Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SG1985 schreef:Nee, afgelopen week kon ik ook niets meer. Ben elke dag bijna huilend afgestapt. En durfde niets meer te vragen aan mijn paard, angst om het allemaal te verpesten....
FriesWytske schreef:SG1985 schreef:Nee, afgelopen week kon ik ook niets meer. Ben elke dag bijna huilend afgestapt. En durfde niets meer te vragen aan mijn paard, angst om het allemaal te verpesten....
Dan zou ik op zoek gaan naar een instructeur die je het plezier weer terug laat krijgen. En zolang voor jezelf kiezen. Dan maar tijdelijk geen les.
SG1985 schreef:Een meisje op stal zei ook: je zit rechter dan mening M ruiter.... we gaan samen wel proeven oefenen.
Ik barsste in huilen uit.... Los met je knol is nu ver te zoeken.
durf je daarna ook fluitend naar huis te rijden, zonder klotsende oksels. SG1985 schreef:Ik ben idd groen als gras. Nog nooit gestart, en zeker niet met een eigen paard. Mijn paard heeft veel potentie en mijn instructeur heeft zeker vertrouwen in een wedstrijdcarriere. Hij wilt denk ik alleen voorkomen dat ik een tegenslag niet kan verwerken denk ik... zijn idee is daarom nog 2-3 jaar doortrainen.. en dan starten en vloeiend door alle klasses...
helaas ben ik dus een andere mening toegedaan en wil weten waar ik sta. Ik weet dat mijn paard het moeilijk vindt te sluiten, over de rug te lopen in galop. Maar zijn we al wat waard in de B?
Ik ben absoluut groen als gras.... heb altijd FNRS gereden tm F11 oid.... manegeknollen.. en kocht een 4 jarige - grote KWPN-merriedie nog geen rechte lijn kon lopen.
We zijn enorm gegroeid, en ze wordt bereden door een Z ruiter die mij ondersteund en haar dingen aanleerd (schouder-binnenwaarts, schouder voor, wijken, etc).
De focus van mijn instructeur is met name op mij: zit houding balans.
Ik mag ook amper aan de voorkant plukken. Enkel verbinding en niet te veel vragen. Dit werkt.... Maar ik wel WEDSTRIJDEN

SG1985 schreef:Nee, afgelopen week kon ik ook niets meer. Ben elke dag bijna huilend afgestapt. En durfde niets meer te vragen aan mijn paard, angst om het allemaal te verpesten....
En dan heb ik het nog niet eens over alleen de instructeur.
. En van je protocol kun je mooi zien waar je aan kunt werken voor je volgende wedstrijd.
.
, voorlezer niet kunnen verstaan en zelf de proef niet uit je hoofd kennen, halverwege de proef je plastron verliezen, stiften niet bij je hebben terwijl het op gras is, paspoort paard vergeten etc.etc.etc.etc.).
SG1985 schreef:Nee!! Ik ga mijn vriend dus ook vragen of hij mij wilt gaan filmen... heb ik in geen jaar laten doen.... suf eh, dus in mijn beleving ziet het er nu ook VRESELIJK uit hahaha...
FriesWytske schreef:SG1985 schreef:Nee!! Ik ga mijn vriend dus ook vragen of hij mij wilt gaan filmen... heb ik in geen jaar laten doen.... suf eh, dus in mijn beleving ziet het er nu ook VRESELIJK uit hahaha...
Logisch dat het in je eigen beleving vreselijk uitziet. Als je weinig complimenten van je instructeur krijgt, ga je dat op een gegeven moment denken.
SG1985 schreef:Nee, afgelopen zaterdag hielp een vriendin mij (mijn stalgenootje). En die zei, je reed je paard super netjes op twee teugels, recht, goede aanleuning, nette verbinding... En bij hem voel ik mij net een aap die achterste voren te paard zit :S
Vanavond maar eens heel duidelijk zijn.........
ikke schreef:SG1985 schreef:Nee, afgelopen zaterdag hielp een vriendin mij (mijn stalgenootje). En die zei, je reed je paard super netjes op twee teugels, recht, goede aanleuning, nette verbinding... En bij hem voel ik mij net een aap die achterste voren te paard zit :S
Vanavond maar eens heel duidelijk zijn.........
Voor het geval het nog niet duidelijk is, zal ik het dan maar zonder omhaal hier neer zetten: Die man staat les te geven voor z'n eigen ego. Om op wedstrijden te kunnen zeggen "mijn leerling" en wee je gebeente als je het presteert om NIET met een oranje of rode strik thuis te komen!
Zo'n kerel die als ie voor m'n auto springt, ik heel hard op de rem ga staan; zo zonde van de deuk in m'n auto........
DAT is wat je 'm moet zeggen.
Janine1990 schreef:Ik ga mijn paard ook L2 starten omdat L1 gewoon ruk is als je thuis al verder bent. Dus zoals iemand eerder ook al opmerkte is het niet echt handig om klaar te zijn voor een te hoge klasse.
Ik geloof namelijk ook niet meer dat hij dit alleen maar wil omdat je verder klaar moet zijn. Dat gehamer....