''Klacht'' over jurylid.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:33

Michelleex schreef:
Anoniem schreef:

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Er zit een jury. Die jury moet objectief zijn en blijven en in de meeste gevallen is deze dat ook. In plaats van te klagen op het forum had je ook bij het ontvangen van je protocol/punten naar de jury kunnen stappen en kunnen vragen waarom je op deze wijze beoordeeld bent.

Zie je het inderdaad al voor je, dat er dalijk continu de punten gewijzigd worden 'want tja, met een haflinger is het wel heel knap!' en 'Oooh dat is een nakomeling van Totilas, sjeutje, die had wel wat meer mogen tonen hoor wat een lompe harry dat ie dat niet eens voor elkaar krijgt'.

Soms zit het mee, en soms zit het tegen. En ja, als je met een pony tussen de paarden gaat starten kan je op je vingers natellen dat je gewoon hetzelfde gepunt gaat worden als iemand op een paard van 1.80

Ben je van mening dat je meer punten had kunnen rijden als je met een paard binnen was gekomen? Ik zou dan zeggen; schaf een paard aan in plaats van een pony en kijk dan eens of je dan wel ineens binnen te prijzen valt.

Als je enkel voor jezelf rijdt, maakt het toch niet uit dat je 161 punten rijdt? Het is immers voor jezelf zeg je en je zegt zelf ook dat je niet voor de punten rijdt. Piep dan ook niet als calimero dat je met een paard meer punten rijdt, want je kan daar gewoon op wachten als je in een paardenrubriek rijdt...

Tis jammer, maar dan moet je of een paard kopen als je denkt dat het daaraan ligt, of niet meer starten met je pony, of gewoon volgende keer net als ieder ander na afloop even naar de jury lopen voor wat tips en adviezen ;)

Lekker kort door de bocht weer hè zo een antwoord. 'Koop dan een paard' wat een belachelijke opmerking, niet iedereen heeft dikke nullen op z'n bankrekening staan hoor. En alsnog, ik ga mijn pony niet verkopen, zoals menig ander 'omdat hij niet goed genoeg is voor de sport'. Dat vind ik zo paardonwaardig.
En Ja, ik denk inderdaad dat ik met een paard weldegelijk hogere punten had gehaald kunnen hebben.
Ja ik rijd voor mezelf, maar dan te horen krijgen dat je punten zo slecht zijn is voor ieder normaal mens teleurstellend.

rien10, ik doelde ook niet gericht op, jou maar zoals dit. ;)
Tuurlijk soms is het zo, en mijn wereld is niet vergaan, ik zoek naar verheldering, ervaringen etc. Daar is bokt immers voor toch?

Nou dan, niet zo zeuren, slikken en weer doorgaan. Die wp krijg je toch niet meer terug he.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:36

Ben toch benieuwd hoe jouw puntentotaal zich verhoudt tot het puntentotaal van de andere deelnemers? Was het een jury die alleen jou zeer streng beoordeelde of heeft ze dat over de gehele linie gedaan?

Geval waar ik eerder over schreef was mijn dochter tweede en derde geworden met zo ongeveer dezelfde punten als jij nu had. Niemand had die dag winst en dat was toch wel opvallend.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:36

Jij geeft zelf aan 'schaf dan een paard aan'.

Joolien, jij leest het dan ook niet goed, nogmaals, die winstpunt lig ik niet wakker van.

''Tuurlijk soms is het zo, en mijn wereld is niet vergaan, ik zoek naar verheldering, ervaringen etc. Daar is bokt immers voor toch?''

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:37

Michelleex schreef:
Er is die middag nog veel laag gejureerd, ook verliespunten. Maar ook duidelijke 'uitschieters'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:38

Ik zeg inderdaad schaf een paard aan omdat ik je gewoon aan het zeuren om het zeuren vind als je met een pony in de paardenrubriek start, naar eigen zeggen enkel voor jezelf en niet voor de punten maar wel vind dat een jury moet kunnen beoordelen naar het kunnen van je dier en niet naar het feit dat de rest wel een paard heeft. Misschien kon je pony juist wel veel beter, wat ik al zei; soms gaat een proef niet zo goed als je zelf denkt, en misschien komt ie gewoon niet verder dan dit. Dat je dan 161 punten rijdt is jammer, maar he, je rijdt in ieder geval 161 punten.

Ik vraag me even oprecht af hoe jij dan wil dat er gepunt wordt; op basis van het feit dat het een pony is, een haflinger is, de ander heeft een totilas en weer een ander heeft een berggeit die niks kan.

