wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:21

Marrie_L schreef:
Foutloos rondgaan met springen (en als snelste als ik de omstanders mag geloven) en dan in de bocht naar de laatstr hindernis eraf vallen :o toen was ik gediskwalificeerd :o

Je vergeet even te vertellen dat je bijna op de jury bent geland :+

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:04

Lienie_F schreef:
Marrie_L schreef:
Foutloos rondgaan met springen (en als snelste als ik de omstanders mag geloven) en dan in de bocht naar de laatstr hindernis eraf vallen :o toen was ik gediskwalificeerd :o

Je vergeet even te vertellen dat je bijna op de jury bent geland :+

(Haha heel expres verzwegen (niet haha) en dan verpest jij het _-:( )
De teugel was toen ook nog gebroken en ik zou rijdend de bak weer uitgaan en toen moesten we wachten tot er een nieuwe teugrl was. Toen liep alles uit }:)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:32

Ik heb al jaren niet gestart, maar toen ik nog volop bij de pony's meereed, heb ik ze allemaal gehad: rodeo in de dressuurring, witte hekjes springen, met een hysterische pony een redelijke proef rijden tot het hals strekken (en dan er dus keihard afstuiteren), in een springparcours in de sloot belanden met hoofdstel en zonder paard, uit mijn rijbroek gescheurd en geen reserve bij me hebben... Etc etc. De twee mafste waren de volgende:

Jonge pony een eerste keer op een groot terrein, eerste parcours had ze vrij redelijk gedaan, en bij het tweede parcours groette ik de jury (sowieso heel spannend, zo'n juryhok met omroepers en vlaggen), en op dat moment verrees er een enorme coca cola fles achter het juryjhokje. Echt meters hoog. Pony volstrekt hysterisch en ik op zijn zachtst gezegd heel verbaasd. Bleek een luchtballon te zijn... Jury zag dat natuurlijk niet, dus die vroeg mij later of ze nou echt zo eng waren :D

Selectie voor de landskampioenschappen met mijn houdini forester. Ze kon zich uit alle halsters wurmen. Ik was parcours aan het lopen zag in de verte allemaal gedoe. Mensen op de been, die achter een pony aanliepen. Kom terug bij de trailer, en ja hoor.... Mijn ouders, alle ouders van kids die ook moesten starten waren aan het proberen mijn pony te vangen.... Mevrouw was een land van een aantal hectare met vers kniehoog gras ingerend. Eerste parcours niet kunnen starten... Tweede parcours van plaats gewisseld met de laatste van de dag... Maar nee hoor. Na 5 uur hadden we haar nog niet te pakken. Toen de veearts het verdovingsgeweer aan het laden was (je moet wat..) kwam ze ineens aanlopen :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:09

liliekska schreef:
Marrie_L schreef:

Hoe krijg je het voor elkaar je pony te vergeten? _/-\o_

dit heb ik ook weleens gehad toen ik met een vriendin op wedstrijd meeging als groom.
die vriendin had gezegd: de kar (met zadel enzo) staat al in de trailer, waarop haar moeder de kar niet verstond en hoor staat al op de trailer dus toen riep ze naar mij: Sluit maar af hij staat al op de trailer! en ze hebben 2 ponys en 1 zou thuisblijven dus logisch dat ik nog gebries hoorde.
dus ik sluit af en ga ik de auto zitten en op wedstrijd maak ik de trailer open en daar stond geen paard.
gelukkig konden we hem nog gaan halen omdat het dichtbij was!

Zoiets ja :')

Agossie

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:16

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik kan mij één voorval herinneren die jury liet schaterlachen...

Ik reed B met mijn oude merrie. In de proef moest je bij B afwenden, X halthouden, voorwaarts arbeidsdraf en E een kant op.

