Yvank_ schreef:Nee dat mag niet dan wordt je uitgesloten. Je rijdt of uit je hoofd of met een duidelijke hoorbare lezer maar niet half half. Staat keurig in de reglementen.
hm, dat haal ik er zo niet uit:
Citaat:2. Voorlezen:
a. De proeven tot en met de klasse ZZ-Licht en bepaalde ZZ-Zwaar- proeven, mogen worden voorgelezen. In het vraagprogramma kan desgewenst worden bepaald dat op regionale en KNHS- kampioenschappen de proeven vanaf de klasse Z1 uit het hoofd gereden dienen te worden. De voorlezer neemt plaats bij B of bij E, tenzij door de jury anders is bepaald. Indien de voorlezer een verkeerde opdracht geeft, waardoor een vergissing in het programma wordt gemaakt, is de deelnemer hiervoor zelf verantwoordelijk. De deelnemer wordt geacht de proef te kennen. De (voorzitter van de) jury gaat in dat geval te werk als zijnde er een fout in het programma is gemaakt.
Citaat:3. Uit het hoofd rijden:
a. Het uit het hoofd rijden van een proef waarvoor het niet is voorgeschreven is toegestaan. Wanneer een deelnemer het besluit heeft genomen om het programma uit het hoofd te rijden, moet deze daarbij blijven.
b. Het is - op straffe van uitsluiting - niet toegestaan dat de deelnemer vanaf een bepaald onderdeel het programma alsnog verder laat voorlezen.
Er staat nergens iets over het volume, alleen dat je moet kiezen tussen wel of niet voorlezen. Nu zou ik het niet gaan fluisteren als voorlezer, als je het op normaal spreekvolume doet, en daarna wat harder, kun je daar IMO niets tegenin brengen op basis van de reglementen.

Heel erg eigenlijk, maar zo ben ik dus...
" Gewoon ingezet en was dus goed, anders had ik mooi verkeerd gereden met voorlezer. Toch wel even twijfel en snap dat mensen dan kiezen voor wat de lezer zegt (die heeft immers het boekje voor de neus

Mijn lezer zat wanhopig te zoeken welk onderdeel ik zat maar elke keer als ze'm bijna had zat ik alweer verder natuurlijk... Zelfs de jury snapte er niks meer van.
) raak ik erg snel afgeleid. Als ik een voorlezer heb kan ik mij daar op richten en ja, de proef is heel anders dan wanneer ik alleen rijd omdat ik dan meer afwacht en wanneer ik alleen rijd juist meer er tegen aan ga rijden.