Je rijdt in het L2, menig jurylid zal er vanuit gaan dat je je basis dus wel redelijk onder de knie hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:40

Michelleex schreef:
Jij geeft zelf aan 'schaf dan een paard aan'.

Joolien, jij leest het dan ook niet goed, nogmaals, die winstpunt lig ik niet wakker van.

''Tuurlijk soms is het zo, en mijn wereld is niet vergaan, ik zoek naar verheldering, ervaringen etc. Daar is bokt immers voor toch?''

Nou dan moet jij denk ook beter lezen want er wordt hier meer dan voldoende gezegd. Jammer, het is dressuur, en weer door. Je zult hier vaker tegenaan gaan lopen, dus misschien moet je zelf veranderen ipv het dan elke keer bij anderen te zoeken. Kunnen zeggen 'ik ben tevreden, jammer dan.' Dat gaat je veel meer opleveren dan dit gedoe,

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:40

Toch deel ik mijn mening blijkbaar wel.
Dat er wel degelijk jury's zijn die bepaalde rassen, of pony's niet waarderen.

En waar ik naar op zoek was heb ik gevonden, ik ben niet de enige in deze mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:41

Michelleex schreef:

En waar ik naar op zoek was heb ik gevonden, ik ben niet de enige in deze mening.

Klopt, maar ga het dan niet bij deze jury zoeken, maar verzamel een zooi ponyruiters en stap naar de KNHS. Dat brengt meer zoden aan de dijk dan deze jury aan te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:43

Joolien schreef:
Michelleex schreef:

Klopt, maar ga het dan niet bij deze jury zoeken, maar verzamel een zooi ponyruiters en stap naar de KNHS. Dat brengt meer zoden aan de dijk dan deze jury aan te spreken.

Precies..

Of doe niet mee aan een jury sport :') Snap dat nooit zo. Er zullen ook genoeg mensen zijn die een zwart paard niet mooi vinden, of een bruin groot paard niet mooi vinden. Kan toch? Die piepen denk ik ook niet omdat ze een paard hebben wat wel eens minder punten rijdt als er een Ferro mee rijdt, heb ik zo het vage vermoeden van. You win some, you lose some. In het vervolg gewoon naar de jury stappen direct na het ontvangen van je protocol en direct vragen op vriendelijke manier of ze wat meer uitleg bij de punten kunnen geven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:44

Dat laatste vind ik zinvol. Of 18+ pony categorie aanmaken?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:44

Bettine schreef:
Wederom niet mee eens Kelly_taco,
De ene middendraf voor een 8 kan er heel anders uitzien dan een andere.
Wanneer alle basisvoorwaarden (takt/ontspanning/aanleuning/rechtgericht, etc) aanwezig zijn, de lijn wordt correct gereden en er wordt verruimd dan zit je al snel aan een goed cijfer. En wat voor paard die oefening uitvoert maakt mij niets uit.
Ik heb geen plaatjes in mijn hoofd, wel de richtlijnen die voor het jureren zijn opgesteld, net als het skala der ausbildung.
Aan de hand daarvan geef ik een cijfer. Niet aan de hand van een 'plaatje in mijn hoofd'.

Bettine, dan ben jij dus een fijne jury :)
Maar ik zie het hier vaak anders.
En nee, niet persoonlijk..
Ik heb hiervoor een fjord gestart en nu een Spanjaard.. waarvan beide de middengang niet het sterkste punt waren dus ik snap mijn cijfer :+

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:44

Joolien schreef:
Nou dan moet jij denk ook beter lezen want er wordt hier meer dan voldoende gezegd. Jammer, het is dressuur, en weer door. Je zult hier vaker tegenaan gaan lopen, dus misschien moet je zelf veranderen ipv het dan elke keer bij anderen te zoeken. Kunnen zeggen 'ik ben tevreden, jammer dan.' Dat gaat je veel meer opleveren dan dit gedoe,

Nogmaals, wat jij zegt is ook gewoon wat hier gebeurt.
Iedereen loopt hier vaker tegen aan, en nu vond ik het intressant om ervaringen te horen, en er zijn wel degelijk mensen met mij eens. Ik ben tevreden, en mijn punten hoeven niet veranderd te worden. En 'dit gedoe', tja, denk dat dat meer door bepaalde reacties kom dan mijzelf, zoals ik al meermaals aangaf.
Volgens mij denken jullie dat dit voor mij een wereldramp is, nou nogmaals ik ga ook gewoon door, als het topic goed doorgelezen is moet er duidelijk zijn dat ik al lang geen 'klacht' meer ga indienen, want uit ervaring is gebleken dat dit niks oplost. Ook ga ik de jury eerst om raad vragen en dan zie ik wel weer verder.

