Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.different1 schreef:@sjolvir: met alle respect, maar jouw paard is qua bouw absoluut niet waar ik op doel mbt slecht gebouwd.
Als jij met dit paard bij mij in de ring komt, hij is zuiver in z'n gangen en je werkt de oefeningen netjes af zonder schop en trekwerk, dan heb je bij mij al snel een winstpunt.
Verder kan ik niet op iedereen afzonderlijk reageren, maar wel even in het algemeen.
Een aantal mensen begrijpen wat ik bedoel met mijn mening of het wel zo leuk is om als combinatie op concours te gaan.
Ik zit in dat juryhokje omdat ik het leuk vind, om mensen hopelijk met opbouwend commentaar een zetje in de rug te kunnen geven, of juist om mensen snel te laten promoveren omdat ze "niks meer te zoeken hebben" in de B of L.
Overigens staat B niet voor Beginner, maar voor Basis.
En dat is waar het helaas vaak aan ontbreekt, een paard dat niet aan het been is, niet nageeflijk (dus NIET in de krul), geen juiste stelling en buiging enz enz.
En echt, ik kan heus wel ergens doorheen kijken wbt onervaren/onzekerheid enz.
Ik word niet blij van "slechte" combinatie's, en ik word zeker niet blij als de proef uiteindelijk rond een verliespunt zit.
Ik vind het niet leuk om mensen met een rotgevoel (door lage punten) naar huis te laten gaan.
En laten we wel wezen, hoeveel mensen nemen echt de moeite om t commentaar te lezen?
Hoeveel mensen gaan niet gelijk gillen wat een k.jury t is omdat er laag gescoord is en mikken de protocol in de vuilnisbak?
different1 schreef:Overigens staat B niet voor Beginner, maar voor Basis.
kwita schreef:Ik denk ook omdat er vaak proef commentaar wordt gebruikt om stof op les te hebben....daar kunnen we aan werken...maar dat komt vindt ik omdat de persoon die les geeft niet volstaat in zijn les methode.
vaak hoorde ik om me heen maar die rijdt m of z die kan mij wel begeleiden tot nivo x en is goedkoper dan...
Ik leste bij iemand die daar echt voor gediplomeerd was en zelf ook echt zz+ reed, echter ik deed geen officiele wedstrijden en hoorde vaak om me heen dat ik mijn geld verspilde!
Maar deed ik dan wel een keer mee in de b dan stond ik vaak als eerste met een niet zo talent vol paard en dat ging echt zo door tot nivo L2 en dat vond ik altijd zo tekenend met slechts 1x per maand les!
biscaya schreef:kwita schreef:Ik denk ook omdat er vaak proef commentaar wordt gebruikt om stof op les te hebben....daar kunnen we aan werken...maar dat komt vindt ik omdat de persoon die les geeft niet volstaat in zijn les methode.
vaak hoorde ik om me heen maar die rijdt m of z die kan mij wel begeleiden tot nivo x en is goedkoper dan...
Ik leste bij iemand die daar echt voor gediplomeerd was en zelf ook echt zz+ reed, echter ik deed geen officiele wedstrijden en hoorde vaak om me heen dat ik mijn geld verspilde!
Maar deed ik dan wel een keer mee in de b dan stond ik vaak als eerste met een niet zo talent vol paard en dat ging echt zo door tot nivo L2 en dat vond ik altijd zo tekenend met slechts 1x per maand les!
Wie zegt dat een gediplomeerd iemand beter les geeft?? Ik zie hier zat gediplomeerde instructeurs ( die overigens zelf thuis met slof rijden, en hun paarden letterlijk in de krul trekken..desbetreffende persoon is nog jury ook) schreeuwt een uur lang dr les bij elkaar ( paard krimpt spontaan in 1 maar dat wordt niet eens gezien) en zo iemand moet ons dan leren hoe het wel moet??? Onzin dr zijn zat ongediplomeerde instructeurs die verstand van rijden hebben..Dat heeft echt helemaal niks met nivo te maken..Zie toch echt teveel instructeurs die uiteindelijk wel in t zz belanden maar t ruk/pluk en schopgedraf aan hun leerlingen overbrengen..daarom wedstrijden moet je echt voor jezelf rijden en hopen dat je een redelijke jury treft.. Het hele systeem zou moeten veranderen!!
Daar heb je het voornaamste punt Cange3x !!!!
Terwijl dat in de training helemaal niet meer aan de orde is, paard loopt als een zonnetje.
