Beroering in het buitenland over niet meer groeten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:20

Ayasha schreef:
Veel is ook je eigen idé vrees ik. De afstamming is bij ons zichtbaar op de startlijst maar de meeste ruiters maakt dat echt geen jota uit. De ruiter van het paard zelf maakt er vaak het grootste drama van.

Bij de VLP draagt niemand je wat op in training. LRV is daar vaak wat baziger over maar dat heb ik nooit gereden omdat ik daar dus geen goede voor zou zijn.

Hier is afstamming ook wel eens zichtbaar op de startlijst inderdaad...
Maar zoals ik in het andere topic (was toch het andere topic he?) ook al zei, doet die afstamming hooguit verwachtingen scheppen die de ruiter niet kan waarmaken. Zeker op lager niveau.
De goede ruiter op het lage niveau kan zelfs nog winnen met een ezel. Ik denk niet dat dat in België veel anders is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:29

Dat kan tegen vallen. Als je ziet wat hier mee rijdt in de lage klasses dan kom je er echt niet met een ezel. Zelfs niet met eentje die heel erg op een paard lijkt. VOR en KR iig niet. :) Die twee doen wel eens uitwisselingswedstrijden en die zijn aan elkaar gewaagd maar de andere provincies komen er ook op interprovinciaal zelden tot nooit tussen. :)
Ook hier zitten veel professionele ruiters die hun jonge paarden starten ook in de lagere klasses want zolang zij nooit internationaal gereden hebben mogen ze dus gewoon nog niveau 0 starten met een paard dat nooit gestart heeft. Zo wel mogen ze niveau 1 starten en dat is dus één E7 proef (niveau 0) en 1 A proef (niveau 1)
Ofwel; ook in de E boks je regelmatig tegen professionele ruiters op met paarden aangekocht voor het hogere werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:35

Aan mijn paard zie je zonder problemen dat het absoluut geen dressuurknol is :)) Compact en kort gebouwd, niet bepaald een goede stap, korte draf, redelijke galop. Je pikt 'm er zo uit zeg maar.
Daarnaast, zoals Ayasha al zei, wordt de afstamming mee afgedrukt op de startlijsten. Het gebeurt niet altijd, maar ik heb vaak genoeg mogen merken dat iemand het grappig vond dat ik "met die springbok" in de ring ging.

Van de 8 wedstrijden die ik gereden heb, waren er minstens 4 waarbij de paddockmeester meermaals heeft moeten roepen "wil iedereen zich aan de bakregels houden aub" omdat het soms echt riskant werd. En dat was 4x dezelfde paddockmeester, die ging van de organisatie mee uit als verantwoordelijke. Hele fijne man trouwens!
Moet wel zeggen, de mijne is pas sinds mei dit jaar gecastreerd, dus 7 van de 8 wedstrijden was als hengst.
Op 1 wedstrijd (die waar ik besliste om 'm diezelfde week nog te castreren) was de paddockmeester meer foetsie dan aanwezig. Mevrouw moest proefjes voorlezen van haar stalgenoten of even supporter spelen. Uiteindelijk is de groom van een vriendin dan maar op het startblad gaan kijken om de boel te regelen en af te roepen wie zich moest klaarhouden {:)-:(

Inrijden met 15 tot 20 personen in pistes van 20x40 of 20x60? Ik heb nog niet anders geweten eerlijk gezegd... Longeren in de inrijbak? Doodnormaal joh! Met een hengst op wedstrijd verschijnen die nog nooit op locatie is geweest en de hele bak bokkend en brullend door vliegen, om dan woest te zijn dat mensen met merries niet opzij gaan? Been there seen that. Ik heb héél vaak mijn beide handjes gekust dat mijn kerel nooit een voet verkeerd heeft gezet, en dat zijn hengstengedrag beperkt bleef tot een keer brullen. Dat is ook de reden dat ik niet echt mijn wil doordreef met rijden, ik had immers een hengst onder mijn kont en geen ambitie om hem uit te dagen de grote jan uit te hangen. Nu hij gecastreerd is, is dat uiteraard een hele andere zaak :Y)