Jammer dat het verkeerd geimperteerd word, en gelijk weer van die haat en snauw berichten gestuurd moeten worden. Heb al bij de MODS aan gegeven dat als dat zo blijft het topic van mij wel dicht mag. :n

Michelleex

Re: ''Klacht'' over jurylid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:46

Meermaals aangegeven dat ik de jury niet na de proef kon bereiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:47

Michelleex schreef:

Oke nou sorry hoor, dat had ik dan even gemist, mijn oprechte excuses dan bij deze daarvoor. Maar goed, goede les dus voor de volgende keer, want je was er dus ook niet van op de hoogte dat je dit best daarna bij een jury kon vragen ipv een klacht in te dienen. Zo leer je dus toch nog dagelijks wat bij :)

Overigens zie ik geen 'haat' en 'snauw' berichten maar dat is het nadeel van het internet, tekst kan heel anders overkomen dan het bedoeld is. Gewoon een wijze raad voor de volgende keer; maar nogmaals ,als je voor jezelf rijdt, maken die punten geen hol uit toch? Gewoon genieten van je pony en wie weet heeft de jury dus juist gezien dat er veel meer uit die ponybeentjes kon komen. In plaats van het dus negatief op te vatten kan je het ook zien als een positief is; er zal ongetwijfeld meer uit te halen zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:49

Nies_ schreef:
Ik weet wel zeker dat ik met een goed paard veel meer punten.bij elkaar rij. Dat is toch.ook.logisch? Anders kan heel de dressuurpaarden fokkerij wel opdoeken. Een slecht springpaard mag ook geen.10cm lager springen in dezelfde klasse omdat hij talent mist.

Dit dus :j

En dit heb ik niet zelf verzonnen, maar komt uit de mond van een internationaal jury lid.
Een paard met mindere dressuurcapaciteiten kan max een 8 halen voor zijn uitgestrekte/midden draf terwijl een talentvol paard een 10 kan halen...
Er wel van uitgaand dat beide paarden de oefening perfect uitvoeren, waarom dan het verschil? Omdat het paard met talent veel meer schwung/afdruk en dergelijke heeft

Niet tegenstaand ken ik de teleurstelling van lage punten (zonder onderbouwing) als je een goede proef gereden hebt, maar dat is nu eenmaal dressuur, gewoon een babbeltje doen met je jury indien dit mogelijk is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:50

Anoniem schreef:
Michelleex schreef:

Oke nou sorry hoor, dat had ik dan even gemist, mijn oprechte excuses dan bij deze daarvoor. Maar goed, goede les dus voor de volgende keer, want je was er dus ook niet van op de hoogte dat je dit best daarna bij een jury kon vragen ipv een klacht in te dienen. Overigens zie ik geen 'haat' en 'snauw' berichten maar dat is het nadeel van het internet, tekst kan heel anders overkomen dan het bedoeld is. Gewoon een wijze raad voor de volgende keer; maar nogmaals ,als je voor jezelf rijdt, maken die punten geen hol uit toch? ;)

Sorry, heb ik ook even gemist. Nogmaals, ik zou het niet alsnog via de KNHS spelen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:51

Michelleex schreef:

Dat er genoeg ruiters in de dressuursport zijn die zich graag verschuilen achter vooroordelen had iedereen je al kunnen vertellen hoor, heel Bokt staat vol met huiltopics omdat ze veel hogere punten hadden verwacht dan ze hadden gekregen en dit ligt natuurlijk aan de jury.

Ik heb met mijn 1,85 ook een tijdje een jonge groene D pony gestart voor de verkoop. Als combinatie zagen we er zeker niet ideaal uit, pony deed nog wel eens wat niet hoorde maar liep met gemak steeds bijna dubbele winst tussen de paarden.
Ook wel eens een opmerking van de jury na afloop van mijn proef gehoord maar in haar punten was hier niets van te zien.

Als je hier niet tegen kan kan je maar beter wegblijven van wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:53

cobiie schreef:
Michelleex schreef:

Dat er genoeg ruiters in de dressuursport zijn die zich graag verschuilen achter vooroordelen had iedereen je al kunnen vertellen hoor, heel Bokt staat vol met huiltopics omdat ze veel hogere punten hadden verwacht dan ze hadden gekregen en dit ligt natuurlijk aan de jury.