Ik deed het keurig... Wendde af bij B, hielt halt bij X, groette de jury, ging voorwaarts in draf, enzovoort.
Ik besefte pas later wat ik deed, maar het moment zelf was ik zo geconcentreerd dat ik het helemaal niet door had... Mijn voorlezer stond te gieren van het lachen en de jury bedankte me op het protocol voor het groeten, al was het nog niet nodig... :D

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:45

ik heb ook al aardig wat blunder gehad..
-eerste dressuur proef met een nieuwe pony, bijna de hele proef in middendraf.

-de ring binnen rijden met peesbeschermers, martingaal, springschoenen (ik moest daarvoor springen) :Y)

-in een parcours (bijna) eraf vallen, m'n paard verstapte zich tijdens de landing. Vervolgens werd ik uit mijn zadel gesmeten en hing ik aan de hals van m'n paard. paard gaat vervolgens in stap ik klim terug in het zadel en ga gelijk verder (het was een gewoon parcours maar heb het afgerond als een barrage) zodat ik geen tijd fouten op zou lopen. uiteindelijk nog 2e ook :D

-op het nk niet goed gekeken wanneer ik moest losrijden, had net 1 sprongetje gemaakt met losrijden en toen werd ik al de ring in geroepen.. (ik dacht dat ik nog wel even had) :o dat ging helaas ook niet zo goed..

-het jaar daarvoor mocht ik ook naar het nk constateerden ze tijdens een controle dat mijn pony (ja nu komt het!) 9 jaar daarvoor 1x niet op tijd was geënt, ik mocht dus niet door.. dat was een zware teleurstelling!

en nog veel meer.. :=

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:20

gisteren had ik mijn eerste springparcours (op de manege)
3x op de nek gevallen met inspringen omdat ik te snel ging en de pony daardoor te vroeg sprong
tijdens het parcours springt de pony bij een hindernis ongeveer 10cm te hoog
en 1 keer verloor ik mijn beugel gaat de pony de verkeerde kant op en mocht ik geen barrage meer doen

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:38

[quote="Bootsiebob"]Geen wedstrijd, maar een uitvoering met een soort carrousel op muziek, met een hoogdrachtige ijslander. Het ging geweldig totdat ze net op het punt dat wij voorop moeten in galop ineens heel dringend moet plassen en er niemand langslaat, zodat we een heel stuk hebben moeten overslaan :-)

Dit had ik bij het openingsevent KNHS centrum, ik dacht, leuk! Carousel! Ook wat nieuws om te proberen met me 5jarige. Nou op het moment dat ikdie hal binnekwam voelde ikdat het niet slim was :') er was zo een muziek waar die elke keer 'vroeeem' weg was, het dak kraakte, mensen klapte, terwijl iedereen netjes in arbeidtölt die proef aan het rijden waren kwam ik tig keer voorbij scheuren met mijn 'bonte gek die pas een half jaar onder het zadel was' :+

Ik heb sws heel veel blundere op wedstrijden gehad, over de hekjes, altijd de verkeerde proef leren, bandages die ineens afzakken, enz enz enz :')

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:52

Ik had zaterdag wedstrijd op de welsh sportdag (L2) dus leest een vriendin van mij (na het halsstrekken) tussen e en k teugels op maat maken, maar ik moest dat doen op de halve grote volte dus ik netjes naar de E en K zegt ze opeens: sanne je moet E B een halve grote volte rijden, dus ik keihard schreeuwen: "ZEG DAT DAN OOK!!!!!!!!" De jury moest er wel om lachen :D
Ik was alsnog 1e met 193 punten en het was niet echt afgestraft :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:08

Hilarisch hier :D

Ooit eens een heel schattig ponymeisje de ring in zien komen draven, keurig op X halthouden om te gaan groeten en vervolgens heel enthousiast naar de jury te gaan zwaaien.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:06

eva1969 schreef:
Hilarisch hier :D

Ooit eens een heel schattig ponymeisje de ring in zien komen draven, keurig op X halthouden om te gaan groeten en vervolgens heel enthousiast naar de jury te gaan zwaaien.