Kan me indenken dat dat frustrerend is. Wedstrijdgenootje vindt het verbazingwekkend dat ik nog steeds start met paard. Maar ja, de enige plek waar ik het kan gaan leren af te vloeien en corrigeren is in de ring zelf, omdat dat de enige plek is waar dit probleem opduikt. Instructrice staat er dus ook pal achter dat wij starten, en helpt met haalbare doelen stellen wbt spanning. De punten zijn geheel niet belangrijk, wel dat we samen tevreden zonder stress lekker proefjes kunnen gaan leren rijden. En dat gaat in stapjes vooruit en houdt mij gemotiveerd 

different1 schreef:@sjolvir: met alle respect, maar jouw paard is qua bouw absoluut niet waar ik op doel mbt slecht gebouwd.
Als jij met dit paard bij mij in de ring komt, hij is zuiver in z'n gangen en je werkt de oefeningen netjes af zonder schop en trekwerk, dan heb je bij mij al snel een winstpunt.
?
Sammyoo schreef:Sjolvir, wat een metamorfose heeft jouw paard ondergaan
. Krielkip was het !! Maar is laat rijp ras. different1 schreef:Omdat je bij 10wp over mag naar de volgende klasse.
Als jury weet je niet of t de 1e wp of de 10e wp is die je geeft, en waarbij (ik in ieder geval) je dus in je achterhoofd houd of deze combinatie klaar is voor de volgende klasse.
.miss_lizje schreef:Als ik dit allemaal zo lees krijg ik bijna medelijden met de jury's die mij in de baan gaan krijgen als ik voor het eerst met mijn jonkie ga starten..
Doel: ontspannen zonder stres de baan door komen terwijl ruiter op het paard blijft.
Natuurlijk heb ik graag dat hij gewoon gelijk netjes blijft lopen, maar ik kan mij zeker al voorstellen dat onder de spanning (van zowel paard als ruiter) ik dus inderdaad al blij mag zijn als ik de baan een beetje rond ga komen, ook al is het misschien op de 3de hoefslag en op giraf stijl.
Ik vind km's maken in het begin belangrijker dan de punten, zeker met een jong paard. En alles dat beter uit pakt dan verwacht is dan gewoon een meevaller en mazzel.
different1 schreef:@sjolvir: met alle respect, maar jouw paard is qua bouw absoluut niet waar ik op doel mbt slecht gebouwd.
Verder kan ik niet op iedereen afzonderlijk reageren, maar wel even in het algemeen.
Een aantal mensen begrijpen wat ik bedoel met mijn mening of het wel zo leuk is om als combinatie op concours te gaan.
Ik zit in dat juryhokje omdat ik het leuk vind, om mensen hopelijk met opbouwend commentaar een zetje in de rug te kunnen geven, of juist om mensen snel te laten promoveren omdat ze "niks meer te zoeken hebben" in de B of L.
Overigens staat B niet voor Beginner, maar voor Basis.
En dat is waar het helaas vaak aan ontbreekt, een paard dat niet aan het been is, niet nageeflijk (dus NIET in de krul), geen juiste stelling en buiging enz enz.
En echt, ik kan heus wel ergens doorheen kijken wbt onervaren/onzekerheid enz.
Ik word niet blij van "slechte" combinatie's, en ik word zeker niet blij als de proef uiteindelijk rond een verliespunt zit.
Ik vind het niet leuk om mensen met een rotgevoel (door lage punten) naar huis te laten gaan.
En laten we wel wezen, hoeveel mensen nemen echt de moeite om t commentaar te lezen?
Hoeveel mensen gaan niet gelijk gillen wat een k.jury t is omdat er laag gescoord is en mikken de protocol in de vuilnisbak?
Samy schreef:different1 schreef:Omdat je bij 10wp over mag naar de volgende klasse.
Als jury weet je niet of t de 1e wp of de 10e wp is die je geeft, en waarbij (ik in ieder geval) je dus in je achterhoofd houd of deze combinatie klaar is voor de volgende klasse.
Maar dit is toch heel krom? Als ik nu een wedstrijd start en dit is mijn 1ste (BV in de b waar je al spanning hebt omdat het meestal echt je eerste is) kijk jij dus al alsof dit mijn laatste wedstrijd in de b zou kunnen zijn.
Zo moet je toch niet kijken?
Je kijkt toch per onderdeel en geeft daar cijfers voor?