Ik heb met mijn 1,85 ook een tijdje een jonge groene D pony gestart voor de verkoop. Als combinatie zagen we er zeker niet ideaal uit, pony deed nog wel eens wat niet hoorde maar liep met gemak steeds bijna dubbele winst tussen de paarden.
Ook wel eens een opmerking van de jury na afloop van mijn proef gehoord maar in haar punten was hier niets van te zien.

Als je hier niet tegen kan kan je maar beter wegblijven van wedstrijden.

Ok dit vind ik dan echt een poedersuiker. Je kunt ook normal reageren naar ts :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:54

Michelleex schreef:
Michelleex schreef:
Er is die middag nog veel laag gejureerd, ook verliespunten. Maar ook duidelijke 'uitschieters'.

Ik heb nog even gekeken bij de uitslag, maar er zijn geen verliespunten gegeven en die lage punten vallen ook reuze mee. Ik ken enkele van de combinaties die gestart hebben en die punten zijn wel wat zij normaal ook rijden.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:55

Kijk dit zijn prettigere berichten. Ik zeg al ik ben opzoek naar tips, ervaringen etc. Niet naar mensen die zeggen dat ik me niet aan moet stellen. :') Want immers is er ook niet (veel) aan de hand. Vind het jammer dat je een jury dan niks kan vragen, was zelf klaar en zou dan nog 2 uur moeten wachten op een antwoord tja, dat doe (ik tenminste) dan ook niet. Ik probeer er wat uit te halen, en ben hier niet om zielig te doen en ahw, wat zielig te horen want dat vraag ik immers ook niet. Ik vraag om zulke berichten. ;)

Leenbeesje, Ja mee eens, maar ver achter in mijn hoofd blijft toch een vraagteken hangen. Lage punten tja die heb ik wel vaker maar dan kan ik me er wel in vinden, en vooral als je in je hele '' carière '' beetje chiq :') nog nooit zulke punten hebt gereden is dat erg raar. Zeker die 5en voor alle gangen blijven bij mij vreemd.

En tja, dressuur is en blijft altijd een jury sport ja, zelfs op het hoge niveau komt dit voor. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:57

TS ik snap dit dan alleen even niet; ik dacht dat de jury gelijk weg was maar blijkbaar niet dus?

Citaat:
Vind het jammer dat je een jury dan niks kan vragen, was zelf klaar en zou dan nog 2 uur moeten wachten op een antwoord tja (...)

Dus in feite had je de jury het wél kunnen vragen, maar koos je er zelf voor om dat niet te doen?

Zonde, want die 2 uur die je nu hier aan hebt besteed aan jezelf verdedigen (en nogmaals, ik zie er echt geen gigantische haat-reacties in, maar goed dat is maar hoe je het opneemt natuurlijk) had je dan misschien beter kunnen besteden aan even uitpuffen, nalachen en dan aan de jury vragen hoe en wat :j

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:58

Ja maar ik moest na afloop werken, en was met de trailer, laat dan liever niet mijn paard op de trailer staan zo lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:00

Michelleex schreef:
Ja maar ik moest na afloop werken, en was met de trailer, laat dan liever niet mijn paard op de trailer staan zo lang.

Ja goed, maar dat klinkt dus al anders dan hoe je het net zelf bracht natuurlijk :j Het kwam over alsof de jury al gevlogen was en je het daarom niet kon vragen. Snappie? :)

Dan merk je dus wat een verschil 1 geschreven zin uit kan maken; jij neemt de opmerkingen als sneren op, maar door 1 kleine miscommunicatie dacht ik (en wss andere bokkers ook) dat je het de jury niet kon vragen omdat de jury al weg was.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:02

Nee de jury was inderdaad nog niet weg nee, die moest nog de gehele middag jureren.
Excuses als dat verkeerd was overgekomen.

Het is inderdaad iets wat helaas ook wel veel voorkomt .

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:03

Nog even aanvullen, volgens die jury is het ook zo dat elk paard die een oefening uitvoert zonder 'mankementen' minstens een 6 moet krijgen :)

Dus een 5 voor zijn gangen :n zolang je pony geen tactfouten heeft gemaakt, is dit zeker niet verdiend, langs de andere kant, als het een 'negatieve' jury is (dus iemand die eerder lage punten geeft ipv hoge) dan gaat dit ook voor alle combinaties geweest zijn.

Het blijft inderdaad op het hoogste niveau nog terugkeren dat ruiter en jury het oneens zijn, of twee jury's ten opzichte van elkaar