:wave: haha, die nam groeten wel heel letterlijk. Heel schattig

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:15

- Over de hekjes de ring uit springen
- Hoofdstel vergeten
- Knotje (donut) uitgevallen op paard zijn kont
- Knotje net voor het AX binnen komen uit mijn haar kunnen trekken voor hij viel
- Plastron die los ging in mijn nek en voorover uit mijn jasje hing
- Verkeerde gang

xxkimxx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:19

Mijn verzorgpony had geen zin om te galloperen (linksom), er ging eerst een enorme bok-scene aan vooraf.. ik kon nog net blijven zitten. Maar je raad het al, rechtsom bokte ze NOG hoger en toen vloog ik de bak uit :o
Daarna meteen opgestapt en doorgereden en toch nog eerste geworden! (Het was gelukkig een onderlinge wedstrijd haha)

xxkimxx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:25

O ja, de wedstrijd erna was ik zo blij dat de galop wel goed ging dat ik keihard GOEDZO!! BRAAF!! Riep zonder eigenlijk doir te hebben dat het zo hard was.. dus stond er met grote letters op het papier: niet praten tijdens de proef
...oeps :')

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:29

Ik heb zelf geen blunder met wedstrijden, maar wel blunders met voorlezen en als groom. Met voorlezen heb ik een luide duidelijke stem en soms denkt me stem ik sla even leuk over en dan klinkt het heel dom hoog. Moest voor een vriendin voorlezen en me stem sloeg over en ze schoot midden in de proef in de lach, zo erg dat ze in haar broek had gezeken van het lachen door mijn stem. Kreeg ze op het protocol de tekst, volgens mij heb jij een lollige rit gehad, maar ze was toch mooi eerste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:46

hahaha toen mijn paard afgelopen zondag aan de kletter ging tijdens de proef riep ik heel hard naar dr "GEDRAAG JE EENS!", stond er op m'n protocol, "je paard had je zo te zien niet gehoord, maar wij wel, stemhulp tijdens de proef mag niet, en in jou geval heeft het ook nog niks geholpen, dubbel pech ; )"
_O-

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:57

Anoniem schreef:
hahaha toen mijn paard afgelopen zondag aan de kletter ging tijdens de proef riep ik heel hard naar dr "GEDRAAG JE EENS!", stond er op m'n protocol, "je paard had je zo te zien niet gehoord, maar wij wel, stemhulp tijdens de proef mag niet, en in jou geval heeft het ook nog niks geholpen, dubbel pech ; )"
_O-

_/-\o_

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:52

Mijn vraag nu waarom mag je eigenlijk niet praten in de proef?

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:55

Misschien omdat er paarden zijn die alleen op stemcommando al in galop en de andere gangen kunnen? Dat is natuurlijk niet eerlijk, je moet rijden, niet praten B-)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:14

loesje4600 schreef:

Je mag niet praten, maar soms wat zachtjes zeggen kan wel. Teminste ik deed altijd ff me stem schrapen als me paard niet oplette, jury viel dit nooit op.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:37

Ik fluister altijd wel zachtjes wanneer hij iets braafs doet, of geef een soort van aaitje tussendoor op een punt waar de jury het niet ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:55

loesje4600 schreef:

Wordt gezien stemhulp. De jury zal je niet verstaan maar zien wel je mond bewegen, en je mag natuurlijk met je stem niet je paard helpen ;)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:05

Naar links gaan ipv naar rechts of andersom is bij mij al zó vaak gebeurd :'). En tijdens mijn M1 debuut moest ik A afwenden, tussen D en X volte 10 meter links en tussen X en G volte 10 meter rechts. Ik zat al helemaal te denken: oh 10 meter is de helft dus moet ik de volte tot de helft van de A-C lijn en de hoefslag rijden, noooiit bij nagedacht ik al op de helft van de ring zat en dus gewoon de volte tot de hoefslag moest rijden, zat ik mooi 5 meter voltes te rijden :').

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:47

ohh okee nu valt het kwartje bij mij :o dank jullie wel!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:55

Mijne sprong over de hekjes en gooide daarbij de hele rij hekjes omver.. oeps :')