Ayasha
Blogger

Re: Beroering in het buitenland over niet meer groeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:13

Longeren in de inrijbak is wel degelijk tegen de regels. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:23

Yup, weet ik. En toch zijn er nog steeds die het doen. Als het een hele ruime bak is waar je kan inrijden en je bent met 5 of 6 aan het inrijden, dan trek ik het me niet zozeer aan, ik rij er wel omheen. Je hebt er echter ook die notabene gestald staan op de stalling waar de wedstrijd gehouden wordt en waar je een immens grote bek van krijgt als je er wat van zegt omdat ze een halve bak inpalmen.

Nog zoiets waar ik echt wel razend om ben geweest: ik had 2u30 tussen 2 proeven, dus paard afgezadeld, op de camion gezet en tussenschot dicht maar laadklep open voor lucht. Kom ik na de pauze terug om weer op te zadelen, is die laadklep dicht en staat er een dikke jeep met trailer achter geparkeerd. Ik kon de klep niet meer opendoen, dan kwam de laadklep op de neus van die jeep terecht. Iemand wist me te vertellen dat die mensen aan het inrijden waren, dus op hoge poten verhaal gaan halen. Blijkbaar was er parkeerplaats te weinig en had de parkeerwachter de laadklep gesloten en hun die plek aangewezen. En de ruiter + groom in kwestie vertikten eerst om de auto te verzetten "want ze moesten zo proef rijden". Toen ben ik ontploft en heb gedreigd de laadklep op hun auto te laten neerkomen. Discussie was snel over haha. Hier heb ik wel dik klacht over ingediend, het was verdorie 25 graden, camion stond in volle zon en paard zwom zowat in zijn eigen zweet de laadbak uit -O-

Ayasha
Blogger

Re: Beroering in het buitenland over niet meer groeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:48

Tsja op zo'n dagen met zulke hitte ga ik óf niet op wedstrijd, óf parkeer ik in de schaduw en als dat geen optie is laat ik mijn paard niet in de trailer achter. Dan gaat mama of stiefpaps even wat drinken halen en een broodje en dan blijf ik bij Sam zitten. :) Zoeken we de schaduw van de trailer op en daar gaan we dan in inzitten met Sam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:15

Alles was open vlakte, nergens schaduw te bekennen. Er stond wel een goed briesje wat het heel aangenaam maakte, in de laadbak was het om die reden ook goed fris en paard was niet bezweet na de 1e proef. Door de klep echter te sluiten is de toevoer van frisse wind compleet weggevallen en dan krijg je wel een broeikast.

Ik was vooral razend dat ze zonder enige vorm van communicatie de klep hebben gesloten, en dan nog iemand zodanig er achter laten parkeren dat de klep niet meer open kon. Die stond zo dicht op de achterkant geplakt dat ik ook mijn plek niet meer kon uitrijden om naar huis te gaan als ik dat had gewild.
Stel dat hij de boel had staan afbreken en echt onrust/gevaar had veroorzaakt, dan begrijp ik dat, maar dan wil ik alsnog dat ze dat aan mij doorgeven of laten omroepen. Dat is hier niet gebeurt.
Uiteindelijk bleek het de 1e keer dat die stal een officiële wedstrijd organiseerde en hadden ze zich miskeken op de toestroom van de deelnemers, ze hadden die meer gespreid verwacht denk ik. Uit noodzaak hebben ze toen pensionpaarden van de weide gehaald en die weide opengezet als extra parkeerplek. Verder was alles wel piekfijn in orde, maar de parkeerwachter was niet het grootste licht die dag. Er stonden nog mensen geblokkeerd achteraf, al was ik de enige met een gesloten klep en een bijna gesmolten paard.