Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kwita schreef:Het is natuurlijk ontzettend lastig als je door een ziekte of ongeval of andere lichamelijke aandoening te zwaar bent. Daar kan ook niemand over oordelen. Maar iemand in een rolstoel kan ook geen 100 mtr horden lopen.... M.a.w; als je door een lichamelijke beperking niet kan paardrijden, dan is dat ontzettend vervelend, maar dat is nu eenmaal zo.kijk te dik / zwaar voor een paard kan/mag /moet ook gezegd worden maar ik denk dat mensen met overgewicht dit ook weten voor hunzelf.
tijdens mijn bevalling werd ik een hernia geduwd....bevalling gelukt dochter geboren maar de 10 kilo gaat er niet af mede doordat ik niet kan bewegen, de dietiste zei dat ik zelfs meer mocht eten en wel 3 tussendoortjes ..... nou ik zal het maar niet doen....al rijd ik geen paard meer zelfs fietsen is lastig
maar je word echt anders bekeken als je met je pony loopt en dan zijn opmerkingen als die kan nog wel n rondje ontzettend kwetsend.
loop ik met [***] het trekpaard komen de mensen altijd kletsen hoe leuk of die paarden wel niet zijn en over het wandelen tempo of conditie word nooit iets gezecht, staat ze voor de wagen dan word er gezecht dat bewegen gezond is....maar ik val daar echt geen kilo van af en [***] loopt er echt niet harder of zachter door.
ik denk dat het een totaal plaatje is, en eerlijk zijn tegenover jezelf en het spiegelbeeld wat je ziet.
Hoe je er aan komt weetje maar hoe gaat het er vanaf?....
Mousmous schreef:Nou Terpentijn, Dominique Désmee reed jaren geleden mee in de wereldtop en die had toch echt wel overgewicht. Absoluut niet extreem maar ze werd toch wel Dikkertje Dap genoemd. En bij de subtop kom je ook echt wel wat stevigere ruiters tegen.
sonjim schreef:[***] het moeilijke vind ik dat stevige ruiters zwaarder kunnen zijn dan mensen waarvan je denkt dat ze te dik zijn. Ik ken mensen waarnaast ik me slank voel. Maar die lichter zijn als mij, is wel sneu dat ik dan wel op een paard mag en die ander niet.
Anoeska schreef:Sommige mensen hier lijken wel niet te begrijpen dat het niet gaat om hoe dik een ruiter is, en of de jury dat mooi of lelijk vind. Maar hoe het gewicht van de ruiter de uitvoering van de proef (negatief) beïnvloed. (en hoe de ruiter dik is geworden doet er natuurlijk al helemaal niet toe).
xSlvna schreef:[ Afbeelding ]
Even van bokt geplukt, even een goed voorbeeldje van overgewicht/gezet maar niet dat je zegt 'Dit kan niet'.
'Stevig' en getraind paard, prima. Zelf geen overgewicht waar je mond van open valt.
Je kunt niet alles op een weegschaal zetten maar met kijken kom je ver.
connie64 schreef:paard heft toch ook lichamelijk last van sperriempjes,hulpteugels,zware scherpe bitten,zweepslagen (kijk eens bij de rensport)sporen.....daar wordt ook niks van gezegd.
connie64 schreef:paard heft toch ook lichamelijk last van sperriempjes,hulpteugels,zware scherpe bitten,zweepslagen (kijk eens bij de rensport)sporen.....daar wordt ook niks van gezegd.