Nouja, dat irriteert me ook wel Lautje. Maar ook de manier waarop dingen gaan, zeggen dat anderen de boel verdraaien terwijl je hier op bokt het gewoon terug kan lezen.
Anderen schrijven het ook hier neer dat ze een plek hebben en er blij mee zijn. Prima zou ik ook zijn, logisch!
Maar anderen zeggen niet hetgeen wat jij zegt. Jij noemt zelf mensen hypocriet als ze zeggen dat ze het oneerlijk vinden en er niet naar handelen door zich uit te schrijven. Dat noem je egoistisch? Ik noem het egoistisch dat je zegt dat je blij bent met de manier waarop ze het opgelost hebben omdat we dan niet voor niets de hele nacht en halve dag opgeofferd hebben. Terwijl heel SGW wereld de nacht opgebleven is en overdag van alles geprobeerd heeft... Dat is denk ik ook hetgeen waar Lielle het over heeft, inlevingsvermogen. Ik denk niet dat je blij was geweest met deze oplossing als jullie er niet bij gezeten hadden. Dat noem ik het egoisme in mijn 1e post en dat heeft niks met sportiviteit, gunnen of wat dan ook te maken. Allemaal dingen die er bijgehaald worden later.
Percy schreef:Dat mag jij vinden Lautje maar laat dan de paar mensen die wel op de lijst staan massaal zich uitschrijven? Ben benieuwd hoeveel er dat gaan doen. Heb zo'n vermoeden dat er dan opeens meer mensen "egoïstisch" zijn.
Ik geloof wel dat er mensen zijn die dat doen maar ik denk ook dat er een aantal behoorlijk hypocriet zullen zijn.
Percy schreef:Het niet eerlijk vinden en daar zelf niets aan doen vind ik wel hypocriet Sann, je kan aan het oneerlijke zelf iets veranderen. Dat is niet de omgekeerde wereld, dat is handelen naar je eigen stelling.
Percy schreef:Ik zeg alleen dat wij (nou ja, ik rij niet meer) het oneerlijk vinden maar zelf geen enkele actie ondernemen om daar verandering in te brengen.
Iedereen die het wel oneerlijk vind kan daar ook conclusie's uit trekken. Zeggen dat je het zo oneerlijk vindt en dan wel zelf je op de lijst laten staan, is dat dan fair? Snap het helemaal maar ga dan niet iemand die wel zegt dat ze blij is dat de inschrijving er op staat egoïstisch noemen. Natuurlijk komt er een zeker egoïsme bij kijken maar dat is bij elke wedstrijd waar we midden in de nacht voor in de aanslag zitten zo. We zijn altijd blij als we wel op de lijst komen en altijd teleurgesteld als dat niet zo is. Dat is menselijk en begrijpelijk.
Allemaal jouw woorden, niet de mijne. En dan zeg je nu dat eerlijkheid neer gesabeld word? Helemaal niet... Prima dat je eerlijk bent, maar als je zelf zulke dingen zegt dan moet je er zelf ook naar handelen en niet zeggen dat ik de boel verdraai of wat dan ook.
Je schrijft je zelf ook niet uit dus dan is het niet krom bekeken vanaf mijn kant maar andersom.
Het zijn niet mijn woorden dat iemand hypocriet is als die niet handelt door zich uit te schrijven, dat zijn jouw woorden.
Woorden die allemaal niet genoemd hadden hoeven te worden als de inschrijving gewoon eerlijk verlopen was. Allemaal hebben we, zoals al eerder gezegd, er een nacht en dag voor gezeten. Maar niet allemaal moeten we de volgende keer weer een poging doen en hopen dat het systeem van de KNHS het nu wel aan kan en je een startplek kan bemachtigen. Daar gaat het mij om... Dat is oneerlijk en dan kan je er van alles bijhalen, maar daar word de strekking niet anders van.