Mag KNHS ongevraagd op de trailer je paard I&R controleren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:31

Yvank_ schreef:
Maar in dat geval mag de AID ook gewoon je paard controleren,, immers moet die dan aan de aftekeningen etc kunnen plaatsen dat die paard echt bij het paspoort hoort.

Maar niemand heeft zijn paspoort aan het oor van zijn paard geniet, dus bij dat paspoort kunnen ze niet bij zonder dat jij op de trailer bent.
Dus imo is de juiste procedure: eigenaar benaderen en DAN PAS mbv paspoort en/of chip de paarden controleren. Zonder eigenaar hebben ze dus niks zomaar op je trailer te zoeken want die dieren hoeven niet eens gechipt te zijn. Wordt nog lachen, paarden gewond, trailer naar de rasmodee getrapt, controleur misschien ook nog verwond, om er dan achter te komen dat die beesten niet eens gechipt zijn (en wel gewoon in orde)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:13

Urielle schreef:
Yvank_ schreef:
Maar in dat geval mag de AID ook gewoon je paard controleren,, immers moet die dan aan de aftekeningen etc kunnen plaatsen dat die paard echt bij het paspoort hoort.

Maar niemand heeft zijn paspoort aan het oor van zijn paard geniet, dus bij dat paspoort kunnen ze niet bij zonder dat jij op de trailer bent.
Dus imo is de juiste procedure: eigenaar benaderen en DAN PAS mbv paspoort en/of chip de paarden controleren. Zonder eigenaar hebben ze dus niks zomaar op je trailer te zoeken want die dieren hoeven niet eens gechipt te zijn. Wordt nog lachen, paarden gewond, trailer naar de rasmodee getrapt, controleur misschien ook nog verwond, om er dan achter te komen dat die beesten niet eens gechipt zijn (en wel gewoon in orde)

Eens met wat volgens jou de juiste procedure is, zeker. Echter mogen ze dus wél zonder toestemming de trailer op, of je het er nu mee eens bent en of ze nu qua controle wat met de paarden kunnen of niet...

Leuk woord trouwens, ratsmodee, hoor je niet vaak meer :D.

stoffel

Re: Mag KNHS ongevraagd op de trailer je paard I&R controleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:17

Het gaat niet alleen om de chip en om de paspoorten er kunnen ook andere ongeoorloofde zaken gebeuren op een trailer/vrachtwagen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:28

Wat blijft het hier in enen stil heb ik iets heel raars gezegd?

Myan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:35

Belachelijk!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:40

Myan, iets meer onderbouwd zou leuk zijn, deze reactie brengt helemaal niets ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:42

stoffel schreef:
Wat blijft het hier in enen stil heb ik iets heel raars gezegd?

Gevoelig onderwerp? :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:15

Dan zal ik braaf vragen aan Stoffel: waar doel je op?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:16

Ik zou persoonlijk meer argwaan krijgen als ik iemand uit mijn trailer zie stappen die daar "even wat ging bekijken behalve alleen de chip". Wie weet doet iemand zich wel voor als persoon van AID, maar schakeld hij concurrentie uit door andere paarden doping te geven in de trailer of even over de zeik te helpen ( Als we dan toch rare senario's gaan bedenken :+ ).

Nee, ik heb er niks op tegen dat er goed gecontroleerd word, maar graag met mij erbij. Dan kunnen ze ook gelijk paspoort en startpas erbij controleren. Zo weet ik zeker dat er "naar mijn normen" met mijn paard word omgegaan en dat er geen rare fratsen gebeuren. En voor de controleurs ook veel makkelijker dat ze in 1 keer alles kunnen controleren. Als we op deze manier leuk met elkaar de sport kunnen beoefenen lijkt me dat het leukste en makkelijkste voor iedereen. Beetje Etiqette vanaf beide kanten zal voor veel minder wrijving zorgen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 19:52

stoffel schreef:
Het gaat niet alleen om de chip en om de paspoorten er kunnen ook andere ongeoorloofde zaken gebeuren op een trailer/vrachtwagen.

Wat denk jij dat het paard in zijn eentje voor iets stouts staat te doen op de trailer :D ?

We hebben het over een sportorganisatie, waar paarden in de sport worden uitgebracht.
Als het goed is gaat het niet om leven of dood, gewoon een wedstrijdje.
Knhs is een sportorganisatie, geen rechterlijke macht.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:01

janouk schreef:
stoffel schreef:

Als het goed is gaat het niet om leven of dood, gewoon een wedstrijdje.
Knhs is een sportorganisatie, geen rechterlijke macht.

Oei, ik weet bijna wel zeker dat de knhs er anders over denkt... :(