleerd, binnen steekproefgewijs.
maikeltje schreef:Noord Brabant kring Eindhoven.
Echt nooit meegemaakt behalve op de Brabantse kampioenschappen.
Daar worden ook ieder jaar wel combinaties uitgesloten omdat de entingen niet in orde zijn. Waarschijnlijk omdat er zo weinig gecontroleerd wordt denk ik
maikeltje schreef:De regels zijn idd duidelijk, maar niet iedere enting in een paspoort is met een duidelijk leesbaar handschrift gedateerd![]()
Kan me voorstellen dat een paard wat een aantal keer van eigenaar is veranderd, soms qua datums niet helemaal duidelijk is ingevuld.
Bij ons op de vereniging wordt altijd collectief geënt en dan worden de paspoorten ook meteen nagekeken maar sommigen zijn maar moeilijk te ontcijferen.